Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
N53B30O0
A prečo chceš tento parameter meniť? Ja si subjektívne myslím, že keď páni z BMW chceli aby termostat otváral pri 97, asi na to mali nejaký určitý dôvod.BudVlad píše:Zjistil jsem, že se dá koupit Mishimoto Racing termostat který se otvírá při 74C (BMW OEM se otvírá při 97C).
Ale táto téma ma celkom zaujíma, prečo je N53 navrhnutý tak aby pracoval pri takej vysokej teplote.
Pro pány z BMW je důležitá spotřeba a emise. Pro mě to důležité není.MMM123 píše:A prečo chceš tento parameter meniť? Ja si subjektívne myslím, že keď páni z BMW chceli aby termostat otváral pri 97, asi na to mali nejaký určitý dôvod.BudVlad píše:Zjistil jsem, že se dá koupit Mishimoto Racing termostat který se otvírá při 74C (BMW OEM se otvírá při 97C).
Ale táto téma ma celkom zaujíma, prečo je N53 navrhnutý tak aby pracoval pri takej vysokej teplote.
Tak s týmto s tebou absolútne súhlasím. Nasralo by ma keby sa zistilo, že zbytočne teplotne zaťažujú motor za účelom nejakého miligramu "škodlivín" z exhaustu navyše. Ale pravdupovediac ani by som sa nedivil, ak by tomu tak bolo. Pokiaľ sú schopní vháňať do sania spálené sračky cez AGR, tak je možná aj tá teplotná záťaž, aby sme to tu mali akože čistejšie...BudVlad píše:Pro pány z BMW je důležitá spotřeba a emise. Pro mě to důležité není.
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Vyšší pracovní teplota motoru znamená vyšší účinnost spalování, nedochází k výměně tepla ze stlačeného vzduchu do motoru.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Pro tepelné děje v motoru by bylo ideální nechladit, ale to "nedá" materiál kluzných ložisek a jiné komponenty motoru. Chlazení=ztráta
Trocha teorie: Spálením paliva v motoru přeměníme chemickou energii na tepelnou. Expanzí spalin ve válci přeměníme tepelnou na kinetickou. Pak každá tepelná energie, která odejde z motoru jinak než na klikovou hřídel je ztráta. U benzínových atmosfericky plněných motorů je rozdělení tepelné energie zhruba na třetiny: jedna do výfuku, jedna do hladiče a jedna na klikovou hřídel.
Odpověď na otázku: Zvýším-li výkon motoru na klikovém hřídeli dvojnásobně, musím i chlazení nadimenzovat dvojnásobně, jinak se motor přehřeje (spálí olej, vytečou pánve ložisek, ...)
Trocha teorie: Spálením paliva v motoru přeměníme chemickou energii na tepelnou. Expanzí spalin ve válci přeměníme tepelnou na kinetickou. Pak každá tepelná energie, která odejde z motoru jinak než na klikovou hřídel je ztráta. U benzínových atmosfericky plněných motorů je rozdělení tepelné energie zhruba na třetiny: jedna do výfuku, jedna do hladiče a jedna na klikovou hřídel.
Odpověď na otázku: Zvýším-li výkon motoru na klikovém hřídeli dvojnásobně, musím i chlazení nadimenzovat dvojnásobně, jinak se motor přehřeje (spálí olej, vytečou pánve ložisek, ...)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Je samozřejmé že zvyšováním výkonu se zvyšuje teplota motoru. To ale neznamená že zvyšováním teploty se zvýší výkon. Naopak jestli zvětším chladič a snížím teplotu, tak se bude větrák míň zapínat a odlehčí to motoru. Teplejší motor ale vylučuje míň emisí nežý studený. Podle mě je to důvod pro nastavení provozní teploty kolem 100 stupňů.
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Teplejší motor má vyšší účinnost, lépe využije palivo = má nižší spotřebu = má nižší emise CO2.
O spotřebu nejde prvoplánově, to je jen konkurenční výhoda, ale za emise CO2 platí výrobcé výpalné státu
O spotřebu nejde prvoplánově, to je jen konkurenční výhoda, ale za emise CO2 platí výrobcé výpalné státu

328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Pokud se motor nepřehřívá, je to zbytečná investice a zbytečná práce.
U Nxx motorů je přehřívání v jiných teplotách než u litinových kovadlin M50
U Nxx motorů je přehřívání v jiných teplotách než u litinových kovadlin M50

328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Otevři clonu ručně nebo demontuj pohyblivou část nebo nějak zajisti dostatečný průtok vzduchu, pokud bude přehřívání trvat tak pak je čas na další analýzu a případně i upgrade chladiče.
Clona je tam z důvody aerodynamického odporu = spotřeby = emisí CO2
O investicích do auta mi vyprávěj
Pro mé auto je dlouhý seznam toho, co je jinak než bylo homologováno společně s tímto typem.
Clona je tam z důvody aerodynamického odporu = spotřeby = emisí CO2

O investicích do auta mi vyprávěj

328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
musim pozriet tie klapky, ale ja som stale na teplote 100 - 106 aj na dialnici pri 130 som skoro stale nad 100, az ked sa tomu sliapne riadne na krk, tak to leti dole k 90. v kolone ked dosiahnem 110, tak ako tu uz bolo spomenute, tak zopne vetron. musim pozriet tie klapky, nikdy som si ich nevsimol, ale asi tam budu ked vravite. ak to hadze chybu pri poruche, tak to bude treba aj odkodovat pri odstraneni ci? alebo len ignorovat chybu v riadiacke. voda sa zohreje co by dup pokial je vonku aspon trochu teplo, s olejom to az take rychle nebude
ale traktoristi su na tom urcite podstatne horsie

-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
pavproch píše:..sem tušil, že sem na něco zapomjél..... i dyž sem enska jezdil s 3er, sem se nekuknul na ty žaluzie
Ovládání klapek http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 04-A07.htm , u motorů s turbem nejsou.1.12.2015 starML píše:....., jestli u Tvého auta nemáš ty žaluzie před chladičem a jejich ovládání nějak vázne.
http://www.bmw.de/de/footer/publication ... erung.html