Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Jaký motor

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
edgarrek
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: ned 14.09.2014 00:00

#1 Příspěvek od edgarrek »

Ahoj kluci,uvažuji koupi BMW 3 nebo 5 od roku 2007 a víš.Vím,že je tady toho o motorech nápsáno hodně a moc se v tom,abych se přiznal nevyznám.Mohl by někdo napsat jakým motorům se vyhnout obloukem a které jsou ty v pohodě.Je mi jedno jestli nafta nebo benzin,o spotřebu mi taky nejde.Moc díky za jakoukoliv radu. :oops:
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#2 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Tak držáky jsou 320D. Benzíňáky přímovstřiky už jsou na tom s údržbou a životností hůř, než jejich předchůdci. Nenáročnej asi taky čtyřvál.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

320D po roce 2007 je "držák"? :roll: Jako vtip dobré :-) Motory N47D20 jsou opravdu "vydařené", zejména řešení rozvodového řetězu je excelentní průšvih.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#4 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Naftaři si ho pochvalují pro svou dynamiku, leckdo ho zas různě počipoval a pod. Ale je pravda na údržbu to už dneska není nicmoc. Spíš zase předchůdce.
ROBi
Registrovaný
Příspěvky: 4495
Registrován: úte 20.05.2008 00:00
Bydliště: PRAHA - BRNO - ŽAROŠICE
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od ROBi »

Pozor, ty 2.0d jsou dva typy. Stačí se podívat do ETK. Starší verze je spolehlivější.
mike-ee
Registrovaný
Příspěvky: 548
Registrován: stř 09.09.2009 00:00
Bydliště: těrlicko
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od mike-ee »

jednoduše, M47 120kW je cajk, 130kW N47 je nebezpečnější, ale není to pravidlo, že každý motor. Nicméně existuje tam nebezpečí nechtěné investice... Jinak bych ale raději N47 obešel obloukem pro jistotu a jinak je to o tom co hlavně chceš.

Důležitý je stav a pokud se prokazatelně o motor někdo staral, tak by to mělo být ok. 25i před face je trošku žrout oleje, je lepší když tak vzít rovnou 30i protože to stejně žere podobně a jede lépe. 35i nežere při normální jízdě o moc víc, ale už tě moc nenechá jezdit normálně svým projevem a taky má svá temná zákoutí, nicméně jsem do něj teď vletěl a zatím po půl roce spokojenost....

Jak říkám, pokud se na motoru nedělaly šíleně velké opravy, ale byla o něj starost, je to dobrej náběh na to aby fungoval při správném zacházení a servisu déle.

V každém případě doporučuji olejový interval 15 tisíc km, protože long life je jedna velká habaďůra a motoru to neprospívá, žádný výrobce filtru neuvedl v mánií longlife olejů longlife filtr a bohužel zakarbonování motorů díky long life je celkem častý jev, buď poté takový motor vypláchnout a nalít olej a pak měnit po kratších intervalech, nebo jen přejít na kratší interval, vždy to bude jen dobře.
edgarrek
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: ned 14.09.2014 00:00

#7 Příspěvek od edgarrek »

O.K Díky za rady,ještě se zeptám, jak je to se stočenými kilometry u BMW.Někde jsem četl,že na diagnostice je to poznat,sice né o kolik,ale že s tím někdo hýbal.Je to pravda?
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Totic píše:Tak držáky jsou 320D. Benzíňáky přímovstřiky už jsou na tom s údržbou a životností hůř, než jejich předchůdci. Nenáročnej asi taky čtyřvál.
Ty tvoje rady tvl... :roll: :roll:
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#9 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

A jo tak shrnout celou paletu motorů do třech vět je jasný že nebude asi úplně přínosem. :lol: Ale na to nevystačí nejspíš ani celý téma.
andree182
Registrovaný
Příspěvky: 116
Registrován: ned 11.08.2013 00:00

#10 Příspěvek od andree182 »

Odpovědět