Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E91 320d třepani a vibrace motoru při rozjíždeni
Dobrý den, jsem novy majitel BMW e91 320d 120kW 2005, ktere uz jsem mel vysnene delsi dobu, ale predtim jsem koupil nove octavii 2 v nejvyšší vybave a po trech mesicich do me napalil jakysi sebevrah ve stopadesati, takze auto totalka a ja jsem se podruhe narodil. Takze ted byla bmw jasna volba. Auto mam par dni a muj problem je, ze rano kdyz s autem jedu, tak pri rozjezdu na jednicku bez plynu i s plynen auto celkem hodne zaskube nebo spise motor se jakoby roztrepe a jak uz se rozjedu, tak uz v pohode. A po delsi jizde uz je to potom bez problemu, auto ma krasny a plynuli rozjezd. Takze to dela spise asi nez se poradne zahreje. Spojka je ticha na volnobeh i kdyz ji seslapnu, zadne zvuky, takze tim by to byt nemelo. Auto chyta bez problemu i krasne tahne. Je to zvlastni, ze jakoby po delsi jizde je vse v pohode, ale po ranu kdyz jedu do prace, tak v okamziku kdyz zaradim jednicku a auto se da do pohybu, tak tyhle vibrace a skubani motoru nez se rozjedu. Dekuji za kazdou radu.[/quote]
Tak jsem v aute nechal vymenit olej, veskere filtry i palivovy a jezdil jsem asi dva dny bez problemu. Uz jsem si myslel, ze je po problemu ale ted uz zase, jak je auto nezahrate zkratka nez ujedu par kilometru tak pri rozjezdu se trepe motor jako by tam nebyly silentbloky a po delsi jizde je vse bez problemu. Myslel jsem ze po vymene oleje (bylo ho tam i malo) to bude ok, ze je problem v tech hydrosilentblokach. Na foru jsem cetl ze by to mohl byt EGR ventil nebo vlnovec, coz se mi nezda. Zajimave je ze po urcite dobe je vse bez problemu. Zahada... 

Tak po delsi dobe nove poznatky ohledne meho problemu. Auto porad pri rozjezdu neprijemne trepalo s motorem, po precteni vseho mozneho tady na foru, jsem se docetl, ze nekomu pomohlo vycistit EGR ventil a separator oleje, po rozdelani egru byl docela dosti obalenej karbonem, to jsme vycistily a separator taky, ale ten byl v pohode. Pote auto jezdi uplne bez problemu a bez trepani asi uz 14dni, ale ted opet pri studenem rozjizdeni, tedy po ranu, se motor trepe, sice trochu min, ale porad. Po ujeti cca 5-10km, je to bez problemu. Takze zahada je zase zpet. Jeste me napada vaha vzduchu nebo solenoidy. Ale to uz jen tipuju. A EGR ventil je pravdepodobne odpojeny diagnostikou, protoze jsme ho zkousely jestli otvira a nic, ale pri se da taklhle vypnout. Myslim ze to bliv na trepani asi mit nebude. A jeste poznatek, ze pri chcipnuti motoru, docela dosti zatrepe autem.Pokud by nekoho neco napadlo, diky moc!
Tak po delsi dobe nove poznatky ohledne meho problemu. Auto porad pri rozjezdu neprijemne trepalo s motorem, po precteni vseho mozneho tady na foru, jsem se docetl, ze nekomu pomohlo vycistit EGR ventil a separator oleje, po rozdelani egru byl docela dosti obalenej karbonem, to jsme vycistily a separator taky, ale ten byl v pohode. Pote auto jezdi uplne bez problemu a bez trepani asi uz 14dni, ale ted opet pri studenem rozjizdeni, tedy po ranu, se motor trepe, sice trochu min, ale porad. Po ujeti cca 5-10km, je to bez problemu. Takze zahada je zase zpet. Jeste me napada vaha vzduchu nebo solenoidy. Ale to uz jen tipuju. A EGR ventil je pravdepodobne odpojeny diagnostikou, protoze jsme ho zkousely jestli otvira a nic, ale pri se da taklhle vypnout. Myslim ze to bliv na trepani asi mit nebude. A jeste poznatek, ze pri chcipnuti motoru, docela dosti zatrepe autem.Pokud by nekoho neco napadlo, diky moc!
Klapkou to být nemůže, ta (pokud teda je jí motor vybaven) má funkci pouze při vypnutí zapalování, kdy na pár sekund přivře přívod vzduchu a motor chcípne bez větších otřesů. Mně nefungovala a ty otřesy moc nesvědčily dvouhmotě a ta se takhle projevovala při rozjezdu. Takže můj odhad je špatná dvouhmota.
Jojo, taky si to uz myslim, ale je zajimave, ze po ohrati motoru, je vse bez problemu a uz se to nestane ani jednou. Jinak je spojka pri vyslapnuti i normalne, za studena i za tepla absolutne ticha. Mel jsem kdysi jednickovou oktavku co mela najeto pres 500tis,chip, spojka origo - hucela jak cimbalovka, ale rozjezdy byly bez problemu. U bmw se auto trepe, ze pri rozjezdu si pripadam jak kdybych jel poprve v aute.. 

Mám úplně to samé. Vše na autě je udržované, na motoru po dobu mojeho vlastnictví - nové turbo, nové žhaviče, termostaty, filtry, vyčištěný separátor, kompet zaslepený a odprogramovaný EGR, vyndaný a odprogramovaný DPF, custom nerezové sání, větší intercooler a předělaný výfuk od turba až po koncovky, vstřiky po repasi. Přemapovaná jednotka a odbržděno na válcové brzdě (asi 6 měření před/po), diagnostiku si dělám pravidelně. Vše v top stavu jen to prostě dělá toto.
každou z těchto věcí jsem dělal postupně a vždy si říkal "tak že by teď konečně to otravné třesení zmizelo" a ani prd, dělá to úplně stejně téměř každý první/druhý studený rozjezd, pokud auto stálo přes noc a je ráno chladno. prostě jako bych se s autem nedokázal rozjet, nebo jel motor na dva válce, pak se rozjedu a už se to nikdy nestane, až do dalšího studeného startu.
pokud to dělá dvouhmota, tak mi není jasné, proč jen při jednom rozjezdu? a obvykle to není ani ten úplně první, od domu vždy odjedu normálně ale udělá to až po půl kilometru na křižovatce, nebo když zabočím do ulice a pomalu se rozjíždím. Při odjezdu od domu to neudělalo nikdy.
každou z těchto věcí jsem dělal postupně a vždy si říkal "tak že by teď konečně to otravné třesení zmizelo" a ani prd, dělá to úplně stejně téměř každý první/druhý studený rozjezd, pokud auto stálo přes noc a je ráno chladno. prostě jako bych se s autem nedokázal rozjet, nebo jel motor na dva válce, pak se rozjedu a už se to nikdy nestane, až do dalšího studeného startu.
pokud to dělá dvouhmota, tak mi není jasné, proč jen při jednom rozjezdu? a obvykle to není ani ten úplně první, od domu vždy odjedu normálně ale udělá to až po půl kilometru na křižovatce, nebo když zabočím do ulice a pomalu se rozjíždím. Při odjezdu od domu to neudělalo nikdy.
přesně jak píšeš. Od domu odjedu, pak zastavím na křižovatce a udělá to jednou nebo dvakrát, pak v pohodě. Určitě to není dvouhmota spíš jako kdyby krokoval přítlačák podle motoru nebo nějaká výrobní vada dávkování paliva za studena. Určitě jdou všechny válce. Kámoš má 330d fl 120tkm a dělá mu to taky. Takže bych to vůbec neřešil.