Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

nefunguje palivova pumpa pls poradte

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
BMWandilek
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: ned 03.08.2008 00:00
Bydliště: Střížovice (Mladá Boleslav)
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od BMWandilek »

Zdravim, daval jsem motor M50B25 do E30 a po kompletni zapojeni el. mi nejde palivova pumpa... po zapnuti klicku se mi obevi 15spinany proud v relatku + proud na svorce tusim 86? no proste ten ervenobily drat co jde do relatka... na vystupu v palivove pumpe nic nejni a na hnedem dratu co jde do ridici jednotky namerim take + (aby se rele seplo tak tam preci musi byt kostra....) kdyz ECU odpojim a do cervenobileho dratu privedu + (ktere tam bez ECU privedeno nejni) a hnedy kabel ukostrim tak relatko po zapnuti klicku cvakne a pumpa bezi...

-respektive od kud bere ridici jednotka signal kdy ma rele sepnout a kdy ne?
- je normalni ze jednotka poustí + pol kde ma byt - pol???

jeste bych doplnil ze jednotka na jinem voze fungovala bez problemu.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od MattyX Moderátor »

ohledne tehle veci bych ti doporucil [url]forum.e30.cz[/url] M50ka ve trice se tam tedkom resi , i zapojeni elektriky , prostudoval bych to tam ;) a je tam i hodne lidi co to uz kutilo ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
BMWandilek
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: ned 03.08.2008 00:00
Bydliště: Střížovice (Mladá Boleslav)
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od BMWandilek »

MattyX píše:ohledne tehle veci bych ti doporucil [url]forum.e30.cz[/url] M50ka ve trice se tam tedkom resi , i zapojeni elektriky , prostudoval bych to tam ;) a je tam i hodne lidi co to uz kutilo ;)


dekuji ale zapojeni EL. mam na 100% dobre :-) jde mi jen o to proc ECU nepusti signal na zapnuti palivovych pump... jinak na E30 to hodit mohu :-) dik za radu.
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#4 Příspěvek od Killca »

kdyz to nevyresis, tak to normal prskni na spinanych 12, tak sem to mel ja na e36 IS a slapalo to i kdyz to byl humus
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
BMWandilek
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: ned 03.08.2008 00:00
Bydliště: Střížovice (Mladá Boleslav)
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od BMWandilek »

Killca píše:kdyz to nevyresis, tak to normal prskni na spinanych 12, tak sem to mel ja na e36 IS a slapalo to i kdyz to byl humus


jj presne tak... ale ja si hodim vypinac na - pol na relatko :-) asi to tak udelam :-) alespon pro pokus jestli auto chytne :-)
BMWandilek
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: ned 03.08.2008 00:00
Bydliště: Střížovice (Mladá Boleslav)
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od BMWandilek »

prozatimne vyreseno napojenim cerpadla naprimo.... motor bezi krasne :-) ovsem radu uvitam dal... takhle to je prasarna :-)
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#7 Příspěvek od Killca »

no spravne ma jednotka po zapnuti klicku privezt asi na 3-5 sekund proud na cerpadlo, aby natlacilo a vyplo a bylo pripraveno na startovani a pote ma tlacit furt pri nastartvani, prave po natlaceni se sepne tlakovy ventil a vypne privod

proste to nech na spinanem napeti ze spinacky a v klidu, vsk to neni problem, jen to nesmis nechat pustene bez motoru zbytecne dlouho, aby se to nemrdlo ze jde tlak do zdi
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
BMWandilek
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: ned 03.08.2008 00:00
Bydliště: Střížovice (Mladá Boleslav)
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od BMWandilek »

Killca píše:no spravne ma jednotka po zapnuti klicku privezt asi na 3-5 sekund proud na cerpadlo, aby natlacilo a vyplo a bylo pripraveno na startovani a pote ma tlacit furt pri nastartvani, prave po natlaceni se sepne tlakovy ventil a vypne privod

proste to nech na spinanem napeti ze spinacky a v klidu, vsk to neni problem, jen to nesmis nechat pustene bez motoru zbytecne dlouho, aby se to nemrdlo ze jde tlak do zdi


ehm... ECM nepousti proud ale spina -pol na relatku... a tlak by nemohl jit dozdi protoze ho ventil pusti Z5 prepadem do nadrze ale tak ci onak to cerpadlu ani baterii neprospiva :-)
butchis
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: stř 21.01.2015 01:00
Bydliště: Písek
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od butchis »

Zdravím, řeším podobný problém u mé 318is, při zapnutí klíčku nejde napětí na palivové čerpadlo. Přišel jsem na to, že problém není v relé palivového čerpadla, ale v relé které přivádí napětí na spínanou svorku palivového čerpadla (zřejmě "main relay"), konkrétně na svorku 85 nejde kostra. Vodič ze svorky 85 končí v ŘJ a přerušen není, proměřen a OK. Při měření napětí mezi svorkami 85 a 86 napětí lze naměřit (asi 11,45 V), ale bez dostatečného proudu, který by sepnul relé. Relé odzkoušeno a OK. Při připojení kostry na svorku 85, relé sepne a vše funguje jak má, akorát nevypne čerpadlo po 5s nebo při natlakování. Nevíte někdo kde by mohl být problém nebo nesetkal jste se s tím již někdo?

Obrázek
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#10 Příspěvek od Foldas »

U tebe to vidím na problém v samotné řj u e36 se občas stane že zatíka do toho kastlíku pod oknem a vyplaví řj zkus ji vytáhnout a rozdělat. Proč ukazuješ schéma MS jednotky?
butchis
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: stř 21.01.2015 01:00
Bydliště: Písek
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od butchis »

Foldas píše:U tebe to vidím na problém v samotné řj u e36 se občas stane že zatíka do toho kastlíku pod oknem a vyplaví řj zkus ji vytáhnout a rozdělat. Proč ukazuješ schéma MS jednotky?
Schéma jsem našel jenom pro představu a lepší pochopení problému. Co se týče problému jednotky, to už mě taky napadlo. Ale problém se zatékáním bych asi vyloučil, protože auto před kompletním rozebráním fungovalo v pořádku. Myslím si, zda-li problém nemůže být někde v dalším čidle (třeba tlaku paliva) Nevím jak přesně v jakých závislostech má spouštění čerpadla paliva fungovat. Jinak je vše OK, motor lze nastartovat, budíky ukazují....
butchis
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: stř 21.01.2015 01:00
Bydliště: Písek
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od butchis »

Možná by mi pomohlo i podobné schéma přímo na E30 318is, nemáte někdo?
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#13 Příspěvek od Foldas »

Tenhle motor nemá žádne čidlo tlaku paliva. Čerpadlo se spíná před startem na pár sekund (ne vždy) a pak až při roztočení motoru a běží po celou dobu chodu motoru na základě impulzu snímače kliky. schéma si najdi tady http://wedophones.com/BMWManualsLead.htm
butchis
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: stř 21.01.2015 01:00
Bydliště: Písek
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od butchis »

Ono se nesepne vždy při sepnutí klíčku? Nemáš tušení proč? Co určuje zda-li se má sepnout nebo ne? Je to boj :D
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#15 Příspěvek od Foldas »

Ani m50 netlakuje pokaždé
butchis
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: stř 21.01.2015 01:00
Bydliště: Písek
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od butchis »

A důvod proč pokaždé netlakuje bys nevěděl?
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#17 Příspěvek od Foldas »

To opravdu netuším nikdy jsem až tak do podrobna po tom nepátral. To ti spíš odpoví někdo kdo se zaobývá softem v řídících jednotkách
Odpovědět