Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

N53B30O0

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
kompre
Registrovaný
Příspěvky: 131
Registrován: pon 14.10.2013 00:00

#221 Příspěvek od kompre »

k tej poslednej by sa musel mekchanik "zohnut" (je k nej tazsi pristup), preto sa stava ze ju nevymenia a za to by som ich kopol do guli
Skaletonz
Registrovaný
Příspěvky: 145
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Nymburk

#222 Příspěvek od Skaletonz »

U mě (E90 2005 190 tis.) byl naprosto stejný problém. Při akceleraci v podobných otáčkách to padalo do nouzáku. Problém byl taky ve svíčce. Na 2. valci byla úplně zapečená originál BMW asi ještě z výroby. Všechny ostatní někdo vyměnil, ale tuhle tam nechal. Ta lenost je hrozná vlastnost.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#223 Příspěvek od pavproch »

Neska sem po třech měsících vlez z volant 3er - enem na pár km (převoz) a ...... v porovnání s VW (Leguán 2,0 TSI) je to řidičské jaxfiňa, v porovnání s m4Zlikem (n52B30 obzvláště ve Sport+) je to docela hrůza, jak se to brání přesné práci..... jak to člověk nestřídá denně, o to větší sou tam citelně vnímatelné rozdíly.....
talio2
Registrovaný
Příspěvky: 227
Registrován: úte 22.01.2013 01:00

#224 Příspěvek od talio2 »

pavproch píše:Neska sem po třech měsících vlez z volant 3er - enem na pár km (převoz) a ...... v porovnání s VW (Leguán 2,0 TSI) je to řidičské jaxfiňa, v porovnání s m4Zlikem (n52B30 obzvláště ve Sport+) je to docela hrůza, jak se to brání přesné práci..... jak to člověk nestřídá denně, o to větší sou tam citelně vnímatelné rozdíly.....
Já v práci klidně za týden vystřídám 14 aut, vždycky jiných.. cenové rozmezí 50tis. - 500tis. a vždycky se rád vrátím do 330i a když zaparkuju tak se za ní ještě otočím.. Vybral jsem dobře, moc dobře :-)
Uživatelský avatar
mykovec
Registrovaný
Příspěvky: 197
Registrován: stř 13.04.2016 00:00
Bydliště: České Budějovice

#225 Příspěvek od mykovec »

Tak lambda B1S2 nakonec opravdu zafungovala a konečně po 2 měsících zase jezdím, zatím cca. 1200km bez dalších závad, uffffff.

Nicméně jsem asi připravenej, že až začne zlobit další z těch zbývajících 3, vyměním je už všechny pro jistotu.

Máte nějaké zkušenosti s cívkama? Kolik to vydrží? Mám to měnit preventivně? Aby mě to zase někde nepřekvapilo. Cívky a 3 zbývající labmdy jsou tam už jediný nevyměněný z toho spotřebáku.

Z4 by se mi taky líbila :-) i když zatím se nemůžu nabažit 330i a další auto bych neujezdil nejspíš. Škoda, že až na Z4 bude čas za pár let, tak už žádnou s N52 neseženu.
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha

#226 Příspěvek od xyron »

Cívky by měli vydržit minimálně 100-150k km .. ale jedna stoji cca 9 stovek, tak to je sranda..
Uživatelský avatar
mykovec
Registrovaný
Příspěvky: 197
Registrován: stř 13.04.2016 00:00
Bydliště: České Budějovice

Re: N53B30O0

#227 Příspěvek od mykovec »

No vzhledem k tomu, ze se snazim davat original diky, tak je to raketa..jedna civka 2300 a levnejs se to nesezen. Tak trocbu uvazuju, ze tam v tomhle pripade dam NGK, protoze 14tis za pitomy civky, to uz je fakt moc.
Uživatelský avatar
mykovec
Registrovaný
Příspěvky: 197
Registrován: stř 13.04.2016 00:00
Bydliště: České Budějovice

Re: N53B30O0

#228 Příspěvek od mykovec »

Zasílám výpis z INPy a prosím o doporučení/zkušenosti. Objevila se mi na N53 další závada, najeto 260tis:

Při studeným startu se objevuje rough idle na 4. a 5. válci, hodnoty jsou do cca. poloviny červené, celé auto vibruje, zároveň prvních 20s kolísají otáčky mezi 600-900. Potom, jak se motor zahřívá, otáčky klesají a ustálí na 650 a ani se nehnou, hodnoty na válcích jsou pak také víceméně vyrovnané a vibrace se sníží o 90%, zbylých 5-10% jsem přisuzoval vyměněnýmu setrvačníku, který podle mě nesedí úplně ok, ale možná je to náhoda. Pouze nad cca. 160km/hod zas o něco stoupnou. A pak už registruju na volnoběh pouze 1 rychlé vynechání za každé 3 min, jinak nic, na výkonu ani spotřebě se to myslím také neprojevuje (pokud teda není vyšší už od doby, co jsem auto koupil). Kontrolka motoru nesvítí.

Za posledních 10tis km vyměneno: HPFP, 6ks vstřiků nakódované, svíčky, lambda B1S2. Ve čtvrtek jedu vyměnit všechny cívky, které nevím, jak jsou staré a doufám, že se tím problém vyřeší.
Z výpisu chyb mi ale smrdí všechny 4 chyby týkající se k NOx senzoru, obzvlášť poslední 3 s titulkem "Kurzschluss". Někde jsem se dočetl, že chyby směřující k NOx můžou být až následek např. špatných cívek.

1) Je to možné nebo si mám připravovat dalších 13tis na NOx sensor? Co znamenají hodnoty na fotce NOx, je mrtvej nebo jen nemá správný data?

2) Můžete mi prosím někdo okomentovat i ostatní hodnoty? Např. hodnoty vstřiků mají být nové a dobře nakódované, ale zdá se mi, že se hodnoty celkem rozcházejí. Nebo může být všechno způsobeno těma cívkama?

Předem díky moc za všechny rady. Michal
Přílohy
4.jpg
4.jpg (120.6 KiB) Zobrazeno 2862 x
3.jpg
3.jpg (113.65 KiB) Zobrazeno 2862 x
2.jpg
2.jpg (125.78 KiB) Zobrazeno 2862 x
1.jpg
1.jpg (167.07 KiB) Zobrazeno 2862 x
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha

Re: N53B30O0

#229 Příspěvek od xyron »

Bosh cívka, což je originál bez loga, stojí 1000 czk. Nechápu nač kupovat cívku s logem za 2300 :shock:
kompre
Registrovaný
Příspěvky: 131
Registrován: pon 14.10.2013 00:00

Re: N53B30O0

#230 Příspěvek od kompre »

no priprav sa aj na ten NOX senzor :) nema signal bude kaput. menil som pred mesiacom pri najazde 120000 necelych a skutocnych, chyby rovnake, po zmazani a spraveni 200 300km sa objavili znova takze vymena
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#231 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Měl jsem to samé, "Kurzšlusy" na lambdách i NOx senzoru, výměna senzoru NOx tohle vyřešila. Tady máš to samé z německého fóra http://www.motor-talk.de/forum/nox-sens ... 39804.html a návod na výměnu senzoru http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=716326
Přílohy
diy-nox-sensor-bmw-n53-selber-wechseln.pdf
(1.69 MiB) Staženo 241 x
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#232 Příspěvek od pavproch »

neska sem po asi 2 měsících nastartoval 3er..... a.... palubka sa rozsvítila.... při druhém startu (po cca 20 km) už ale ne.... diag: chyba polohy rozvodů, nízký tlak woleje a co já vím co ještě.... se mu to stání vyloženě nelíbí.... :idea:
Uživatelský avatar
mykovec
Registrovaný
Příspěvky: 197
Registrován: stř 13.04.2016 00:00
Bydliště: České Budějovice

Re: N53B30O0

#233 Příspěvek od mykovec »

No to nezávidím. Nicméně já mám pocit, že tomu motoru nesvědčí ani ježdění:
Vyměnil jsem cívky, bez žádnýho efektu, chyby NOx senzoru po 50km znovu naskočily, takže jsem ho objednal a v tejdnu vyměním.
jenže ke 3 chybám NOx přibyla jedna další nová a ta mě děsí ze spaní:

No.: 12417 0x3081 Zylindergleichstellung über Lambda Zylinder 6 - Gemisch zu mager

Jaká chudá směs zase???? navíc chyba se objevila dle diag v rychlosti 125km/hod a cca. 3tis otáčkách, takže to nebude souviset s tím studeným startem. A podle mě to nebude souviset ani s tím NOx, vzhledem k tomu, že se to objevilo až teď po dlouhý době, takže se toho výměnou nezbavím.

Nevíte, co to může bejt, kde hledat? Informace to německejch fórech jsou velice nejasný. Vyměněno HPFP, vstřiky, cívky, svíčky, žádná lambda chybu nehlásí.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#234 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Já jsem u jedné 523i/N53 taky našel 003075 DME: Zylindergleichstellung über Laufunruhe Zylinder 6, taky mager Gemisch. Má nalítáno 245tkm, pravděpodobně vstřiky nikdy neměněny. POdle mne vstřik na 6. válci nedává dost nebo nepráší, z výfuku je cítit nespálený benzín. Majitel auta zatím shání vstřikovače, jsem zvědavý, na co přijdeš Ty.
de-nitro
Registrovaný
Příspěvky: 245
Registrován: čtv 29.01.2015 01:00

Re: N53B30O0

#235 Příspěvek od de-nitro »

nektery lidi kdyz menej vstriky tak tam nechavaj stary podlozky nebo je tam dokonce nedaj vubec! je to casovana bomba a kdyz to zacne hazet misfire tak uz je vetsinou zkurvena hlava.
Uživatelský avatar
mykovec
Registrovaný
Příspěvky: 197
Registrován: stř 13.04.2016 00:00
Bydliště: České Budějovice

Re: N53B30O0

#236 Příspěvek od mykovec »

Diky moc za podnety, dneska jsem to komunikoval a mechanik mi potvrdil, ze vstriky nakodovany, podlozky novy, nemel by tam bejt problem. Jediny co zkusime je znovu nakodovat, nedelal to totiz v INPE, ale v necem jinym, tak jedine tam ze by byl problem..Inpu uz mam, tak si to uz radsi udelam sam. Jestli to ale nepomuze tak fakt nevim.
Pajk85 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2873
Registrován: úte 26.04.2016 00:00

Re: N53B30O0

#237 Příspěvek od Pajk85 Člen Klubu »

xyron píše:Bosh cívka, což je originál bez loga, stojí 1000 czk. Nechápu nač kupovat cívku s logem za 2300 :shock:
Věřím, že je v tom rozdíl, protože například u kotoučů to tak je, takže bych se tomu nedivil.
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha

Re: N53B30O0

#238 Příspěvek od xyron »

Sorry, ale cívka je cívka.. ne jaderná elektrárna. Ale kdo chce kam...

U kotoučů jo, taky jsem si vzal radsi origa... to samý u jiných více náchylných věcí...
Uživatelský avatar
mykovec
Registrovaný
Příspěvky: 197
Registrován: stř 13.04.2016 00:00
Bydliště: České Budějovice

Re: N53B30O0

#239 Příspěvek od mykovec »

to starLM: tak nakonec byl ten 6.vstrik v hajzlu, k tomu jeste dalsi 2, ktery sly po startu do cervena a nez se motor zahral, tak vynechavaly - tohle uz slo vycist ale jen z live hodnot, zadnou chybu nevyhazovaly. Vsechy 3 vstriky jsem mechanikovi vratil, nechal si tam dat puvodni (ktery mi mermomoci trdil, ze se musi vymenit) a hezky jednou pro vzdycky se s nim rozloucil. Skoda jen toho, ze jsem od nej neodesel driv a stalo me to tolik nervu. Vymenenej mam i NOx senzor a ted uz jedu nekolik set km bez error codu a studenej start celkem ok. Ikdyz mam stejne pocit, ze kdyz jsem auto koupil, chod byl vyrovnanejsi, ale nesmim bejt nenasytnej :-)
Momentalne se objevila nova vada, z niceho nic se nezvedaj xenony, na palubovce zadna hlaska, takze budu dal bloumat pres istu a snad to nebude nejaka ridici jednotka.
starML: jak jsi dopadl Ty s 525i?
de-nitro
Registrovaný
Příspěvky: 245
Registrován: čtv 29.01.2015 01:00

Re: N53B30O0

#240 Příspěvek od de-nitro »

nejspis mas ulomeny cidlo na naprave
Odpovědět