Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

zkušenosti s passatem?

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
c4mel
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 13.08.2010 00:00

#1 Příspěvek od c4mel »

zdarec :-) jelikož moje e36ka už pomalu dosluhuje tak se poohlížím po nové káře... moje podmínky sou kombík min. 100kw r.v. 2005+ nějaká ta výbava + slušnej vzhled a cena cca 160kkč... rád bych zůstal věrný bmw a pořídil e91 ale za tu cenu ani z německa nepořídím kousek ve slušném stavu :-( a proto sem se tak poohlížel a asi nejlíp mi vychází passat 2.0 fsi máte s tímto autem někdo zkušenosti? na netu sem toho už docela dost pročet ale chci objektivní názor a ne názory lidí co je pro ně vw modla a všechno je super a v konečném důsledku všechno stojí za ho*no...
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

#2 Příspěvek od TANN3R »

Jel si s tím někdy? S B6 sem něco najel, s 2.0tdi ppd 125Kw, a podle mě co se jízdy týká hrůza. Interiér kvalitou zpracování taky a to byl highline s DSG - když to srovnám třeba s trochu vybavenou E46.

Pokud chceš zůstat u BMW, sežeň nějakou z posledních E46, pokud ne tak ti místo Passata doporučím spíš Mondeo IV. Za stejné peníze dostaneš větší a mladší auto, které je podvozkově o sto let před Passatem..
c4mel
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 13.08.2010 00:00

#3 Příspěvek od c4mel »

no co sem se tak dočetl tak 2.0 tdi je nejhorší motorizace u passatu... hele e46 mi nikdy nějak nepadla do oka jedině fakt komplet m-packet a pořádná výbava ale těch už moc není a když se objeví tak za docela dost peněz... to mondeo nevypadá špatně akorát ten interier se mi moc nelíbí jedině s tou vyšší výbavou ale co sem se díval tak aby to za něco stálo tak by to chtělo alespoň 200kkč a to už by mě docela vyždímalo... ale dík určitě po něm budu sem tam pokukovat ;-)
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#4 Příspěvek od pavproch »

z hledika jízdní dynamiky a spotřeby je 2.0FSI dost katastrofa, nejede, je hlučný jak kráva a žere jak tank

hlediska jízdní zábavy je jakýkolik konzern nepoužitelný, jediná vyjímka je paralympiáda R resp. RS, která sice není zábavná, ale je aspoň kurwa rychlá v přímce
c4mel
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 13.08.2010 00:00

#5 Příspěvek od c4mel »

pavproch píše:z hledika jízdní dynamiky a spotřeby je 2.0FSI dost katastrofa, nejede, je hlučný jak kráva a žere jak tank

hlediska jízdní zábavy je jakýkolik konzern nepoužitelný, jediná vyjímka je paralympiáda R resp. RS, která sice není zábavná, ale je aspoň kurwa rychlá v přímce
co sem se díval tak spotřeba v průměru 8-9l ale tu zase já tolik neřeším páč najedu cca 10kkm ročně... tak stou jízdní zábavou v jakémkoliv obyč autě s tebou souhlasím... no ještě sem pokukoval po civicu 8g 1.8l ale co sem se tak bavil tak hondy sou docela drahé na náhradní díly... fakt se mi hodně líbí a přežil bych i že to není kombi ale prý kupovat až od roku 2007 ale není jich zase tolik v nabídce
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#6 Příspěvek od pavproch »

já s tím 2.0FSI toho taky moc nenajel, ale pod 11 to nešlo (a to sem s tím jezdil +/- předpisově)

Hondice jsou moc dobrá auta - brácha má accorda v benzínu, jede to moc pěkně, nežere to..... ale.... trefil kance a byly to rána za 1/4 mega (drahé díly - např. přední sklo 22) a hlavně - trefil toho kance v době, kdy byla fukušima a půl roku stál, protože prostě kompresor k klimě nebyl.... :idea:
skanzen
Registrovaný
Příspěvky: 55
Registrován: pát 07.01.2011 01:00
Bydliště: web

#7 Příspěvek od skanzen »

c4mel píše:no co sem se tak dočetl tak 2.0 tdi je nejhorší motorizace u passatu... ...
s naftou treba opatrne, pri common raily je to pohoda, ale pozor na pumpa dýza. V skratke, všetko po roku 2008 by malo byť OK. Benzín neviem.
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od paveld »

To jako radši koupíš passata než E46? A co E39, nad tou jsi nepřemýšlel? Za 160tis se dá koupit už docela slušná. Rok výroby bych absolutně neřešil, spíš to v jakym to je stavu.
skanzen
Registrovaný
Příspěvky: 55
Registrován: pát 07.01.2011 01:00
Bydliště: web

#9 Příspěvek od skanzen »

no lenže e39 sa nerobila 2005+
moje podmínky sou kombík min. 100kw r.v. 2005+ nějaká ta výbava
c4mel
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 13.08.2010 00:00

#10 Příspěvek od c4mel »

pavproch: a to si jezdil hlavně město? co sem viděl na netu tak město cca 10l a mimo 7-9l jako jak sem psal spotřebu moc neřeším takže když to bude 9-10l tak pohoda :-) a přesně jak píšeš o té hondě prostě docela pálky jako jak každý říká jak je bmw drahé atd tak co sleduju tak zdaleka není... třeba já kupoval brzdy od meyle a komplet mě vyšel na necelých 5k a kámoš se civicem se stejným ročníkem skoro 10k...

jinak e39 se mi vůbec nelíbí jako interier by šel ale z venku prostě nee a e46 by šla ale přece jen je to konstrukce z 98ho a ty z posledních ročníků stojej hafec když už by to člověk chtěl nějak víc vybavené... já to auto plánuju mít na několik let proto bych chtěl 2005+ a to už je i tak 10let stará kára... já vim že za ty prachy to nebude žádná hitparáda a proto hledám nějaký kompromis
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od paveld »

Chápu, pokud se ti E39 nelíbí, tak nic no... jinak záleží co od toho čekáš. Pokud ti jde fakt prioritně o to, aby to nebylo starší 10ti let, tak fakt asi jinou značku za ty prachy. Pokud od toho čekáš i něco víc než jen rok výroby nad 2005, tak bych ten rok výroby absolutně neřešil. Čemu vadí, že E46 má konstrukci z 98? Je na ní něco špatně? :-)
c4mel
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 13.08.2010 00:00

#12 Příspěvek od c4mel »

no myslím to tak že už je to staré auto a i když sou to fakt držáky tak je větší šance že s tím někdo dělal kraviny a tím pádem větší šance poruch a všeho... jako takhle až ten nákup bude aktuální a náhodou bych narazil na super e46 se super výbavou tak bych asi neodolal ale jinak asi ne... a trochu mě i odrazuje to že s autem bude sem tam jezdit i moja a měl bych docela bobky ji někde pustit se zádokolkou v zimě protože za volant sedne párkrát do roka a to jen že musí...
zlatas
Registrovaný
Příspěvky: 502
Registrován: úte 05.01.2010 01:00

#13 Příspěvek od zlatas »

Mě připadne že jsi prostě rozhodnutý pouze v jediné věci a to,že nechceš bmw(a je jedno z jakého důvodu) pokud sis sem přišel pro schválení svého nápadu, tak tady se asi nedočkáš , jelikož bmw je bmw.. jasně že dneska už je spoustu aut se kterýma se jezdí dobře. . Pokud bych já byl ve Tvé situaci-byla by jasná volba e46 330i v m paketu, samozrejmě face.. i když se obávám, že rozpočet na pěkný kousek máš nízký. Co se týče toho že se s tim autem mohl někdo prasit, toho bych se bál u každého auta které neznám. Pokud chceš passata, zkusil bych vw club, , myslím že tam bude více majitelů a tudíž ti i více poradí..
Za mě má passat moc přeposilované řízení, je to auto který splňuje svůj účel ale zabavu od něj nečekej. . Všechno ostatní je o štěstí. .
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#14 Příspěvek od pavproch »

@camel: jezdíl sem s tím po Zlíně, okolních vesnicích i kus po silnicích I.tř
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Strach půjčit manželce zadokolku je neopodstatněný. 540i kupovat asi nebudeš a jak E46 tak E39, o novějších ani nemluvě, jsou nastaveny nedotáčivě. O ořetáčivý smyk se musíš moc snažit, běžnému řidiči se to často hrne předkem.
BTW, byly doby, kdy drtivá většina aut byly zadokolky obuté na diagonálních "užovkách" a ženy s nimi jezdily.
Udržované kvalitní starší auto je zhusta lepší volba než modernější koncernová spotřebka.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
stenlie
Registrovaný
Příspěvky: 351
Registrován: sob 09.02.2008 01:00
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od stenlie »

Tak jak píše Francis navíc když tomu chodí protiprokluz tak s tím může jezdit kdokoliv jakkoliv a naprosto bez obav .
Uživatelský avatar
Sweden
Registrovaný
Příspěvky: 3752
Registrován: úte 02.02.2010 01:00
Bydliště: Vysočina

#17 Příspěvek od Sweden »

Známá má B6,sice to má v dehtu tuším 103kw,nájezdí dost km,ca.50k/rok,vidím se s ní vždy jednou za delší čas,ca.1měsíčně a pokažné když se ptám co "pašák" tak pomalu roní slzy jak do toho sype,rozvody,kladka,spojka,rameno,rameno,čep,čep,čep,bzdy,seklý budící,nefoukajíci ofuk,teče chladič...apod.špeky.
Před pár lety když jsem se rozhodoval mezi Passatem a Mondeem pro manželku jsem nevybral ani jedno,ale kdybych si měl vybrat tak bych vzal býval Mondeo,působí na mě lepším dojme,o chlup lepší materiály v interiéru,lepší pocit z jízdy.
O radosti z jízdy nemohlo být řeči ani v jednom z nich,prostě vůz pro dopravu u bodu A do bodu B,tím to haslo.vyřešil jsem to tak že jsem nevzal ani jedno a ženskej jsem koupil jestě větší podauto z méně peněz protože jí jí je to šumafuk čím jede,hlavně že to jede,hraje a topí.

Souhlas s Francisem,čím novější auto tím větší m..ka,vše je děláno akorát aby to dobře vypadalo,technická stránka nikoho nezajímá,každý auto je pro ně pouze spotřebák,čím víc se to sype tím lépe.

Nejsem nijak zaujatej značkou BMW ale za tyhle peníze bych bral jednoznačně e39 530i v paketu,nejlepší a nejkvalitnější pětka všech dob.Ale pokud si myslíš že v B6 budeš vypadat víc COOL tak směle do toho :D
E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od JaraX »

BMW je BMW a těžko ho něco nahradí, i E36 je pro mě lepší auto než B6, to je strašné auto, pár kamarádu ho mělo, jen sypali sypali sypali a jízdní dojmy šílené, výhoda BMW je ta že se v tom mužeš povozit a i když je to blbá 316i tak si to člověk užije a pak mužeš jít do práce a manželka s tím muže vesele vozit děti, podmínkou takového auta by mělo být DSC, rozbít auto s DSC dá hodně práce a pokud to ta ženská má v hlavě v pořádku tak mužeš být v klidu, ostatně když se ti předohrab bude sunout ven ze zatáčky tak pěkně děkuju.
volil bych benzínovou E90, v ceně kolem 200k už se dá dovíst z něměcka pěkné auto včetně vstupního servisu (pokud nebudeš extrémně náročný na výbavu) ale ted jsem se zákazníkem dovezl krásnou E91, 325i, béžová kůže, idrive, elektricky sportsitze, vyhřev, r 2005 za 160k, 30k se dalo do servisu a jezdí a jezdí.
takže pokud je to rozhodnutí na hodně let tak přišetři 50k a šup do toho, jediné auto o kterém bych realně ještě uvažoval je Mercedes, ale tam nevím jak se ti to líbí, vyhovuje.

ty VW mrdky bych vyškrtnul rovnou a pokud už nebudeš volit BMW nebo Merlg tak bych volil nějakého japonce, benzíny maj výborné, sou poměrně levné, díly sou drahé, ale nejsou moc potřeba, pokud koupíš auto s nájezdem do 100k, takže nebudeš žádné servisy řešit, tchán než přešel k BMW tak měl spostu aut (něco přes 100) a japonce měl nejradši, servis byl nejlevnější, nebo spíš provoz abych to správně vyjádřil, ale japonská auta končí na 150-200tkm, takže to chce hledat malé nájezdy. Kdežto ten passat co má kamarád furt stojí, když jezdí pul roku bez odtahu tak je to hodně.
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#19 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Pokud nemáš sportovní ambice a chces jen novy auto, Passat B6 je s několika tipama ok - 1,9tdi a co nejmladší, pouze s dolozitelnym servisem (ne serviskou, ale v autorizáku, jinak to nebrat za zadnou cenu).
Uplnej shit jsou první 1-2 roky modelu, 2,0tdi 16v praskaji hlavy, DPF filtry a cidla okolo, pohon olej cerpadla/vyvazovací hridele 6hran, axiální vůle v man. prevodovkach, 2hmota odchází často i s kusem převodovky, tlačítko ruční brzdy, mikrospinac kufru, el zámek sloupku řízení, klima klapky, klima kompresor, táhla steračů, turba, vstriky, váhy, ...
Registruj se na Vw fóru, projdi co tam lidi řeší a budes asi prekvapenej .-)
Vsechny, které vidíš na prodej a maji díru/dulek v tapecaku řidiče, maji 250tis km+ běžně jsou ke koupi v DE auta s 500+, vetsinou maji XY servisních zasahu, u nás to nikdo neni ochotnej dat, tak si představ co si asi tak poridis...
Sice sezenes relativne levne dily (shodne se Škodou, takže původ je zjevný), ale třeba odcházející 6q man převodovku nekoupíš pod 10tis (pěkně jsou 15+), coz mi přijde úlet...
Jo a většina těch závad ma za následek to, ze nikam nejedes...
Bmw také není etalon spolehlivosti, ale vetsinou je schopné odjet.
“Ability is what you're capable of doing.”
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#20 Příspěvek od Teddy »

JaraX píše:ty VW mrdky bych vyškrtnul rovnou a pokud už nebudeš volit BMW nebo Merlg tak bych volil nějakého japonce, benzíny maj výborné, sou poměrně levné, díly sou drahé, ale nejsou moc potřeba, pokud koupíš auto s nájezdem do 100k, takže nebudeš žádné servisy řešit, tchán než přešel k BMW tak měl spostu aut (něco přes 100) a japonce měl nejradši, servis byl nejlevnější, nebo spíš provoz abych to správně vyjádřil, ale japonská auta končí na 150-200tkm, takže to chce hledat malé nájezdy.
Nevim, jak ty novější japonci. Já měl japonce s roky výroby od 82 do 2000. Všichni měli nalítáno hodně přes 300 k. Např. Accord 550 k a Civic 98 dokonce 600k. Oproti BMW neskutečný držáci. Díly možná drahý, ale prakticky nejsou potřeba. Podvozek je věčnej, spojková sada kolem 8 tis., brzdy levnější, než na E61. Motory naprosto nezničitelný. Naftu jsem měl jen v Mazdě 626 (450 k najeto). První CR. Vše původní. Opravoval jsem jen klimu.

U těch starších rozhodně neplatilo, že se po 200k rozsypaly.
Odpovědět