Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e90 runflat??

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
smepet
Registrovaný
Příspěvky: 126
Registrován: úte 04.12.2012 01:00

#61 Příspěvek od smepet »

bmwfan18 píše:To že mají BMW nic neznamená, jde taky o typ. Na 3er s m-packetovym podvozekm to na RFT jaksi nejde. Jak už někdo psal "Je to jako sjíždět sjezdovku holym zadkem v létě". Každý ať si to zkusí sám, co mu vyhovuje nejlíp. Jinak oprava normalní gumy a odtah vyjde asi levněji, než kupovat novou RFT gumu po dojezdu.



No proto jsem si tam hodil pripojisteni na mechanicke poskozeni gumy. Dalsi vec ze ja mam kombilka presne tedy E91 325 XI Touring a to auto ma mekci tlumice/pruziny a je pro provoz runflat pneumatik.

V manualu se pise:

The symbol identifying Run-Flat Tires is a circle
with the letters RSC on the sidewall.
Run-Flat Tires comprise a conditionally selfsupporting
tire and a special rim. The reinforcement
in the sidewalls ensures that the tire can
continue to be used subject to certain restrictions,
even if depressurized.
bmwfan18
Registrovaný
Příspěvky: 127
Registrován: pát 09.09.2011 00:00

#62 Příspěvek od bmwfan18 »

Právě proto řikám, že taky zaleží na typu BMW. Pro mě na M podvozku s 19" kolama po Praze a okolí je nesmysl mít RFT. Opravdu se na tom nedá jezdit. Měkčí podvozek u čtyřkolky a menší kola taky mění situaci. Sám mám teď v zimě RFT na 17" a neni to tak strašný, ikdyž bych radši non RFT, bohužel po nový spojce a kompletních brzdách nezbyly peníze :/
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

#63 Příspěvek od xSAFA »

Runflat pneu jsem (omylem) zkusil a už bych je nikdy na auto nedal... Ano mají své výhody ale když vezmu vyšší hmotnost, horší valivý odpor s tím se nesoucí vyšší spotřeba, horší komfort, jízdní vlastnosti a vyšší pořizovací cenu mám alespoň já jasno. Ráfky pro klasické runflat jsou stejné jako pro normální pneu, atyp ráfky jsou třeba pro technologii michelin pax u audi...
Horacio
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: ned 11.11.2012 01:00

#64 Příspěvek od Horacio »

To je špatně pochopený, nemluvili o tom, že BMW ví co na auta dává, to je moje dedukce. Auta, na která jsou tyto gumy z výroby by na ně měla mít nastavený podvozek. Jinak tady čtu hodně názorů proti nim, ale kde je uvedeno, že mají horší valivý odpor a tím pádem horší spotřebu a podle čeho jsou uváděny horší jízdní vlastnosti? V rámci předváděčky BMW jsem jezdil se všema modelama, samozřejmě některá byla na runflatu, auta dostávala na letišti pořádně zabrat a osobně jsem nazaznamenal rozdíl ve stabilitě aut. Je někde k dispozici oficiální porovnávací test na tyto pneumatiky s klasikama? Nikde jsm to nenašel. Díky za případný odkaz.
bmwfan18
Registrovaný
Příspěvky: 127
Registrován: pát 09.09.2011 00:00

#65 Příspěvek od bmwfan18 »

Já sem teda nepotřeboval test abych poznal, že RFT Dunlopy jsou tvrdý jako kráva. Málem to ze mě vytřáslo duši. A v zatáčkách jsou tvrdý bočnice u RFT taky poznat. Jinak důvod proč je BMW dávaj už z výroby souvisí s tím, že u 3er e90 neni rezerva. Nevím, ale zda první padnul v BMW nápad využít RFT technologii, nebo ušetřit místo na rezervě. A jak už zde někdo řikal, to že nedávají na M3 RFT asi taky vypovída o jízdních vlastnostech. Hlavně mě nekamenujte, je to jen diskuze :-)
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha

#66 Příspěvek od xyron »

Misto kamenovani na tebe hodime par RFT gum :lol: To bude horsi ... :lol: :lol:
bmwfan18
Registrovaný
Příspěvky: 127
Registrován: pát 09.09.2011 00:00

#67 Příspěvek od bmwfan18 »

Děkuji, raději kameny :-D
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#68 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

RFT právě začali na auta dávat v souvislosti se snižováním spotřeby paliva, Efficient Dynamics programem atd. Dyk se udávalo cca 2dcl/100km nižší spotřeba právě při použití RFT :idea: Tak nevím, kde je nakonec ta "laboratorní" pravda..
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

#69 Příspěvek od BudVlad »

Totic píše:RFT právě začali na auta dávat v souvislosti se snižováním spotřeby paliva, Efficient Dynamics programem atd. Dyk se udávalo cca 2dcl/100km nižší spotřeba právě při použití RFT :idea: Tak nevím, kde je nakonec ta "laboratorní" pravda..


Záleží na výrobci a konstrukci pneumatiky. Na wikipedia.com si můžeš přečíst, že některé RFT mají o 20% větší rolling resistance kvůli tvrtdší konstrukci bočnice a větší váze. BMW montuje na auta RFT s konstrukcí tvrdých bočnic (self-supporting) která váží o 20 až 40 procent víc než stejná non RFT. I když některé RFT mají menší rolling resistance a tím lepší spotřebu, úspora je dost sporná protože se více opotřebují, jsou dražší a v případě defektu neopravitelné.
Pro většinu lidí kteří si koupí BMW to ale není relevantní, protože kupujeme auto pro jeho jízdní vlastnosti.
Obrázek
smepet
Registrovaný
Příspěvky: 126
Registrován: úte 04.12.2012 01:00

#70 Příspěvek od smepet »

tak jsem koupil 4 ks runflat Nokian A3 224/45 R17 na zimu a na moji 325 ctyrkolce jsem rozdil v tvrdosti moc nepoznal proti predchozim pneu continental 215/45 R17. To muze ale take byt tim, ze uz byly sjete, stare a vytvrdle Nicmene, ted jsem s nimal jezdil zasnezenymi prusmyky v alpach a ty gumy jsou naprosto super, na snehu a na mokru jedou jak po kolejich . Spotreba nic moc, 9-10 litru benalu, na leto to bude chtit vybirat hlavne s nejnizsim valivym odporem.... rezervu to auto nema a predstava odtahu nekde v evrope mne moc nelaka, takze pro mne je runflat jasna volba.
Horacio
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: ned 11.11.2012 01:00

#71 Příspěvek od Horacio »

Nevím jak to bylo se staršíma runflatama, ale pokud vím, tak jdou bez problémů opravit, pokud nejsou děravý z boku.
romariooo
Registrovaný
Příspěvky: 15
Registrován: ned 07.04.2013 00:00

#72 Příspěvek od romariooo »

Nechci kecat ale co jsem se bavil v pneuservisech tak RNF maji zákaz opravovat takže nová guma...

Taky jsem udělal po měsici výměnu na normální pneu a hodil do kufru na delší trasy dojezdové uzké kolo.Jinak mám asistenci takže když pichnu v ČR tak mám do 50 km odtah zdarma.
cejsi
Registrovaný
Příspěvky: 309
Registrován: stř 21.12.2005 01:00
Bydliště: München
Kontaktovat uživatele:

#73 Příspěvek od cejsi »

Jelikoz jsem dal RFT take pryc, tak jsem sehnal uzkou rezervu...
A ted resim problem, kam s ni. Kdyz jezdim kratke trasy, tak mi nevadi ji mit v kufru, ale kdyz jedeme delsi cestu jednou za 14 dni, tak by se hodilo tu rezervu nekam ulozit.
Nemate nekdo zkusenosti jestli se vana pod zadnim platem neda nejak predelat, aby se tam vesla ta uzka rezerva?

diky
KEAN
Registrovaný
Příspěvky: 521
Registrován: sob 10.12.2005 01:00
Bydliště: D1 66km

#74 Příspěvek od KEAN »

u e61 lze do kufru uložit dojezdovku, hever i klíč když se ty kryty vyhodí - u e91 to tak není?
Wario
Registrovaný
Příspěvky: 24
Registrován: ned 09.11.2014 01:00

#75 Příspěvek od Wario »

chci se zeptat zda musi být na autě všechna ctyri kola RUNflat nebo muze byt vzadu klasická guma a vepředu runflat . samozrejmě rozměr stejny pro všechny . diky
Miguel
Registrovaný
Příspěvky: 1230
Registrován: pon 08.11.2004 01:00
Bydliště: Praha - Diagnostika a kodování

#76 Příspěvek od Miguel »

KEAN píše:u e61 lze do kufru uložit dojezdovku, hever i klíč když se ty kryty vyhodí - u e91 to tak není?
Není, tato možnost je pouze u E6x. Proto E9x jsou prodávány pouze s Runflety.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#77 Příspěvek od pavproch »

@wario: Já (z donucení) jezdil asi tři nebo čtyři měsíce vepředu nonRFt (ale zato XL provedení) a vzadu runflaty (všechny čtyři byly ZIMNÍ 225/45 R17). Z donucení to bylo proto, že jsem v lednu yebnul LP gumu a runflaty už nebyly k sehnání... nezaznamenal jsem žádné problémy .... jo, bylo to na 3er e91 xDrive
Wario
Registrovaný
Příspěvky: 24
Registrován: ned 09.11.2014 01:00

#78 Příspěvek od Wario »

Takze v predu runflat vzadu obyčejný michelin . Stejný rozmer pneu kola vyvazena predepsany tlak atd a auto zacalo nad 130kmh dost plavat. :?
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

#79 Příspěvek od BudVlad »

Asi proto M3 s runflety neprodávají. Ještě než jsem koupil auto, dočetl jsem se na webu a v časopisech, že autu nejvíc prospěje zbavit se runfletů. Nejrozumnější je runflety sundat a vozit v kufru M3 repair kit.
Obrázek
filovo
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: ned 09.03.2014 01:00

#80 Příspěvek od filovo »

stejna zkusenost. repair kit v kufru mam. a kdyz bys to jebnul moc, tak teda repair kit moc nepomuze, ale bohuzel to uz je riziko
Odpovědět