Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
X5 e53
X5 e53
Zdravim pánové,mám x5 e53 4.4 210 kw,včera večer jsem se vratil domu a bylo vše v pořadku,dnes ráno nastartuju a ozývá se nepřijemný piskání nebo hučení s otáčkami motoru,přirovnal bych to k tomu jako kdyz vam chytá frekvenci rádia při ladění v autech pred 20 roky...nevite po čem kouknout jako prvni???dekuji
Re: X5 e53
a odkud to jde? z motoru? z rozvodů? z viscovrtule? takle ti nikdo neporadí asi.
Re: X5 e53
No to je to co prave nevim,udelalo to dnes rano poprve,tak jen jestli to nekomu nedelalo,abych vedel po čem jit jako prvni
Re: X5 e53
a pak už to nedělalo?
zkus to natočit.
zkus to natočit.
Re: X5 e53
Tak už to vypadá na alternator,dnes ho snad vykopnu,a uvidim co dál
Re: X5 e53
To samé auto - klíček.
Jeden jde na dálku normálně a druhý ne.
V návodu píšou, že se má údajně při jízdě dobíjet. Zkusil jsem 20km a nic. Nebo musím dýl? Nebo se dá dobít jinak?
Po 14ti letech by mohla být dobíjecí baterie ko? Dá se někde sehnat a vyměním si sám? Nebo zase diag?
Díky.
Jeden jde na dálku normálně a druhý ne.
V návodu píšou, že se má údajně při jízdě dobíjet. Zkusil jsem 20km a nic. Nebo musím dýl? Nebo se dá dobít jinak?
Po 14ti letech by mohla být dobíjecí baterie ko? Dá se někde sehnat a vyměním si sám? Nebo zase diag?
Díky.
Re: X5 e53
na diamantu si ji vymenis,me odesla na kartovym klici a do toho uz sem se nepoustel.
Re: X5 e53

Trochu konkrétněji
Re: X5 e53
ten klíček jde rozřezat a pak přepájet baterku, ale základ je ho první zkusit znova spárovat, ale nejdřív s ním pár týdnů jezdit ve spínačcce aby se dobil.
Re: X5 e53
A jéje. Takže jsem tušil správně, ale doufal v jinou odpověď. Kartový klíč naštěstí nemám.
Zkusím raději jezdit než řezat.
JaraXi v lednu zkusíš.
Zkusím raději jezdit než řezat.

JaraXi v lednu zkusíš.
Re: X5 e53
Jaký olej do serva? Potřebuji dolít cca 1 cm na měrce. Mám tam menší únik a musím 2 týdny přežít.
Děkuji
Děkuji
Re: X5 e53
ATF Dexron II
Re: X5 e53
M 62
Mám v motoru ještě 0W-30, můžu před výměnou dolit už 5W-40, když na něj budu stejně přecházet?
Děkuji
Mám v motoru ještě 0W-30, můžu před výměnou dolit už 5W-40, když na něj budu stejně přecházet?
Děkuji
Re: X5 e53
asi jo, ale lepší by bylo dolít to co tam je.
Re: X5 e53
dneska jsem měl sundaný plast pod chladičem, motor je od půli dolů od oleje, auto je zespod až po zadní nárazník.
Nemůžu na to dojít odkud to teče. Nevím, jestli můžu sundat ten silný plech pod motorem se stabilizačkou, jestli bych viděl víc?
Přetěsnil jsem servo hadice a je to mokré zase vepředu toho plechu, tak předpokládám, že to bude něco v přední části motoru.
Zezhora je to co dohlédnu suché. Tak nevím.
Nemůžu na to dojít odkud to teče. Nevím, jestli můžu sundat ten silný plech pod motorem se stabilizačkou, jestli bych viděl víc?
Přetěsnil jsem servo hadice a je to mokré zase vepředu toho plechu, tak předpokládám, že to bude něco v přední části motoru.
Zezhora je to co dohlédnu suché. Tak nevím.
Re: X5 e53
Tak dnes plech dole, zase jsem viděl ho...
Vydedukoval jsem, že to teče asi mezi hlavama. Je tam vidět olej.
Takže jsem dojezdil, pokud mě JaraX nezachrání.
Čuměli jsme tady do toho tři jak bacil do lékárny a nebyl jsem negramotný sám
Vydedukoval jsem, že to teče asi mezi hlavama. Je tam vidět olej.
Takže jsem dojezdil, pokud mě JaraX nezachrání.

Čuměli jsme tady do toho tři jak bacil do lékárny a nebyl jsem negramotný sám

Re: X5 e53
Tak JaraX zachránil, údajně zamrzlý separátor a pár netěsností, něco poladil a ještě LPG přidal.
Pro ty, kdo váhají. Nepoznal jsem přepnutí, které proběhlo cca po 2 km jízdy, pak jsem dnes ráno čekal na manželku a přepl po asi 5ti minutách volnoběhu a také žádný záchvěv. Teplota okolo nuly. Pilu nejezdím, tak nevím co dělá při 5ti kil rpm. Snad jede tišší, ale to už asi blbnu nebo mi zalehlo
Spotřeba při 110-120km/h na dálnici - tam na benzín 11litrů, zpátky na plyn 13 litrů dle palubáku, ale to asi nebude pravda. I na benzín byl reál +1,5 ltru víc.
Jestli to tak půjde dál, tak naprostá spokojenost až na to zdlouhavé tankování. Než tam nacvrkáš 90 litrů, to je snad 10 min.
Pro ty, kdo váhají. Nepoznal jsem přepnutí, které proběhlo cca po 2 km jízdy, pak jsem dnes ráno čekal na manželku a přepl po asi 5ti minutách volnoběhu a také žádný záchvěv. Teplota okolo nuly. Pilu nejezdím, tak nevím co dělá při 5ti kil rpm. Snad jede tišší, ale to už asi blbnu nebo mi zalehlo

Jestli to tak půjde dál, tak naprostá spokojenost až na to zdlouhavé tankování. Než tam nacvrkáš 90 litrů, to je snad 10 min.
Re: X5 e53
Jo, lpg je super
me to teď při těch mrazech sice trvá cca 10km, než se to ustálí na lpg, ale pak to funguje skvěle.

Re: X5 e53
210kW
Tak dneska poprvé srkl plyn, takže hrubo to vychází 17,3
to je super.
Jinak teď teploty okolo 10°C. Natočím a nechám až spadnou otáčky tj.asi 30sec. a cca po 300m přepíná na plyn. Ráno 4°C a něco okolo 1,5 km.
10km je strašně dlouho, nechce to seřídit? Mě to v krutech přepínalo do 2,5km.
Tak dneska poprvé srkl plyn, takže hrubo to vychází 17,3

Jinak teď teploty okolo 10°C. Natočím a nechám až spadnou otáčky tj.asi 30sec. a cca po 300m přepíná na plyn. Ráno 4°C a něco okolo 1,5 km.
10km je strašně dlouho, nechce to seřídit? Mě to v krutech přepínalo do 2,5km.
Re: X5 e53
Přesně tak, při teplotě kolem 0st. už po 1,5km jedu na plyn, při jarních nebo letních teplotách přepíná už na volnoběh než se zavře garáž, než 2x zkontroluju jestli jsem zamknul protože mám děravou hlavu
Dnes jsem u Vaňka dal konečně zase do kupy LPG, takže vše funguje opět jak má a je to radost když to nepadá do nouzáku, nevypadávají jednotlivé válce, apod. Příčina byla opět stejná a to přidřený LPG vstřik, za rok a odjetých asi 8tis.km je to již třetí, tak nevím co si mám o kvalitě zdejšího plynu myslet.
Jinak cesta Praha a zpět po dálnici do Ikemu a k Vaňkovi do Strašnic za 12,8l/100km a to jsem se s tím moc nemazlil, ale zase to nebylo moc nad limit, v Praze jsem byl kolem 8h, takže všude narváno a cukání, takže celkem překvapení, záleží ale jak moc BC lže
Zpátky už na LPG a lehká naháněčka s 335i...miluju 4.8is

Dnes jsem u Vaňka dal konečně zase do kupy LPG, takže vše funguje opět jak má a je to radost když to nepadá do nouzáku, nevypadávají jednotlivé válce, apod. Příčina byla opět stejná a to přidřený LPG vstřik, za rok a odjetých asi 8tis.km je to již třetí, tak nevím co si mám o kvalitě zdejšího plynu myslet.
Jinak cesta Praha a zpět po dálnici do Ikemu a k Vaňkovi do Strašnic za 12,8l/100km a to jsem se s tím moc nemazlil, ale zase to nebylo moc nad limit, v Praze jsem byl kolem 8h, takže všude narváno a cukání, takže celkem překvapení, záleží ale jak moc BC lže

Zpátky už na LPG a lehká naháněčka s 335i...miluju 4.8is

E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket