Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Najeté KM u e46ky

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
anycool25
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: úte 12.05.2015 00:00
Bydliště: Uherské Hradiště

#1 Příspěvek od anycool25 »

Ahoj. Už od mala považuji za nejkrásnější auto (pro mě) které jezdí pod sluncem BMW e46 (320d) a chystám se ho koupit. Ideálně r.v. 2001 a výš. Ale můj dotaz zpočívá v tom, že asi nejvíc těchto miláčků které se prodávají mají na tachometru většinou kolem 200 tisíc kilometrů. (Vůbec nepočítám bazary tam je 110% aut stočených) To je nějaká ,,meta'' pro toto auto ? Kolem 200 tisíc je třeba vyměnit něco nákladného ? Nebo se něco kazí ? Samozřejmě se najdou i kousky co mají i přes 300 ale zajímá mě proč je nejvíc kusů na prodej kolem 200 tis. zda je to jen náhoda nebo tak něco :) jestli se vám dotaz bude zdát jako od děcka tak pardon ale nevím jak jinak se zeptat :) Díky
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4005
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa

#2 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

Ahoj. Ona vetsina lidi ma nevim proc za to, ze auto co ma najeto kolem 200 tis. km se jeste vyplati kupovat. A jaka je to nahoda, ze najednou poslednich x let maji temer vsechna auta co se prodavaji kolem 200 tis. km:D. Nerikam, ze jsou vsechna stocena, najdes i takova, ktera maji opravdu jen tolik najeto... treba tve 2001 320d... kdo si koupi 2.0d? Treba nekdo, kdo hodne najezdi a chce usetrit za palivo. Tak si spocitej .. za 14 let ma mit najeto 200 tis, to mas "jen" 14 tis km rocne... to neni moc velky najezd ze? Ale taky si to mohl koupit nekdo, kdo ma proste rad naftu a nepotrebuje velkej vykon nebo tak a chtel se obcas povozit v BMW. Snazim se ti jen rict, abys byl podezrivavej a vse mozne kontroloval a pod.
anycool25
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: úte 12.05.2015 00:00
Bydliště: Uherské Hradiště

#3 Příspěvek od anycool25 »

Podezíravej právě jsem, proto se na toto ptám. Mám naftu rád. V autoškole jsem se vozil v nafťáku, pak měl chryslera v naftě a teď ... opela v benzínu. FUUUJ :D Ale e46ku chci hlavně proto že je moc pěkná a chci si ji decentně upravit takže do ní i slušně investovat. jen bych si představoval investice spíše do úprav než oprav...
de-nitro
Registrovaný
Příspěvky: 245
Registrován: čtv 29.01.2015 01:00

#4 Příspěvek od de-nitro »

pocitej s tim ze to bude mit 300tis najeto,a jdi radsi do 330d,pac na 320d praskaj kliky
Honza325
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: stř 26.03.2008 01:00
Bydliště: Praha

#5 Příspěvek od Honza325 »

Známej měl E46 320d r.2004. Auto koupil v bazaru v Ml.Boleslavi asi před 5ti lety se cca 180tis.km. Auto jezdilo naprosto normálně. Táhlo,nežralo,nekuckalo,prostě nic. Jen motor oblitej od oleje. Asi po dvou letech co ho měl mi ho přivez na servis. Tenkrát jsem ze zvědavosti prolejzal všechny jednotky a ejhle... Někdo to asi stočil tak amatérsky,že nikde,krom budíků nic nepřepsali. V DSC a jednotce světel bylo (už nevim přesně) asi 730 000km. Sám jsem takovýmu číslu skoro nevěřil.. Ani interiér nevypadal nejhůř. Po krátkém čase to ke mě přitáhli na laně a že to nestartuje. Diag. psala závadu na imobilizéru. Po krátkym laborování jsem usoudil,že na to jsem krátkej. Odvezl jsem to ke Snejkovi a potom k FX-ovi (spolu s uplně novou EWS koupenou za cca 3300,- v Inveltu). No a FX tenkrát ty kilometry taky potvrdil...
Takže i takovýhle kilometry jsou možný :wink:
Jinak auto bylo pěkný. Zvenku bylo vidět,že je opravený po ráně na předek i zadek,ale jinak Imola Rot, M-packet,xenony,alcantara atd. Koupeno nové u Bychla... Dodnes to auto jistě jezdí,jen už u jiného majitele. Kolik to má teď radši ani nehádám. Takže lidi,vybírat podle stavu,ne podle kilometrů - ty jsou pak člověku k hovnu,když tahá z kapsy šrajtofli na zaplacení servisu. Ale to je asi jeden z mála takhle odstrašujících případů (anebo?) Jak už tu bylo psáno,úspornou naftu si jako novou nikdo nekoupí na ježdění kolem komína. Většina těch aut těch 150 - 200 000km najede ještě v záruce :wink: Ale neni to pravidlem. Pomaleji už pak ty kilometry naskakujou nám dalšim majitelum,kterým auto často slouží jen pro radost/jako víkendovka/leštěnka/další auto doma atd..
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Huska »

mám 320d r.v.12/2003 aktuálně najeto poctivých 270tis km (jsem druhý majitel od 168tis km). Autem denně jezdí manželka do práce a nedám na něj dopustit. Největší opravou byla výměna vstřiků (mám ty co nejdou repasovat) a v cca 200tis km přední náprava (cca 12tis Kč). Jinak pouze pravidelně měníme olej, tankujeme kvalitní naftu (žádné pofiderní pumpy Tesco apod). Takže za mě doporučuji, na km bych nehleděl, ale posuzoval aktuální stav.

PS: asi měsíc jsem jezdil s 320d co měla najeto 640tis. km (firemní první majitel) a motoricky a mechanicky naprosto bez problémů - horší to bylo s interiérem.
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
anycool25
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: úte 12.05.2015 00:00
Bydliště: Uherské Hradiště

#7 Příspěvek od anycool25 »

To jsou pro mě velice užitečný rady. Děkuji. Pro upřesnění, vyšší počet km mě nevadí já se ptal konkrétně na tu onu záhadnou hranici 200 tisíc :) Mám opla co má nalítáno 281 000 a jediná závada je že bouchá zadní tlumič který si doma vyměním jinak nic. Takže jak říkám, vyšší počet km nevadí a zvlášť pokud si tu e46ku pořídím protože jestli se mi povede najít nějakou v dobrém stavu, udělám si z toho opravdu káru jen na projížďku o víkendu a jen za pěkného počasí :))) Od mala co jsem začal vnímat auta je pro mě asi každý BMW srdcovka. Takže se k němu tak budu chovat.
Poldav6
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: čtv 16.10.2008 00:00

#8 Příspěvek od Poldav6 »

Mám E46 330xi, 230t km. Za poslední půlrok mě dvakrát nechala ve štychu. Jednou to bylo čerpadlo v nádrži, podruhé alternátor. Ano, spotřební materiál, který jsem si mohl pohlídat.. Ale stalo se. Po 200t km je asi s takovými věcmi nutné počítat.
Klasika je pravidelná výměna předních ramen 1x za 100t km.
3llf
Registrovaný
Příspěvky: 366
Registrován: pát 10.04.2009 00:00
Bydliště: Ústecko

#9 Příspěvek od 3llf »

mám 320d 09/2001 a poctivých 290kkm, na autě je vše původní kromě tlumičů a spojky :wink: auto slouží a nemám s tím problém, počítám, že ještě tak 100kkm nebudu muset nic měnit, kamarád měl na originálním podvozku najeto 420kkm a pak už se tu muselo vyměnit, ale jinak taky pohoda a na nic si nestěžuje. Jen už to jsou bohužel starší vozidla a sem tam se už na nich najde i lehce liška :roll:
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1727
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#10 Příspěvek od paca »

de-nitro píše:pocitej s tim ze to bude mit 300tis najeto,a jdi radsi do 330d,pac na 320d praskaj kliky

na 320D praskají kliky? to jsem ještě neslyšel
-BMWPOWER-
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: úte 22.07.2014 00:00

#11 Příspěvek od -BMWPOWER- »

mel jsem hodne E46 vsechny motorizace v nafte a km nejedeli nikde nikdy verit tomu ze to ma 220 550 nebo tady ty udaje je fakt fake jde o stav auta a motoru hlavne ostatni sou spotrebni veci ktere vetsinou udelas kdyz auto zustane doma zalezi na stesti co sezenes ale 3liter nejmene jinak o nicem..
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od JaraX »

mnohem lepší investice je např 325i v LPG, výborný motor, skvělé táhne, spolehlivý, spotřeba do 10l LPG, a pokud už naftu, tak doporučuju spíš 330d, je to mnohem kultivovanější.
u staré nafty počítej se spoustou investic, proto je dobré si odložit aspon 40k na servis.
anycool25
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: úte 12.05.2015 00:00
Bydliště: Uherské Hradiště

#13 Příspěvek od anycool25 »

No 325i... jako díval jsem se sice jen letmo na netu ale ani jednu takovou jsem nenašel. Jedině 316i benzín a já BMW v benzínu prostě za nic na světě nechci. Beru že je třeba živější a bla bla ale já chci naftu. O plynu bych uvažoval jedině kdybych chtěl šetřit a já chci naopak do báva i něco investovat takže asi se mrknu po 320D - 330D. Počítám že alespoň půl roku budu vybírat. Naštěstí mám v rodině mechanika co se v autech rýpe už roky a vyzná se. Já jsem sice vyučený autoelektrikář ale od konce školy jsem se kromě svých aut ,,nedoknul'' žádných jiných. ;)

Jinak díky všem za průběžné komentáře a zkušenosti fakt se to hodí :)
zdendys
Registrovaný
Příspěvky: 60
Registrován: úte 16.10.2007 00:00
Bydliště: Moravská Třebová

#14 Příspěvek od zdendys »

paca píše:
de-nitro píše:pocitej s tim ze to bude mit 300tis najeto,a jdi radsi do 330d,pac na 320d praskaj kliky

na 320D praskají kliky? to jsem ještě neslyšel


Taky mám pod ponkem motor s prasklou klikou
PeqpeK
Registrovaný
Příspěvky: 56
Registrován: čtv 18.07.2013 00:00
Bydliště: Bratislava

#15 Příspěvek od PeqpeK »

u tychto aut je podstatny stav a nie cislo na tachu!
a najvacsi nepriatel e46 je 1. hrdza 2. majitel co ma hlboko do kapsy
kazdopadne na tom aute je to poznat
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#16 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

zdendys píše:
paca píše:
de-nitro píše:pocitej s tim ze to bude mit 300tis najeto,a jdi radsi do 330d,pac na 320d praskaj kliky

na 320D praskají kliky? to jsem ještě neslyšel


Taky mám pod ponkem motor s prasklou klikou
A znáš ještě nějakej případ v okolí? Nebo když se mi jednou něco stalo tak je z toho hned světovej trend 8)
Možná výrobní vada, ale typuju spíš používáním když si někdo z 320D dělá sporťáka, ne? :D

Ale tak každopádně vstřiky/turbo/tlak.čerpadlo a všelijaký podobný repasy člověka tu a tam potkávají při jízdách s 320D..
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#17 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

A shání se tady sedan nebo je to jedno? Kolik má být roční nájezd a kde převážně? Myslím, že 320i/325i k mání jsou a bude to proti tomu R4 rachtu kór s náj. přes 200tis. šepot květin. ;)
de-nitro
Registrovaný
Příspěvky: 245
Registrován: čtv 29.01.2015 01:00

#18 Příspěvek od de-nitro »

Honza325 píše:Známej měl E46 320d r.2004. Auto koupil v bazaru v Ml.Boleslavi asi před 5ti lety se cca 180tis.km. Auto jezdilo naprosto normálně. Táhlo,nežralo,nekuckalo,prostě nic. Jen motor oblitej od oleje. Asi po dvou letech co ho měl mi ho přivez na servis. Tenkrát jsem ze zvědavosti prolejzal všechny jednotky a ejhle... Někdo to asi stočil tak amatérsky,že nikde,krom budíků nic nepřepsali. V DSC a jednotce světel bylo (už nevim přesně) asi 730 000km. Sám jsem takovýmu číslu skoro nevěřil.. Ani interiér nevypadal nejhůř. Po krátkém čase to ke mě přitáhli na laně a že to nestartuje. Diag. psala závadu na imobilizéru. Po krátkym laborování jsem usoudil,že na to jsem krátkej. Odvezl jsem to ke Snejkovi a potom k FX-ovi (spolu s uplně novou EWS koupenou za cca 3300,- v Inveltu). No a FX tenkrát ty kilometry taky potvrdil...
Takže i takovýhle kilometry jsou možný :wink:
Jinak auto bylo pěkný. Zvenku bylo vidět,že je opravený po ráně na předek i zadek,ale jinak Imola Rot, M-packet,xenony,alcantara atd. Koupeno nové u Bychla... Dodnes to auto jistě jezdí,jen už u jiného majitele. Kolik to má teď radši ani nehádám. Takže lidi,vybírat podle stavu,ne podle kilometrů - ty jsou pak člověku k hovnu,když tahá z kapsy šrajtofli na zaplacení servisu. Ale to je asi jeden z mála takhle odstrašujících případů (anebo?) Jak už tu bylo psáno,úspornou naftu si jako novou nikdo nekoupí na ježdění kolem komína. Většina těch aut těch 150 - 200 000km najede ještě v záruce :wink: Ale neni to pravidlem. Pomaleji už pak ty kilometry naskakujou nám dalšim majitelum,kterým auto často slouží jen pro radost/jako víkendovka/leštěnka/další auto doma atd..


to mohlo kecat.nevim proc to dela ale presne v dsc jednotce mi jednou u e90
o ktery sem 100% vedel ze ma najeto 30tis vyjely chyby zapsany pri asi 520tkm...
_milan_
Registrovaný
Příspěvky: 578
Registrován: sob 25.12.2010 01:00
Bydliště: HRUŠOVANY

#19 Příspěvek od _milan_ »

prasklá klika u 2,0d e46 docela normální když někdo jezdil dlouho se špatnou dvouhmotou nebo hlavní řemenicí , znám 3 případy osobně a několik od známích z poslechu... byly to 100kw ale to je u 4 válu v naftě jedno...
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1727
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#20 Příspěvek od paca »

nojo, jenže ty motory musely mít najeto k půl milionům :)
Odpovědět