Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Tlumiče s "rozumnou" životností - e91 xDrive
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Chlopi, mám problém....
OEM tlumiče (které jsem dostal s autem, když sem ho kupoval nové tady v CZ v 2011) jsem měnil v cca 120tis km (přední) a 155 tis km (zadní) a to NIKOLI proto, že by byly "po smrti"....
Přední proto, že ve 120 tis km sem trefil PP kolem díru jak kráva (ohnutá pístnice PP tlumiče) .... a blbec chtěl ušetřit, tak tam dal "prý" OEM od garážového prodejce... po 30 tis km byly po smrti....
Poto sem ve 155 tis km tam dal KOMPLET podvozek KW V1 (nižší a tužší podvozek se mi velmi líbil a osvědčil...)
Jenomže: po cca 35 tis km jsou všechny čtyři tlumiče KW po smrti, a to tak že úplně....
Z více stran se mi dostává podobně "tragických" informaí o "tragické" životnosti aftermarket "sportovních/tužších tlumičů....
Navíc na e90post.com se o KW V1 píše velmi negativně co se teplotní závislosti týče - v hicech jsou měkké jak sračka, v mrazu tuhé jak jaxfiň... Moje vlastní zkušenost to na 100% potvrzuje...
Jak píšu výše, snížený a tužší povozek mám rád, nicméně štelovák mi netřeba (vydává různé divné zvuky tak) .... takže tam dám snížené "sport" pružiny H+R (-35mm PŘ a -25mm Z) a DOZADU tužší OEM m-paket RWD tlumiče (ty by snad mohly mít slušnou výdrž)
Otázka zní - JAKÉ TUŽŠÍ TLUMIČE s rozumnou životností (čti 100+ tis km) dát DOPŘEDU (ke sníženým pružinám)?
Koni Yellow?
Bilstein? (které)
What else?
Díky.
OEM tlumiče (které jsem dostal s autem, když sem ho kupoval nové tady v CZ v 2011) jsem měnil v cca 120tis km (přední) a 155 tis km (zadní) a to NIKOLI proto, že by byly "po smrti"....
Přední proto, že ve 120 tis km sem trefil PP kolem díru jak kráva (ohnutá pístnice PP tlumiče) .... a blbec chtěl ušetřit, tak tam dal "prý" OEM od garážového prodejce... po 30 tis km byly po smrti....
Poto sem ve 155 tis km tam dal KOMPLET podvozek KW V1 (nižší a tužší podvozek se mi velmi líbil a osvědčil...)
Jenomže: po cca 35 tis km jsou všechny čtyři tlumiče KW po smrti, a to tak že úplně....
Z více stran se mi dostává podobně "tragických" informaí o "tragické" životnosti aftermarket "sportovních/tužších tlumičů....
Navíc na e90post.com se o KW V1 píše velmi negativně co se teplotní závislosti týče - v hicech jsou měkké jak sračka, v mrazu tuhé jak jaxfiň... Moje vlastní zkušenost to na 100% potvrzuje...
Jak píšu výše, snížený a tužší povozek mám rád, nicméně štelovák mi netřeba (vydává různé divné zvuky tak) .... takže tam dám snížené "sport" pružiny H+R (-35mm PŘ a -25mm Z) a DOZADU tužší OEM m-paket RWD tlumiče (ty by snad mohly mít slušnou výdrž)
Otázka zní - JAKÉ TUŽŠÍ TLUMIČE s rozumnou životností (čti 100+ tis km) dát DOPŘEDU (ke sníženým pružinám)?
Koni Yellow?
Bilstein? (které)
What else?
Díky.
na XD sa robia aj ine tlmice dopredu. Precitaj si tu http://bmwklub.cz/modules.php?name=Foru ... highlight=
Ačkoliv nemám xdrive, moje krátké zkušenosti jsou následující:
Na 335i E93 byly do 100km origo z výroby.. zadní vytekly, protože zadek byl namáhanej taháním lodi ... daly se tam aftermarket Sachsy .. vydržely cca 20k a jsou v haji... mezítím ve 120k umřely origa na předku...
Tak jsem taky uvažoval, uvažoval a koupil jsem OEM originály přímo v BMW ... jo oproti aftermarketu jsem sice zaplatil u každého tlumiče asi o 1500 czk víc, ale doufám že je tu reálná šance na vetší nájezd než 20k km od pánů z BT Racingu...
Na 335i E93 byly do 100km origo z výroby.. zadní vytekly, protože zadek byl namáhanej taháním lodi ... daly se tam aftermarket Sachsy .. vydržely cca 20k a jsou v haji... mezítím ve 120k umřely origa na předku...
Tak jsem taky uvažoval, uvažoval a koupil jsem OEM originály přímo v BMW ... jo oproti aftermarketu jsem sice zaplatil u každého tlumiče asi o 1500 czk víc, ale doufám že je tu reálná šance na vetší nájezd než 20k km od pánů z BT Racingu...

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 383
- Registrován: čtv 12.04.2012 00:00
Co origo BMW Performance? Osobně nad nimi teď uvažuji, jako sada vychází na pěkných cca 25 tis vč. předního stabilizátoru. Otázkou, jestli jsou i pro xDrive. Řešil jsem v tomhle vlákně http://bmwklub.cz/modules.php?name=Foru ... c&t=148666
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 383
- Registrován: čtv 12.04.2012 00:00
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 20
- Registrován: sob 18.06.2011 00:00
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 20
- Registrován: sob 18.06.2011 00:00
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 20
- Registrován: sob 18.06.2011 00:00
Nechápu, co s těma tlumičema děláte. Na E46 jsem měl zadní sport Sachs a 40 000 km bez problémů. Auto už nemám, ale jezdí pořád. Hodně záleží, jak je kdo montuje. Nesměj se dotahovat na zvedáku, utahování se musí provádět v pracovní poloze. Jinak se tlumič nepatrně skříží a po 15 000 je v řiti. Další věc je, že každý tlumič musí mít odpovídající péra. Musí pracovat v jeho poloze. Pokud dám obyč. na sport péra se snížením třeba -35, tak půjde taky do háje.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Koni aji HR sou na autě - jízdní dojmy budou ale až v pátek, fčíl můj dvorní mechanik Michal dodělává ty svody/výfuk/čidla + vůbec velký servis 200tis km, pak geoška a v pátek snad vyjedu...
Takže fčíl jen statické dojmy:
- autí je kupodivu o chlup výš než sem ho měl na KW (HR deklaruje -35 vepředu a -30 vzadu, já u KW žil v přesvědčení že to mám asitak -30 vepředu a -25 vzadu.... ale nikdy sem to exaktně neměřil...)
- při statickém houpání s kastlí auta se zdá, že to bude extra tvrdá kombinace (což mi neva, já drncání ráth) - navíc v nejhorším sa dají ty Koni dycky poštelovať - fčíl sem je na základě doporučení (@kuju vzdálenému rádci) nechal nastavit na 2/3 max tuhosti...
Začínám sa těšit na pátek....
Takže fčíl jen statické dojmy:
- autí je kupodivu o chlup výš než sem ho měl na KW (HR deklaruje -35 vepředu a -30 vzadu, já u KW žil v přesvědčení že to mám asitak -30 vepředu a -25 vzadu.... ale nikdy sem to exaktně neměřil...)
- při statickém houpání s kastlí auta se zdá, že to bude extra tvrdá kombinace (což mi neva, já drncání ráth) - navíc v nejhorším sa dají ty Koni dycky poštelovať - fčíl sem je na základě doporučení (@kuju vzdálenému rádci) nechal nastavit na 2/3 max tuhosti...
Začínám sa těšit na pátek....