Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
N53B30O0
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
.. a já Tvoje účetní nejsem, já si jen tak popichuji (půlka Viagry)
- lambdy přes katem kontrolují spalování motoru, pokud je COx moc, DME ubere palivo, tak je to správné !!
- lambdy za katem kontrolují účinnost katů, pokud je COx moc, DME ubere palivo, ekologie je důležitá !!
- pokud máš katíky vyhořelé, tak ty lambdy za katem na DME doslova kříčí
- před NOx katem je čidlo teploty výfukových plynů, ....=> ubere
- když si koupíš origo katy (i se svody), tak budou mít hustotu 400 cpi
- když to necháš v Žitavě naplnit monolitem 200 cpi, tak ty katíky budou klást menší odpor výfukovým plynům a pořád s tím ještě projdeš na STK+ME, tj můžeš s tím na silnici
- ta logistika opravy není tak složitá, já to stihnul za týden
- lambdy přes katem kontrolují spalování motoru, pokud je COx moc, DME ubere palivo, tak je to správné !!
- lambdy za katem kontrolují účinnost katů, pokud je COx moc, DME ubere palivo, ekologie je důležitá !!
- pokud máš katíky vyhořelé, tak ty lambdy za katem na DME doslova kříčí
- před NOx katem je čidlo teploty výfukových plynů, ....=> ubere
- když si koupíš origo katy (i se svody), tak budou mít hustotu 400 cpi
- když to necháš v Žitavě naplnit monolitem 200 cpi, tak ty katíky budou klást menší odpor výfukovým plynům a pořád s tím ještě projdeš na STK+ME, tj můžeš s tím na silnici
- ta logistika opravy není tak složitá, já to stihnul za týden

- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
@tommee: správně, burešovi nejraději nasrat řepku na hlavu!
@star: na 99% budu mít svody s primary katama EU4 čili propustnější...
ale i kdyby výměna další "půlky" auta neměla vést ke kýženému výsledku, tak mi to až tak moc vadit nebude, bo brambor už má nalítáno téměř 200tis km, díky připičatělému Bruseli (dle vzoru Prdel) si už nové dle mých představ (*) nekoupím, takže to halt bude jen další z kroků pro prodloužení mého soužití s bramborem "nafurt"
(*) - auto střední třídy s ATMO benzínem a aspoň šesti hrnkama
@star: na 99% budu mít svody s primary katama EU4 čili propustnější...
ale i kdyby výměna další "půlky" auta neměla vést ke kýženému výsledku, tak mi to až tak moc vadit nebude, bo brambor už má nalítáno téměř 200tis km, díky připičatělému Bruseli (dle vzoru Prdel) si už nové dle mých představ (*) nekoupím, takže to halt bude jen další z kroků pro prodloužení mého soužití s bramborem "nafurt"
(*) - auto střední třídy s ATMO benzínem a aspoň šesti hrnkama
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Sory, že Tě beru za slovo, ale pořád na tím špekuluju a něco se mi v Tvých vyjádřeních logicky nezdá...

starML píše: Renovoval jsem ty "primary" (COx) katy za svody, ty "secondary" katy pod autem (Nox) mám původní.
Imho lambdy sou před a za secondary katama, čili viz výše NOx, nikoli COxstarML píše: - lambdy přes katem kontrolují spalování motoru, pokud je COx moc, DME ubere palivo, tak je to správné !!
- lambdy za katem kontrolují účinnost katů, pokud je COx moc, DME ubere palivo, ekologie je důležitá !!

-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Jsem molekula spalin a právě opouštím jeden z válců. Jako první potkám regulační sondu jedna (1), procházím katem COx na svodech a zdravím se s monitorovací sondou (3) výkres http://www.etk.cc/bmw/CS/search/selectC ... 8/18_0727/ . Dostávám se pod vůz do dlouhého potrubí a před NOx katy se potkám s teploměrem (5) a po průchodu NOx katem pohladím NOx sensor (6). Jiný obrázek http://www.etk.cc/bmw/CS/search/selectC ... 8/18_0724/ má tu díru na teploměr naznačenou před těmito 2 NOx katy a vlastní NOx senzor je někde, jak popis ukazuje na díl č.1. Detailní zobrazení NOx sensoru je zde http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=716326 .
Výklad přímo z WDS je přehlednější http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 11-A07.htm

Výklad přímo z WDS je přehlednější http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 11-A07.htm

-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Regulační sonda za katem ne nelogická a nefunkční. KAT na CO a HC funguje správně, pokud je lambda=1, pokud je směs stechiometrická. V angličtině má výstižnější název, oxygen sensor. Lambda sonda měří zbytkový kyslík.
Jak bys zajistil správné složení na vstupu, když bys snímal složení na výstupu?
Sonda na výstupu jen kontroluje, zda katalyzátor funguje správně. Je to sonda kontrolní, ne regulační.
Jak bys zajistil správné složení na vstupu, když bys snímal složení na výstupu?
Sonda na výstupu jen kontroluje, zda katalyzátor funguje správně. Je to sonda kontrolní, ne regulační.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
hmmmm. taxem si to celé proštudil a usvědčil sám sebe ze života v bludu... já fakt dotěď žil v zatvrzelém přesvědčení )navím odkus sem si to vsugeroval), že primyry katy jsou určeny k redukci Nox )úa jsou hlídány čidlem Nox), zatímc k redukci Cox jsou určeny secondary katy (a sjou hlídyny před i za lambdama).... a ono je to přesně naopak....
kuju
kuju
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Je to posáno v mém dnešním příspěvku 14:24 => Detailní zobrazení NOx sensoru je zde http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=716326 , takže pro sundání hitzplechu musíš povolit šrouby (M8 & M10) na straně spolujezdce a objevíš tu krabičku, ke které jde ten kabel od NOx senzoru. Kdyby se to lišilo od e60, tak jdi po tom kabelu a odstraň kryt, který tomu brání.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Prohledal jsem BMW Wiring Diagram System - Baureihe 3 E90 E91 E92 E93 a našel jsem úplně stejný popis, akorát tento je v němčině, aby to bylo v obou jazykových mutacích => http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 11-A07.htm . U exotů a Rennmotorů (Sxx) jsou pochopitelně různé odlišnosti a výjimky, které WDS a ETK nemůže postihnout z důvodu malého zastoupení na trhu. Pamatuji si na motory N62 pro Daytona, které měly jen dvě lambdy, některé motory S63 (základ N63) neměly váhu vzduchu, protože jde o výkon a nikoliv o ekologii a spotřebu. Celkem hezký přehled motorů s obrázky najdete na http://australiancar.reviews/bmw_N52.php . Upozorňuji, že pod obrázky je i technický popis se změnami a úplně dole jsou posány nezávažnější problémy, které byly zjištěny, jako jsou padající vířivé klapky u M57 nebo Hydraulic Valve Adjuster u N52. Příslušný motor je třeba vybrat vlevo nahoře z menu BMW engines.
Podle WDS je u E9x před secondary katem (NOx katem) teploměr výfukových plynů B62301 a za katem NOx senzor I01215.
Obrázek níže patří k N43, pro N52/N53 už ve WDS asi nezbylo místo.

Podle WDS je u E9x před secondary katem (NOx katem) teploměr výfukových plynů B62301 a za katem NOx senzor I01215.
Obrázek níže patří k N43, pro N52/N53 už ve WDS asi nezbylo místo.

-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
V tomto máš Pavle pravdu. Před mnoha lety se u mne ve fabrice vyráběl stavební díl ve složení oválný konektor (na obrázku vpravo)+ kabel. Čidlo si tam už připojoval další zpracovatel NGK Japonsko, byl to jejich patent https://www.google.com.ar/patents/EP0933631A2?cl=de . Ale když přišla reklamace, tak to přišlo i s čidlem a muselo se to zkoušet jiným programem, který do těch drátů už nenakouřil 1500V DC při izolačním testu.

Ten NOx senzor na obrázku je z VW-Golf-Skoda-Octavia, ale u všech aut je to naprosto stejné kvůli tomu patentu těch dvou Japonců, liší se to jen délkou toho kabelu. Takže když se Ti podaří otevřít tu krabičku 2, tak se ten pravý konektor určitě dá vytáhnout. Jde to dost blbě, protože ty kontakty nejsou přímé, ale 2x zahnuté do písmene S. Obsah té krabičky jsem nikdy nepitval, blokové schéma zapojení toho patentu je zde https://patentimages.storage.googleapis ... 230001.png

Ten NOx senzor na obrázku je z VW-Golf-Skoda-Octavia, ale u všech aut je to naprosto stejné kvůli tomu patentu těch dvou Japonců, liší se to jen délkou toho kabelu. Takže když se Ti podaří otevřít tu krabičku 2, tak se ten pravý konektor určitě dá vytáhnout. Jde to dost blbě, protože ty kontakty nejsou přímé, ale 2x zahnuté do písmene S. Obsah té krabičky jsem nikdy nepitval, blokové schéma zapojení toho patentu je zde https://patentimages.storage.googleapis ... 230001.png

par centov navyse na konektoroch, keby to bolo rozdelene na 3 casti (senzor, riadiacka, kabel), pripadne dve časti) aaale chlapci to v desattisickach kusov preratali a je z toho jedna fajna rocna odmena pre nejakeho vyssieho menezera ako uspora nakladov, Ako zo vsetkym vsade a cena v pripade poruchy prenesena na zakaznika v podobe fajn kompletu za 350€.