Tak to jste na mne celkem hodní.
Tu trvale otevřenou škrtící klapku jsem si přiřadil k N53 místo k N52. A když k tomu přidám: "Durch die Valvetronic wird die Einlassmenge der Luft nicht wie üblich über eine Drosselklappe geregelt, sondern über den variablen Ventilhub, der zwischen 0,25 mm und 9,8 mm verstellt werden kann" - tak je můj omyl jasný. Všechno se skládá u atomů a mezer, ale tady mám díru skutečně velkou!
Takže konečně sem se dostal k temu si to celé proštudit a proklikat odkazy.
a) starML et al: chlopi, ještě jednou díky
b) k té škrtící klapce: když brambor ještě v záruce začal "píčovat", taxem to v autorizáku popisoval, že se to chová "jako by zůstávala viset škrtící klapka", nacož mi technik odpověděl "N53 škrtící klapku nemá, přívod vzduchu řídí DISA". A já mu věřil, takže od té doby mně už ANI JEDNOU sem tím směrem neuvažoval. Blbec. Ono sa to fakt chová, jako dyž mi u žigula zůstala viset klapka v karbecu.
c) podle ETK v Tvém 530i a mém 330ix jsou ty škrtící klapky stejné (číslo 13 54 7 556 118) - du ji objednat (samozřejmě, že sem ji ještě neměnil, dyž sem o ní nevěděl) - až potom tu stávající otevřu a začnu studovat, esli přidrhává nebo ne... na ten 6pin konektor si dám taky majzla
Až to vyměním, dám sem echo, jak to dopadlo + info o rozborce té původní.
průběžné zprávy z pokusování - záměna víček expanzky mezi 3er a m4Zlikem neměla na (ne)funkci rostlináře žádný vliv.... proti kopci píčuje, těplota je stejná (92-98 st C)
odpoledne si jedu pro tu klapu, večer pohodím brambora k michalovi, zítra sem dám report....
Klapa vyměněná (celé sání naštstí nemusle jít dolů, jen hadice), nakalibrovaná, po nastartování se nic nerozsvítilo... nejel sem s tím, to si nechávám na zítra, musím se na to pořádně natěšit.. čti: čím delší a větší očekávání, tím větší a hlubší zklamání...
pavproch píše:Klapa vyměněná ... nejel sem s tím, to si nechávám na zítra, musím se na to pořádně natěšit.. čti: čím delší a větší očekávání, tím větší a hlubší zklamání...
BINGO!
Při jízdě porti kopci je to tam.... stále... kurwa!
Ale má to i dobrou stránku, takže výměny a peněz nelituju - silně to potlačilo (skoro do nerozpoznatelnosti) "hádání se" brzd s plynem při podřazování speciálně 3->2 s meziplynem.... a taky ve všech režimech práce s plynem se staly reakce auta daleko čitelnější, předvídatelnější a přímočařejší....
Ale to nepadaání resp. vylétnutí otáček tam furt je.... co ste to říékali o volnoběžném ventilu?!?
I kdybych měl to sání zasrané (což nevím...), tak to nebude příčina, protože poprvé se to začalo objevovat už při stavu tachometru něco jako 10 nebo 20 tis km a to ještě být zasrané nemohlo.... pravda tehdy to píčování nebylo zdaleka tak časté a intezivní jako dnes...
na čištění sání (ale ne pomocí lískových oříšků nýbrž pomocí chemie od Wynn´s) se chystám při dalším velkém servisu... anebo i dřív, dyž mi ten tvůj nápad začne vrtat v palici....
pavproch píše:
- v sání je trochu kluzko (olej), takže bude se čistit.
A už su fklidu... jelikož brambor nežera ani litr na 15tis km, tak olej separátor je v oukeji.... ale stejně teda to sání vyčistím...
The DISA valves and intake manifold having oil in them is normal. There will always be a thin coat of oil in the manifold. This is due to the PCV system. As it collects excess vapors from the motor, it also collects oil and is suppose to separate this oil from the vapor and dump it back in your oil sump. However, a faulty or clogged PCV separator can cause excessive oil in the manifold. Also the hoses for the PCV system often become brittle and crack, leaking oil. A common symptom is excess oil consumption.
pavproch píše:..... vylétnutí otáček tam furt je.... co ste to říkali o volnoběžném ventilu?!?
Prohledal jsem ETK a novější WDS v ISTA a volnoběžný ventil jsem tam nenašel. Tak jsem prohlédnul originál výkresy kabelového svazku pro N53 a taky nic s volnoběhem jsem nenašel. Že by tam nebyl? Ale přes něco se do motoru ten vzduch a benzín po zaklapnutí E-Gasstelleru Y63900 dostane.
vliv EGRu (ne čidel na něj navázaných!) bych (skoro) vyloučil, mám ho zablindovaný (je tam konkrétně teda pléšek s dírkou asi 1mm) a dělalo to úplně stěně před zablindováním i po něm...
pavproch píše:...na čištění sání pomocí chemie od Wynn´s
Jo, koupil jsem si http://www.bonatrade.cz/petrol-egr-3-sp ... wwodbVUCSg a čekám na vhodnou příležitost. Nebudeš o Vánocích v Nízkých Tatrách - že by jsi přijel na diagnostiku do mojeho zimního sídla u Liptovského Mikuláše? Možná to na nás konečně vyplivne nějakou závadu, která se výměnou dílů pokus-omyl nedaří odstranit.