Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Tlumiče s "rozumnou" životností - e91 xDrive

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#1 Příspěvek od pavproch »

Chlopi, mám problém....

OEM tlumiče (které jsem dostal s autem, když sem ho kupoval nové tady v CZ v 2011) jsem měnil v cca 120tis km (přední) a 155 tis km (zadní) a to NIKOLI proto, že by byly "po smrti"....

Přední proto, že ve 120 tis km sem trefil PP kolem díru jak kráva (ohnutá pístnice PP tlumiče) .... a blbec chtěl ušetřit, tak tam dal "prý" OEM od garážového prodejce... po 30 tis km byly po smrti....

Poto sem ve 155 tis km tam dal KOMPLET podvozek KW V1 (nižší a tužší podvozek se mi velmi líbil a osvědčil...)

Jenomže: po cca 35 tis km jsou všechny čtyři tlumiče KW po smrti, a to tak že úplně....

Z více stran se mi dostává podobně "tragických" informaí o "tragické" životnosti aftermarket "sportovních/tužších tlumičů....

Navíc na e90post.com se o KW V1 píše velmi negativně co se teplotní závislosti týče - v hicech jsou měkké jak sračka, v mrazu tuhé jak jaxfiň... Moje vlastní zkušenost to na 100% potvrzuje...

Jak píšu výše, snížený a tužší povozek mám rád, nicméně štelovák mi netřeba (vydává různé divné zvuky tak) .... takže tam dám snížené "sport" pružiny H+R (-35mm PŘ a -25mm Z) a DOZADU tužší OEM m-paket RWD tlumiče (ty by snad mohly mít slušnou výdrž)

Otázka zní - JAKÉ TUŽŠÍ TLUMIČE s rozumnou životností (čti 100+ tis km) dát DOPŘEDU (ke sníženým pružinám)?

Koni Yellow?
Bilstein? (které)
What else?

Díky.
hansm5
Registrovaný
Příspěvky: 1084
Registrován: ned 31.08.2008 00:00

#2 Příspěvek od hansm5 »

taky jsem nad tim laboroval a nakonec jsem se vyflak na nejaky snizeni a dal komplet origo tlumice bmw a mam klid. :wink:
jinak v druhosce se na xd nedelaj.....
lulu991
Registrovaný
Příspěvky: 68
Registrován: čtv 22.11.2012 01:00

#3 Příspěvek od lulu991 »

na XD sa robia aj ine tlmice dopredu. Precitaj si tu http://bmwklub.cz/modules.php?name=Foru ... highlight=
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha

#4 Příspěvek od xyron »

Ačkoliv nemám xdrive, moje krátké zkušenosti jsou následující:

Na 335i E93 byly do 100km origo z výroby.. zadní vytekly, protože zadek byl namáhanej taháním lodi ... daly se tam aftermarket Sachsy .. vydržely cca 20k a jsou v haji... mezítím ve 120k umřely origa na předku...

Tak jsem taky uvažoval, uvažoval a koupil jsem OEM originály přímo v BMW ... jo oproti aftermarketu jsem sice zaplatil u každého tlumiče asi o 1500 czk víc, ale doufám že je tu reálná šance na vetší nájezd než 20k km od pánů z BT Racingu... :mad:
czNEWMANcz
Registrovaný
Příspěvky: 383
Registrován: čtv 12.04.2012 00:00

#5 Příspěvek od czNEWMANcz »

Co origo BMW Performance? Osobně nad nimi teď uvažuji, jako sada vychází na pěkných cca 25 tis vč. předního stabilizátoru. Otázkou, jestli jsou i pro xDrive. Řešil jsem v tomhle vlákně http://bmwklub.cz/modules.php?name=Foru ... c&t=148666
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha

#6 Příspěvek od xyron »

Origo OEM BMW Performance se dělá pro E92, pro E93 bohužel ne... jinak bych je tam dal...
czNEWMANcz
Registrovaný
Příspěvky: 383
Registrován: čtv 12.04.2012 00:00

#7 Příspěvek od czNEWMANcz »

S E91 nemám zkušenost... my to řešili u E92 a E93 :wink:
xyron píše:Origo OEM BMW Performance se dělá pro E92, pro E93 bohužel ne... jinak bych je tam dal...
já myslel na tu e91 co má pavproch :wink:
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#8 Příspěvek od pavproch »

zadní m-paketové tlumiče RWD pasují i na xDrive

přední m-paketové RWD bohužel na xDrive nepasují

co se mi ale podařilo zjistit, tak Koni Yellow pro xdrive jsou:

Obrázek

asi do nich pudu, snad jim ty od dot kratší pružiny H+R nebudou vadit...
lulu991
Registrovaný
Příspěvky: 68
Registrován: čtv 22.11.2012 01:00

#9 Příspěvek od lulu991 »

pavproch píše:zadní m-paketové tlumiče RWD pasují i na xDrive

přední m-paketové RWD bohužel na xDrive nepasují

co se mi ale podařilo zjistit, tak Koni Yellow pro xdrive jsou:

Obrázek

asi do nich pudu, snad jim ty od dot kratší pružiny H+R nebudou vadit...
Xdrive a RWD maju zadne tlmice zhodne, takze tam je co vyberat. Predne su pri xdrive kratsie a tym padom vyber nie je velky... Ja viem o Bilstein B4, origo bmw a Meyle HD...Daj potom vediet, ake su tie KONI ;)
pleaseSMILE
Registrovaný
Příspěvky: 20
Registrován: sob 18.06.2011 00:00

#10 Příspěvek od pleaseSMILE »

Co Bilstein B12? Na xDrive E91 se dělají. Já je budu má RWD pravděpodobně kupovat.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#11 Příspěvek od pavproch »

podle bilstein.com B12 pro e91xDrive N53 200kW nejsou... pouze B8
pleaseSMILE
Registrovaný
Příspěvky: 20
Registrován: sob 18.06.2011 00:00

#12 Příspěvek od pleaseSMILE »

pavproch píše:podle bilstein.com B12 pro e91xDrive N53 200kW nejsou... pouze B8
Ale prdlajz.
Přílohy
BILSTEIN.png
BILSTEIN.png (88.41 KiB) Zobrazeno 1413 x
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#13 Příspěvek od pavproch »

jenomže to je celej kit - "štelovák"... aten, jak píšu už NECHCU!
pleaseSMILE
Registrovaný
Příspěvky: 20
Registrován: sob 18.06.2011 00:00

#14 Příspěvek od pleaseSMILE »

pavproch píše:jenomže to je celej kit - "štelovák"... aten, jak píšu už NECHCU!
B12 není štelovák. Jen set pružin a tlumičů.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#15 Příspěvek od pavproch »

aha, sorry to sem něvěděl, že to nejsou štelováky.... já jak viděl slovíčko "kit", taxem to ani nerozklikával.... dík za osvětu

snížení -30 a -25 vypadá tak akorát.... otázkou je životnost tlumičů Bilstein
JayJay
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: ned 26.01.2014 01:00

#16 Příspěvek od JayJay »

Mám na autě B8 s eibach pružinama cca 20tis. km. Zatím drží ale jsou celkem tvrdé, nedej bože když je hodně rozbitá silnice to je pak utrpení jak to mlátí.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#17 Příspěvek od pavproch »

Koni a HR pružiny pudou v pondělí na auto...
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

#18 Příspěvek od Jaris330D »

Nechápu, co s těma tlumičema děláte. Na E46 jsem měl zadní sport Sachs a 40 000 km bez problémů. Auto už nemám, ale jezdí pořád. Hodně záleží, jak je kdo montuje. Nesměj se dotahovat na zvedáku, utahování se musí provádět v pracovní poloze. Jinak se tlumič nepatrně skříží a po 15 000 je v řiti. Další věc je, že každý tlumič musí mít odpovídající péra. Musí pracovat v jeho poloze. Pokud dám obyč. na sport péra se snížením třeba -35, tak půjde taky do háje.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#19 Příspěvek od pavproch »

Koni aji HR sou na autě - jízdní dojmy budou ale až v pátek, fčíl můj dvorní mechanik Michal dodělává ty svody/výfuk/čidla + vůbec velký servis 200tis km, pak geoška a v pátek snad vyjedu...

Takže fčíl jen statické dojmy:
- autí je kupodivu o chlup výš než sem ho měl na KW (HR deklaruje -35 vepředu a -30 vzadu, já u KW žil v přesvědčení že to mám asitak -30 vepředu a -25 vzadu.... ale nikdy sem to exaktně neměřil...)

- při statickém houpání s kastlí auta se zdá, že to bude extra tvrdá kombinace (což mi neva, já drncání ráth) - navíc v nejhorším sa dají ty Koni dycky poštelovať - fčíl sem je na základě doporučení (@kuju vzdálenému rádci) nechal nastavit na 2/3 max tuhosti...

Začínám sa těšit na pátek....
smepet
Registrovaný
Příspěvky: 126
Registrován: úte 04.12.2012 01:00

#20 Příspěvek od smepet »

Ja daval na xdrive e91 Bilstein B6 (ty zluto modry sportovni )

Je to o dost tvrdsi v kombinaci s runflat nez original ...

Zivotnost maji mit vetsi nez original, zatim asi 40 000 km a v pohode.
Odpovědět