Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

N53B30O0

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
tommee
Registrovaný
Příspěvky: 660
Registrován: pát 27.06.2014 00:00
Bydliště: Praha

#61 Příspěvek od tommee »

Co ucetni, ale Andrej az bude muset vratit DPHcko:))
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#62 Příspěvek od starML Člen Klubu »

.. a já Tvoje účetní nejsem, já si jen tak popichuji (půlka Viagry)

- lambdy přes katem kontrolují spalování motoru, pokud je COx moc, DME ubere palivo, tak je to správné !!
- lambdy za katem kontrolují účinnost katů, pokud je COx moc, DME ubere palivo, ekologie je důležitá !!
- pokud máš katíky vyhořelé, tak ty lambdy za katem na DME doslova kříčí
- před NOx katem je čidlo teploty výfukových plynů, ....=> ubere
- když si koupíš origo katy (i se svody), tak budou mít hustotu 400 cpi
- když to necháš v Žitavě naplnit monolitem 200 cpi, tak ty katíky budou klást menší odpor výfukovým plynům a pořád s tím ještě projdeš na STK+ME, tj můžeš s tím na silnici
- ta logistika opravy není tak složitá, já to stihnul za týden :D
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#63 Příspěvek od pavproch »

@tommee: správně, burešovi nejraději nasrat řepku na hlavu!

@star: na 99% budu mít svody s primary katama EU4 čili propustnější...

ale i kdyby výměna další "půlky" auta neměla vést ke kýženému výsledku, tak mi to až tak moc vadit nebude, bo brambor už má nalítáno téměř 200tis km, díky připičatělému Bruseli (dle vzoru Prdel) si už nové dle mých představ (*) nekoupím, takže to halt bude jen další z kroků pro prodloužení mého soužití s bramborem "nafurt"

(*) - auto střední třídy s ATMO benzínem a aspoň šesti hrnkama
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#64 Příspěvek od pavproch »

Sory, že Tě beru za slovo, ale pořád na tím špekuluju a něco se mi v Tvých vyjádřeních logicky nezdá...
starML píše: Renovoval jsem ty "primary" (COx) katy za svody, ty "secondary" katy pod autem (Nox) mám původní.
starML píše: - lambdy přes katem kontrolují spalování motoru, pokud je COx moc, DME ubere palivo, tak je to správné !!
- lambdy za katem kontrolují účinnost katů, pokud je COx moc, DME ubere palivo, ekologie je důležitá !!
Imho lambdy sou před a za secondary katama, čili viz výše NOx, nikoli COx :?:
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#65 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Jsem molekula spalin a právě opouštím jeden z válců. Jako první potkám regulační sondu jedna (1), procházím katem COx na svodech a zdravím se s monitorovací sondou (3) výkres http://www.etk.cc/bmw/CS/search/selectC ... 8/18_0727/ . Dostávám se pod vůz do dlouhého potrubí a před NOx katy se potkám s teploměrem (5) a po průchodu NOx katem pohladím NOx sensor (6). Jiný obrázek http://www.etk.cc/bmw/CS/search/selectC ... 8/18_0724/ má tu díru na teploměr naznačenou před těmito 2 NOx katy a vlastní NOx senzor je někde, jak popis ukazuje na díl č.1. Detailní zobrazení NOx sensoru je zde http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=716326 .

Výklad přímo z WDS je přehlednější http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 11-A07.htm
Obrázek
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#66 Příspěvek od pavproch »

seš si jist, že i e9x s N53 má regulační lambdu PŘED primary katem? Já teda žiju v přesvědčení, že je až ZA ním.... a monitorovací je až ZA secondary katama...
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#67 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Regulační sonda za katem ne nelogická a nefunkční. KAT na CO a HC funguje správně, pokud je lambda=1, pokud je směs stechiometrická. V angličtině má výstižnější název, oxygen sensor. Lambda sonda měří zbytkový kyslík.
Jak bys zajistil správné složení na vstupu, když bys snímal složení na výstupu?
Sonda na výstupu jen kontroluje, zda katalyzátor funguje správně. Je to sonda kontrolní, ne regulační.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#68 Příspěvek od pavproch »

hmmmm. taxem si to celé proštudil a usvědčil sám sebe ze života v bludu... já fakt dotěď žil v zatvrzelém přesvědčení )navím odkus sem si to vsugeroval), že primyry katy jsou určeny k redukci Nox )úa jsou hlídány čidlem Nox), zatímc k redukci Cox jsou určeny secondary katy (a sjou hlídyny před i za lambdama).... a ono je to přesně naopak....

kuju
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#69 Příspěvek od pavproch »

etk.ee - mně asi brzo yebne .... :oops:

Může mi pls, někdo poradit, kde najdu díl číslo 2. ?

Obrázek

Halt su enem inženýr STROJAŘ, což je na elektrodíly asi nedostatečná kvalifikace...
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

#70 Příspěvek od BudVlad »

NOX sensor (11787587129) je na středním dílu výfuku. Stojí 11 290 Kč (na eBay €359).
Obrázek
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#71 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Je to posáno v mém dnešním příspěvku 14:24 => Detailní zobrazení NOx sensoru je zde http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=716326 , takže pro sundání hitzplechu musíš povolit šrouby (M8 & M10) na straně spolujezdce a objevíš tu krabičku, ke které jde ten kabel od NOx senzoru. Kdyby se to lišilo od e60, tak jdi po tom kabelu a odstraň kryt, který tomu brání.
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

#72 Příspěvek od BudVlad »

Nejsem si 100% jistý, ale myslím že na E9x je sensor před secondary katem. Je to už delší doba co jsem instaloval Supersprint midpipes a sensor byl na nich někde uprostřed.
Obrázek
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#73 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Prohledal jsem BMW Wiring Diagram System - Baureihe 3 E90 E91 E92 E93 a našel jsem úplně stejný popis, akorát tento je v němčině, aby to bylo v obou jazykových mutacích => http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 11-A07.htm . U exotů a Rennmotorů (Sxx) jsou pochopitelně různé odlišnosti a výjimky, které WDS a ETK nemůže postihnout z důvodu malého zastoupení na trhu. Pamatuji si na motory N62 pro Daytona, které měly jen dvě lambdy, některé motory S63 (základ N63) neměly váhu vzduchu, protože jde o výkon a nikoliv o ekologii a spotřebu. Celkem hezký přehled motorů s obrázky najdete na http://australiancar.reviews/bmw_N52.php . Upozorňuji, že pod obrázky je i technický popis se změnami a úplně dole jsou posány nezávažnější problémy, které byly zjištěny, jako jsou padající vířivé klapky u M57 nebo Hydraulic Valve Adjuster u N52. Příslušný motor je třeba vybrat vlevo nahoře z menu BMW engines.

Podle WDS je u E9x před secondary katem (NOx katem) teploměr výfukových plynů B62301 a za katem NOx senzor I01215.
Obrázek níže patří k N43, pro N52/N53 už ve WDS asi nezbylo místo.
Obrázek
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#74 Příspěvek od pavproch »

Chlopi díky za snahu a ochotu, ale... ani jeden z vás nepochopil, co a kde hledám.... já se ptal, kde v ETK najdu tu posratou krabičku č. 2. (a potažmo jaké má číslo dílu).... Sem ji včera v ETK prostě nenašel....
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

#75 Příspěvek od BudVlad »

Krabiřčku nejde koupit samostatně. Musí se koupit celý díl včetně sensoru č.d. 11787587129. Stojí 11 290 Kč (na eBay €359).
Obrázek
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#76 Příspěvek od pavproch »

to je nějaká divná cena .. shodou okolostojičností jedno čidlo NOx (OEM z autorizáku) doma mám (v nerozbaleném obalu) a stálo jen 8400 káčé bez DPH

až budu doma taxa na to podívám, esli tam je enem čidlo nebo aji ta krabička Poz 2.
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

#77 Příspěvek od vita11 Moderátor »

Ta krabička od toho nejde nedestruktivně oddělit (nebo minimálně kucháním)
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#78 Příspěvek od pavproch »

ok, hrajete na mě přesilovku, takže vám už začínám věřít, no.... :twisted:
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#79 Příspěvek od starML Člen Klubu »

V tomto máš Pavle pravdu. Před mnoha lety se u mne ve fabrice vyráběl stavební díl ve složení oválný konektor (na obrázku vpravo)+ kabel. Čidlo si tam už připojoval další zpracovatel NGK Japonsko, byl to jejich patent https://www.google.com.ar/patents/EP0933631A2?cl=de . Ale když přišla reklamace, tak to přišlo i s čidlem a muselo se to zkoušet jiným programem, který do těch drátů už nenakouřil 1500V DC při izolačním testu.

Obrázek

Ten NOx senzor na obrázku je z VW-Golf-Skoda-Octavia, ale u všech aut je to naprosto stejné kvůli tomu patentu těch dvou Japonců, liší se to jen délkou toho kabelu. Takže když se Ti podaří otevřít tu krabičku 2, tak se ten pravý konektor určitě dá vytáhnout. Jde to dost blbě, protože ty kontakty nejsou přímé, ale 2x zahnuté do písmene S. Obsah té krabičky jsem nikdy nepitval, blokové schéma zapojení toho patentu je zde https://patentimages.storage.googleapis ... 230001.png
:D
kompre
Registrovaný
Příspěvky: 131
Registrován: pon 14.10.2013 00:00

#80 Příspěvek od kompre »

par centov navyse na konektoroch, keby to bolo rozdelene na 3 casti (senzor, riadiacka, kabel), pripadne dve časti) aaale chlapci to v desattisickach kusov preratali a je z toho jedna fajna rocna odmena pre nejakeho vyssieho menezera ako uspora nakladov, Ako zo vsetkym vsade a cena v pripade poruchy prenesena na zakaznika v podobe fajn kompletu za 350€.
Odpovědět