Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

podvozek e36 1.8is

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
kuli
Registrovaný
Příspěvky: 22
Registrován: úte 21.05.2013 00:00

#1 Příspěvek od kuli »

Ahoj,odesel mi predni tlumic a premyslim ze koupim komplet podvozek a nemam zrovna ted moc penez tak sem premyslel ze koupim http://www.reviloshop.cz/store/goods_TA ... ystem.html ¨je mi jasny ze to nebude zadna pecka za ty penize ale i tak se chci zeptat jestli s tim mate nekdo zkusenosti,diky
odapoz
Registrovaný
Příspěvky: 114
Registrován: pát 31.08.2012 00:00
Bydliště: Hradec Králové

#2 Příspěvek od odapoz »

jestli nečekáš zázrak tak se toho neboj a kup to, poměr cena/výkon je bezkonkurenční, je to lepší než vylítaná série, kvalitou by to mělo být lepší než JOM, jen z důvodu praktičnosti bych koupil 40/40, ale to už je na tobě
kuli
Registrovaný
Příspěvky: 22
Registrován: úte 21.05.2013 00:00

#3 Příspěvek od kuli »

jasny ze za ty drobaky necekam zazrak :D a co treba stavitelnej? http://www.reviloshop.cz/store/goods_TA ... mpact.html
odapoz
Registrovaný
Příspěvky: 114
Registrován: pát 31.08.2012 00:00
Bydliště: Hradec Králové

#4 Příspěvek od odapoz »

záleží co chceš, jestli to máš víc na koukání nebo na ježdění, je jasny že pevnej za stejnou cenu je kvalitnější a funguje líp než stavitelnej, stejně si ten stavitelnej jednou nastavíš a pak na to nešáhneš (pokud teda nejsi postiženej fotkama ze stanceworks :D) tady je ten pevnej co jsi posílal původně o litr levnější http://tatechnix.cz/42793-sportovni-pod ... 45873.html takže bych to fakt neřešil a za necelý 4k koupil pevný TA

tady je video s jinym autem ale je vidět že i na okruhu to TAčko může docela obstojně fungovat v porovnání s mnohem dražším podvozkem https://www.youtube.com/watch?v=IzUN3wmtujA
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Asi jsem uplnej debil nebo nevím... ale z toho videa jde úplně jasné vidět jak ten spodní obraz poskakuje, div ta kamera neupadne :-D přesně tohle ten podvozek dělá na silnici - vůbec nefiltruje nerovnosti a auto je na tom daleko víc nervózní. A tady na videu je to na okruhu, kde ten asfalt je relativně OK. Na sesroubovani auta, abych to postavil na kola a kochal se je to dobrý, ale jinak je to k ničemu. Sam jsem 2x ta technix mel a už se snad nikdy nepotkame :-D
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
odapoz
Registrovaný
Příspěvky: 114
Registrován: pát 31.08.2012 00:00
Bydliště: Hradec Králové

#6 Příspěvek od odapoz »

Muzu se zeptat proč jsi ho kupoval podruhý když byl tak špatnej? Me to připadá jako lepší reseni koupit novy TA než koupit 2 novy predni tlumice za stejnou cenu s tím ze pruziny a zadní tlumice uz jsou polomrtvý. Jeste by mě zajímalo jestli jsou nejaky nevýhody u XYZu a podobnejch coiloveru při každodenním používaní
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od MattyX Moderátor »

odapoz píše:Muzu se zeptat proč jsi ho kupoval podruhý když byl tak špatnej? Me to připadá jako lepší reseni koupit novy TA než koupit 2 novy predni tlumice za stejnou cenu s tím ze pruziny a zadní tlumice uz jsou polomrtvý. Jeste by mě zajímalo jestli jsou nejaky nevýhody u XYZu a podobnejch coiloveru při každodenním používaní


Samozřejmě chápu, že občas rozhodují finance, takže to byl důvod i u mě - já si ho poprvé kupoval, když přišla taková ta první vlna levnejch podvozků (cca rok 2009) a nikdo pořádně nevěděl, jak to bude fungovat. Potom po 25tis km totálně umřel a věděl jsem, že potřebuji něco pořádného. Koupil jsem jen nové tlumiče, pošetřil peníze, mezitím na nich najel cca ani ne 2tis km a šel jsem do full stavitelného podvozku.

Co se týče výběru tady té střední třídy - cenově od 20-30tis tak je potřeba si vybrat správnou řadu. Hodně výrobců to specifikuje od street verze, přes racing, drift a nakonec circuit master :) Když si koupiš racing verzi, tak je jasný, že na silnici nebude uplně ideální prostředí pro schopnosti tohodle produktu. Já šel do základní verze, která je poměrně komfortní. Je to takovej kompromis, se kterým se dá na střední nastavení tuhosti jezdit denně a pokud si chceš zajezdit, tak to z tuhne, ale není to prkenný. Pořád se ta váha kastle musí nějak hýbat a ten podvozek nějak fungovat. Najednou zmizely rázy do kastle, se kterýma se nedalo ani po kočičích hlavách jezdit, jako celek to prostě funguje lépe. Každýmu sedne něco jinýho... ale za 4tis kč v tom nehledej nějakej vývoj :lol:
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Rouballik
Registrovaný
Příspěvky: 68
Registrován: pát 24.05.2013 00:00

#8 Příspěvek od Rouballik »

K tomu videu. Nikdo neví co se tam porovnává. Obrovský problém je porovnávání staviků a pevných podvozků. Každý pevný komplet bude lepší jak stavik ve stejné cenové relaci. Stavik je stylingová záležitost a určitě to neni nic na okruhy. Podle toho videa bych to i tipoval na stavik, protože musí být díky své konstrukci tvrdší a kvůli tomu ta kamera skáče. Skoky té kamery jsou mnohem masivnější než v reálu, protože kamera není nijak stabilizovaná. Vemte si mobil a přilepte na okno a i na sérii to bude vypadat jako že nemáte tlumiče....


A teď zpět k tématu.
Podvozky od TAčka na E36ku.. U pevných jako je tento: http://tatechnix.cz/42792-sportovni-pod ... 45866.html

Je důežité, aby ti sedělo:
Zatížení př. nápravy: 885kg
Zatížení z. nápravy: 1090kg

To máš ve velkém TP zhruba veprostřed druhé strany. Ty ta musíš mit hodnoty nižší nebo stejné. Pevné podvozky jsou to nejlepší z hlediska jízdních vlastností. Funguje to nejlépe.


U staviku: http://tatechnix.cz/20960-vyskove-stavi ... chnix.html
To není zas tak důležité, ale musíš počítat s tim, že je to podvozek na styling a zaplatíš za to tvrdostí, kterou zase vyrovnávaj ty možnosti nastavení.


Poslední možností jsou pružiny, který ti dovolí pustit auto max o 40mm pak je to nebezpečný. O nějakym vylepšování jízdních vlastností nemůže být řeč.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od MattyX Moderátor »

BC racing je stavitelný taky.... :roll: :roll:

Ty musíš ty TA technixy asi prodávat, jinak to nechápu :lol: :lol: :lol:
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Rouballik
Registrovaný
Příspěvky: 68
Registrován: pát 24.05.2013 00:00

#10 Příspěvek od Rouballik »

Jen se snažim rozbít takový ty megabludy co mezi lidma kolujou. Dělal jsem ve firmě co se tí zabývala, takže o tom něco vím a má reálnou zkušenost.

Každýmu musí být jasný, že TA Technix, JOM, FK atd nejsou špičkový podvozky, ale i mezi nima je řádový rozdíl. Mezi lidma taky koluje to, že stavik je stejný jako pevný. Míchaj se hrušky s jabkama a pružiny s tlumičema. Každej je na to expert a nejvíc ty co tlumič nikdy neviděli.
kuli
Registrovaný
Příspěvky: 22
Registrován: úte 21.05.2013 00:00

#11 Příspěvek od kuli »

Tak hodnoty v technicaku mam mensi nez jsou na obouch sadach tlumicu tak asi jedny z nich vezmu.Chtel bych se zeptat jestli se da nejak zmerit na aute jak se to snizi treba o tech 60mm koupil sem auto a ve predu jsou uz nejaky stelovaky ale vytek mi jeden,auto mam 3roky a buhvi jak dlouho je tam mel predeslej majitel.jde o to ze ho nechci mit vis nez je ted...da se to nejak zmerit?
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Rouballik píše:Jen se snažim rozbít takový ty megabludy co mezi lidma kolujou. Dělal jsem ve firmě co se tí zabývala, takže o tom něco vím a má reálnou zkušenost.

Každýmu musí být jasný, že TA Technix, JOM, FK atd nejsou špičkový podvozky, ale i mezi nima je řádový rozdíl. Mezi lidma taky koluje to, že stavik je stejný jako pevný. Míchaj se hrušky s jabkama a pružiny s tlumičema. Každej je na to expert a nejvíc ty co tlumič nikdy neviděli.


Já v nich nevidím rozdíl - Já měl pevnou sadu, kamarád má stavitelnej a pokud to auto na tom má jenom stát tak ano. Jinak je to nepoužitelný - zase má zkušenost, jako koncového uživatele. To jestli do toho nablejou takovej či makovej olej, je jedno - nefunguje to ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Rouballik
Registrovaný
Příspěvky: 68
Registrován: pát 24.05.2013 00:00

#13 Příspěvek od Rouballik »

Rád bych se k tomu nějak rozpovídal ale nedokážu to, protože to je málo informací.. Ty podvozky maj TUV tzn že odpovídaj normě a minimálně tomu co sériový podvozek.

Nejčastější problémy proč to nefunguje:
- nevhodný podvozek koupený na jiný motor / model
- vysoká neodpružená hmotnost ( kola + pneu )

Často se stává že si lidi na auto posadí nevhodná kola a gumy a naroste jim třeba až o 10 kg neopružená hmotnost na jednom kole a je hotovo. To všecko stačí, aby to sportovní komplet na tom omezeném prostoru, který má na funkci -> nefungoval.

Druhý nejčastější problém je nerespektování limitů zatížení. Když si někdo koupí podvozek, který je určen na auto o 200 kg těžší nebo o 100 kg lehčí tak to opět nefunguje. Výrobci se snaží ty podvozky zuniverlánit, ale nejde to do nekonečna.. Když si někdo dá na auto podvozek určený na jiný motor tak to taky nefunguje.

Projevy jsou právě ono odkskaování...

...........


Fakt jsem toho viděl hodně a neřikám že to je vždy super, ale v 90% případů to je způsobeno právě chybou při nákupu.
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#14 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

soudruh prodejce zjevne videl minimalne celej pribalenej letak a motivacni video...
taky jsem mel moznost projet par levnych podovzku, pripadne kombinaci snizenych sport pruzin a to vct "urezanych"... rozhodne lze i pri spravne kombinaci top produktu docilit nekomfortni jizdy viz moje e39 (Bilstein B8 s Eibach -30/25mm) a to je radove za 20tis, radit nekomu, jak sport podvozek za 4tis bude ok je min mentalni ulet...
NEBUDE, bude to TRAGEDIE, ok se to muze zdat jen nekomu, kdo na dobrym podvozku nikdy nejel...

reseni: mas Bmw, za 4tis nic nekupuj a dosetri na normalni tlumice typu Sachs, Koni, Bilstein a pod, k tomu pak pripadne sport pruziny se snizeni DO 40mm (idealne kolem 30), pripadne oem M-paket pruziny... bude te to stat sice 10 a více tisic, ale bude to fungovat...
“Ability is what you're capable of doing.”
Rouballik
Registrovaný
Příspěvky: 68
Registrován: pát 24.05.2013 00:00

#15 Příspěvek od Rouballik »

Hanz píše:soudruh prodejce zjevne videl minimalne celej pribalenej letak a motivacni video...


Nebudu reagovat na tvý emotivní výlevy, protože mám snahu poradit a nechci se hádat o tom kdo má delší triko. Pokud se máme bavit normálně, tak napiš něco smysluplnýho a né " nabastil / užeral / poskládal jsem si podvozek a myslim že stál za prd ( a proto všechny podvozky stojí za prd )"..


Hanz píše:reseni: mas Bmw, za 4tis nic nekupuj a dosetri na normalni tlumice typu Sachs, Koni, Bilstein a pod, k tomu pak pripadne sport pruziny se snizeni DO 40mm (idealne kolem 30), pripadne oem M-paket pruziny... bude te to stat sice 10 a více tisic, ale bude to fungovat...


Budeš-li snižovat o víc jak 20mm, tak je to problém. Od 20-40 mm není to zhoršení tak radikální. Od 40mm už přestává sériový tlumič fungovat... Toto je ale hodně obecné... Rozhodně -20mm a víc nevede k žádnýmu zlepšování jak píšeš.. Automobilky si dovolí max 20mm na sériový tlumič, pak už jsou i jiné tlumiče.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Hanz píše:soudruh prodejce zjevne videl minimalne celej pribalenej letak a motivacni video...
taky jsem mel moznost projet par levnych podovzku, pripadne kombinaci snizenych sport pruzin a to vct "urezanych"... rozhodne lze i pri spravne kombinaci top produktu docilit nekomfortni jizdy viz moje e39 (Bilstein B8 s Eibach -30/25mm) a to je radove za 20tis, radit nekomu, jak sport podvozek za 4tis bude ok je min mentalni ulet...
NEBUDE, bude to TRAGEDIE, ok se to muze zdat jen nekomu, kdo na dobrym podvozku nikdy nejel...

reseni: mas Bmw, za 4tis nic nekupuj a dosetri na normalni tlumice typu Sachs, Koni, Bilstein a pod, k tomu pak pripadne sport pruziny se snizeni DO 40mm (idealne kolem 30), pripadne oem M-paket pruziny... bude te to stat sice 10 a více tisic, ale bude to fungovat...


Ámen ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
zitap
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: sob 27.11.2010 01:00

Re: podvozek e36 1.8is

#17 Příspěvek od zitap »

Trochu bych to chtěl a oživit a zeptat se někoho kdo má zkušenost s kombinací tlumičů Bilstein B4 https://www.motora.cz/autodily?ArtNr=22-172518&DlNr=16 a pružinama Eibach Pro-Kit https://www.motora.cz/autodily?ArtNr=E2 ... nArtNr=189 na E36 323i sedan 1996.

Původní tlumiče Weitec, se kterýma jsem auto koupil, jsem musel měnit, protože byly trochu wejteklý...no a nechal jsem tam pružiny, co jsem s autem dostal a to tedy Weitec - pocitově to je v pohodě, dokud nenajedu na nějakou špatnou cestu a přijde mi, že čím menší výmol, tím větší to dělá bordel.

Takže můj dotaz zní, je Bilstein B4 a Eibach Pro-Kit vhodná kombinace?
Uživatelský avatar
Filcek
Registrovaný
Příspěvky: 36
Registrován: úte 12.08.2014 00:00
Bydliště: Brno-Venkov

Re: podvozek e36 1.8is

#18 Příspěvek od Filcek »

zitap píše:Trochu bych to chtěl a oživit a zeptat se někoho kdo má zkušenost s kombinací tlumičů Bilstein B4 https://www.motora.cz/autodily?ArtNr=22-172518&DlNr=16 a pružinama Eibach Pro-Kit https://www.motora.cz/autodily?ArtNr=E2 ... nArtNr=189 na E36 323i sedan 1996.

Původní tlumiče Weitec, se kterýma jsem auto koupil, jsem musel měnit, protože byly trochu wejteklý...no a nechal jsem tam pružiny, co jsem s autem dostal a to tedy Weitec - pocitově to je v pohodě, dokud nenajedu na nějakou špatnou cestu a přijde mi, že čím menší výmol, tím větší to dělá bordel.

Takže můj dotaz zní, je Bilstein B4 a Eibach Pro-Kit vhodná kombinace?
Hele měl jsem na e36 kombinaci bilsteinu a eibachu.. Nó nevím nebylo to na můj vkus úplně košer ta b4.. Čekáš bych asi nešel, kvůli tuzemskym komunikacim. Teď mám Sachs advantage a kombinace sportovního držení a komfortu si nemůžu vynaChválit :))
zitap
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: sob 27.11.2010 01:00

Re: podvozek e36 1.8is

#19 Příspěvek od zitap »

Filcek píše:
zitap píše:Trochu bych to chtěl a oživit a zeptat se někoho kdo má zkušenost s kombinací tlumičů Bilstein B4 https://www.motora.cz/autodily?ArtNr=22-172518&DlNr=16 a pružinama Eibach Pro-Kit https://www.motora.cz/autodily?ArtNr=E2 ... nArtNr=189 na E36 323i sedan 1996.

Původní tlumiče Weitec, se kterýma jsem auto koupil, jsem musel měnit, protože byly trochu wejteklý...no a nechal jsem tam pružiny, co jsem s autem dostal a to tedy Weitec - pocitově to je v pohodě, dokud nenajedu na nějakou špatnou cestu a přijde mi, že čím menší výmol, tím větší to dělá bordel.

Takže můj dotaz zní, je Bilstein B4 a Eibach Pro-Kit vhodná kombinace?
Hele měl jsem na e36 kombinaci bilsteinu a eibachu.. Nó nevím nebylo to na můj vkus úplně košer ta b4.. Čekáš bych asi nešel, kvůli tuzemskym komunikacim. Teď mám Sachs advantage a kombinace sportovního držení a komfortu si nemůžu vynaChválit :))
Ono je tu ještě jedna věc. Bilstein B4 se dělá ve 2 verzích pro M-Technik a naprostá série. Já mám verzi pro M-Tech podvozek, takže očekávám, že by si to mělo povídat.
Nicméně, když píšeš, že to nebylo košér, co tím myslíš? Auto skákalo, bylo tvrdý nebo naopak bylo jako žvejka?
Uživatelský avatar
Filcek
Registrovaný
Příspěvky: 36
Registrován: úte 12.08.2014 00:00
Bydliště: Brno-Venkov

Re: podvozek e36 1.8is

#20 Příspěvek od Filcek »

zitap píše:
Filcek píše:
zitap píše:Trochu bych to chtěl a oživit a zeptat se někoho kdo má zkušenost s kombinací tlumičů Bilstein B4 https://www.motora.cz/autodily?ArtNr=22-172518&DlNr=16 a pružinama Eibach Pro-Kit https://www.motora.cz/autodily?ArtNr=E2 ... nArtNr=189 na E36 323i sedan 1996.

Původní tlumiče Weitec, se kterýma jsem auto koupil, jsem musel měnit, protože byly trochu wejteklý...no a nechal jsem tam pružiny, co jsem s autem dostal a to tedy Weitec - pocitově to je v pohodě, dokud nenajedu na nějakou špatnou cestu a přijde mi, že čím menší výmol, tím větší to dělá bordel.

Takže můj dotaz zní, je Bilstein B4 a Eibach Pro-Kit vhodná kombinace?
Hele měl jsem na e36 kombinaci bilsteinu a eibachu.. Nó nevím nebylo to na můj vkus úplně košer ta b4.. Čekáš bych asi nešel, kvůli tuzemskym komunikacim. Teď mám Sachs advantage a kombinace sportovního držení a komfortu si nemůžu vynaChválit :))
Ono je tu ještě jedna věc. Bilstein B4 se dělá ve 2 verzích pro M-Technik a naprostá série. Já mám verzi pro M-Tech podvozek, takže očekávám, že by si to mělo povídat.
Nicméně, když píšeš, že to nebylo košér, co tím myslíš? Auto skákalo, bylo tvrdý nebo naopak bylo jako žvejka?
Pro M-Tech. B4 a občas tvrdý (odskoky na nerovnostech) občas žvejka, a taky jsem myslel tím "košér" rychlost reakce při prudké změně směru a i při brzdění byla dráha delší. Jinak tím "čekáš" mělo být B8.. nemám osobní zkušenost, ale plno lidí tvrdí, že je to jak beton.
Odpovědět