Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Úvaha o kvalitě: 520D F10 vs. 320D F30?

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
macaking
Registrovaný
Příspěvky: 109
Registrován: stř 18.01.2012 01:00
Bydliště: Praha

#1 Příspěvek od macaking »

Ahojte,

po prodeji mé milované E90 se poohlížím po koupi něčeho dalšího z řady modro-bílé vrtule…konkrétně přemýšlím o ojeté 520D F10 vs. 320D F30. Ojeté kusy stojí už přibližně stejně.

Chtěl bych poradit a zároveň by mě zajímal Váš názor ohledně možné koupě.

F10 hned jak vyšla byla můj sen a věděl jsem, že bych si jí jednou chtěl pořídit. Sen se pomalu rozplýval po přečtení několika recenzí na ni tady na fóru co se týká kvality. Ohledně problémů s rozvody vím a doufám, že inženýři z NDR to po 4 letech vyřešili, našel jsem zmínku, že od 3/2011 by již neměla praskat. Od tohoto data bych i F10 chtěl. Bohužel jsem se dočetl, že nejen po motorové stránce kvalita kolísá :(. Ačkoliv rozum říká ne, srdce mě k F10 furt táhne, ale jelikož bych do toho nerad finančně „zahučel“ a protože avizované zářijové představení nové 5-er G30 se údajně odkládá až na jaro 2017, kdy by ceny současných F10 trochu padnuly, aktuálně tedy spíše řeším koupi 320D F30 respektive F31, i když přední look a palubovka pro mě osobně není tak atraktivní jako u F10, kterou jsem teda ještě úplně nezavrhnul...:)

Samozřejmě vím, že se tyhle auta asi nedají porovnávat z pohledu velikosti a prestiže, jelikož F10 je o třídu výš. Spíš mě fakt zajímalo, který model byste preferovali Vy.

Chtěl bych se zeptat případných majitelů a zkušených se servisováním F30/31, jestli je lepší volbou, přeci jen je to novější model a tudíž selský rozum říká, že zase o trochu „vychytanější“. (I když bohužel jsem tu také četl o šelesti/šustění v rozvodech u F30 :().

Např. trpí F31 na měchy taky jako F11 atd.?

Díky za názory…
:wink:
inspi1981
Registrovaný
Příspěvky: 958
Registrován: čtv 30.05.2013 00:00
Bydliště: Ostrava

#2 Příspěvek od inspi1981 »

F31 na měchy netrpí, protože je nemá :lol:
Laetry
Registrovaný
Příspěvky: 89
Registrován: ned 02.08.2015 00:00

#3 Příspěvek od Laetry »

Rozhodnou se za sebe musíš sám. Osobně bych do 520d nešel, minimálně 525d, ideálně 530d. Nečekej, že f30 a f10 budou ze servisního hlediska nějaká pecka. Všeobecně platí, že čím novější auto, tím horší na servis. Rozhodně neplatí, že čím novější, tím vychytanější, tedy technologický ano, ale servisně určitě ne. Logický bude f10 dražší na pripwdny servis, ale to je dané kategorií vozu, ne kvalitou. Nějaké všeobecné rozdíly v ceně servisu ti sem asi nikdo nedá, protože: 1) těch aut je na klubu celkem málo 2) každý má jiné zkušenosti 3) každý řeší servis jinak. Podívej se na ceny spotřebních dílů (brzdy, ramena, čepy, tlumiče...) a sám si udělej obrázek a pak se rozhodni. Jak jsem psal na začátku, kdy bych si měl vybrat já a podmínkou by byl 2.0d motor, tak jdu do f30 u mě ale taky hraje roli, že mi větší auta nic moc neříkají, většinu toho najedu na okreskách a taky mám radši sportovní projev. Takhle bys měl uvažovat i ty, zamysli se nad tím, co ti vyhovuje, k čemu máš blíže a pak vybírej. Přeju šťastné rozhodování. ;-)
Uživatelský avatar
100RM
Registrovaný
Příspěvky: 9751
Registrován: úte 30.05.2006 00:00

#4 Příspěvek od 100RM »

Pozri sa aj na Slovensky klub, tam je F10 aj F30 celkom dost. Ja som osobne zamilovany do F11, takze pre mna by to bola jasna volba ...
7er. True definition of luxury. Yours.
macaking
Registrovaný
Příspěvky: 109
Registrován: stř 18.01.2012 01:00
Bydliště: Praha

#5 Příspěvek od macaking »

Už jsem myslel, že tohle téma zůstane bez povšimnutí...

S těma měchama jsem si nebyl jistý, ale nakonec jsem to tam napsal :D =tím lépe, o kurvítko méně :wink:

Díky Laetry za rozsáhlejší shrnutí.
z vláken tady vím, že jsou spíše doporučované vyšší dieselové motorizace, pro mě však vzhledem k ročnímu nájezdu a financím zbytečné, i když 525D ve verzi 160kW by byla bomba - jenže je jich málo a když jich pár je, tak za nemalé peníze.
Je to smutný, že čím novější, tím náročnější na servis. Přitom by to mělo být naopak. Mrzí mě jen, že na ty podělaný EU EKO směrnice atd. doplatili i prémiovky - BMW. Lidi si pro tuto značku připlácejí za prestiž, ale i za kvalitu, což bohužel tak čtu neplatí.
Tak kombíkům se bráním a prostě sedany mají svůj šmrnc, bojoval jsem s tím do roka naší malé, ale všichni do mě hučijů, že by to chtělo kombi. Všeobecně se mi po stránce designu moc nelíbí, ale zrovna F11 a F31 vypadají dobře, takže by mi to asi bylo jedno. Do sedanu jsme kočár také narvali, i když s korbou na zadních sedadlech :lol:

Díky za tip i na SK klub - pozriem sa :wink:
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od JaraX »

mě přijde f30 celkově líp zpracovaná než F10, ta je taková hodně ošizená, provoz F30 vychází taky lépe než F10, otázka kolik stojí F30 a kolik F10, v žádném případě bych ale nekupoval 4 válec. jo a pozor na to, ale celkově Fka sou už hodně jednohubky, ty auta na 200tkm končí, pak to je většina prudká smrd, motory, převodovky, celej drivetrain, tzn kardany, poloosy, diferaky, VTG, vše to začně jít od cca 150tkm do kytek, takže bych hledal hlavně auta s nájezdem do 100tkm.
Uživatelský avatar
JakoobCZ
Registrovaný
Příspěvky: 270
Registrován: úte 30.12.2014 01:00

#7 Příspěvek od JakoobCZ »

K našemu sedanu E90 jsem chtěl časem přikoupit F11, která se mi velmi líbí, ale pokaždé když u Snejka stojí F10/F11 je to totálně vysypaný, zatím co starší modely jdou na výměnu běžně opotřebených dílů při dvojnásobném nájezdu. Minule tam byl pán, co mu F10 stála asi 3/4 roku po servisech, pak to snejk nějakým zázrakem opravil, pán odjel a cca za 15 minut byl zpět, že mu tam zase něco svítí...

E61 má much taky poměrně dost, takže nakonec asi skončíme u E91. Určitě benzín a určitě 6 vál. Vozím s sebou teď turbo a DPF, sice 100 za 6 litrů, ale až to bouchne, bude veškerá úspora z dieselu víš kde...

Dej vědět, co si nakonec pořídil... F31 taky nevypadá špatně, ale bojím se té spolehlivosti.
macaking
Registrovaný
Příspěvky: 109
Registrován: stř 18.01.2012 01:00
Bydliště: Praha

#8 Příspěvek od macaking »

Díky JaraX, přesně podobný rozbor jsem si představoval, i když je teda dost nelichotivý :(

No vzhledem k rozpočtu tak mi to vycházelo s nájezdem tak od 150 tkm dál. Ale asi teda budu muset ještě šetřit :)
Naivně jsem si totiž myslel, že když jsem kupoval mou E90 ve 150tkm a nalítal dalších 50tkm a nic závažného jsem nemusel řešit, že to bude teď taky v pohodě, ale furt se díky vašim názorům přesvědčuju, že prostě to tak dneska není :?

No furt mi to tak nějak vychází na tu novou 3-er, které ten km nájezd ještě nemají tak vysoký jako 5-er, přeci je o 2 roky novější než F10.

Vtipný respektive smutný je, když člověk přemýšlí o omlazení vozového parku, tak prostě stejně skončí ještě u těch starších poctivých BMW.

BTW. JakoobCZ kolik máš nalítáno na té E90? Jestli máš 2.0D M47 a dáváš běžnou údržbu, měl by vydržet. Ale souhlasím, nikdy nevíš...
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od JaraX »

a nebo si kup nějaký poslední Ečko v super stavu, výbavě, nějaký zajímavý Individual, pořádný motor s velkým objemem bez 10 turb a máš to na pěkných pár let vyřešený.

na ty Fka prostě stojí všecko ranec, všecko je hrozně nekvalitní, ošumtělý, ty plasty, plechy, díly, ono stačí se kolem nějaké F10 projít a zaklepat na to auto nebo na plasty v interieru a nebo se nedej bože projet po horší cestě.
ted tu mám F10, F07 i E90, lidi nemají rádi když srovnávám s E65, tak vyjímečně nebudu, ale prostě když sednu z F10 do E90 tak ta E90 působí vyjímečně kvalitním dojmem, člověk si to může "oklepat" a vše je takovy podstivy, pevny a u to F10 je vše takovy šmejdovsky,
Uživatelský avatar
JakoobCZ
Registrovaný
Příspěvky: 270
Registrován: úte 30.12.2014 01:00

#10 Příspěvek od JakoobCZ »

macaking píše:BTW. JakoobCZ kolik máš nalítáno na té E90? Jestli máš 2.0D M47 a dáváš běžnou údržbu, měl by vydržet. Ale souhlasím, nikdy nevíš...
Jop je to M47, máme těsně před 200 000 km a zatím byly jen drobné opravy. Doufám, že alespoň 300 000 km bez něčeho fatálního přežije. Olej po 15k a teď zkouším MillersOils NanoDrive a nějaká aditiva na pročištění systému.

Jinak ja říká Jarax, kup něco v individualu a atmosféře ;)
macaking
Registrovaný
Příspěvky: 109
Registrován: stř 18.01.2012 01:00
Bydliště: Praha

#11 Příspěvek od macaking »

Tak snad se z chyb poučí a vypustí v generaci "G" konečně něco echt prémiovýho, když eFka jsou průser.

Mě by jen zajímalo, jak se k tomu staví samotné BMW, přece to není věc jen tak bez povšimnutí, když 5-er podle mě není okrajový model. O pověst jim asi nejde, když jim to sype za servis a následné majitele prostě neřeší, který v tom asi dost finančně zahučí.

Popřemýšlím, jestli se nanaskytne nějaké slušné Éčko. Těch individualu jsem v inzerci moc neviděl a když, tak si řeknou raketu.

Já jsem po dobu 50 tkm měnil na mé E90 M47 jen termostaty, pač se motor pořádně neohřál k regeneraci DPF a pak olej, filtry klasika, jinak nic nebylo potřeba a to předchozí majitel podle mě extra péči nedělal. Při prodeji se divili, že v autě je vše původní (spojka, setrvák, turbo) měl jsem na něm nalítáno 200 tkm a to jsem tam měl chip :wink: S aditiv jsem používal jako prevenci VIF do nafty. Možná jsem měl štěstí na slušný kus, ale osobně mi přijde také "Éčko" dost bytelné a ještě poctivé auto, i když porovnávat s "eFkem" nemůžu, v žádném jsem zatím neseděl a nejel.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od JaraX »

macaking, tak si projdi nějaké bazary a udělej si obrázek, stojí to za to,

Gčka sou ještě horší, alespon u G11 vidím pokles kvality proti F01
Laetry
Registrovaný
Příspěvky: 89
Registrován: ned 02.08.2015 00:00

#13 Příspěvek od Laetry »

Ono to, co tady popisuje Jarax, není problém jen bmw nebo nějakého konkrétního modelu. Takhle to je napříč všemi značkami. Osobně bych to asi neviděl tak černě jako Jarax, ale kvalita prostě klesá. Auta mají většinou záruku 3-5 let a 200 tkm. To by měla najezdit bez nejakych zásadnějších závad, ale nemluvim z vlastní zkušenosti, jen se domnívám. Jarax, neber to prosím nějak osobně, je velký e65-milec a možná není vždycky úplně objektivní a trošku toho zaujetí vůči novým řadám z jeho psaní je cítit. Ovšem to neznamená, že bych s ním do jisté míry nesouhlasil, ale těch 200k i ty f-ka a g-ka prostě udělat musí. Každopádně taky bych ti doporučil nějaký peckový e-čko. Třeba e92 v nějaký mrtě slušný výbavě a třeba 330i. ;-)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od JaraX »

neznám jediný Fko co by dalo 200k bez vážnější závady, fakt ani jedno, jen běhěm mesíce se jich tady vystřidalo X s vážnější závadou (diferák, převodovka, motor, motor, VTG),
ty Fka najezdí bez problému tak těch 150k, to je tak limit. do 200k se to ještě dá, nad 200k je to sebevražda.
E65 mi přijde jako vrchol kvality BMW, ty materialy sou neskutečny,třeba jen ta plastová membrána ve dveřích je prostě masakr, jak je všecko přišroubovany, jednu blbou lištu v interieru drží 6 šroubků, tapec 5, pak děláš F07 tapec - 1 šroubek, 1!!!!,

a proti E90 nemám půl slova, to auto je kvalitní, bytelné, jen je prostě proti E65 (logicky) dimenzovaná na menší porci km, tzn že tam odchází spotřebák, ložiska, tlumiče, atd.
fenix
Registrovaný
Příspěvky: 55
Registrován: čtv 31.12.2009 01:00
Bydliště: Ostrava

#15 Příspěvek od fenix »

JaraX píše:neznám jediný Fko co by dalo 200k bez vážnější závady, fakt ani jedno, jen běhěm mesíce se jich tady vystřidalo X s vážnější závadou (diferák, převodovka, motor, motor, VTG),
ty Fka najezdí bez problému tak těch 150k, to je tak limit. do 200k se to ještě dá, nad 200k je to sebevražda.
E65 mi přijde jako vrchol kvality BMW, ty materialy sou neskutečny,třeba jen ta plastová membrána ve dveřích je prostě masakr, jak je všecko přišroubovany, jednu blbou lištu v interieru drží 6 šroubků, tapec 5, pak děláš F07 tapec - 1 šroubek, 1!!!!,

a proti E90 nemám půl slova, to auto je kvalitní, bytelné, jen je prostě proti E65 (logicky) dimenzovaná na menší porci km, tzn že tam odchází spotřebák, ložiska, tlumiče, atd.
Ale to jarax řkal i o E65 když měl E38...Tak nevím..,myslím že na 7er by šlo dohledat...Mám F10 rok,a zatím žádný problém....Samozřejmě chápu že vidí věci jinak,ale doba pokročila a to bohužel i na úroven kvality aut...ale to je všude..A ted to bude teprve zajímavé vlákno... :-)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od JaraX »

zkus se rozepsat trochu, jakou máš F10, co jsi na ní dělal a co nedělal,

E38 bylo super auto, ale furt to něco potřebovalo, E65 je skormnější, s tou jen jezdím,
a za těch X let mi prošlo servisem pěkných pár stovek BMW tak už si člověk obrázek udělá, ty Fka jezdí na servis mnohem časteji než Ečka.

ona výhoda E řady je že tam vícemě všecko spravíš tak nějak do 20-30k, jenže u Fka musíš mít opravdu na banány, když se něco většího vysere tak je to věšinou tak za kilo

každopádně co se kvality provedení jednotlivých věcí týče tak je u Fka prostě strašnej downgrade, když mě pěkně poprosíte tak vám to půjdu nafotit.


ted tu mám třeba F07 535i najeto 200k najeto

a pár drobných závad
- motor KO, plný špon
- rozpadená panorama, utrhla se ta stropnice
- upadená zadní stahovačka, rozlamany mechanismus
- diferák teče jak u 20 letyho BMW, je uplně celej zechcanej
- motor teče
- aktivní řízení KO, velká vůle
- něco na podvozku drhne při větším rejdu - radši jsem zatím nezkoumal
- interier rozvrzaný

+ pár dalších závad na který si z hlavy nevzpomenu,

nedávno jsem tu měl 4 letou F01 kde urezla 46mm matka na poloose to mi přišlo strašně vtipny na to že ani 20leta to nemaj rezave.
Joe_27
Registrovaný
Příspěvky: 81
Registrován: pát 05.06.2015 00:00

#17 Příspěvek od Joe_27 »

Zdarec,
přihodím svou zkušenost s e90.

Před rokem jsem koupil e90, šel jsem po litinovým starým motoru m47 120kw, protože má bezudržbový rozvody (řetěž) a nemá DPF filtr.

Je fakt že jsem to koupil od soukromníka, který neměl problém tomu autu dávat co potřebovalo, i se serviskou a v super stavu.

Za rok jsem nalítal cca 30tis. zrovna jsem se dostal přes 250tis km.

Jednou jsem měnil olej, plastovej kryt podvozku (kterej jsem si sám zničil - snižený podvozek vs. patník), písty na víku kufru, sklíčka do zrcátek (byly porezlý), vyleštění předních světlometů (byly zamlžený stářím).

Momnetálně mi vržou zadní silentbloky, a cosik na přední nápravě mi tluče při průjezdu nerovnostma (čepy?silenty?).

Takže všechno spotřební zboží, které nemá vliv na motorové a klíčové části vozu.

Motor je i po 250tis kráně tichej na diesel.
Turbo fouká jak má.
Dvouhmota se neozývá.

Studený starty při -20 pohoda.

Dokonce uvažuju o chipu na cca 140-150kw.

Takže fakt solidní vůz, vím že se říká, že starší bmw jsou ještě odolnější.
Osobně si myslím že e90 předfacelift s litinovýmy motory jsou poslední solidní bmw co neco vydrží.

Pokud by mi nějaké novější F-ko dalo to co mí dává E90 tak ho toho klidně jdu a koupim ho ojetý i za 500k, ale at si každej sám zváží zda chce dát hromadu prachu do auta které bude dělat jen vrásky.

Upřímně co je týče novějších bmw slyším jen kritiku a pomluvy, a dost mě to mrzí že, za pár let až budu chtít zase novější auto, tak už to možná nebude bmw :-(
fenix
Registrovaný
Příspěvky: 55
Registrován: čtv 31.12.2009 01:00
Bydliště: Ostrava

#18 Příspěvek od fenix »

JaraX píše:zkus se rozepsat trochu, jakou máš F10, co jsi na ní dělal a co nedělal,

E38 bylo super auto, ale furt to něco potřebovalo, E65 je skormnější, s tou jen jezdím,
a za těch X let mi prošlo servisem pěkných pár stovek BMW tak už si člověk obrázek udělá, ty Fka jezdí na servis mnohem časteji než Ečka.

ona výhoda E řady je že tam vícemě všecko spravíš tak nějak do 20-30k, jenže u Fka musíš mít opravdu na banány, když se něco většího vysere tak je to věšinou tak za kilo

každopádně co se kvality provedení jednotlivých věcí týče tak je u Fka prostě strašnej downgrade, když mě pěkně poprosíte tak vám to půjdu nafotit.


ted tu mám třeba F07 535i najeto 200k najeto

a pár drobných závad
- motor KO, plný špon
- rozpadená panorama, utrhla se ta stropnice
- upadená zadní stahovačka, rozlamany mechanismus
- diferák teče jak u 20 letyho BMW, je uplně celej zechcanej
- motor teče
- aktivní řízení KO, velká vůle
- něco na podvozku drhne při větším rejdu - radši jsem zatím nezkoumal
- interier rozvrzaný

+ pár dalších závad na který si z hlavy nevzpomenu,

nedávno jsem tu měl 4 letou F01 kde urezla 46mm matka na poloose to mi přišlo strašně vtipny na to že ani 20leta to nemaj rezave.
Ahoj jo určitě mohl.Jde o to že vždycky takhle mluvíte o nových modelech at se jednalo o E60,E65,F01,F10...je to jedno,vždy když příjde něco nového tak to jen kritizujete.Samozřejmě všechny F řady se serou,ale i Ečkové řady,jen se stačí začíst..Viz má E38...za rok 90tkč v servise!!!Samozřejmě že když vyjde něco nového očekáváme že to bude jen jezdit,nic nestát,ale upřimně většina z nás se k tomu autu tady dostane až to auto má na "budíku" okolo 200tkm s nejasnou servisní historii.A o tom to je.Mám Fko rok,a to motorizaci kterou jsem vůbec nechtěl(520d)a za mě absolutně bez problému.Jediné co mu můžu vytknout jsou plasty v tapecech(poškrábou se o nehty)a bohužel motor!!!V mém autě aktualně najeto 177tkm se ve 112tkm měnil motor v bmw.Takže pro zhrnutí...za mě fko určitě jo,ale hned po koupi investovat do rozvodu...Ale to přece je normální věc u každého auta,a bohužel dnes už i u BMW.Kvalita šla u všech značek dolů,s tímhle nic nenaděláme,a ač chcete nebo ne,stejně budete fkové řady časem kupovat,protože není nic jiného a ečková řada zestárne jako třeba dnes E36,E38,E39apod..
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od JaraX »

tak jasně, Gčka budou ještě větší shit a budem sí říkat, ta F10 byl super, motor vydržel 112tkm, dneska už vydrží jen 50tkm, kvaita se snižuje a náklady na servis pořád rostou, každou generací do toho auta přibude dalších 20 věcí co se budou srát, jenže problém je že u E38, E39, E65 člověk většinou měnil věci protože sou staré, u novějších se mění protože byli vyrobeny z blata,
třeba v pětkách co se pohodlí tyče je dost skok, F10 je o dost pohodlnější jak E60, ale prostě nákladama je to mnohem dražší, a člověk když si koupí Fko tak kupuju drahou opici co žere drahý banány, takže když řeknu zákazníkovi hele motor je KO, dáme druhej, tak by měl říct ok, místo toho se s ním dohaduju co s tím.
Laetry
Registrovaný
Příspěvky: 89
Registrován: ned 02.08.2015 00:00

#20 Příspěvek od Laetry »

Lidi proboha... To mi neříkejte, že ty nový auta nenajedou 200k bez nesmyslně velkých investic... Kamarád má firmu, jezdí tam v passatech (btw ta nová b7 je celkem pěkný auto) a normálně na nic najezdí 250k. A rozhodně nemění motory po 150k... Jasně, jsou auta, kde ty motory jsou problémový, např.: n47 a rozvody, ale to je prostě konstrukční chyba a řeší se to zárukou.
Odpovědět