Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Teče vysokotlaké čerpadlo-opraveno
Teče vysokotlaké čerpadlo-opraveno
Zdravím mám po dvou letech provozu první závadu. Prolíná mi nafta na vysokotlakém čerpadle pod tím horním víčkem co ho drží čtyři torxi. Řešil to někdo lze to udělat na autě když se sundá sání? Co to těsní O kroužek či nejaké těsnění? Díky za případné podněty. Jedná se o E39 525d 2003. Petr
Naposledy upravil(a) petr520 dne sob 17.12.2016 21:11, celkem upraveno 1 x.
Re: Teče vysokotlaké čerpadlo
Na autě to neudělám musím ho vyndat a nechat přetěsnit. Objednal jsem stahovák snad v týdnu dorazí a o víkendu ho vyndám a odvezu na přetěsnění.
Re: Teče vysokotlaké čerpadlo
jde to i bez stahováku. Na montáž i demontáž čerpadla neni třeba
Re: Teče vysokotlaké čerpadlo
michale hřídel čerpadla je kužel s klínkem a nebo tisícihran?
Re: Teče vysokotlaké čerpadlo
kužel bez klínku
Re: Teče vysokotlaké čerpadlo
Já vím že to jde i bez stahováku ,ale nestojí raketu tak jsem ho objednal. Ano je tam kužel bez klínku.Misanek píše:jde to i bez stahováku. Na montáž i demontáž čerpadla neni třeba
Re: Teče vysokotlaké čerpadlo- opraveno
Tak jsem ho minulou sobotu vyndal nechal přetěsnit vyzkoušet dnes namontoval vyměnil podtlakové hadičky pod sáním když bylo sání dole vyčistil saní a egr dal všude nové těsnění tak snad bude klid. Šlo to krásně v klidu. 

Re: Teče vysokotlaké čerpadlo-opraveno
No kéž bych to samé mohl říct já
Taky jsem řešil únik nafty neustále někde okolo cr čerpadla a zdálo se mi, že mi i poslední dobou začal přibývat olej. Tak mi to nakonec nedalo, čerpadlo jsem vyškubnul ven a zanesl do bosch servisu na přetěsnění a repasi (www.pento.cz) Nicméně pořád mi tam někde ta nafta i po repasi blije
přepadové hadičky jsou vyměněné a stále němůžu najít ten problém úniku nafty, jelikož je tam ta nafta rozházená po celém tom prostoru okolo čerpadla.
Takže můj už jediný možný nápad je výměna trubky mezi railem a cr čerpadlem. Že už je možná moc vymačkané její sedlo a tím pádem u cr čerpadla netěsní při plném tlaku na railu. Jestli to ani po té výměně trubky nepomůže, tak fakt už nevím
A že by posrali přetěsnění čerpadla v diesel servisu se mi nezdá. Snad tam takový amatéři nebudou

Taky jsem řešil únik nafty neustále někde okolo cr čerpadla a zdálo se mi, že mi i poslední dobou začal přibývat olej. Tak mi to nakonec nedalo, čerpadlo jsem vyškubnul ven a zanesl do bosch servisu na přetěsnění a repasi (www.pento.cz) Nicméně pořád mi tam někde ta nafta i po repasi blije

Takže můj už jediný možný nápad je výměna trubky mezi railem a cr čerpadlem. Že už je možná moc vymačkané její sedlo a tím pádem u cr čerpadla netěsní při plném tlaku na railu. Jestli to ani po té výměně trubky nepomůže, tak fakt už nevím

A že by posrali přetěsnění čerpadla v diesel servisu se mi nezdá. Snad tam takový amatéři nebudou
Re: Teče vysokotlaké čerpadlo-opraveno
michale v pentu cr vstřiky a čerpadla docela zvládají.. když jsem jim ale dal rotačku na seřízení tak velké zklamání.. auto absolutně nejelo (při plném plynu 70km/h) ..
Re: Teče vysokotlaké čerpadlo-opraveno
Mě teklo pod těma třema víčkama ,nechal jsem ho celé přetěsnit u pana Křížka v Praze Slivenci co nám dělá čerpadla a vstřiky do servisu v kterém pracuji a dobrý vše v pořádku.
Re: Teče vysokotlaké čerpadlo-opraveno
Jenomže víš proč ti to nejelo? Ne z toho důvodu, že by dokurvili repas, resp. seřízení té rotačky v Pentu, ale spíš kvůli tomu, že rotačku seřídili na tovární hodnoty na kterých má být, nicméně vzhledem k tomu, že motor má už namleto určitě půl mega, tak proto na tovární hodnoty dávky nedokázal fungovat a táhnout. Toť můj názor.patrikE39 píše:michale v pentu cr vstřiky a čerpadla docela zvládají.. když jsem jim ale dal rotačku na seřízení tak velké zklamání.. auto absolutně nejelo (při plném plynu 70km/h) ..
Právě na tom přetěsnění cr čerpadla nic dle mého na "dokurvení" asi moc neni, proto mi to nejde do hlavy, z kama mi ještě ta nafta může chcát...

Re: Teče vysokotlaké čerpadlo-opraveno
Vyskytnul se u mě stejný problém jako u zakladatele tématu...mám i to samé auto - e39 525d 2003.
Únik nafty viz.obrázek.
Jen je mi divné, že to teče jen max minutu po startu, když je auto venku - v zimě. Pak to téct přestane a už ani kapka. Když nechám auto v garáži, tak taky ani kapka...ale jak je venku, tak auto ráno nastartuje...teče nafta a udělá pěknou cestičku na zámkovce až před vrata...a pak to přestane...
Předpokládám, že tedy to těsněníčko prostě když je hodně studené, tak netěsní a po chvilce začne těsnit...nevim...něco jiného vás napadá?
Na youtube jsem našel několik videí...tady třeba jak vyměnit ty těsnění v čerpadle:
https://www.youtube.com/watch?v=Krrij6jfimY
Tady jsem našel sadu na přetěsnění toho čerpadla:
https://www.ebay.com/itm/CP1-High-Press ... :rk:2:pf:0
Tady přípravek na vyndání čerpadla:
http://www.dovavanik.cz/vstrikovani---z ... mlid=61955
Takže můj plán je - objednat tu sadu těsnění + přípravek na vyndání čerpadla.
Mám k tomu dotaz - je nutné před sundáním čerpadla zafixovat motor? (na jednom videu to dělali takovým pinem zasunutým do setrváku někde u startéru...na jiném videu, kde použili přípravek to nedělali...tak nevím...)
Nevíte kde koupit tu sadu těsnění někde u nás ať nemusím objednávat z ebay...já nenašel?
Díky za radu.
Únik nafty viz.obrázek.
Jen je mi divné, že to teče jen max minutu po startu, když je auto venku - v zimě. Pak to téct přestane a už ani kapka. Když nechám auto v garáži, tak taky ani kapka...ale jak je venku, tak auto ráno nastartuje...teče nafta a udělá pěknou cestičku na zámkovce až před vrata...a pak to přestane...
Předpokládám, že tedy to těsněníčko prostě když je hodně studené, tak netěsní a po chvilce začne těsnit...nevim...něco jiného vás napadá?
Na youtube jsem našel několik videí...tady třeba jak vyměnit ty těsnění v čerpadle:
https://www.youtube.com/watch?v=Krrij6jfimY
Tady jsem našel sadu na přetěsnění toho čerpadla:
https://www.ebay.com/itm/CP1-High-Press ... :rk:2:pf:0
Tady přípravek na vyndání čerpadla:
http://www.dovavanik.cz/vstrikovani---z ... mlid=61955
Takže můj plán je - objednat tu sadu těsnění + přípravek na vyndání čerpadla.
Mám k tomu dotaz - je nutné před sundáním čerpadla zafixovat motor? (na jednom videu to dělali takovým pinem zasunutým do setrváku někde u startéru...na jiném videu, kde použili přípravek to nedělali...tak nevím...)
Nevíte kde koupit tu sadu těsnění někde u nás ať nemusím objednávat z ebay...já nenašel?
Díky za radu.
- Přílohy
-
- Fotografie0832 - kopie.jpg (1.29 MiB) Zobrazeno 3222 x
Re: Teče vysokotlaké čerpadlo-opraveno
https://www.mrazek-autodily.cz/cz/shop/ ... p1-common/
a na vyndání čerpadla ani žádný přípravek nepotřebuješ
a na vyndání čerpadla ani žádný přípravek nepotřebuješ
Re: Teče vysokotlaké čerpadlo-opraveno
Děkuju, těsnění objednáno. Přípravek raději taky 
Na vyndání čerpadla fixace motoru není třeba...jsem zjistil...takže až to přijde, jdu do toho...

Na vyndání čerpadla fixace motoru není třeba...jsem zjistil...takže až to přijde, jdu do toho...
Re: Teče vysokotlaké čerpadlo-opraveno
Já si ten přípravek koupil taky i když potřeba není. A taky mi to teklo jen ráno při studeném startu venku v mrazu. Tu sadu jsem taky chtěl koupit ale nakonec jsem to odvezl k čerpadláři co nám dělá čerpadla a vstřiky do práce , mám to přes dva roky opravené a stále v pohodě.
Re: Teče vysokotlaké čerpadlo-opraveno
To jsem rád, že nejsem sám s tím únikem po ránu a v mrazu...dneska ráno -6 a zase louže pod autem...to je ostuda... 
Na těsnění ještě čekám, přípravek už dorazil...když už si vyčlením čas na garáž, tak to chci dělat v klidu a s pořádným vercajkem...a ne se s tím peklovat jako brouk pytlík s kladivem a šroubovákem
Nevadí mi pustit korunu do nářadí, i když zrovna tohle jsou dost vyhozené peníze...těžko asi budu ještě někdy v životě vyndavat CR čerpadlo z M57...takže kdyby jste to někdo z okolí Kolína někdy potřeboval, tak to je u mě zdarma k zapůjčení 

Na těsnění ještě čekám, přípravek už dorazil...když už si vyčlením čas na garáž, tak to chci dělat v klidu a s pořádným vercajkem...a ne se s tím peklovat jako brouk pytlík s kladivem a šroubovákem


Re: Teče vysokotlaké čerpadlo-opraveno
No louže pod tím byla vždy než jsem to oškrábal. A pak odpoledne v práci když jsem hledal kde to teče tak nic. To byla první a zatím také poslední větší závada. Dělám jen oleje filtry brzdy a loni přední nápravu prostě takový ten spotřební materiál.Za pět let co to mám jsem najel 100000km. Nemůžu si stěžovat.
Re: Teče vysokotlaké čerpadlo-opraveno
Tak vysokotlaké čerpadlo jsem vyndal z auta...přístup výborný...ale to jsem čekal...takže sání ven, egr chladič ven, vakuová pumpa ven, trubka na chlazení ven...a pak už tam byl přístup docela dobrý...
Nastal ale problém, že mi nešli sundat ani za boha ty gumový hadičky - přívod / odvod nafty...prostě jsem je musel skalpelem opatrně uříznout...teď nevím, zda tam ty zkrácené budou stačit...koukal jsem kolik stojí nové z BMW a jedna stojí 2300,- a druhá 1700,-...to se mi teda moc nechce...
S přípravkem se čerpadlo vyndalo v pohodě...a po 6ti hodinách jsem měl čerpadlo na stole.
S pečlivostí a čistotou jsem vyměnil ty těsnění...k tomu mám poznatek:
- těsnění které jsem koupil zde:
https://www.mrazek-autodily.cz/cz/shop/ ... p1-common/
neobsahuje těsnění na tu hřídel a taky na senzor tlaku...to je škoda...když už jsem to měl takhle venku, tak jsem myslel, že to vyměním vše...ta sada z ebay to obsahuje...a ještě je levnější...no nic...příště...
Torxy kterými se utahují hlavy válců čerpadla se mají utahovat na 25Nm...dle videa zde:
https://www.youtube.com/watch?v=Krrij6jfimY
ale nevíte někdo na kolik Nm se má utáhnout matka, která drží čerpadlo k ozubenému kolu rozvodů - viz.obrázek?
A na kolik šrouby, které drží čerpadlo k bloku?
Bentley manual na e39 mám, ale ten se naftama nezabývá....
Nastal ale problém, že mi nešli sundat ani za boha ty gumový hadičky - přívod / odvod nafty...prostě jsem je musel skalpelem opatrně uříznout...teď nevím, zda tam ty zkrácené budou stačit...koukal jsem kolik stojí nové z BMW a jedna stojí 2300,- a druhá 1700,-...to se mi teda moc nechce...
S přípravkem se čerpadlo vyndalo v pohodě...a po 6ti hodinách jsem měl čerpadlo na stole.
S pečlivostí a čistotou jsem vyměnil ty těsnění...k tomu mám poznatek:
- těsnění které jsem koupil zde:
https://www.mrazek-autodily.cz/cz/shop/ ... p1-common/
neobsahuje těsnění na tu hřídel a taky na senzor tlaku...to je škoda...když už jsem to měl takhle venku, tak jsem myslel, že to vyměním vše...ta sada z ebay to obsahuje...a ještě je levnější...no nic...příště...
Torxy kterými se utahují hlavy válců čerpadla se mají utahovat na 25Nm...dle videa zde:
https://www.youtube.com/watch?v=Krrij6jfimY
ale nevíte někdo na kolik Nm se má utáhnout matka, která drží čerpadlo k ozubenému kolu rozvodů - viz.obrázek?
A na kolik šrouby, které drží čerpadlo k bloku?
Bentley manual na e39 mám, ale ten se naftama nezabývá....
- Přílohy
-
- matka na čerpadlo.JPG (62.67 KiB) Zobrazeno 3111 x
Re: Teče vysokotlaké čerpadlo-opraveno
Ještě...nemáte nějaký zlepšovák, jak sundat ty gumový hadice, když se jim nechce dolu?
Já to zkoušel i trochu nahřát horkovzduškou...a nepomohlo to...
Nebo je to prostě marný boj...je třeba je rozříznout a pak koupit nové...?
Já to zkoušel i trochu nahřát horkovzduškou...a nepomohlo to...
Nebo je to prostě marný boj...je třeba je rozříznout a pak koupit nové...?
- Přílohy
-
- Fotografie0837.jpg (919.51 KiB) Zobrazeno 3111 x
Re: Teče vysokotlaké čerpadlo-opraveno
Zkus ji kleštěma pootočit,jakoby odtrhnout a nebo si udělej zahnutou špičku ,strč ji pod hadici a objeď ji kolem dokola,ona se odlepí

BMW E34 540iA

