Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

N53B30O0

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#101 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Tak to jste na mne celkem hodní. :oops:
Tu trvale otevřenou škrtící klapku jsem si přiřadil k N53 místo k N52. A když k tomu přidám: "Durch die Valvetronic wird die Einlassmenge der Luft nicht wie üblich über eine Drosselklappe geregelt, sondern über den variablen Ventilhub, der zwischen 0,25 mm und 9,8 mm verstellt werden kann" - tak je můj omyl jasný. Všechno se skládá u atomů a mezer, ale tady mám díru skutečně velkou!

Díky kluci :D
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#102 Příspěvek od pavproch »

Takže konečně sem se dostal k temu si to celé proštudit a proklikat odkazy.

a) starML et al: chlopi, ještě jednou díky

b) k té škrtící klapce: když brambor ještě v záruce začal "píčovat", taxem to v autorizáku popisoval, že se to chová "jako by zůstávala viset škrtící klapka", nacož mi technik odpověděl "N53 škrtící klapku nemá, přívod vzduchu řídí DISA". A já mu věřil, takže od té doby mně už ANI JEDNOU sem tím směrem neuvažoval. Blbec. Ono sa to fakt chová, jako dyž mi u žigula zůstala viset klapka v karbecu.

c) podle ETK v Tvém 530i a mém 330ix jsou ty škrtící klapky stejné (číslo 13 54 7 556 118) - du ji objednat (samozřejmě, že sem ji ještě neměnil, dyž sem o ní nevěděl) - až potom tu stávající otevřu a začnu studovat, esli přidrhává nebo ne... na ten 6pin konektor si dám taky majzla

Až to vyměním, dám sem echo, jak to dopadlo + info o rozborce té původní.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#103 Příspěvek od pavproch »

průběžné zprávy z pokusování - záměna víček expanzky mezi 3er a m4Zlikem neměla na (ne)funkci rostlináře žádný vliv.... proti kopci píčuje, těplota je stejná (92-98 st C)

odpoledne si jedu pro tu klapu, večer pohodím brambora k michalovi, zítra sem dám report....
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#104 Příspěvek od pavproch »

Klapa vyměněná (celé sání naštstí nemusle jít dolů, jen hadice), nakalibrovaná, po nastartování se nic nerozsvítilo... nejel sem s tím, to si nechávám na zítra, musím se na to pořádně natěšit.. čti: čím delší a větší očekávání, tím větší a hlubší zklamání... :twisted:
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#105 Příspěvek od pavproch »

pavproch píše:Klapa vyměněná ... nejel sem s tím, to si nechávám na zítra, musím se na to pořádně natěšit.. čti: čím delší a větší očekávání, tím větší a hlubší zklamání... :twisted:
BINGO!

Při jízdě porti kopci je to tam.... stále... kurwa!

Ale má to i dobrou stránku, takže výměny a peněz nelituju - silně to potlačilo (skoro do nerozpoznatelnosti) "hádání se" brzd s plynem při podřazování speciálně 3->2 s meziplynem.... a taky ve všech režimech práce s plynem se staly reakce auta daleko čitelnější, předvídatelnější a přímočařejší.... :D

Ale to nepadaání resp. vylétnutí otáček tam furt je.... co ste to říékali o volnoběžném ventilu?!?
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#106 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

a sací ventily/kanály máš čisté? https://www.youtube.com/watch?v=ONp6gQXpyKU je to teda časteji problém u N54, ale bude to i u N53
“Ability is what you're capable of doing.”
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#107 Příspěvek od pavproch »

I kdybych měl to sání zasrané (což nevím...), tak to nebude příčina, protože poprvé se to začalo objevovat už při stavu tachometru něco jako 10 nebo 20 tis km a to ještě být zasrané nemohlo.... pravda tehdy to píčování nebylo zdaleka tak časté a intezivní jako dnes...

na čištění sání (ale ne pomocí lískových oříšků :twisted: nýbrž pomocí chemie od Wynn´s) se chystám při dalším velkém servisu... anebo i dřív, dyž mi ten tvůj nápad začne vrtat v palici.... :lol:
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#108 Příspěvek od pavproch »

Takže stručný report z prohlídky a rozborky (díky mé šikovnosti nevratné) té klapy:

- asi už fakt byla poněkud za zenitem, bo vratná pružinka ji už nedokáže zavřít do polohy "úplně zavřeno" - zastaví sa cca 3-5stupně před polohou

- ozubený kolečka sou v oukeji

- v sání je trochu kluzko (olej), takže bude se čistit (viz výše)


ref nevratnost rozborky: plechové sponky udělaly fjúúúú a odletěly neznámo kam - v tom svým bordýlku v garáži sem štyri ze šesti už prostě nenašel...
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#109 Příspěvek od pavproch »

pavproch píše:
- v sání je trochu kluzko (olej), takže bude se čistit.
A už su fklidu... jelikož brambor nežera ani litr na 15tis km, tak olej separátor je v oukeji.... ale stejně teda to sání vyčistím...
The DISA valves and intake manifold having oil in them is normal. There will always be a thin coat of oil in the manifold. This is due to the PCV system. As it collects excess vapors from the motor, it also collects oil and is suppose to separate this oil from the vapor and dump it back in your oil sump. However, a faulty or clogged PCV separator can cause excessive oil in the manifold. Also the hoses for the PCV system often become brittle and crack, leaking oil. A common symptom is excess oil consumption.
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

#110 Příspěvek od BudVlad »

Mohl by jsi prosim změřit vnitřní průměr škrticí klapky (TB) a rozteč šroubů. Chtěl bych to porovnat s TB z 335i. Na jaře chci instalovat sání z 335i.
Obrázek
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#111 Příspěvek od pavproch »

Obrázek

vnitřní (světlý) průměr sání je 77.6 mm, šrouby sou na rozteči 77mm oběma směry, díry sou 8.2mm

Hope it helps.

nechceš tu klapu pro porovnání? zadara..... :twisted:
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

#112 Příspěvek od BudVlad »

Díky!
Klapka by se mi hodila. Zaplatil bych ti poštovné.
Obrázek
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#113 Příspěvek od pavproch »

OK, pošlu.
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

#114 Příspěvek od BudVlad »

Sání které chci použít.

Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#115 Příspěvek od pavproch »

starML píše: , nastav na tempomatu nějakou rychlost a pak zkus přeřadit - když vylítnou otáčky je to spínač na spojce atp..
není, nevylítnou... vyzkoušeno
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#116 Příspěvek od starML Člen Klubu »

pavproch píše:..... vylétnutí otáček tam furt je.... co ste to říkali o volnoběžném ventilu?!?
Prohledal jsem ETK a novější WDS v ISTA a volnoběžný ventil jsem tam nenašel. Tak jsem prohlédnul originál výkresy kabelového svazku pro N53 a taky nic s volnoběhem jsem nenašel. Že by tam nebyl? Ale přes něco se do motoru ten vzduch a benzín po zaklapnutí E-Gasstelleru Y63900 dostane.

Něco podobného je:
Y6130 - Leerlaufsteller jsem u N53 nenašel, někdo jiný?
Y6120 - Tankentlüftungs Ventil http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 3_0015.png
B6239/X6042 - Saugrohrdrucksensor nebo Differenzdruck http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 3_0013.png
B2440a - Abgasrückführungssteller (přívod od EGRu?), tady jiná auta mají ten volnoběžák Y6130 http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 4_0006.png

Já bych jako první zkusil toto :?:
Benzín i se vzduchem by se mohl dostat pod škrtící klapku motoru ze systému odvětrání nádrže, pokud bude ten vent-purge (evaporate) ventil Y6120 netěsný nebo hadičky prokouslo nějaké zvíře. Více v odkazech níže.
https://parts.olathetoyota.com/parts_im ... m-800x.jpg
http://www.etk.cc/bmw/CS/search/selectC ... 3/13_1179/
http://workshop-manuals.com/bmw/3_serie ... ___n53%29/
http://workshop-manuals.com/bmw/3_serie ... %28n53%29/
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#117 Příspěvek od pavproch »

@star: kuju... snad ten špráchnzídojč zvládnu... :twisted:
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#118 Příspěvek od pavproch »

vliv EGRu (ne čidel na něj navázaných!) bych (skoro) vyloučil, mám ho zablindovaný (je tam konkrétně teda pléšek s dírkou asi 1mm) a dělalo to úplně stěně před zablindováním i po něm...

du študovat ten zbytek
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#119 Příspěvek od starML Člen Klubu »

pavproch píše:...na čištění sání pomocí chemie od Wynn´s
Jo, koupil jsem si http://www.bonatrade.cz/petrol-egr-3-sp ... wwodbVUCSg a čekám na vhodnou příležitost. Nebudeš o Vánocích v Nízkých Tatrách - že by jsi přijel na diagnostiku do mojeho zimního sídla u Liptovského Mikuláše? Možná to na nás konečně vyplivne nějakou závadu, která se výměnou dílů pokus-omyl nedaří odstranit. :D
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#120 Příspěvek od pavproch »

No jasně, že mezi svátkama pojedu domů do vysoké ta3, takže sa určo ozvu. Akurváth sem plánoval jet jejím leguánem, asi to teda změním.... :D

Dík.
Odpovědět