Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E91 320d třepani a vibrace motoru při rozjíždeni

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
jarecz
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: čtv 10.09.2015 00:00

#1 Příspěvek od jarecz »

Dobrý den, jsem novy majitel BMW e91 320d 120kW 2005, ktere uz jsem mel vysnene delsi dobu, ale predtim jsem koupil nove octavii 2 v nejvyšší vybave a po trech mesicich do me napalil jakysi sebevrah ve stopadesati, takze auto totalka a ja jsem se podruhe narodil. Takze ted byla bmw jasna volba. Auto mam par dni a muj problem je, ze rano kdyz s autem jedu, tak pri rozjezdu na jednicku bez plynu i s plynen auto celkem hodne zaskube nebo spise motor se jakoby roztrepe a jak uz se rozjedu, tak uz v pohode. A po delsi jizde uz je to potom bez problemu, auto ma krasny a plynuli rozjezd. Takze to dela spise asi nez se poradne zahreje. Spojka je ticha na volnobeh i kdyz ji seslapnu, zadne zvuky, takze tim by to byt nemelo. Auto chyta bez problemu i krasne tahne. Je to zvlastni, ze jakoby po delsi jizde je vse v pohode, ale po ranu kdyz jedu do prace, tak v okamziku kdyz zaradim jednicku a auto se da do pohybu, tak tyhle vibrace a skubani motoru nez se rozjedu. Dekuji za kazdou radu.[/quote]
jarecz
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: čtv 10.09.2015 00:00

#2 Příspěvek od jarecz »

Tak jsem v aute nechal vymenit olej, veskere filtry i palivovy a jezdil jsem asi dva dny bez problemu. Uz jsem si myslel, ze je po problemu ale ted uz zase, jak je auto nezahrate zkratka nez ujedu par kilometru tak pri rozjezdu se trepe motor jako by tam nebyly silentbloky a po delsi jizde je vse bez problemu. Myslel jsem ze po vymene oleje (bylo ho tam i malo) to bude ok, ze je problem v tech hydrosilentblokach. Na foru jsem cetl ze by to mohl byt EGR ventil nebo vlnovec, coz se mi nezda. Zajimave je ze po urcite dobe je vse bez problemu. Zahada... :cry:
M3maniac Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6965
Registrován: ned 29.06.2003 00:00

#3 Příspěvek od M3maniac Čestný člen »

A kolik máš najeto? Podle mě dvouhmota.... Pokud jde jen o rozjezd.
jarecz
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: čtv 10.09.2015 00:00

#4 Příspěvek od jarecz »

Najeto mam 202tis a spojka je ticha na volnobeh i po seslapnuti a pokud by to bylo spojkou, tak by ten problem byl porad, ale jak se auto zahreje je vse v poradku, bez třepani bez vibraci.
jarecz
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: čtv 10.09.2015 00:00

#5 Příspěvek od jarecz »

Tak po delsi dobe nove poznatky ohledne meho problemu. Auto porad pri rozjezdu neprijemne trepalo s motorem, po precteni vseho mozneho tady na foru, jsem se docetl, ze nekomu pomohlo vycistit EGR ventil a separator oleje, po rozdelani egru byl docela dosti obalenej karbonem, to jsme vycistily a separator taky, ale ten byl v pohode. Pote auto jezdi uplne bez problemu a bez trepani asi uz 14dni, ale ted opet pri studenem rozjizdeni, tedy po ranu, se motor trepe, sice trochu min, ale porad. Po ujeti cca 5-10km, je to bez problemu. Takze zahada je zase zpet. Jeste me napada vaha vzduchu nebo solenoidy. Ale to uz jen tipuju. A EGR ventil je pravdepodobne odpojeny diagnostikou, protoze jsme ho zkousely jestli otvira a nic, ale pri se da taklhle vypnout. Myslim ze to bliv na trepani asi mit nebude. A jeste poznatek, ze pri chcipnuti motoru, docela dosti zatrepe autem.Pokud by nekoho neco napadlo, diky moc!
jarecz
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: čtv 10.09.2015 00:00

#6 Příspěvek od jarecz »

Tak po delsi dobe nove poznatky ohledne meho problemu. Auto porad pri rozjezdu neprijemne trepalo s motorem, po precteni vseho mozneho tady na foru, jsem se docetl, ze nekomu pomohlo vycistit EGR ventil a separator oleje, po rozdelani egru byl docela dosti obalenej karbonem, to jsme vycistily a separator taky, ale ten byl v pohode. Pote auto jezdi uplne bez problemu a bez trepani asi uz 14dni, ale ted opet pri studenem rozjizdeni, tedy po ranu, se motor trepe, sice trochu min, ale porad. Po ujeti cca 5-10km, je to bez problemu. Takze zahada je zase zpet. Jeste me napada vaha vzduchu nebo solenoidy. Ale to uz jen tipuju. A EGR ventil je pravdepodobne odpojeny diagnostikou, protoze jsme ho zkousely jestli otvira a nic, ale pri se da taklhle vypnout. Myslim ze to bliv na trepani asi mit nebude. A jeste poznatek, ze pri chcipnuti motoru, docela dosti zatrepe autem.Pokud by nekoho neco napadlo, diky moc!
jarecz
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: čtv 10.09.2015 00:00

#7 Příspěvek od jarecz »

Omlouvam se, ze jsem to poslal dvakrat, nejak se to seklo :D
travis
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: čtv 01.10.2015 00:00

#8 Příspěvek od travis »

Nevím jak to má vyřešený 2.0d, ale mně nefunkční chcípací klapka načnula dvouhmotu. A ta se potom při rozjezdu projevovala úplně stejně.
jarecz
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: čtv 10.09.2015 00:00

#9 Příspěvek od jarecz »

Diky za reakci, moc tomu sice nerozumim, ale jakou spojitost ma chcipaci klapka se spojkou? 8O
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#10 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Chcípací klapka? Was ist Das?
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Uživatelský avatar
mi00wa
Registrovaný
Příspěvky: 949
Registrován: pát 06.04.2012 00:00
Bydliště: Kunvald

#11 Příspěvek od mi00wa »

myslel škrtící klapku před EGRem :-D
jarecz
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: čtv 10.09.2015 00:00

#12 Příspěvek od jarecz »

Ja ale zadnou skrtici klapku pred EGRem nemam, myslim ze skrtici klapka je pouze u filtru pevnich castic (pokud se nemylim), ten ja nemam. :roll:
travis
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: čtv 01.10.2015 00:00

#13 Příspěvek od travis »

mi00wa píše:myslel škrtící klapku před EGRem :-D
který se říká chcípací klapka :D
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#14 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Raděj napište ETK číslo ať se dohodneme
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
jarecz
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: čtv 10.09.2015 00:00

#15 Příspěvek od jarecz »

Tak díky za rady, ale "chcípací klapkou" to nebude, ani ji nemam. A dnes rano opet, pri rozjizdeni trepani, po 5km auto jak nove :-).. Jo a hrozne ztěžka tam jde dat jednička a zase do te doby nez se to zahreje. Takže pocitam, ze to bude tou spojkou. Uz jsem si poridil prasatko a zacnu setrit.. :roll:
travis
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: čtv 01.10.2015 00:00

#16 Příspěvek od travis »

Klapkou to být nemůže, ta (pokud teda je jí motor vybaven) má funkci pouze při vypnutí zapalování, kdy na pár sekund přivře přívod vzduchu a motor chcípne bez větších otřesů. Mně nefungovala a ty otřesy moc nesvědčily dvouhmotě a ta se takhle projevovala při rozjezdu. Takže můj odhad je špatná dvouhmota.
jarecz
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: čtv 10.09.2015 00:00

#17 Příspěvek od jarecz »

Jojo, taky si to uz myslim, ale je zajimave, ze po ohrati motoru, je vse bez problemu a uz se to nestane ani jednou. Jinak je spojka pri vyslapnuti i normalne, za studena i za tepla absolutne ticha. Mel jsem kdysi jednickovou oktavku co mela najeto pres 500tis,chip, spojka origo - hucela jak cimbalovka, ale rozjezdy byly bez problemu. U bmw se auto trepe, ze pri rozjezdu si pripadam jak kdybych jel poprve v aute.. :evil:
Nmare
Registrovaný
Příspěvky: 15
Registrován: pát 18.01.2008 01:00

#18 Příspěvek od Nmare »

Mám úplně to samé. Vše na autě je udržované, na motoru po dobu mojeho vlastnictví - nové turbo, nové žhaviče, termostaty, filtry, vyčištěný separátor, kompet zaslepený a odprogramovaný EGR, vyndaný a odprogramovaný DPF, custom nerezové sání, větší intercooler a předělaný výfuk od turba až po koncovky, vstřiky po repasi. Přemapovaná jednotka a odbržděno na válcové brzdě (asi 6 měření před/po), diagnostiku si dělám pravidelně. Vše v top stavu jen to prostě dělá toto.

každou z těchto věcí jsem dělal postupně a vždy si říkal "tak že by teď konečně to otravné třesení zmizelo" a ani prd, dělá to úplně stejně téměř každý první/druhý studený rozjezd, pokud auto stálo přes noc a je ráno chladno. prostě jako bych se s autem nedokázal rozjet, nebo jel motor na dva válce, pak se rozjedu a už se to nikdy nestane, až do dalšího studeného startu.

pokud to dělá dvouhmota, tak mi není jasné, proč jen při jednom rozjezdu? a obvykle to není ani ten úplně první, od domu vždy odjedu normálně ale udělá to až po půl kilometru na křižovatce, nebo když zabočím do ulice a pomalu se rozjíždím. Při odjezdu od domu to neudělalo nikdy.
gsicbr
Registrovaný
Příspěvky: 361
Registrován: sob 10.11.2007 01:00
Bydliště: Jihlava

#19 Příspěvek od gsicbr »

přesně jak píšeš. Od domu odjedu, pak zastavím na křižovatce a udělá to jednou nebo dvakrát, pak v pohodě. Určitě to není dvouhmota spíš jako kdyby krokoval přítlačák podle motoru nebo nějaká výrobní vada dávkování paliva za studena. Určitě jdou všechny válce. Kámoš má 330d fl 120tkm a dělá mu to taky. Takže bych to vůbec neřešil.
jarecz
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: čtv 10.09.2015 00:00

#20 Příspěvek od jarecz »

Uplne presne to same jako ja, jako bych vam pujcil me auto a vy jste mi to popsaly co to dela :-). Ale nevzdavam to a jdu po tom, protoze je to zahada.. Jeste zkusim moznost, ze vymenim vahu vzduchu za novou, ale to spise tak ze zoufalstvi.. :oops:
Odpovědět