Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Stk 2016 snížený podvozek

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Danys
Registrovaný
Příspěvky: 179
Registrován: čtv 12.05.2011 00:00

#1 Příspěvek od Danys »

Zdar borci byl už někdo tento rok na stk s autem co má stavitelný podvozek ? Dnes mě říkal kolega v práci že jeho známého vyhodili z stk kvuli tomu že měl stavitelný podvozek na e46. Vždyť pokud je to homologováno tak nemůže být problém ne ?
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#2 Příspěvek od Foldas »

Pokud taková změna není v tp tak na autě nemá co dělat
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#3 Příspěvek od pavproch »

já byl loni na STK s e91, s hoodně moc sníženým štelovákem KW V1 (nezapsaným v TP) a prošel sem bez jediné připomínky.... je ale fakt, že letos už může být vše jinak...
Danys
Registrovaný
Příspěvky: 179
Registrován: čtv 12.05.2011 00:00

#4 Příspěvek od Danys »

Danys
Registrovaný
Příspěvky: 179
Registrován: čtv 12.05.2011 00:00

#5 Příspěvek od Danys »

Když mám přece homologovaný stavitelný podvozek a výfuk tak nemůže být problém ne... ?
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#6 Příspěvek od Foldas »

máš na tom podvozku atest 8sd?
surfis
Registrovaný
Příspěvky: 4554
Registrován: úte 24.07.2007 00:00
Bydliště: Budějcééé
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od surfis »

Zrovna včera jsem se bavil s klukem od technický. Je to jen velká bublina medií. Normálně to funguje jako dřív a to i včetně emisí...
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

#8 Příspěvek od BudVlad »

Nedávno jsem byl na STK. Mám hodně snížené E92 a kompletní podvozek z M3 (tlumiče, ramena předak/zadek). Čekal jsem spíš problém s emisema protože mám free flow primary a odstraněné secondary. Prošel jsem bez problému.
Obrázek
xhans
Registrovaný
Příspěvky: 207
Registrován: pon 16.07.2012 00:00
Bydliště: ČB

#9 Příspěvek od xhans »

BudVlad píše:Nedávno jsem byl na STK. Mám hodně snížené E92 a kompletní podvozek z M3 (tlumiče, ramena předak/zadek). Čekal jsem spíš problém s emisema protože mám free flow primary a odstraněné secondary. Prošel jsem bez problému.
A emise ? Sly hodne nahoru po vyhození catu? Ono když clovek prijede na technickou s opecovanym autem s kvalitnima komponentama , tak to neřešej. Maj spadeno na domácí tunery...
BOOST
Registrovaný
Příspěvky: 210
Registrován: pon 01.03.2004 01:00
Bydliště: Někde kolem středu

#10 Příspěvek od BOOST »

Co to znamená "domácí tuner"? To jako každý, kdo si dá sám něco na auto, tak by měl letět? Doteď se to neřešilo, nikdo to nechtěl, spousta úředníků na dopravce ani neví, jak danou věc zapsat do TP. A hlavně největší kravina je pouze uznávaný atest 8SD, což skoro nic nemá. TÜV se neuznává, i když v ČR existuje zastoupení TÜV. A teď najednou se to začne pokutovat, začnou se vyhazovat lidi z STK, typicky český postup. Připadá mi to tu pořád jak za komančů, kdo chce vybočovat z řady, mít něco jiného než ostatní, bude mít problém. :roll:
xhans
Registrovaný
Příspěvky: 207
Registrován: pon 16.07.2012 00:00
Bydliště: ČB

#11 Příspěvek od xhans »

Ja te chapu, chtel bys aby stat neresil nic. Ale tak do té doby budes potkávat na silnici auta zbastlený s čínskejma dílama v garáži. Denní svícení na tisíc variant, rezonátory na fabiích co probudí celou ulici, zatmavená prední okna, nebrzdicí auta, auta prakticky bez tlumičů...
Myslim práve, ze s rozumnyma upravama na autech ocividne v dobré technické kondici nebude problem a prvni vlastovky z STK to i potvrzují.
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

#12 Příspěvek od BudVlad »

xhans píše: A emise ? Sly hodne nahoru po vyhození catu?
Hodnoty před úpravou:
CO 0.01 @ 730 RPM
HC 15 ppm
CO 0.13 @ 2345 RPM
HC 72 ppm

Hodnoty po úpravě (free flow primary odstraněné secondary)
CO 0.02 @ 720 RPM limit 0.5
HC 17 ppm limit 100
CO 0.1 @ 2320RPM limit 0.2
HC 68 ppm
Obrázek
BOOST
Registrovaný
Příspěvky: 210
Registrován: pon 01.03.2004 01:00
Bydliště: Někde kolem středu

#13 Příspěvek od BOOST »

xhans píše:Ja te chapu, chtel bys aby stat neresil nic. Ale tak do té doby budes potkávat na silnici auta zbastlený s čínskejma dílama v garáži. Denní svícení na tisíc variant, rezonátory na fabiích co probudí celou ulici, zatmavená prední okna, nebrzdicí auta, auta prakticky bez tlumičů...
Myslim práve, ze s rozumnyma upravama na autech ocividne v dobré technické kondici nebude problem a prvni vlastovky z STK to i potvrzují.
Tak to mě právě vůbec nechápeš. Denní svícení na tisíc variant, uřvaný výfuky, zatmavená přední okna.... jsem právě vůbec na mysli neměl. To je vše, co mě osobně vadí taky. Zároveň mi ale i vadí, že to u nás funguje jak v kocourkově a než, aby česká vláda, ministerstvo dopravy atd. převzali nějaký funkční model třeba z některé jiné země, tak jako vždy vymyslí paskvil a musí být zároveň papežštější než papež. To co mě vadí, že u nás jsou jakékoliv úpravy na vozidlech problém, jelikož většina věcí nemá atest 8SD. Naprostá většina dílů má atest TUV, který u nás neplatí. Tím pádem jakýkoliv štelovací podvozek, rozpěry, sedačky, brzdové sety, nic si člověk na auta dát nemůže. Že už s tím někdo prošel, neberu jako směrodatný, protože to bude jako se vším v ČR, každej kraj po svém. Co někde neprojde ani náhodou, jinde projde bez problémů. Neplácám jen tak, sám jsem příznivcem funkčních úprav vozidel a ne lepení laminátových oblud silikonem, neonů atd. Mám za sebou už dost úprav na svých i cizích vozidlech, včetně stavby E30 cabrio s 4.0V8 6q s brzdama z E46 330i, která zkončila po pár letech snahy o zapsání do TP rozebráním a rozprodejem. A není to tím, že by tady na to nebyla legislativa, po konzultacích jak s TUV tak Dekrou jsem se dozvěděl, že by legalizace takové stavby normálně jít měla, ale nejsou kompetentní úředníci, kteří by si s tím věděli rady a měli vůbec chuť do toho jít. (Čest vyjímkám) Pořád je to spíš o házení klacků pod nohy, než pomoci.
xhans
Registrovaný
Příspěvky: 207
Registrován: pon 16.07.2012 00:00
Bydliště: ČB

#14 Příspěvek od xhans »

boost

Rozumim, s tim bohuzel nic nenaděláme, jsou to jantarové.
Holt na to budou muset reagovat výrobci, resp dovozci a firmy zabývající se přestavbou a 8SD si ke svým výrobkům zajistit. Pak nebude problém zapsat.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Asi začnou být v kurzu k typovým listů na kola ještě i nálepky 8SD XXXX ... ještě že ten google najde všechny typy atestů :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#16 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

TUV není CZ norma, to bys za chvíli mohl chtít, aby ti uznali normu PRC2016 (Čínská lidová rep. 2016 nebo cokoliv jiného)... řešením by byla norma EU :-)))
“Ability is what you're capable of doing.”
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4007
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa

#17 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

A já měl za to, že TUV tak nějak evropská norma je, proto mi nešlo do hlavy, proč ji u nás neuznávají. Pořád tady v republice přebíráme různé nesmysly z ostatních zemí, samozřejmě občas částečně na hlavu postavené, ale aby taky jednou převzali a uznávali něco užitečnýho, to ne. :(
BOOST
Registrovaný
Příspěvky: 210
Registrován: pon 01.03.2004 01:00
Bydliště: Někde kolem středu

#18 Příspěvek od BOOST »

TUV sice neni ceska norma, ale v jinych oborech (napr. strojirenstvi) platna je a pouziva se. Proto v CR existuje i zastoupeni TUV. Stejne jako v jinych oborech plati evropske normy, nechapu, proc zrovna v autodilech by TUV nemohl platit a vsechno muselo byt pouze 8SD. A TUV bych s nejakou cinskou normou teda zrovna nesrovnaval.
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#19 Příspěvek od Foldas »

atest 8sd je jenom kvůli tomu aby stát pěkně vydělával na homologacích. Např. polské kotle splňují emisní třídu po celé evropě jenom u nás ne protože nezaplatily těžké prachy ve státní zkušebně
xhans
Registrovaný
Příspěvky: 207
Registrován: pon 16.07.2012 00:00
Bydliště: ČB

#20 Příspěvek od xhans »

Já jen spíš nechápu MD, který na jednu stranu říká "TUV nevěříme", musíme si udělat vlastní atest 8SD. A na stranu druhou pověří TÜV SÜD Czech jako zkušebnu k získání atestu národního...
Odpovědět