Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

BMW E90 330i 190kW problém s katalyzatorem

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
alfonzo
Registrovaný
Příspěvky: 123
Registrován: čtv 26.03.2015 01:00
Bydliště: Beroun

Re: BMW E90 330i 190kW problém s katalyzatorem

#21 Příspěvek od alfonzo »

Takže stačili vyměnit solenoidy? Nebo celá hydraulika vanosu?
Uživatelský avatar
lumirs
Registrovaný
Příspěvky: 9
Registrován: čtv 13.05.2010 00:00
Bydliště: E92 N52

Re: BMW E90 330i 190kW problém s katalyzatorem

#22 Příspěvek od lumirs »

alfonzo píše:Takže stačili vyměnit solenoidy? Nebo celá hydraulika vanosu?
No neni to jeste uplne jiste, vymeneny ozubene kola vanosu, nove rozvody, vymenen solenoid - vyfuk, ten ktery se hlasil jako chybny. Auto je uz zivejsi nez predtim, jenze chyba se nedavno objevila znovu. Tentokrat ten druhy solenoid. Takze vymenim jeste ten a detektivni prace bude pokracovat...

A to jsem si rikal, ze sestivalec atmosfera bude v klidu! Mel jsem je poslechnout, kdyz mi rikali - Budeš Mít Wýdyaje! :)
Uživatelský avatar
lumirs
Registrovaný
Příspěvky: 9
Registrován: čtv 13.05.2010 00:00
Bydliště: E92 N52

Re: BMW E90 330i 190kW problém s katalyzatorem

#23 Příspěvek od lumirs »

Provedl jsem dneska par mereni a z nich mi vychazi, ze puvodcem budou asi skutecne katy. Umi mi to prosim nekdo potvrdit nebo vyvratit, pripadne doporucit co jeste zmerit?

Mereno na volnobeh..staci?

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW E90 330i 190kW problém s katalyzatorem

#24 Příspěvek od starML Člen Klubu »

To měření Adaption Gemisch na volnoběh nestačí. Musíš si ten protokol MSV70 Fehlerspeicher místo F1 shortly nechat zobrazit pomocí F2 Detail. Tam budeš mít napsáno při jakém tacho, otáčkách a teplotě to bylo zjištěno a potom si ten Adaption Gemisch zobrazit v těch otáčkách. Pravděpodobně při volnoběhu ty katy ještě stačí (CO2), voda (H2O), oxid uhelnatý (CO), dráždivý oxidu dusíku (NOx), karcinogenní nespálené uhlovodíky (HC), oxidy síry (SOx) konvertovat. Při vyšších už ne. A poznáš to na hodnotách Lambda after katalyst pomocí INPA nebo na stanici měření emisí. Více na http://www.autolexicon.net/cs/articles/katalyzator/
:D
Uživatelský avatar
lumirs
Registrovaný
Příspěvky: 9
Registrován: čtv 13.05.2010 00:00
Bydliště: E92 N52

Re: BMW E90 330i 190kW problém s katalyzatorem

#25 Příspěvek od lumirs »

Diky ;) zkusim
Uživatelský avatar
lumirs
Registrovaný
Příspěvky: 9
Registrován: čtv 13.05.2010 00:00
Bydliště: E92 N52

Re: BMW E90 330i 190kW problém s katalyzatorem

#26 Příspěvek od lumirs »

Dnes mereno za jizdy, hodnoty lambda sond za katem v zelenem pasmu, hodnoty lambda sonda pred katem po vytoceni do cca 4tis otacek dosahovaly obe maxima. Nejak extra moudrej z toho ale nejsem :)

Ozval se druhy solenoid, ze chce vymenit, tak uvidime, jak to ovlivlni tuto chybu.

Obrázek
Uživatelský avatar
lumirs
Registrovaný
Příspěvky: 9
Registrován: čtv 13.05.2010 00:00
Bydliště: E92 N52

Re: BMW E90 330i 190kW problém s katalyzatorem

#27 Příspěvek od lumirs »

Mate nekdo tip na servis v okoli Prahy kde jsou peclivy a budou si vedet rady s timto merenim? Ja na to nemam cas na tyhle pokusy :)
sarzwest
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: pát 07.10.2016 23:32

Re: BMW E90 330i 190kW problém s katalyzatorem

#28 Příspěvek od sarzwest »

Taky jsem mel rozlou kontrolku motoru kvuli snizene funkci katu. Jarax me poslal do Olomouce k jednomu typkovi (dela chip tuning) a ten mi to softwarove za hodinu vypnul.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW E90 330i 190kW problém s katalyzatorem

#29 Příspěvek od starML Člen Klubu »

- nevím, kolik to má najeto, pokud už přes 120tkm, vymontoval bych vstřikovače a nechal otestovat, jestli správně rozstřikují, neukapávají atp.
- smazal bych všechny adaptace motoru tak, aby dříve vytvořené krátkodobé i dlouhodobé adaptace byly 0 (nula),
- potom nechat uspat řídící jednotku motoru (15-20min), až zhasne tlačítko START-STOP, aby došlo k zapamatování těch "nul",
- a potom je znova cíleně vytvořit, tj. napřed adaptace škrtící klapky, i když u N52 je za chodu trvale otevřená,
- potom na volnoběh, potom při zkušební jízdě a znova zkontrolovat "Leerlauf unruhe" a vytvořené krátkodobé a dlouhodobé adaptace,
- zase nechat uspat ŘJ motoru, aby došlo k zapamatování nově vytvořených adaptací,
- a potom se uvidí.

Je totiž možné, že ukapávající nebo blbě rozprašující a šilhající vstřikovač nedopraví do sacího potrubí správně rozprášenou směs. Takže pro hoření ve válci je vlastně málo použitelného paliva a ŘJ motoru proudlužuje dobu vstřiku. A to blbě rozprášené a stékající palivo se dostane do svodů a katů, kde bezkompresně dohořívá a lambdy říkají ŘJ motoru "jsi bohatej - uber".
:D
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW E90 330i 190kW problém s katalyzatorem

#30 Příspěvek od JaraX »

sarzwest píše:Taky jsem mel rozlou kontrolku motoru kvuli snizene funkci katu. Jarax me poslal do Olomouce k jednomu typkovi (dela chip tuning) a ten mi to softwarove za hodinu vypnul.
mě v tom nezminuj, já tě nikam neposlal, já jen řekl kde to dělaj,správná metoda je jen oprava, tzn výměna katů
sarzwest
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: pát 07.10.2016 23:32

Re: BMW E90 330i 190kW problém s katalyzatorem

#31 Příspěvek od sarzwest »

JaraX píše:
sarzwest píše:Taky jsem mel rozlou kontrolku motoru kvuli snizene funkci katu. Jarax me poslal do Olomouce k jednomu typkovi (dela chip tuning) a ten mi to softwarove za hodinu vypnul.
mě v tom nezminuj, já tě nikam neposlal, já jen řekl kde to dělaj,správná metoda je jen oprava, tzn výměna katů
ano to je pravda a omlouvam se
Odpovědět