Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

28D7 CDKDGENBS - Generator Kommunikation

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
L-Y-K-A-N
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: čtv 19.05.2016 00:00

#1 Příspěvek od L-Y-K-A-N »

Tak jsem pitomec zkoušel změřit napětí na baterii, kolik dobijí alternátor, jelikož 5x odemknu a zamknu auto a už nenastartuju, tak abych zjistil co je v háji. Buď altík a nebo baterie. Hlavně, protože mi dia ukázala výše uvedenou chybu. Tak jsem napojil multimetr a ukazoval od 12,8 do 14,5, kde napětí se zvětšovalo a pak zmenšovalo a tak pořád dokola. 12.8V, 13.0V, 13.2V, 13.4V, 13.6V, 13.8V, 14.00V, 14.2V, 14.5V a naopak. Je to běžné? Protože jsem si to chtěl natočit, tak jsem to nechal napojené a pak se mi utavily kabely od multimetru (nechápu proč).
Uživatelský avatar
mi00wa
Registrovaný
Příspěvky: 949
Registrován: pát 06.04.2012 00:00
Bydliště: Kunvald

#2 Příspěvek od mi00wa »

ty jsi teda geinus (nic ve zlým) dej to radši elektrikářovi a klidně se ho zeptej proč se ti utavili kabely od multimetru při startovaní.
L-Y-K-A-N
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: čtv 19.05.2016 00:00

#3 Příspěvek od L-Y-K-A-N »

mi00wa píše:ty jsi teda geinus (nic ve zlým) dej to radši elektrikářovi a klidně se ho zeptej proč se ti utavili kabely od multimetru při startovaní.



Asi jsem to špatně napsal, ale natočit jsem myslel tím video. :D :D
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od JaraX »

:D :D :D
Uživatelský avatar
mi00wa
Registrovaný
Příspěvky: 949
Registrován: pát 06.04.2012 00:00
Bydliště: Kunvald

#5 Příspěvek od mi00wa »

kurv* :-D
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

#6 Příspěvek od RomanM3 »

Příjde mi blbost aby se utavily draty od multimetru ktery je připojeny jako voltmetr paralelně na baterii a to dokonce i při startu motoru. Jo kdyby byl do serie a nastavený jako ampermetr tak to je jistota....
Uživatelský avatar
mi00wa
Registrovaný
Příspěvky: 949
Registrován: pát 06.04.2012 00:00
Bydliště: Kunvald

#7 Příspěvek od mi00wa »

taky by mě zajímalo jak to zapojil. pokud seriově tak je to jasný.
jinak nejspíš ti odcházi alternátor, pokud jsi měl odpojene IBS konektor.
L-Y-K-A-N
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: čtv 19.05.2016 00:00

#8 Příspěvek od L-Y-K-A-N »

mi00wa píše:taky by mě zajímalo jak to zapojil. pokud seriově tak je to jasný.
jinak nejspíš ti odcházi alternátor, pokud jsi měl odpojene IBS konektor.



IBS konektor odpojený?
L-Y-K-A-N
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: čtv 19.05.2016 00:00

#9 Příspěvek od L-Y-K-A-N »

Tak dnes zase novinka. Jedu a najednou začala blikat kontrolka brzd, abs a ještě nějaká. Zastavil jsem u krajnice a že vypnu klíček a nastartuju zas, ale nebyla jaksi šťáva a svítila červeně kontrolka převodovky s vykřičníkem. Tak jsem se nechal nastartovat přes kabely z přední části motoru a chyyba pořád byla. Dal jsem D rychlost a převodovka kopla a jel jsem domu 3 km na jednu rychlost, protože neřadila. Doma jsem zkoušel dát D a R a kopala. Chcípnul jsem auto a za 10 min přijdu a vše ok zas. Co to je??? Jednou s emi v dia objevila hláška "powermanager" či tak nějak.
Uživatelský avatar
mi00wa
Registrovaný
Příspěvky: 949
Registrován: pát 06.04.2012 00:00
Bydliště: Kunvald

#10 Příspěvek od mi00wa »

tohle vypadá na vadný alternátor.
L-Y-K-A-N
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: čtv 19.05.2016 00:00

#11 Příspěvek od L-Y-K-A-N »

mi00wa píše:tohle vypadá na vadný alternátor.


Ta IBS jednotka je kde? Jak zjistim, ze neni prave ten v haji? Rad bych to vylucovaci metodou analyzoval tu spatnou vec. Baterii musim nakodovat novou, ale pokud je nektera z dalsich veci v haji, tak to nema cenu, abych ji neodkouril zbytecne
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od JaraX »

ta elektrika v E60 mě vždycky překvapovala, takovy dobře samodestrukční systém,

IBS je na baterce v kufru na minus polu, rovnou kup novej, jelikož se dost serou a umí to divy
L-Y-K-A-N
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: čtv 19.05.2016 00:00

#13 Příspěvek od L-Y-K-A-N »

JaraX píše:ta elektrika v E60 mě vždycky překvapovala, takovy dobře samodestrukční systém,

IBS je na baterce v kufru na minus polu, rovnou kup novej, jelikož se dost serou a umí to divy


Buď jsem slepej nebo hovno vidím na tom minus polu. Na baterce jsou jen konektory na baterku a vedou k tomu ke kazdemu polu kabilky male. Na plusu je hnedy a na minusu modry a dokonce mezi plus a minus je cerveny, ktety je spojuje. Co to je za blbost?
L-Y-K-A-N
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: čtv 19.05.2016 00:00

#15 Příspěvek od L-Y-K-A-N »

JaraX: da se zjistit, zda je to IBSko v haji nebo ne? Nerad bych kupoval vse, protoze nejlevnejsi to take neni, kdyz to muze byt treba jen urcita vec.
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Joshuax »

ad 1) co leze z alternatoru je jedna vec, co leze do baterky druha... Kdyz meris normalne vepredu u motoru, alternator ma davat v zasade porad to same napeti cca 14,4V v otackach, nebo i mene na volnobeh. 12.8 by melo byt v pohode, v tom rozsahu co udavas nevidim problem. pokud to nejde nad 14.5V nebo pod tech 12.8V, pak by altik mohl byt v poradku.

ad 2) co leze do baterky ridi DME dle informaci z IBS, pokud jej vuz ma (nemam poneti, jestli se nahodou nedelaly nejake verze i bez toho). Pokud auto IBS ma a je funkcni, melo by auto zacit hlasit chybu nadmerneho vybijeni. Pokud nic nehlasi, zrejme IBS nedela svoji praci a je potreba ho vymenit (pak se muze baterie taky spatne nabijet, protoze DME nema info o stavu nabijeni a vybijeni). Pokud tam neni, tak by melo stacit vymenit baterii za adekvatni. Doporucuju originalni kapacity 95Ah ci 110 Ah. Cokoliv mezi tim se neda zaregistrovat...
E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od JaraX »

na diag se ibs většinou hlásí, ale klidně to vyměn preventivně, stejně se to vysere.
Uživatelský avatar
Fridunak
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: čtv 17.11.2016 15:30

Re:

#18 Příspěvek od Fridunak »

Joshuax píše:ad 1) co leze z alternatoru je jedna vec, co leze do baterky druha... Kdyz meris normalne vepredu u motoru, alternator ma davat v zasade porad to same napeti cca 14,4V v otackach, nebo i mene na volnobeh. 12.8 by melo byt v pohode, v tom rozsahu co udavas nevidim problem. pokud to nejde nad 14.5V nebo pod tech 12.8V, pak by altik mohl byt v poradku.

ad 2) co leze do baterky ridi DME dle informaci z IBS, pokud jej vuz ma (nemam poneti, jestli se nahodou nedelaly nejake verze i bez toho). Pokud auto IBS ma a je funkcni, melo by auto zacit hlasit chybu nadmerneho vybijeni. Pokud nic nehlasi, zrejme IBS nedela svoji praci a je potreba ho vymenit (pak se muze baterie taky spatne nabijet, protoze DME nema info o stavu nabijeni a vybijeni). Pokud tam neni, tak by melo stacit vymenit baterii za adekvatni. Doporucuju originalni kapacity 95Ah ci 110 Ah. Cokoliv mezi tim se neda zaregistrovat...
Ktomu IBS je info zde:http://www.bimmerscan.com/bmw-intelligent-battery-sensor-ibs/
Taky bojuju s elektrikou na E60 katastrofa zlatý dobíjecí relé. :) :) Mě bramborák hlásí že je nízká hladina nabití hned co odpojím nabíječku. Auto zhasne ani to nezkusí startovat. Baterie je nová nastavena orig. v BMW.Tak jsem se nasr*l ten IBS jsem odpojil (červený + ,zřejmě napájeni IBS a měření napětí). A E60 naskočila jako za mlada :). Závěrem ten IBS cabel stojí novej 4000kč na vrakáči 1500kč a prej po datu 12/2006 se dělali s úpravou proti vlkosti.
L-Y-K-A-N
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: čtv 19.05.2016 00:00

Re: 28D7 CDKDGENBS - Generator Kommunikation

#19 Příspěvek od L-Y-K-A-N »

Tak ve finále jsem dospěl až k tomu, že jsem přijel, uzamkl a ráno už nenastartoval. Vyměnil jsem IBS a auto funguje, jak má
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: 28D7 CDKDGENBS - Generator Kommunikation

#20 Příspěvek od JaraX »

jak jsem říkal, IBS v 5er je smrtelná kombinace.
Odpovědět