Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

328i E46 - problém s chlazením

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
rychlik
Registrovaný
Příspěvky: 77
Registrován: pon 20.08.2007 00:00
Bydliště: Kutna Hora

#1 Příspěvek od rychlik »

Ahoj blázni,

nedávno jsem se vrátil k BMW a koupil E46 328i na kazdodenni jezdeni. Po pár dnech ježdění nastal problém - praskla mi horní hadice od termostatu k chladiči. Její stav před jsem nějak nezkoumal a tak jsem doufal, že se jedná o únavu materiálu, nebo že byla natržená. Co mě dost překvapilo - teplota na budíku byla pořád na půlce i když vyteklo dost vody(3 litry). Auto jsem netrápil a radši ho zdechnul.

Dnes jsem dal novou hadici FEBI a těšil se na další pojezd, nebo případné zjištění problému. Celé je to ale dost zapeklitější než jsem čekal :).

Hadice na míste > dolil jsem kapalinu do plna > utáhl odvzdušňovák > nastartoval motor > topení na plno > nechal ohřát - teplota opět v půlce bez přehřívání (divný před odvzdušněním) > povolil odvzdušňovák - pouze čurky vody bez bublin...

Říkal jsem si, že to šlo až moc hladce. Sáhl jsem tedy na spodní hadici, která byla studená. Nechtěl jsem motor dál "trápit" a po pár minutách to zdechnul.

Jsem debil? Dělám nějakou chybu v postupu ?

Termostat ? Proc budík ukazuje teplotu stabilně na půlce, i když neotevře termostat ? Kde je čidlo teploty umístěno ? Máte někdo zkušenost, za jak dlouho sepne termostat když je teplota budíku na půlce ?

To prvotní prasknutí hadice možná souvisí s tím, že chlazení nejede na celý okruh ?

Ještě doplním - z větráků jde teplý vzduch (OK)

Prosím o jakékoliv rady zkušenějších... předem moc díky
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Studená spodní hadice je v prvních minutách běhu motoru normální. Teprve až otevře termostat, dostane se horká voda do chladiče a nějakou dobu trvá, než se chladič prohřeje tak, že z něj spodní hadicí přitéká do motoru nestudená voda.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#3 Příspěvek od Foldas »

A ručička na pulce neznamená že už je otevřený termostat
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od MattyX Moderátor »

přesunuto do 3er
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
rychlik
Registrovaný
Příspěvky: 77
Registrován: pon 20.08.2007 00:00
Bydliště: Kutna Hora

#5 Příspěvek od rychlik »

Díky, zkusím to tedy nechat vrčet déle, popřípadě to projet. Včera jsem to zkoušel točit na místě do cca 4500 ot. delsi dobu a stejne termostat neotevrel a teplota na budiku porad ok. Uvidíme.
rychlik
Registrovaný
Příspěvky: 77
Registrován: pon 20.08.2007 00:00
Bydliště: Kutna Hora

#6 Příspěvek od rychlik »

Ještě se zeptám. V RealOEM jsou dva ruzné snímače teploty.

Jeden je v hlavě (číslo 3)
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_2169

Druhý je na spodní hadici chladiče (číslo 4)
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=17_0215

Který udává hodnotu teploty na budíku ?

Pokud ten na spodní hadici chladiče, teplota vody v motoru může být zcela odlišná v případě a případě že neotevře termostat to nepoznám. S tím by souviselo prasknutí hadice - termostat neotevrel, teplota na budíku ok, jeden okruh se prehral, tim padem pretlakoval a hadice praskla.

K cemu by tam ale byl ten druhý snímač ?
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Pro palubní přístroj a pro DME je čidlo v hlavě motoru.
V hadici je jen pro kontrolu, zda se neblíží totální přehřátí systému.

Ty máš US verzi auta?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
rychlik
Registrovaný
Příspěvky: 77
Registrován: pon 20.08.2007 00:00
Bydliště: Kutna Hora

#8 Příspěvek od rychlik »

Nemám, přemáčkl jsem se a pak už to neměnil. Koukal jsem že tohle je v US a EU verzich shodny. Dobrý postřeh.

Budu tedy spoléhat na teploměr. Raději jsem tu dvakrát měřil, než jednou zničil 8) .

Díky
SiM
Registrovaný
Příspěvky: 71
Registrován: stř 24.07.2013 00:00
Bydliště: Luštěnice

#9 Příspěvek od SiM »

Mám sice ropáka, ale taky poznatek z E46. Zjistil jsem studenej chladič po jízdě, tak jsem to pak zase nechal ohřát na místě a hadice k chladiči byla horká (termostat OK), ale chladič furt studenej.
Tak jsem se před řešením chladiče vydal cestou sledování dat na BC, odemkl jsem skryté menu a zjistil jsem, že i když ručička teploměru ukazuje KOLMO, tak teploty můžou být v rozmezí cca 77-95 stupňů. Přitom na bílé čárce budíku za modrým polem (jakoby na 10min. celá) ukazoval BC teplotu 67 stupňů. Při jízdě 100-130 se mi teplota jen náporem držela kolem 80 (venku 25st. teplota vzduchu) - což je taky divný při zavřených žaluziích... jen takový poznatek... :)

měření jsem dělal podle info zde (dá se sehnat česky) http://bmw.bazzi.biz/geheim_menu_e46.htm
Odpovědět