Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
podvozek e36 1.8is
jasny ze za ty drobaky necekam zazrak
a co treba stavitelnej? http://www.reviloshop.cz/store/goods_TA ... mpact.html

záleží co chceš, jestli to máš víc na koukání nebo na ježdění, je jasny že pevnej za stejnou cenu je kvalitnější a funguje líp než stavitelnej, stejně si ten stavitelnej jednou nastavíš a pak na to nešáhneš (pokud teda nejsi postiženej fotkama ze stanceworks
) tady je ten pevnej co jsi posílal původně o litr levnější http://tatechnix.cz/42793-sportovni-pod ... 45873.html takže bych to fakt neřešil a za necelý 4k koupil pevný TA
tady je video s jinym autem ale je vidět že i na okruhu to TAčko může docela obstojně fungovat v porovnání s mnohem dražším podvozkem https://www.youtube.com/watch?v=IzUN3wmtujA

tady je video s jinym autem ale je vidět že i na okruhu to TAčko může docela obstojně fungovat v porovnání s mnohem dražším podvozkem https://www.youtube.com/watch?v=IzUN3wmtujA
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Asi jsem uplnej debil nebo nevím... ale z toho videa jde úplně jasné vidět jak ten spodní obraz poskakuje, div ta kamera neupadne
přesně tohle ten podvozek dělá na silnici - vůbec nefiltruje nerovnosti a auto je na tom daleko víc nervózní. A tady na videu je to na okruhu, kde ten asfalt je relativně OK. Na sesroubovani auta, abych to postavil na kola a kochal se je to dobrý, ale jinak je to k ničemu. Sam jsem 2x ta technix mel a už se snad nikdy nepotkame 


E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Muzu se zeptat proč jsi ho kupoval podruhý když byl tak špatnej? Me to připadá jako lepší reseni koupit novy TA než koupit 2 novy predni tlumice za stejnou cenu s tím ze pruziny a zadní tlumice uz jsou polomrtvý. Jeste by mě zajímalo jestli jsou nejaky nevýhody u XYZu a podobnejch coiloveru při každodenním používaní
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
odapoz píše:Muzu se zeptat proč jsi ho kupoval podruhý když byl tak špatnej? Me to připadá jako lepší reseni koupit novy TA než koupit 2 novy predni tlumice za stejnou cenu s tím ze pruziny a zadní tlumice uz jsou polomrtvý. Jeste by mě zajímalo jestli jsou nejaky nevýhody u XYZu a podobnejch coiloveru při každodenním používaní
Samozřejmě chápu, že občas rozhodují finance, takže to byl důvod i u mě - já si ho poprvé kupoval, když přišla taková ta první vlna levnejch podvozků (cca rok 2009) a nikdo pořádně nevěděl, jak to bude fungovat. Potom po 25tis km totálně umřel a věděl jsem, že potřebuji něco pořádného. Koupil jsem jen nové tlumiče, pošetřil peníze, mezitím na nich najel cca ani ne 2tis km a šel jsem do full stavitelného podvozku.
Co se týče výběru tady té střední třídy - cenově od 20-30tis tak je potřeba si vybrat správnou řadu. Hodně výrobců to specifikuje od street verze, přes racing, drift a nakonec circuit master


E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
K tomu videu. Nikdo neví co se tam porovnává. Obrovský problém je porovnávání staviků a pevných podvozků. Každý pevný komplet bude lepší jak stavik ve stejné cenové relaci. Stavik je stylingová záležitost a určitě to neni nic na okruhy. Podle toho videa bych to i tipoval na stavik, protože musí být díky své konstrukci tvrdší a kvůli tomu ta kamera skáče. Skoky té kamery jsou mnohem masivnější než v reálu, protože kamera není nijak stabilizovaná. Vemte si mobil a přilepte na okno a i na sérii to bude vypadat jako že nemáte tlumiče....
A teď zpět k tématu.
Podvozky od TAčka na E36ku.. U pevných jako je tento: http://tatechnix.cz/42792-sportovni-pod ... 45866.html
Je důežité, aby ti sedělo:
Zatížení př. nápravy: 885kg
Zatížení z. nápravy: 1090kg
To máš ve velkém TP zhruba veprostřed druhé strany. Ty ta musíš mit hodnoty nižší nebo stejné. Pevné podvozky jsou to nejlepší z hlediska jízdních vlastností. Funguje to nejlépe.
U staviku: http://tatechnix.cz/20960-vyskove-stavi ... chnix.html
To není zas tak důležité, ale musíš počítat s tim, že je to podvozek na styling a zaplatíš za to tvrdostí, kterou zase vyrovnávaj ty možnosti nastavení.
Poslední možností jsou pružiny, který ti dovolí pustit auto max o 40mm pak je to nebezpečný. O nějakym vylepšování jízdních vlastností nemůže být řeč.
A teď zpět k tématu.
Podvozky od TAčka na E36ku.. U pevných jako je tento: http://tatechnix.cz/42792-sportovni-pod ... 45866.html
Je důežité, aby ti sedělo:
Zatížení př. nápravy: 885kg
Zatížení z. nápravy: 1090kg
To máš ve velkém TP zhruba veprostřed druhé strany. Ty ta musíš mit hodnoty nižší nebo stejné. Pevné podvozky jsou to nejlepší z hlediska jízdních vlastností. Funguje to nejlépe.
U staviku: http://tatechnix.cz/20960-vyskove-stavi ... chnix.html
To není zas tak důležité, ale musíš počítat s tim, že je to podvozek na styling a zaplatíš za to tvrdostí, kterou zase vyrovnávaj ty možnosti nastavení.
Poslední možností jsou pružiny, který ti dovolí pustit auto max o 40mm pak je to nebezpečný. O nějakym vylepšování jízdních vlastností nemůže být řeč.
Jen se snažim rozbít takový ty megabludy co mezi lidma kolujou. Dělal jsem ve firmě co se tí zabývala, takže o tom něco vím a má reálnou zkušenost.
Každýmu musí být jasný, že TA Technix, JOM, FK atd nejsou špičkový podvozky, ale i mezi nima je řádový rozdíl. Mezi lidma taky koluje to, že stavik je stejný jako pevný. Míchaj se hrušky s jabkama a pružiny s tlumičema. Každej je na to expert a nejvíc ty co tlumič nikdy neviděli.
Každýmu musí být jasný, že TA Technix, JOM, FK atd nejsou špičkový podvozky, ale i mezi nima je řádový rozdíl. Mezi lidma taky koluje to, že stavik je stejný jako pevný. Míchaj se hrušky s jabkama a pružiny s tlumičema. Každej je na to expert a nejvíc ty co tlumič nikdy neviděli.
Tak hodnoty v technicaku mam mensi nez jsou na obouch sadach tlumicu tak asi jedny z nich vezmu.Chtel bych se zeptat jestli se da nejak zmerit na aute jak se to snizi treba o tech 60mm koupil sem auto a ve predu jsou uz nejaky stelovaky ale vytek mi jeden,auto mam 3roky a buhvi jak dlouho je tam mel predeslej majitel.jde o to ze ho nechci mit vis nez je ted...da se to nejak zmerit?
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Rouballik píše:Jen se snažim rozbít takový ty megabludy co mezi lidma kolujou. Dělal jsem ve firmě co se tí zabývala, takže o tom něco vím a má reálnou zkušenost.
Každýmu musí být jasný, že TA Technix, JOM, FK atd nejsou špičkový podvozky, ale i mezi nima je řádový rozdíl. Mezi lidma taky koluje to, že stavik je stejný jako pevný. Míchaj se hrušky s jabkama a pružiny s tlumičema. Každej je na to expert a nejvíc ty co tlumič nikdy neviděli.
Já v nich nevidím rozdíl - Já měl pevnou sadu, kamarád má stavitelnej a pokud to auto na tom má jenom stát tak ano. Jinak je to nepoužitelný - zase má zkušenost, jako koncového uživatele. To jestli do toho nablejou takovej či makovej olej, je jedno - nefunguje to

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Rád bych se k tomu nějak rozpovídal ale nedokážu to, protože to je málo informací.. Ty podvozky maj TUV tzn že odpovídaj normě a minimálně tomu co sériový podvozek.
Nejčastější problémy proč to nefunguje:
- nevhodný podvozek koupený na jiný motor / model
- vysoká neodpružená hmotnost ( kola + pneu )
Často se stává že si lidi na auto posadí nevhodná kola a gumy a naroste jim třeba až o 10 kg neopružená hmotnost na jednom kole a je hotovo. To všecko stačí, aby to sportovní komplet na tom omezeném prostoru, který má na funkci -> nefungoval.
Druhý nejčastější problém je nerespektování limitů zatížení. Když si někdo koupí podvozek, který je určen na auto o 200 kg těžší nebo o 100 kg lehčí tak to opět nefunguje. Výrobci se snaží ty podvozky zuniverlánit, ale nejde to do nekonečna.. Když si někdo dá na auto podvozek určený na jiný motor tak to taky nefunguje.
Projevy jsou právě ono odkskaování...
...........
Fakt jsem toho viděl hodně a neřikám že to je vždy super, ale v 90% případů to je způsobeno právě chybou při nákupu.
Nejčastější problémy proč to nefunguje:
- nevhodný podvozek koupený na jiný motor / model
- vysoká neodpružená hmotnost ( kola + pneu )
Často se stává že si lidi na auto posadí nevhodná kola a gumy a naroste jim třeba až o 10 kg neopružená hmotnost na jednom kole a je hotovo. To všecko stačí, aby to sportovní komplet na tom omezeném prostoru, který má na funkci -> nefungoval.
Druhý nejčastější problém je nerespektování limitů zatížení. Když si někdo koupí podvozek, který je určen na auto o 200 kg těžší nebo o 100 kg lehčí tak to opět nefunguje. Výrobci se snaží ty podvozky zuniverlánit, ale nejde to do nekonečna.. Když si někdo dá na auto podvozek určený na jiný motor tak to taky nefunguje.
Projevy jsou právě ono odkskaování...
...........
Fakt jsem toho viděl hodně a neřikám že to je vždy super, ale v 90% případů to je způsobeno právě chybou při nákupu.
soudruh prodejce zjevne videl minimalne celej pribalenej letak a motivacni video...
taky jsem mel moznost projet par levnych podovzku, pripadne kombinaci snizenych sport pruzin a to vct "urezanych"... rozhodne lze i pri spravne kombinaci top produktu docilit nekomfortni jizdy viz moje e39 (Bilstein B8 s Eibach -30/25mm) a to je radove za 20tis, radit nekomu, jak sport podvozek za 4tis bude ok je min mentalni ulet...
NEBUDE, bude to TRAGEDIE, ok se to muze zdat jen nekomu, kdo na dobrym podvozku nikdy nejel...
reseni: mas Bmw, za 4tis nic nekupuj a dosetri na normalni tlumice typu Sachs, Koni, Bilstein a pod, k tomu pak pripadne sport pruziny se snizeni DO 40mm (idealne kolem 30), pripadne oem M-paket pruziny... bude te to stat sice 10 a více tisic, ale bude to fungovat...
taky jsem mel moznost projet par levnych podovzku, pripadne kombinaci snizenych sport pruzin a to vct "urezanych"... rozhodne lze i pri spravne kombinaci top produktu docilit nekomfortni jizdy viz moje e39 (Bilstein B8 s Eibach -30/25mm) a to je radove za 20tis, radit nekomu, jak sport podvozek za 4tis bude ok je min mentalni ulet...
NEBUDE, bude to TRAGEDIE, ok se to muze zdat jen nekomu, kdo na dobrym podvozku nikdy nejel...
reseni: mas Bmw, za 4tis nic nekupuj a dosetri na normalni tlumice typu Sachs, Koni, Bilstein a pod, k tomu pak pripadne sport pruziny se snizeni DO 40mm (idealne kolem 30), pripadne oem M-paket pruziny... bude te to stat sice 10 a více tisic, ale bude to fungovat...
“Ability is what you're capable of doing.”
Hanz píše:soudruh prodejce zjevne videl minimalne celej pribalenej letak a motivacni video...
Nebudu reagovat na tvý emotivní výlevy, protože mám snahu poradit a nechci se hádat o tom kdo má delší triko. Pokud se máme bavit normálně, tak napiš něco smysluplnýho a né " nabastil / užeral / poskládal jsem si podvozek a myslim že stál za prd ( a proto všechny podvozky stojí za prd )"..
Hanz píše:reseni: mas Bmw, za 4tis nic nekupuj a dosetri na normalni tlumice typu Sachs, Koni, Bilstein a pod, k tomu pak pripadne sport pruziny se snizeni DO 40mm (idealne kolem 30), pripadne oem M-paket pruziny... bude te to stat sice 10 a více tisic, ale bude to fungovat...
Budeš-li snižovat o víc jak 20mm, tak je to problém. Od 20-40 mm není to zhoršení tak radikální. Od 40mm už přestává sériový tlumič fungovat... Toto je ale hodně obecné... Rozhodně -20mm a víc nevede k žádnýmu zlepšování jak píšeš.. Automobilky si dovolí max 20mm na sériový tlumič, pak už jsou i jiné tlumiče.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Hanz píše:soudruh prodejce zjevne videl minimalne celej pribalenej letak a motivacni video...
taky jsem mel moznost projet par levnych podovzku, pripadne kombinaci snizenych sport pruzin a to vct "urezanych"... rozhodne lze i pri spravne kombinaci top produktu docilit nekomfortni jizdy viz moje e39 (Bilstein B8 s Eibach -30/25mm) a to je radove za 20tis, radit nekomu, jak sport podvozek za 4tis bude ok je min mentalni ulet...
NEBUDE, bude to TRAGEDIE, ok se to muze zdat jen nekomu, kdo na dobrym podvozku nikdy nejel...
reseni: mas Bmw, za 4tis nic nekupuj a dosetri na normalni tlumice typu Sachs, Koni, Bilstein a pod, k tomu pak pripadne sport pruziny se snizeni DO 40mm (idealne kolem 30), pripadne oem M-paket pruziny... bude te to stat sice 10 a více tisic, ale bude to fungovat...
Ámen

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: podvozek e36 1.8is
Trochu bych to chtěl a oživit a zeptat se někoho kdo má zkušenost s kombinací tlumičů Bilstein B4 https://www.motora.cz/autodily?ArtNr=22-172518&DlNr=16 a pružinama Eibach Pro-Kit https://www.motora.cz/autodily?ArtNr=E2 ... nArtNr=189 na E36 323i sedan 1996.
Původní tlumiče Weitec, se kterýma jsem auto koupil, jsem musel měnit, protože byly trochu wejteklý...no a nechal jsem tam pružiny, co jsem s autem dostal a to tedy Weitec - pocitově to je v pohodě, dokud nenajedu na nějakou špatnou cestu a přijde mi, že čím menší výmol, tím větší to dělá bordel.
Takže můj dotaz zní, je Bilstein B4 a Eibach Pro-Kit vhodná kombinace?
Původní tlumiče Weitec, se kterýma jsem auto koupil, jsem musel měnit, protože byly trochu wejteklý...no a nechal jsem tam pružiny, co jsem s autem dostal a to tedy Weitec - pocitově to je v pohodě, dokud nenajedu na nějakou špatnou cestu a přijde mi, že čím menší výmol, tím větší to dělá bordel.
Takže můj dotaz zní, je Bilstein B4 a Eibach Pro-Kit vhodná kombinace?
Re: podvozek e36 1.8is
Hele měl jsem na e36 kombinaci bilsteinu a eibachu.. Nó nevím nebylo to na můj vkus úplně košer ta b4.. Čekáš bych asi nešel, kvůli tuzemskym komunikacim. Teď mám Sachs advantage a kombinace sportovního držení a komfortu si nemůžu vynaChválitzitap píše:Trochu bych to chtěl a oživit a zeptat se někoho kdo má zkušenost s kombinací tlumičů Bilstein B4 https://www.motora.cz/autodily?ArtNr=22-172518&DlNr=16 a pružinama Eibach Pro-Kit https://www.motora.cz/autodily?ArtNr=E2 ... nArtNr=189 na E36 323i sedan 1996.
Původní tlumiče Weitec, se kterýma jsem auto koupil, jsem musel měnit, protože byly trochu wejteklý...no a nechal jsem tam pružiny, co jsem s autem dostal a to tedy Weitec - pocitově to je v pohodě, dokud nenajedu na nějakou špatnou cestu a přijde mi, že čím menší výmol, tím větší to dělá bordel.
Takže můj dotaz zní, je Bilstein B4 a Eibach Pro-Kit vhodná kombinace?

Re: podvozek e36 1.8is
Ono je tu ještě jedna věc. Bilstein B4 se dělá ve 2 verzích pro M-Technik a naprostá série. Já mám verzi pro M-Tech podvozek, takže očekávám, že by si to mělo povídat.Filcek píše:Hele měl jsem na e36 kombinaci bilsteinu a eibachu.. Nó nevím nebylo to na můj vkus úplně košer ta b4.. Čekáš bych asi nešel, kvůli tuzemskym komunikacim. Teď mám Sachs advantage a kombinace sportovního držení a komfortu si nemůžu vynaChválitzitap píše:Trochu bych to chtěl a oživit a zeptat se někoho kdo má zkušenost s kombinací tlumičů Bilstein B4 https://www.motora.cz/autodily?ArtNr=22-172518&DlNr=16 a pružinama Eibach Pro-Kit https://www.motora.cz/autodily?ArtNr=E2 ... nArtNr=189 na E36 323i sedan 1996.
Původní tlumiče Weitec, se kterýma jsem auto koupil, jsem musel měnit, protože byly trochu wejteklý...no a nechal jsem tam pružiny, co jsem s autem dostal a to tedy Weitec - pocitově to je v pohodě, dokud nenajedu na nějakou špatnou cestu a přijde mi, že čím menší výmol, tím větší to dělá bordel.
Takže můj dotaz zní, je Bilstein B4 a Eibach Pro-Kit vhodná kombinace?)
Nicméně, když píšeš, že to nebylo košér, co tím myslíš? Auto skákalo, bylo tvrdý nebo naopak bylo jako žvejka?
Re: podvozek e36 1.8is
Pro M-Tech. B4 a občas tvrdý (odskoky na nerovnostech) občas žvejka, a taky jsem myslel tím "košér" rychlost reakce při prudké změně směru a i při brzdění byla dráha delší. Jinak tím "čekáš" mělo být B8.. nemám osobní zkušenost, ale plno lidí tvrdí, že je to jak beton.zitap píše:Ono je tu ještě jedna věc. Bilstein B4 se dělá ve 2 verzích pro M-Technik a naprostá série. Já mám verzi pro M-Tech podvozek, takže očekávám, že by si to mělo povídat.Filcek píše:Hele měl jsem na e36 kombinaci bilsteinu a eibachu.. Nó nevím nebylo to na můj vkus úplně košer ta b4.. Čekáš bych asi nešel, kvůli tuzemskym komunikacim. Teď mám Sachs advantage a kombinace sportovního držení a komfortu si nemůžu vynaChválitzitap píše:Trochu bych to chtěl a oživit a zeptat se někoho kdo má zkušenost s kombinací tlumičů Bilstein B4 https://www.motora.cz/autodily?ArtNr=22-172518&DlNr=16 a pružinama Eibach Pro-Kit https://www.motora.cz/autodily?ArtNr=E2 ... nArtNr=189 na E36 323i sedan 1996.
Původní tlumiče Weitec, se kterýma jsem auto koupil, jsem musel měnit, protože byly trochu wejteklý...no a nechal jsem tam pružiny, co jsem s autem dostal a to tedy Weitec - pocitově to je v pohodě, dokud nenajedu na nějakou špatnou cestu a přijde mi, že čím menší výmol, tím větší to dělá bordel.
Takže můj dotaz zní, je Bilstein B4 a Eibach Pro-Kit vhodná kombinace?)
Nicméně, když píšeš, že to nebylo košér, co tím myslíš? Auto skákalo, bylo tvrdý nebo naopak bylo jako žvejka?