Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
BMW E90 330i 190kW problém s katalyzatorem
Re: BMW E90 330i 190kW problém s katalyzatorem
Takže stačili vyměnit solenoidy? Nebo celá hydraulika vanosu?
Re: BMW E90 330i 190kW problém s katalyzatorem
No neni to jeste uplne jiste, vymeneny ozubene kola vanosu, nove rozvody, vymenen solenoid - vyfuk, ten ktery se hlasil jako chybny. Auto je uz zivejsi nez predtim, jenze chyba se nedavno objevila znovu. Tentokrat ten druhy solenoid. Takze vymenim jeste ten a detektivni prace bude pokracovat...alfonzo píše:Takže stačili vyměnit solenoidy? Nebo celá hydraulika vanosu?
A to jsem si rikal, ze sestivalec atmosfera bude v klidu! Mel jsem je poslechnout, kdyz mi rikali - Budeš Mít Wýdyaje!

Re: BMW E90 330i 190kW problém s katalyzatorem
Provedl jsem dneska par mereni a z nich mi vychazi, ze puvodcem budou asi skutecne katy. Umi mi to prosim nekdo potvrdit nebo vyvratit, pripadne doporucit co jeste zmerit?
Mereno na volnobeh..staci?




Mereno na volnobeh..staci?




-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Re: BMW E90 330i 190kW problém s katalyzatorem
To měření Adaption Gemisch na volnoběh nestačí. Musíš si ten protokol MSV70 Fehlerspeicher místo F1 shortly nechat zobrazit pomocí F2 Detail. Tam budeš mít napsáno při jakém tacho, otáčkách a teplotě to bylo zjištěno a potom si ten Adaption Gemisch zobrazit v těch otáčkách. Pravděpodobně při volnoběhu ty katy ještě stačí (CO2), voda (H2O), oxid uhelnatý (CO), dráždivý oxidu dusíku (NOx), karcinogenní nespálené uhlovodíky (HC), oxidy síry (SOx) konvertovat. Při vyšších už ne. A poznáš to na hodnotách Lambda after katalyst pomocí INPA nebo na stanici měření emisí. Více na http://www.autolexicon.net/cs/articles/katalyzator/


Re: BMW E90 330i 190kW problém s katalyzatorem
Diky
zkusim

Re: BMW E90 330i 190kW problém s katalyzatorem
Dnes mereno za jizdy, hodnoty lambda sond za katem v zelenem pasmu, hodnoty lambda sonda pred katem po vytoceni do cca 4tis otacek dosahovaly obe maxima. Nejak extra moudrej z toho ale nejsem 
Ozval se druhy solenoid, ze chce vymenit, tak uvidime, jak to ovlivlni tuto chybu.


Ozval se druhy solenoid, ze chce vymenit, tak uvidime, jak to ovlivlni tuto chybu.

Re: BMW E90 330i 190kW problém s katalyzatorem
Mate nekdo tip na servis v okoli Prahy kde jsou peclivy a budou si vedet rady s timto merenim? Ja na to nemam cas na tyhle pokusy 

Re: BMW E90 330i 190kW problém s katalyzatorem
Taky jsem mel rozlou kontrolku motoru kvuli snizene funkci katu. Jarax me poslal do Olomouce k jednomu typkovi (dela chip tuning) a ten mi to softwarove za hodinu vypnul.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Re: BMW E90 330i 190kW problém s katalyzatorem
- nevím, kolik to má najeto, pokud už přes 120tkm, vymontoval bych vstřikovače a nechal otestovat, jestli správně rozstřikují, neukapávají atp.
- smazal bych všechny adaptace motoru tak, aby dříve vytvořené krátkodobé i dlouhodobé adaptace byly 0 (nula),
- potom nechat uspat řídící jednotku motoru (15-20min), až zhasne tlačítko START-STOP, aby došlo k zapamatování těch "nul",
- a potom je znova cíleně vytvořit, tj. napřed adaptace škrtící klapky, i když u N52 je za chodu trvale otevřená,
- potom na volnoběh, potom při zkušební jízdě a znova zkontrolovat "Leerlauf unruhe" a vytvořené krátkodobé a dlouhodobé adaptace,
- zase nechat uspat ŘJ motoru, aby došlo k zapamatování nově vytvořených adaptací,
- a potom se uvidí.
Je totiž možné, že ukapávající nebo blbě rozprašující a šilhající vstřikovač nedopraví do sacího potrubí správně rozprášenou směs. Takže pro hoření ve válci je vlastně málo použitelného paliva a ŘJ motoru proudlužuje dobu vstřiku. A to blbě rozprášené a stékající palivo se dostane do svodů a katů, kde bezkompresně dohořívá a lambdy říkají ŘJ motoru "jsi bohatej - uber".

- smazal bych všechny adaptace motoru tak, aby dříve vytvořené krátkodobé i dlouhodobé adaptace byly 0 (nula),
- potom nechat uspat řídící jednotku motoru (15-20min), až zhasne tlačítko START-STOP, aby došlo k zapamatování těch "nul",
- a potom je znova cíleně vytvořit, tj. napřed adaptace škrtící klapky, i když u N52 je za chodu trvale otevřená,
- potom na volnoběh, potom při zkušební jízdě a znova zkontrolovat "Leerlauf unruhe" a vytvořené krátkodobé a dlouhodobé adaptace,
- zase nechat uspat ŘJ motoru, aby došlo k zapamatování nově vytvořených adaptací,
- a potom se uvidí.
Je totiž možné, že ukapávající nebo blbě rozprašující a šilhající vstřikovač nedopraví do sacího potrubí správně rozprášenou směs. Takže pro hoření ve válci je vlastně málo použitelného paliva a ŘJ motoru proudlužuje dobu vstřiku. A to blbě rozprášené a stékající palivo se dostane do svodů a katů, kde bezkompresně dohořívá a lambdy říkají ŘJ motoru "jsi bohatej - uber".

Re: BMW E90 330i 190kW problém s katalyzatorem
mě v tom nezminuj, já tě nikam neposlal, já jen řekl kde to dělaj,správná metoda je jen oprava, tzn výměna katůsarzwest píše:Taky jsem mel rozlou kontrolku motoru kvuli snizene funkci katu. Jarax me poslal do Olomouce k jednomu typkovi (dela chip tuning) a ten mi to softwarove za hodinu vypnul.
Re: BMW E90 330i 190kW problém s katalyzatorem
ano to je pravda a omlouvam seJaraX píše:mě v tom nezminuj, já tě nikam neposlal, já jen řekl kde to dělaj,správná metoda je jen oprava, tzn výměna katůsarzwest píše:Taky jsem mel rozlou kontrolku motoru kvuli snizene funkci katu. Jarax me poslal do Olomouce k jednomu typkovi (dela chip tuning) a ten mi to softwarove za hodinu vypnul.