bmwfan18 píše:To že mají BMW nic neznamená, jde taky o typ. Na 3er s m-packetovym podvozekm to na RFT jaksi nejde. Jak už někdo psal "Je to jako sjíždět sjezdovku holym zadkem v létě". Každý ať si to zkusí sám, co mu vyhovuje nejlíp. Jinak oprava normalní gumy a odtah vyjde asi levněji, než kupovat novou RFT gumu po dojezdu.
No proto jsem si tam hodil pripojisteni na mechanicke poskozeni gumy. Dalsi vec ze ja mam kombilka presne tedy E91 325 XI Touring a to auto ma mekci tlumice/pruziny a je pro provoz runflat pneumatik.
V manualu se pise:
The symbol identifying Run-Flat Tires is a circle
with the letters RSC on the sidewall.
Run-Flat Tires comprise a conditionally selfsupporting
tire and a special rim. The reinforcement
in the sidewalls ensures that the tire can
continue to be used subject to certain restrictions,
even if depressurized.
Právě proto řikám, že taky zaleží na typu BMW. Pro mě na M podvozku s 19" kolama po Praze a okolí je nesmysl mít RFT. Opravdu se na tom nedá jezdit. Měkčí podvozek u čtyřkolky a menší kola taky mění situaci. Sám mám teď v zimě RFT na 17" a neni to tak strašný, ikdyž bych radši non RFT, bohužel po nový spojce a kompletních brzdách nezbyly peníze :/
Runflat pneu jsem (omylem) zkusil a už bych je nikdy na auto nedal... Ano mají své výhody ale když vezmu vyšší hmotnost, horší valivý odpor s tím se nesoucí vyšší spotřeba, horší komfort, jízdní vlastnosti a vyšší pořizovací cenu mám alespoň já jasno. Ráfky pro klasické runflat jsou stejné jako pro normální pneu, atyp ráfky jsou třeba pro technologii michelin pax u audi...
To je špatně pochopený, nemluvili o tom, že BMW ví co na auta dává, to je moje dedukce. Auta, na která jsou tyto gumy z výroby by na ně měla mít nastavený podvozek. Jinak tady čtu hodně názorů proti nim, ale kde je uvedeno, že mají horší valivý odpor a tím pádem horší spotřebu a podle čeho jsou uváděny horší jízdní vlastnosti? V rámci předváděčky BMW jsem jezdil se všema modelama, samozřejmě některá byla na runflatu, auta dostávala na letišti pořádně zabrat a osobně jsem nazaznamenal rozdíl ve stabilitě aut. Je někde k dispozici oficiální porovnávací test na tyto pneumatiky s klasikama? Nikde jsm to nenašel. Díky za případný odkaz.
Já sem teda nepotřeboval test abych poznal, že RFT Dunlopy jsou tvrdý jako kráva. Málem to ze mě vytřáslo duši. A v zatáčkách jsou tvrdý bočnice u RFT taky poznat. Jinak důvod proč je BMW dávaj už z výroby souvisí s tím, že u 3er e90 neni rezerva. Nevím, ale zda první padnul v BMW nápad využít RFT technologii, nebo ušetřit místo na rezervě. A jak už zde někdo řikal, to že nedávají na M3 RFT asi taky vypovída o jízdních vlastnostech. Hlavně mě nekamenujte, je to jen diskuze
RFT právě začali na auta dávat v souvislosti se snižováním spotřeby paliva, Efficient Dynamics programem atd. Dyk se udávalo cca 2dcl/100km nižší spotřeba právě při použití RFT Tak nevím, kde je nakonec ta "laboratorní" pravda..
Totic píše:RFT právě začali na auta dávat v souvislosti se snižováním spotřeby paliva, Efficient Dynamics programem atd. Dyk se udávalo cca 2dcl/100km nižší spotřeba právě při použití RFT Tak nevím, kde je nakonec ta "laboratorní" pravda..
Záleží na výrobci a konstrukci pneumatiky. Na wikipedia.com si můžeš přečíst, že některé RFT mají o 20% větší rolling resistance kvůli tvrtdší konstrukci bočnice a větší váze. BMW montuje na auta RFT s konstrukcí tvrdých bočnic (self-supporting) která váží o 20 až 40 procent víc než stejná non RFT. I když některé RFT mají menší rolling resistance a tím lepší spotřebu, úspora je dost sporná protože se více opotřebují, jsou dražší a v případě defektu neopravitelné.
Pro většinu lidí kteří si koupí BMW to ale není relevantní, protože kupujeme auto pro jeho jízdní vlastnosti.
tak jsem koupil 4 ks runflat Nokian A3 224/45 R17 na zimu a na moji 325 ctyrkolce jsem rozdil v tvrdosti moc nepoznal proti predchozim pneu continental 215/45 R17. To muze ale take byt tim, ze uz byly sjete, stare a vytvrdle Nicmene, ted jsem s nimal jezdil zasnezenymi prusmyky v alpach a ty gumy jsou naprosto super, na snehu a na mokru jedou jak po kolejich . Spotreba nic moc, 9-10 litru benalu, na leto to bude chtit vybirat hlavne s nejnizsim valivym odporem.... rezervu to auto nema a predstava odtahu nekde v evrope mne moc nelaka, takze pro mne je runflat jasna volba.
Nechci kecat ale co jsem se bavil v pneuservisech tak RNF maji zákaz opravovat takže nová guma...
Taky jsem udělal po měsici výměnu na normální pneu a hodil do kufru na delší trasy dojezdové uzké kolo.Jinak mám asistenci takže když pichnu v ČR tak mám do 50 km odtah zdarma.
Jelikoz jsem dal RFT take pryc, tak jsem sehnal uzkou rezervu...
A ted resim problem, kam s ni. Kdyz jezdim kratke trasy, tak mi nevadi ji mit v kufru, ale kdyz jedeme delsi cestu jednou za 14 dni, tak by se hodilo tu rezervu nekam ulozit.
Nemate nekdo zkusenosti jestli se vana pod zadnim platem neda nejak predelat, aby se tam vesla ta uzka rezerva?
chci se zeptat zda musi být na autě všechna ctyri kola RUNflat nebo muze byt vzadu klasická guma a vepředu runflat . samozrejmě rozměr stejny pro všechny . diky
@wario: Já (z donucení) jezdil asi tři nebo čtyři měsíce vepředu nonRFt (ale zato XL provedení) a vzadu runflaty (všechny čtyři byly ZIMNÍ 225/45 R17). Z donucení to bylo proto, že jsem v lednu yebnul LP gumu a runflaty už nebyly k sehnání... nezaznamenal jsem žádné problémy .... jo, bylo to na 3er e91 xDrive
Asi proto M3 s runflety neprodávají. Ještě než jsem koupil auto, dočetl jsem se na webu a v časopisech, že autu nejvíc prospěje zbavit se runfletů. Nejrozumnější je runflety sundat a vozit v kufru M3 repair kit.