Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

BMW 335D, odstranění DPF filtru

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
SkybyMPower
Registrovaný
Příspěvky: 41
Registrován: čtv 06.10.2011 00:00

#1 Příspěvek od SkybyMPower »

Zdravím všechny, prosil bych radu, mám BMW 335D a svítí mi DPF, chci ho odstranit, nějaké rady a tipy? Stačí ho vyndat a vybrakovat? Dělal to někdo tady? Díky :)
gsicbr
Registrovaný
Příspěvky: 361
Registrován: sob 10.11.2007 01:00
Bydliště: Jihlava

#2 Příspěvek od gsicbr »

doma to vykucháš, ale někdo ti musí přehrát software v řídící jednotce, a ne každý to udělá dobře, takže vybírej pečlivě.
Jinak bych ho zkusil vyčistit. Moc nejsem pro odstraňování, je to pak dýmovnice :lol:
SkybyMPower
Registrovaný
Příspěvky: 41
Registrován: čtv 06.10.2011 00:00

#3 Příspěvek od SkybyMPower »

Takže doporučuješ, vyndat a zkusit nějaký proplach? Když ho odstraním kouří to moc? :) Já jsem byl rozhodnutý spíš ho odstranit úplně.....
geforce
Registrovaný
Příspěvky: 156
Registrován: úte 03.04.2012 00:00
Bydliště: Praha/slaný

#4 Příspěvek od geforce »

úplně ho odstranit bych řešil jako naprosto krajní variantu....pokud není úplně KO jsou už celkem spolehlivý technologie,jak ho vyčistit...odkud jsi?...nejde o to,jestli to bude hulit..nějaká dýmovnice ve stylu koncernových PDček z toho rozhodně nebude,ale případná cesta do zahraničí by se ti mohla šeredně prodražit
gsicbr
Registrovaný
Příspěvky: 361
Registrován: sob 10.11.2007 01:00
Bydliště: Jihlava

#5 Příspěvek od gsicbr »

jak napsal geforce, v zahraničí je to na pořádnou pokutu, a kouřivost při špatně nastaveným softwaru je horší jak u PD. Viděl jsem to na vlastní oči.
Jinak k tomu proplachu, hodně si chválí DPF flushing liquid od firmy PRO-TEC. Máme to tady vyzkoušený v jedný dílně na MB Sprinterech a ještě mi to potvrdil Jarax. Dělá to taky tímhle. Vyndáš, zespoda zacpeš, naleješ do plna, necháš 24h působit s občasným pohnutím, vypustíš, propláchneš horkou vodou a pak vapka dokud jde bordel, namontuješ, uděláš diagnostiku a jezdíš. Zatím samý dobrý výsledky.
Selix
Registrovaný
Příspěvky: 479
Registrován: stř 09.06.2010 00:00

#6 Příspěvek od Selix »

- proplachuje se to do "protismeru", nebo je to jedno?
- ta diagnostika na co, nastavi se, ze byl filtr vymeneny?
- ma nekdo zkusenost, jak to dlouho potom vydrzi (nejlepe s bmw)?

diky
geforce
Registrovaný
Příspěvky: 156
Registrován: úte 03.04.2012 00:00
Bydliště: Praha/slaný

#7 Příspěvek od geforce »

vždycky záleží na tom,jak na tom je konkrétní DPF,takže to nelze paušalizovat,záleží kolik gramů sazí ve filtru je a jak moc je zapečenej..diagnostika ti řekne kolik gramů sazí je ve fitru...je na to zařízení s vlastním softem,který opravdu funguje,celej proces trvá cca 20 minut a během celýho procesu soft vyhodnocuje live data a ty tak přesně vidíš,co se během toho odehrává...
geforce
Registrovaný
Příspěvky: 156
Registrován: úte 03.04.2012 00:00
Bydliště: Praha/slaný

#8 Příspěvek od geforce »

zapomněl jsem dodat,že se to dělá bez demontáže DPF...proplachů jsme zkoušeli spoustu,ale účinnost vzhledem k pracnosti procesu byla špatná
mates5
Registrovaný
Příspěvky: 36
Registrován: úte 01.07.2014 00:00

#9 Příspěvek od mates5 »

Namáte někdo zkušenost s s tzv.SmartClean?Mělo by to být čistění suchou cestou v nějaké peci a následné profukovani stlačenym vzduchem.
geforce
Registrovaný
Příspěvky: 156
Registrován: úte 03.04.2012 00:00
Bydliště: Praha/slaný

#10 Příspěvek od geforce »

Ano,ale nevýhoda tohodle postupu je,že se musí DPF vyndat,rozřezat a vyndat z něj monolit,kterej se pak čistí..pak to všechno vrátit zpátky a zavařit obal...takže to je taková "barbarská" technologie,která nelze opakovat do nekonečna...Je fakt,že takhle mechanicky je to čištění o něco účinější,ale...
gsicbr
Registrovaný
Příspěvky: 361
Registrován: sob 10.11.2007 01:00
Bydliště: Jihlava

#11 Příspěvek od gsicbr »

příští týden to budu čistit, tak pak dám vědět. Zajímalo by mě na kolik vychází čištění tech. SmartClean, protože čištění na to určeným čističem vychází na 2500,- plus nějaká ta voda a čas na montáž a demontáž.
SkybyMPower
Registrovaný
Příspěvky: 41
Registrován: čtv 06.10.2011 00:00

#12 Příspěvek od SkybyMPower »

Já jsem z Uherského Hradiště, tak asi zkusím teda první vyčistit, tím co jste mi doporučili a pak dám vědět. Nebo je tu někdo z okolí UHerského Hradiště a dělal to už? Případně někdo mu to udělal? Díky
gsicbr
Registrovaný
Příspěvky: 361
Registrován: sob 10.11.2007 01:00
Bydliště: Jihlava

#13 Příspěvek od gsicbr »

je tady vlákno i fotkama, kde to jeden klubák čistil Supermafrasolem. Má najeto něco kolem 25tkm a pořád v pohodě. Je to tam pěkně popsaný, takže to dáš sám.
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od matiz »

A vis jiste ze ten filltr potrebuje cistit venku? Ze pricina je opravdu filtr a ne neco jineho. Jake jsou hodnoty ?
Joj
Registrovaný
Příspěvky: 124
Registrován: úte 18.12.2012 01:00

#15 Příspěvek od Joj »

Nazdarek ja jsem čistil Pdf asi rok zpet doma.nic na tom neni složiteho jen trochu ta demontaž s toho a montaž,žadnou chemii jsem nepoužíl jen silnou vabku a pak na profouknuti Pdf dělo co se používa na pneu TIR.Mam nejeto už na tom 20tisic km a bez prodlemu vše v pohode.nic mě to nestalo jen čas. 8)
gsicbr
Registrovaný
Příspěvky: 361
Registrován: sob 10.11.2007 01:00
Bydliště: Jihlava

#16 Příspěvek od gsicbr »

nechci snižovat účinnost tvého čištění, ale podle mě bez chemie, která rozpustí usazeniny to nemá moc smysl. Ještě k tomu jestli mu svítí kontrolka, tak je to úplně zarvaný. Dobrá připomínka od Matiz, že to může být např. termostatama. Taky se to tady nedávno řešilo na e60 530d, koupil novej a během chvilky znova zarvanej.
elCHe
Registrovaný
Příspěvky: 24
Registrován: čtv 04.09.2014 00:00

#17 Příspěvek od elCHe »

Hoj filtr sem řešil cca před půl rokem ..nechal sem ho odstranit a diagnosticky vypnout je pravda že to sem tam zakouří když tomu trochu šlápnu,ale není to taková ta dýmovnice je to spíš takovej prach a vkaždým případě se motor trochu nadechl přišlo mi jak kdyby tam chybělo tak 20 koní .. :)
gsicbr
Registrovaný
Příspěvky: 361
Registrován: sob 10.11.2007 01:00
Bydliště: Jihlava

#18 Příspěvek od gsicbr »

souhlasím s tím, že pokud je ucpanej, tak je výkon o dost nižší, ale pokud je v pořádku tak je to nepatrný rozdíl. Odstranění je poslední možnost a mě osobně přijde dost krátkozraká. Jak už se tady psalo, v zahraničí s tím můžeš mít velké problémy, a bude doba kdy nepřijedeš na emise a oni napíšou tabulkové údaje, ale opravdu to změří. Co pak?
elCHe
Registrovaný
Příspěvky: 24
Registrován: čtv 04.09.2014 00:00

#19 Příspěvek od elCHe »

slyšel jsem že si to v zahraničí docela hlídají taky sem slyšel že na čištění (popř koupě noveho filtru) se podílí aji stát kterej jim nějakou částku zafinancuje ... :blink: když si řeknu kolikrát za poslední roky sem byl venku svím autem tak ani nevím vždy pracovním a na hory se většinou nechám vézt a co se týče emisí tak z toho strach nemám hodnoty plynů budou stejný max zvíšená kouřivost .. :driver:
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#20 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

V Německu neměří u nafťáků ani kouřivost, ani hodnoty plynů, ale vyčítají údaje z řídící jednotky
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Odpovědět