Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Jednohmota na e90 330d

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
JohnyM
Registrovaný
Příspěvky: 83
Registrován: pát 15.04.2011 00:00

#1 Příspěvek od JohnyM »

Ahoj, da se sestavit spojka (s jednohmotou a odpruzenou lamelou) z jinyho modelu tak aby to pasovalo do 330d e90? Mam tam cip a Luk dvouhmota tam nevydrzela ani rok a to to ani moc netrapim.
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

#2 Příspěvek od Jaris330D »

Umis si predstavit, co to udela, kdyz tam das jednohmotu? Ta dvouhmota tam neni pro srandu kralikum. Kor u nachipovane nafty.
JohnyM
Registrovaný
Příspěvky: 83
Registrován: pát 15.04.2011 00:00

#3 Příspěvek od JohnyM »

Ta dvouhmota tam je pro zlost nez pro srandu kralikum. Jde mi o to jestli existuje něco co by tam šlo místo tý dvouhmoty dát.
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

#4 Příspěvek od Jaris330D »

Nejdriv si zjisti, proc tam ta dvouhmota je, a co vlastne ma za ukol. Pak pochopis, ze tam neni zbytecne. Nevim jakym stylem jezdis, ale kdyz vidim nejaky borce, co auto podtacej a radej jak vemena, tak se nedivim, ze odchazi dvouhmota. Nebo, ze hrabou a trha to, jak splaseny kun. Taky si mohl mit smulu na vadnou dvouhmotu z vyroby. Podle me to nicim nahradit nejde. Nedavno jsem jel s klukem, kterymu se auto po jizde ve meste chvelo, jak zimnice a ja mu rikam, proc kurva nepodradis, vzdyt to podtacis. A on, ze to pak zere :-) . Jo ma to o litr 2 vetsi spotrebu, ale ta dvouhmota pak nejde do haje a usetris 20 000 za servis.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Co to udělá bez dvouhmoty? No co by, bude lepší akcelerace a drobné vibrace na volnoběh, jinak nic.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

#6 Příspěvek od Jaris330D »

Tak si to vymente a uvidite. U benzinu by to slo, ale nachipovana nafta s velkym kroutakem nevim, nevim. Hlavne ztratis komfort, bude se to chvet pri rozjezdech, brzdeni motorem pri razeni razy atd.. rozdil ve zrychlovani minimalni. Bude odchazet hardyna, diferak atd..
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Ty jednohomoty na dýzlech se nikdy moc neosvědčili... jako znám to jen u koncernovýho TDi, ale nešel bych do toho, je to dost nepohodlný :-/
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Koncernový kolikaválec? U méně než R6 to je cítit, to ano.

Dvouhmotu používají výrobci posledních dvacet let, v honbě za komfortem. S jednohmotou jsou torzní kmity na volnoběh, vyběhaná převodovka může pak na volnoběh cinkat, chrastit. V rozumných provozních otáčkáh není rozdíl patrný.

Pokud je sestava setrvák-lamela-přítlačák v dobré kondici a neškube při rozjezdu, nehrozí nějaké poškození. Za předpokladu, že se řidič umí rozjet, tzn. nejprve pustí spojku a teprve pak přidá plyn :-)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Koncernový maloválec, tam je to o poznání horší, ale třeba Valeo sada na M52 je taky tragedie. Takže v případě dýzlu na normální ježdění, bych šel vždy cestou dvouhmoty...
Druhá věc je, že víc jak 90% řidičů neumí řadit a rozjíždět se a pak ty spojky lehají :lol:
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

#10 Příspěvek od TANN3R »

JohnyM píše:Ahoj, da se sestavit spojka (s jednohmotou a odpruzenou lamelou) z jinyho modelu tak aby to pasovalo do 330d e90? Mam tam cip a Luk dvouhmota tam nevydrzela ani rok a to to ani moc netrapim.
Tak to můžeš být rád, že tam tu dvouhmotu máš, jinak by si místo ní oddělal převodovku. Dvouhmotu nezničí výkon, nebo "trápení" v otáčkách ale podtáčení motoru a špatné řazení - rázy. Každý kdo s oblibou používá otáčky pod 2tis i pro akceleraci ji brzo odepíše.

Jinak odpověď na tvou otázku - nejde. Ani neznám nikoho, kdo by to musel řešit. Všichni používají obyč dvouhmotu Sachs/luk i po úpravě (včetně mě) a není s tím problém - spíš při úpravách přes 300k je třeba řešit přítlačák a lamelu.
DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk

#11 Příspěvek od DaweTDS »

Já si nechal udělat jednohmotu na E39 530d na zakázku z duralu a litiny a byla v autě okolo 50km a šla z auta ven. Na volnoběh to řachtalo a při cca 1500ot to drnčelo do celého auta. Byla i odlehčená o 3kg a na zrychlení to nemělo žádnej vliv.Nakonec jsem byl rád,že jsem ji prodal za poloviční cenu a koupil novou dvouhmotu + odpruženou lamelu + přítlačák z F10 a už rok a 30000km mi drží 650Nm. Je to nebe a dudy.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

DaweTDS: Mám podobný problém s vibracemi na M52B28, jen o 200 otáček výš, kolem 1700-1800 rpm. Tipuju nesprávné vyvážení setrváku. Kde jsi to nechával vyvažovat?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

#13 Příspěvek od TANN3R »

Tohle nebude špatným vyvážením, zrovna M57 má někde mezi 1400 až 1600 "kritické" otáčky, kdy jsou cítit vibrace vždy.
kubajz79
Registrovaný
Příspěvky: 174
Registrován: úte 22.10.2013 00:00

#14 Příspěvek od kubajz79 »

v tomhle má navrch mercedes s jejich vyvažovací hřídelí...nesmrtelné.

jinak tady velmi pěkně vysvětleno,co dvouhmota je,proč se používá a hlavně proč ji nenahrazovat jednoduchým setrvákem:

http://www.auto.cz/technika-dvouhmotovy ... cnik-87264

při konstrukci motoru a převodovky je s dvouhmotou bohužel počítáno.při jejím nahrazení za jednoduchou se dá očekávat,že se její absence projeví i jinak než jen zmenšeným pohodlím...
Laco002JT
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: stř 08.07.2015 00:00

#15 Příspěvek od Laco002JT »

takze pokial spravne chapem co napisal DaweTDS mozem dat na moju e91 330xd dvojhmotu, odpruzenu lamelu, prítlacak z F10?
DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk

#16 Příspěvek od DaweTDS »

Myslím,že tam už odpruženou lamelu budeš mít. Třeba F10 ji odpruženou má. Je to dělané,aby to zvládalo více Nm.
Laco002JT
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: stř 08.07.2015 00:00

#17 Příspěvek od Laco002JT »

dakujem za odpoved. Pytam sa preto lebo ma caka vymena dvojhmoty a vymenim uz rovno aj spojku. V buducnosti mam v plane auto tiez chipnut a ked tieto suciastky z f10 vydrzia viac ako tie na e90 tak zvolim tie z f10 kedze cenovy rozdiel tam neni v podstate ziaden.
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

#18 Příspěvek od TANN3R »

Myslím že je to zbytečné. Jezdí mi sem E91 330d co má po úpravě odbržděno 208Kw, spojku sme dávali origo a drží už min 40tis km. Sám mám na E60 přes 190Kw z původních 160ti a mám sériovou spojku od Luku.

DaweTDS: Bylo nutné laborovat se spojkou? Popravdě si nepamatuji kdy jsem naposledy dělal E39 v manuálu, tak ani nevím jak tam ta spojka vypadá.
DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk

#19 Příspěvek od DaweTDS »

Bylo protože sériová neudržela 650Nm.Je skoro stejná jako na ostatních modelech,jen přítlačák je slabší a má neodpruženou lamelu. Všiml jsem si ,že výkonější BMW v naftě mají k dvouhmotě i odpruženou lamelu,aby ta dvouhmota nedostávala tolik na frak a zároveň to zvládlo i více Nm. Proto jsem řešil tu odpruženou a organikou přeobloženou lamelu a ten přítlačák z F10 ..Je to předposlední možnost ... poslední možnost je přítlačák sach performance...ale to je 12000,- jen za přítlačák jak vyšitejch :D
JohnyM
Registrovaný
Příspěvky: 83
Registrován: pát 15.04.2011 00:00

#20 Příspěvek od JohnyM »

DaweTDS píše:Bylo protože sériová neudržela 650Nm.Je skoro stejná jako na ostatních modelech,jen přítlačák je slabší a má neodpruženou lamelu. Všiml jsem si ,že výkonější BMW v naftě mají k dvouhmotě i odpruženou lamelu,aby ta dvouhmota nedostávala tolik na frak a zároveň to zvládlo i více Nm. Proto jsem řešil tu odpruženou a organikou přeobloženou lamelu a ten přítlačák z F10 ..Je to předposlední možnost ... poslední možnost je přítlačák sach performance...ale to je 12000,- jen za přítlačák jak vyšitejch :D
Setrvak si daval taky z f10? Nebo jen pritlacak a lamelu. Ja tam mam neodpruzenou lamelu tak bych tam dal tu odpruzenou. A da se to kombinovat mezi sebou? Myslim treba setrvak a pritlacak z e90 a ta lamela f10
Odpovědět