Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Jednohmota na e90 330d
Nejdriv si zjisti, proc tam ta dvouhmota je, a co vlastne ma za ukol. Pak pochopis, ze tam neni zbytecne. Nevim jakym stylem jezdis, ale kdyz vidim nejaky borce, co auto podtacej a radej jak vemena, tak se nedivim, ze odchazi dvouhmota. Nebo, ze hrabou a trha to, jak splaseny kun. Taky si mohl mit smulu na vadnou dvouhmotu z vyroby. Podle me to nicim nahradit nejde. Nedavno jsem jel s klukem, kterymu se auto po jizde ve meste chvelo, jak zimnice a ja mu rikam, proc kurva nepodradis, vzdyt to podtacis. A on, ze to pak zere
. Jo ma to o litr 2 vetsi spotrebu, ale ta dvouhmota pak nejde do haje a usetris 20 000 za servis.

-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Co to udělá bez dvouhmoty? No co by, bude lepší akcelerace a drobné vibrace na volnoběh, jinak nic.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Koncernový kolikaválec? U méně než R6 to je cítit, to ano.
Dvouhmotu používají výrobci posledních dvacet let, v honbě za komfortem. S jednohmotou jsou torzní kmity na volnoběh, vyběhaná převodovka může pak na volnoběh cinkat, chrastit. V rozumných provozních otáčkáh není rozdíl patrný.
Pokud je sestava setrvák-lamela-přítlačák v dobré kondici a neškube při rozjezdu, nehrozí nějaké poškození. Za předpokladu, že se řidič umí rozjet, tzn. nejprve pustí spojku a teprve pak přidá plyn
Dvouhmotu používají výrobci posledních dvacet let, v honbě za komfortem. S jednohmotou jsou torzní kmity na volnoběh, vyběhaná převodovka může pak na volnoběh cinkat, chrastit. V rozumných provozních otáčkáh není rozdíl patrný.
Pokud je sestava setrvák-lamela-přítlačák v dobré kondici a neškube při rozjezdu, nehrozí nějaké poškození. Za předpokladu, že se řidič umí rozjet, tzn. nejprve pustí spojku a teprve pak přidá plyn

328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Koncernový maloválec, tam je to o poznání horší, ale třeba Valeo sada na M52 je taky tragedie. Takže v případě dýzlu na normální ježdění, bych šel vždy cestou dvouhmoty...
Druhá věc je, že víc jak 90% řidičů neumí řadit a rozjíždět se a pak ty spojky lehají
Druhá věc je, že víc jak 90% řidičů neumí řadit a rozjíždět se a pak ty spojky lehají

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Tak to můžeš být rád, že tam tu dvouhmotu máš, jinak by si místo ní oddělal převodovku. Dvouhmotu nezničí výkon, nebo "trápení" v otáčkách ale podtáčení motoru a špatné řazení - rázy. Každý kdo s oblibou používá otáčky pod 2tis i pro akceleraci ji brzo odepíše.JohnyM píše:Ahoj, da se sestavit spojka (s jednohmotou a odpruzenou lamelou) z jinyho modelu tak aby to pasovalo do 330d e90? Mam tam cip a Luk dvouhmota tam nevydrzela ani rok a to to ani moc netrapim.
Jinak odpověď na tvou otázku - nejde. Ani neznám nikoho, kdo by to musel řešit. Všichni používají obyč dvouhmotu Sachs/luk i po úpravě (včetně mě) a není s tím problém - spíš při úpravách přes 300k je třeba řešit přítlačák a lamelu.
Já si nechal udělat jednohmotu na E39 530d na zakázku z duralu a litiny a byla v autě okolo 50km a šla z auta ven. Na volnoběh to řachtalo a při cca 1500ot to drnčelo do celého auta. Byla i odlehčená o 3kg a na zrychlení to nemělo žádnej vliv.Nakonec jsem byl rád,že jsem ji prodal za poloviční cenu a koupil novou dvouhmotu + odpruženou lamelu + přítlačák z F10 a už rok a 30000km mi drží 650Nm. Je to nebe a dudy.
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
DaweTDS: Mám podobný problém s vibracemi na M52B28, jen o 200 otáček výš, kolem 1700-1800 rpm. Tipuju nesprávné vyvážení setrváku. Kde jsi to nechával vyvažovat?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
v tomhle má navrch mercedes s jejich vyvažovací hřídelí...nesmrtelné.
jinak tady velmi pěkně vysvětleno,co dvouhmota je,proč se používá a hlavně proč ji nenahrazovat jednoduchým setrvákem:
http://www.auto.cz/technika-dvouhmotovy ... cnik-87264
při konstrukci motoru a převodovky je s dvouhmotou bohužel počítáno.při jejím nahrazení za jednoduchou se dá očekávat,že se její absence projeví i jinak než jen zmenšeným pohodlím...
jinak tady velmi pěkně vysvětleno,co dvouhmota je,proč se používá a hlavně proč ji nenahrazovat jednoduchým setrvákem:
http://www.auto.cz/technika-dvouhmotovy ... cnik-87264
při konstrukci motoru a převodovky je s dvouhmotou bohužel počítáno.při jejím nahrazení za jednoduchou se dá očekávat,že se její absence projeví i jinak než jen zmenšeným pohodlím...
Myslím že je to zbytečné. Jezdí mi sem E91 330d co má po úpravě odbržděno 208Kw, spojku sme dávali origo a drží už min 40tis km. Sám mám na E60 přes 190Kw z původních 160ti a mám sériovou spojku od Luku.
DaweTDS: Bylo nutné laborovat se spojkou? Popravdě si nepamatuji kdy jsem naposledy dělal E39 v manuálu, tak ani nevím jak tam ta spojka vypadá.
DaweTDS: Bylo nutné laborovat se spojkou? Popravdě si nepamatuji kdy jsem naposledy dělal E39 v manuálu, tak ani nevím jak tam ta spojka vypadá.
Bylo protože sériová neudržela 650Nm.Je skoro stejná jako na ostatních modelech,jen přítlačák je slabší a má neodpruženou lamelu. Všiml jsem si ,že výkonější BMW v naftě mají k dvouhmotě i odpruženou lamelu,aby ta dvouhmota nedostávala tolik na frak a zároveň to zvládlo i více Nm. Proto jsem řešil tu odpruženou a organikou přeobloženou lamelu a ten přítlačák z F10 ..Je to předposlední možnost ... poslední možnost je přítlačák sach performance...ale to je 12000,- jen za přítlačák jak vyšitejch 

Setrvak si daval taky z f10? Nebo jen pritlacak a lamelu. Ja tam mam neodpruzenou lamelu tak bych tam dal tu odpruzenou. A da se to kombinovat mezi sebou? Myslim treba setrvak a pritlacak z e90 a ta lamela f10DaweTDS píše:Bylo protože sériová neudržela 650Nm.Je skoro stejná jako na ostatních modelech,jen přítlačák je slabší a má neodpruženou lamelu. Všiml jsem si ,že výkonější BMW v naftě mají k dvouhmotě i odpruženou lamelu,aby ta dvouhmota nedostávala tolik na frak a zároveň to zvládlo i více Nm. Proto jsem řešil tu odpruženou a organikou přeobloženou lamelu a ten přítlačák z F10 ..Je to předposlední možnost ... poslední možnost je přítlačák sach performance...ale to je 12000,- jen za přítlačák jak vyšitejch