Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

BMW e36 zapojení startéru

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Ondra23
Registrovaný
Příspěvky: 151
Registrován: ned 14.12.2008 01:00

#1 Příspěvek od Ondra23 »

Mám dotaz na zapojení startéru na e36 328i. Na startéru jsou tři kontakty pro připojení z toho jeden je 30 to je hlavní proud pak je tam 50 to je spínání od klíčku. Pak je tam ještě jeden pojmenovanej jako 30h kterej je propojenej na plus motoru startéru je na něm teda napetí jenom když se točí startér.
Zajímalo by mě na co ten kontakt 30h je protože při výměně startéru jsem kousek od startéru našel volný drát zakončený očkem kterej by tam průměrem očka i délkou pasoval ale bojim se to připojit aby to nebyla nějaká zapomenutá kostra nebo tak něco.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Barva kabelu napoví ...
červená čistá ... trvalých +12V
červená se žlutým pruhem ... +12 spínaných klíčkem
hnědá ... kostra
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Ondra23
Registrovaný
Příspěvky: 151
Registrován: ned 14.12.2008 01:00

#3 Příspěvek od Ondra23 »

Barvu nevim je to v tý origo ochraný černý bužírce je to pěkně zatavený nechce se mi dotoho moc řezat ale asi budu muset. Spíš by mě zajímalo co se z toho kontaktu 30h napájí protože je aktivní pouze při startu (aspoň si to myslim podle schéma). Jinak co sem se dočet ve schématu měl by z toho vést černozelenej(swgn) někam do jakýhosi Body elektronics control module a asi i do panelu klimatizace a board computeru ale k čemu sem nezjistil.
Ondra23
Registrovaný
Příspěvky: 151
Registrován: ned 14.12.2008 01:00

#4 Příspěvek od Ondra23 »

Tak barva toho drátu je černoželená jako je psáno ve schématu. Věděl by teda někdo k čemu slouží tenhle drát a jakej by moch bejt důvod že by ho někdo odpojil. V minulosti byl určitě někdy připojenej je na něm otisk matičky. Případně jestli by někdo věděl komu napsat kdo by věděl víc. Chtěl bych to vyřešit dokad to mam teď rozebraný pak už se to bude blbě ať už zapojovat nebo odpojovat.
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#5 Příspěvek od Foldas »

to je odlehčovací svorka jakmile se točí starter vypnou se některé elektrické zařízení v autě ventilátor topení motorky oken atd.Ten drát co si našel příjde na cívku starteru na kolík se závitem m4
Ondra23
Registrovaný
Příspěvky: 151
Registrován: ned 14.12.2008 01:00

#6 Příspěvek od Ondra23 »

Foldas píše:to je odlehčovací svorka jakmile se točí starter vypnou se některé elektrické zařízení v autě ventilátor topení motorky oken atd.Ten drát co si našel příjde na cívku starteru na kolík se závitem m4
Tak nakonec se někdo našel moc ti děkuju za radu. Závit je m5 ale to je detail podstatný je že to můžu zapojit ještě jednou moc díky.

EDIT: Ještě mě napadlo mohlo to mít nějaký důvod že by to bylo odpojené?
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#7 Příspěvek od Foldas »

Jo m5 máš pravdu. někdo ho zapomněl asi zapojit když měnil starter
Odpovědět