Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

X5 e53

Vše o E53, E70/E71/E72, E83, E84, F15/F16, F25/F26, F39, F48, G01, G02, G05, G06
Odpovědět
Zpráva
Autor
Lubos900
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: čtv 17.11.2016 09:08

X5 e53

#1 Příspěvek od Lubos900 »

Zdravim pánové,mám x5 e53 4.4 210 kw,včera večer jsem se vratil domu a bylo vše v pořadku,dnes ráno nastartuju a ozývá se nepřijemný piskání nebo hučení s otáčkami motoru,přirovnal bych to k tomu jako kdyz vam chytá frekvenci rádia při ladění v autech pred 20 roky...nevite po čem kouknout jako prvni???dekuji
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: X5 e53

#2 Příspěvek od JaraX »

a odkud to jde? z motoru? z rozvodů? z viscovrtule? takle ti nikdo neporadí asi.
Lubos900
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: čtv 17.11.2016 09:08

Re: X5 e53

#3 Příspěvek od Lubos900 »

No to je to co prave nevim,udelalo to dnes rano poprve,tak jen jestli to nekomu nedelalo,abych vedel po čem jit jako prvni
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: X5 e53

#4 Příspěvek od JaraX »

a pak už to nedělalo?
zkus to natočit.
Lubos900
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: čtv 17.11.2016 09:08

Re: X5 e53

#5 Příspěvek od Lubos900 »

Tak už to vypadá na alternator,dnes ho snad vykopnu,a uvidim co dál
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

Re: X5 e53

#6 Příspěvek od laik »

To samé auto - klíček.
Jeden jde na dálku normálně a druhý ne.
V návodu píšou, že se má údajně při jízdě dobíjet. Zkusil jsem 20km a nic. Nebo musím dýl? Nebo se dá dobít jinak?
Po 14ti letech by mohla být dobíjecí baterie ko? Dá se někde sehnat a vyměním si sám? Nebo zase diag?
Díky.
de-nitro
Registrovaný
Příspěvky: 245
Registrován: čtv 29.01.2015 01:00

Re: X5 e53

#7 Příspěvek od de-nitro »

na diamantu si ji vymenis,me odesla na kartovym klici a do toho uz sem se nepoustel.
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

Re: X5 e53

#8 Příspěvek od laik »

:?:
Trochu konkrétněji
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: X5 e53

#9 Příspěvek od JaraX »

ten klíček jde rozřezat a pak přepájet baterku, ale základ je ho první zkusit znova spárovat, ale nejdřív s ním pár týdnů jezdit ve spínačcce aby se dobil.
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

Re: X5 e53

#10 Příspěvek od laik »

A jéje. Takže jsem tušil správně, ale doufal v jinou odpověď. Kartový klíč naštěstí nemám.
Zkusím raději jezdit než řezat. ;)
JaraXi v lednu zkusíš.
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

Re: X5 e53

#11 Příspěvek od laik »

Jaký olej do serva? Potřebuji dolít cca 1 cm na měrce. Mám tam menší únik a musím 2 týdny přežít.
Děkuji
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: X5 e53

#12 Příspěvek od JaraX »

ATF Dexron II
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

Re: X5 e53

#13 Příspěvek od laik »

M 62
Mám v motoru ještě 0W-30, můžu před výměnou dolit už 5W-40, když na něj budu stejně přecházet?
Děkuji
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: X5 e53

#14 Příspěvek od JaraX »

asi jo, ale lepší by bylo dolít to co tam je.
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

Re: X5 e53

#15 Příspěvek od laik »

dneska jsem měl sundaný plast pod chladičem, motor je od půli dolů od oleje, auto je zespod až po zadní nárazník.
Nemůžu na to dojít odkud to teče. Nevím, jestli můžu sundat ten silný plech pod motorem se stabilizačkou, jestli bych viděl víc?
Přetěsnil jsem servo hadice a je to mokré zase vepředu toho plechu, tak předpokládám, že to bude něco v přední části motoru.
Zezhora je to co dohlédnu suché. Tak nevím.
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

Re: X5 e53

#16 Příspěvek od laik »

Tak dnes plech dole, zase jsem viděl ho...
Vydedukoval jsem, že to teče asi mezi hlavama. Je tam vidět olej.
Takže jsem dojezdil, pokud mě JaraX nezachrání. :(
Čuměli jsme tady do toho tři jak bacil do lékárny a nebyl jsem negramotný sám ;)
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

Re: X5 e53

#17 Příspěvek od laik »

Tak JaraX zachránil, údajně zamrzlý separátor a pár netěsností, něco poladil a ještě LPG přidal.
Pro ty, kdo váhají. Nepoznal jsem přepnutí, které proběhlo cca po 2 km jízdy, pak jsem dnes ráno čekal na manželku a přepl po asi 5ti minutách volnoběhu a také žádný záchvěv. Teplota okolo nuly. Pilu nejezdím, tak nevím co dělá při 5ti kil rpm. Snad jede tišší, ale to už asi blbnu nebo mi zalehlo ;) Spotřeba při 110-120km/h na dálnici - tam na benzín 11litrů, zpátky na plyn 13 litrů dle palubáku, ale to asi nebude pravda. I na benzín byl reál +1,5 ltru víc.
Jestli to tak půjde dál, tak naprostá spokojenost až na to zdlouhavé tankování. Než tam nacvrkáš 90 litrů, to je snad 10 min.
Uživatelský avatar
kawaman
Registrovaný
Příspěvky: 1146
Registrován: čtv 25.09.2014 00:00
Bydliště: Český Těšín

Re: X5 e53

#18 Příspěvek od kawaman »

Jo, lpg je super :-) me to teď při těch mrazech sice trvá cca 10km, než se to ustálí na lpg, ale pak to funguje skvěle.
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

Re: X5 e53

#19 Příspěvek od laik »

210kW
Tak dneska poprvé srkl plyn, takže hrubo to vychází 17,3 :) to je super.
Jinak teď teploty okolo 10°C. Natočím a nechám až spadnou otáčky tj.asi 30sec. a cca po 300m přepíná na plyn. Ráno 4°C a něco okolo 1,5 km.
10km je strašně dlouho, nechce to seřídit? Mě to v krutech přepínalo do 2,5km.
Uživatelský avatar
Sweden
Registrovaný
Příspěvky: 3752
Registrován: úte 02.02.2010 01:00
Bydliště: Vysočina

Re: X5 e53

#20 Příspěvek od Sweden »

Přesně tak, při teplotě kolem 0st. už po 1,5km jedu na plyn, při jarních nebo letních teplotách přepíná už na volnoběh než se zavře garáž, než 2x zkontroluju jestli jsem zamknul protože mám děravou hlavu :)
Dnes jsem u Vaňka dal konečně zase do kupy LPG, takže vše funguje opět jak má a je to radost když to nepadá do nouzáku, nevypadávají jednotlivé válce, apod. Příčina byla opět stejná a to přidřený LPG vstřik, za rok a odjetých asi 8tis.km je to již třetí, tak nevím co si mám o kvalitě zdejšího plynu myslet.

Jinak cesta Praha a zpět po dálnici do Ikemu a k Vaňkovi do Strašnic za 12,8l/100km a to jsem se s tím moc nemazlil, ale zase to nebylo moc nad limit, v Praze jsem byl kolem 8h, takže všude narváno a cukání, takže celkem překvapení, záleží ale jak moc BC lže :D

Zpátky už na LPG a lehká naháněčka s 335i...miluju 4.8is ;)
E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
Odpovědět