Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
28D7 CDKDGENBS - Generator Kommunikation
Tak jsem pitomec zkoušel změřit napětí na baterii, kolik dobijí alternátor, jelikož 5x odemknu a zamknu auto a už nenastartuju, tak abych zjistil co je v háji. Buď altík a nebo baterie. Hlavně, protože mi dia ukázala výše uvedenou chybu. Tak jsem napojil multimetr a ukazoval od 12,8 do 14,5, kde napětí se zvětšovalo a pak zmenšovalo a tak pořád dokola. 12.8V, 13.0V, 13.2V, 13.4V, 13.6V, 13.8V, 14.00V, 14.2V, 14.5V a naopak. Je to běžné? Protože jsem si to chtěl natočit, tak jsem to nechal napojené a pak se mi utavily kabely od multimetru (nechápu proč).
Tak dnes zase novinka. Jedu a najednou začala blikat kontrolka brzd, abs a ještě nějaká. Zastavil jsem u krajnice a že vypnu klíček a nastartuju zas, ale nebyla jaksi šťáva a svítila červeně kontrolka převodovky s vykřičníkem. Tak jsem se nechal nastartovat přes kabely z přední části motoru a chyyba pořád byla. Dal jsem D rychlost a převodovka kopla a jel jsem domu 3 km na jednu rychlost, protože neřadila. Doma jsem zkoušel dát D a R a kopala. Chcípnul jsem auto a za 10 min přijdu a vše ok zas. Co to je??? Jednou s emi v dia objevila hláška "powermanager" či tak nějak.
JaraX píše:ta elektrika v E60 mě vždycky překvapovala, takovy dobře samodestrukční systém,
IBS je na baterce v kufru na minus polu, rovnou kup novej, jelikož se dost serou a umí to divy
Buď jsem slepej nebo hovno vidím na tom minus polu. Na baterce jsou jen konektory na baterku a vedou k tomu ke kazdemu polu kabilky male. Na plusu je hnedy a na minusu modry a dokonce mezi plus a minus je cerveny, ktety je spojuje. Co to je za blbost?
- Joshuax
- Registrovaný
- Příspěvky: 1621
- Registrován: úte 09.08.2011 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
ad 1) co leze z alternatoru je jedna vec, co leze do baterky druha... Kdyz meris normalne vepredu u motoru, alternator ma davat v zasade porad to same napeti cca 14,4V v otackach, nebo i mene na volnobeh. 12.8 by melo byt v pohode, v tom rozsahu co udavas nevidim problem. pokud to nejde nad 14.5V nebo pod tech 12.8V, pak by altik mohl byt v poradku.
ad 2) co leze do baterky ridi DME dle informaci z IBS, pokud jej vuz ma (nemam poneti, jestli se nahodou nedelaly nejake verze i bez toho). Pokud auto IBS ma a je funkcni, melo by auto zacit hlasit chybu nadmerneho vybijeni. Pokud nic nehlasi, zrejme IBS nedela svoji praci a je potreba ho vymenit (pak se muze baterie taky spatne nabijet, protoze DME nema info o stavu nabijeni a vybijeni). Pokud tam neni, tak by melo stacit vymenit baterii za adekvatni. Doporucuju originalni kapacity 95Ah ci 110 Ah. Cokoliv mezi tim se neda zaregistrovat...
ad 2) co leze do baterky ridi DME dle informaci z IBS, pokud jej vuz ma (nemam poneti, jestli se nahodou nedelaly nejake verze i bez toho). Pokud auto IBS ma a je funkcni, melo by auto zacit hlasit chybu nadmerneho vybijeni. Pokud nic nehlasi, zrejme IBS nedela svoji praci a je potreba ho vymenit (pak se muze baterie taky spatne nabijet, protoze DME nema info o stavu nabijeni a vybijeni). Pokud tam neni, tak by melo stacit vymenit baterii za adekvatni. Doporucuju originalni kapacity 95Ah ci 110 Ah. Cokoliv mezi tim se neda zaregistrovat...
E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
ex E53 3.0i
Re:
Ktomu IBS je info zde:http://www.bimmerscan.com/bmw-intelligent-battery-sensor-ibs/Joshuax píše:ad 1) co leze z alternatoru je jedna vec, co leze do baterky druha... Kdyz meris normalne vepredu u motoru, alternator ma davat v zasade porad to same napeti cca 14,4V v otackach, nebo i mene na volnobeh. 12.8 by melo byt v pohode, v tom rozsahu co udavas nevidim problem. pokud to nejde nad 14.5V nebo pod tech 12.8V, pak by altik mohl byt v poradku.
ad 2) co leze do baterky ridi DME dle informaci z IBS, pokud jej vuz ma (nemam poneti, jestli se nahodou nedelaly nejake verze i bez toho). Pokud auto IBS ma a je funkcni, melo by auto zacit hlasit chybu nadmerneho vybijeni. Pokud nic nehlasi, zrejme IBS nedela svoji praci a je potreba ho vymenit (pak se muze baterie taky spatne nabijet, protoze DME nema info o stavu nabijeni a vybijeni). Pokud tam neni, tak by melo stacit vymenit baterii za adekvatni. Doporucuju originalni kapacity 95Ah ci 110 Ah. Cokoliv mezi tim se neda zaregistrovat...
Taky bojuju s elektrikou na E60 katastrofa zlatý dobíjecí relé.



Re: 28D7 CDKDGENBS - Generator Kommunikation
Tak ve finále jsem dospěl až k tomu, že jsem přijel, uzamkl a ráno už nenastartoval. Vyměnil jsem IBS a auto funguje, jak má
Re: 28D7 CDKDGENBS - Generator Kommunikation
jak jsem říkal, IBS v 5er je smrtelná kombinace.