Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Přechod z E61 do e91 (popř. e46) = Levnější servis? Poraďte

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
pajik155
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: sob 26.03.2016 01:00

Přechod z E61 do e91 (popř. e46) = Levnější servis? Poraďte

#1 Příspěvek od pajik155 »

Zdravím, Mám asi půl roku E61, 530d, 173kw, faceliftovou verzi ve slušném stavu :)
Jak tak projíždím internet a zjištuju jaký poruchy se vyskytují u e61 a cenu náhradních dílů, tak se bojím že mi to auto finančně zruinuje. (Ještě stále studuji, a nechci zanedbávat servis) Proto mi zajímá kdybych koupil E90 nebo E46 s motorem 330d (v automatu zase) ( to mi přijde asi jako nejlepší volba) Jak na tom budou se servisem, jak jsou poruchové a popřípadě jestli jsou levnější na servis než e61.
Určitě se tu najde někdo kdo jezdil nebo vlastní tyto vozy.
Díky předem za odpovědi ;)
(Popřípadě bych se vrátil např ke škodě Octavii, a bmw si pořídil až dostuduji - ale to je ta poslední volba :D )
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Přechod z E61 do e91 (popř. e46) = Levnější servis? Pora

#2 Příspěvek od Joshuax »

LCI verze E61 je na tom o kousek lepe, nez preLCI. Ne ze by si to neprineslo nektere ty bolistky, ale dost jich bylo take odstraneno, nebo aspon tam byla nejaka snaha o napravu. Pokud kvuli manzelce ci pritelkyni trvas na automatu, pak to vzdy bude jedna z veci, se kterou budes muset do budoucna pocitat a nikdy nebudes vedet, jak se k tomu choval ten pred tebou. Co se dilu tyce, je to hodne podobne. Rozdil v cenach je zanedbatelny, prace stoji v zasade stejne, stejne ukony, stejny cas. Pokud si menis sam, tak mozna nejakou tu kacku usetris, ale to je proste rozdil 5tka vs 3jka.
Urcite si zkontroluj, jestli ti to auto nebude treba male :) ja mam treba s 46tkou problem, protoze at delam se sedackou a volantem co jde, stejne narazim kolenama zespod do volantu. V 36tce i 90tce jsem mel mista o neco vic. At chces nebo ne, ta trojka je proste mensi.
Jinak co se tyce tech nakladu. To je vzdy tezke dopredu rict. Samozrejme dily na 3jku jsou o neco levnejsi, nez na petku, ale to i na 4val stoji tesneni min, nez na 6ti val ze jo :) Takhle se to neda brat. Muzes mit petku se kterou nebudes mit nikdy problem a budes menit jenom provozni kapaliny a desticky a proti tomu muzes mit vecne rozdrbanou trojku a kazdy to auto te bude stat uplne jiny penize.
Osobne uz se budu vyhybat tem novejsim dieselum. Cokoliv co ma DPF nahoru. Ty stary auta, tam se resily aspon klasicke problemy jako turbo, vstriky atd, proste clovek vedel na cem je. Byly tam nizsi tlaky v railu, auto mozna spatne startovalo, ale jelo atp. Dneska to je vsechno tak vyhoneny a kvuli emisim tak pretlakovany, ze resit nejaky problem na modernim dieselu, to je pomalu na vesteckou kouli...Takze paradoxne na E61 v automatu jsem jeste neresil turbo, vstriky ani prevodovku... Zatimco uz jsem stihl resit DPF, EGR, vyrive klapky a veci s tim vsim spojene...
Na 39tce mi jde spatne radit petka, co spise trojka a petka, radicka zustana pod petkou. Znamy problem, ty pruzinky byly pri posledni vymene spojky pry udelane, ale problem nezmizel, tak nevim, ale jinak je to bezproblemove auto... Holt benzin v manualu...
Popravde, pokud uz jsi ty,nebo nekdo pred tebou poresil nejvetsi bolistky, uz bych si to asi nechal. Nikde neni receno, ze si prechodem na 3jku pomuzes. A kdyz uz, tak bych teda spis volil E91. A pokud ti jde o jizdni naklady, dost mozna bych pouvazoval o benzinu a prestavbe na LPG.Urcite nebrat 4val a rozhodne ne novejsi N47cku. Ale fakt zalezi, co od toho chces. Z meho pohledu se nevyplati prechod na jine auto. Neco ztratis z ceny toho co uz mas jenom tim prodejem, u noveho budes muset zase resit zakladni servis po koupi atp.
E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: Přechod z E61 do e91 (popř. e46) = Levnější servis? Pora

#3 Příspěvek od matiz »

LCI ma oproti starym motorum jednu takovou malou, zasadni bolistku a te bych se ja osobne bal. Protoze prichazi znenadani a vetsinou je to velmi bolestne. Zvlaste u aut ktere maji najeto, a to uz budou mit vsecky...
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Přechod z E61 do e91 (popř. e46) = Levnější servis? Pora

#4 Příspěvek od JaraX »

pokud koupíš jednu z prvních e91 tak jsou velmi spolehlive, E61 je hodně problemvé auto, na druhou stranu ty trojky dost trpí na spotřebák, (ložiska, stahovačky oken, zámky dveří) jsou to malé věci ale v pětce méně časté a v sedmě prakticky nesmrtelné, je to prostě dáno kilometrovým návrhem těch aut.
mě osobně přijde E91 minimálně stějně pohodlná podvozkově proti E61, né li lepší. Ale vyhl bych se spíše té naftové motorizaci M57N2 mají problémy s rozvodama, o typických věcech se ani nebavím, taková 330i je mnohem spolehlivější motorizace a můžu říct že 330i a 325i (N52 nikoliv ta poruchová N53) jsem tito zákazníci jezdí uplně ze všech nejmín a platí nejméně za servis. na druhém místě jsou benzínové E65 a pak benzínové X3, 6er a nejhorší v mém skromném seznamu investic a poruchovosti jsou E60,E61, a všechny Xka.
pajik155
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: sob 26.03.2016 01:00

Re: Přechod z E61 do e91 (popř. e46) = Levnější servis? Pora

#5 Příspěvek od pajik155 »

JaraX píše:pokud koupíš jednu z prvních e91 tak jsou velmi spolehlive, E61 je hodně problemvé auto, na druhou stranu ty trojky dost trpí na spotřebák, (ložiska, stahovačky oken, zámky dveří) jsou to malé věci ale v pětce méně časté a v sedmě prakticky nesmrtelné, je to prostě dáno kilometrovým návrhem těch aut.
mě osobně přijde E91 minimálně stějně pohodlná podvozkově proti E61, né li lepší. Ale vyhl bych se spíše té naftové motorizaci M57N2 mají problémy s rozvodama, o typických věcech se ani nebavím, taková 330i je mnohem spolehlivější motorizace a můžu říct že 330i a 325i (N52 nikoliv ta poruchová N53) jsem tito zákazníci jezdí uplně ze všech nejmín a platí nejméně za servis. na druhém místě jsou benzínové E65 a pak benzínové X3, 6er a nejhorší v mém skromném seznamu investic a poruchovosti jsou E60,E61, a všechny Xka.
No mám v plánu pořídit auto do 200 tisíc, Benzínu se poměrně bojím. Najezdím poměrně dost kilometrů a nechci aby mi to sežralo.
Tak právě proto jsem uvažoval že přejdu do e91. Ten 3.0D je ale z těch naftových verzí asi nejlepší volba co? Jinak nejlepší volbou jsou tedy benzínové N52 a to jsou 3.0i ?
Přemýšlím ještě nad tou škodovkou, tam bude asi servis zapakatel oproti bmw :) ale nechce se mi moc, s lepším autem než je E61 jsem nikdy nejezdil. Ten 3.0 má fakt slušnej tah, ale těch budoucích poruch se trochu děsím. :D
Každopádně děkuji za každou odpověď.
Mateo
Registrovaný
Příspěvky: 266
Registrován: ned 19.09.2010 00:00

Re: Přechod z E61 do e91 (popř. e46) = Levnější servis? Pora

#6 Příspěvek od Mateo »

Jestli chces usetrit tak si kup jednoznacne benzin protoze kdyz nenakoupis dobre tak te ojeta nafta sezere vzdycky, zalezi kolik si schopen vydat rocne na servis.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Přechod z E61 do e91 (popř. e46) = Levnější servis? Pora

#7 Příspěvek od JaraX »

nevím co to je hodně najezdím, pokud najezdíš hodně (třeba 40 ročně a víc) tak bych si nekoupil trojku ale sedmu, E65 v dobrém stavu je schopna fungovat za náklady trojky(s LPG samozřejmě)
a i do té trojky bych řešil LPG
N52 se dělá ve verzi 2,5i a 3,0i, ten třilitr je lepší, ale za 2kila to bude holota, lepší asi vybavenou 2,5i.

jak píše Mateo s naftou s DPF už moc peněz neušetříš, to by musela být nová, nafty sou většinou puvodně firemní a nikdo je navíc nešetřil, a nejlepší roky maj za sebou, k tomu špatná kvalita nafty, špatná kvalita servisů a je z toho jeden velkej průser.
3 litrovej benzín si většinou kupovali lidi se vztahem k autem a ne někdo kdo to dostal v praci aby to odjezdil do mrtě.
pajik155
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: sob 26.03.2016 01:00

Re: Přechod z E61 do e91 (popř. e46) = Levnější servis? Pora

#8 Příspěvek od pajik155 »

To jste mi moc nepotěšili :) Vzhledem k tomu že studuju, a ještě pár let budu, tak nemám neomezené finanční možnosti :)
Takže asi takhle, kdybych se rozhodl pro 3er, E91 s naftovým motorem do 200 tisíc kč. Je tam nějaká motorizace která je na tom dobře?-(320d, 325d, nebo jiná ??) Co se týče spolehlivosti a servisních nákladů aby se to dalo při studiu utáhnout?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Přechod z E61 do e91 (popř. e46) = Levnější servis? Pora

#9 Příspěvek od JaraX »

naftová těžko.
ono je to všecko stejny, 320D má mín válců na servis, o malinečko lepší spotřebu, ale zase se jí hodně sere turbo. té 130kW se sere všechno. 325d a 330d maj zas běžny naftovy naklady sem tam řemenice, sem tam dvouhmota nebo automat, sem tam vstřiky, DPF, 2-3x termostat, žhaviče, žhavící jednotka, podtlakovy hadičky, EGR, sem tam odejde chladič egru, občas to zkurví celý motor, sem tam klapky.

lepší koupit 325i nebo 330i a než projezdíš servis nafty tak je to mooooc kilometrů.
rhinos
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: pon 16.03.2015 01:00

Re: Přechod z E61 do e91 (popř. e46) = Levnější servis? Pora

#10 Příspěvek od rhinos »

nestras ho :D
zas vsechno se nepodela...nemusi se treba podelat vubec nic. S termostaty se asi pocitat musi ale to je pakatel.
V okoli vim ze odchazi zhavici jednotka a mam to take...ale je to opet mala polozka.
Samozrejme zhavicky...nicmene nevime co jsou pro studenta dostupne naklady...ja treba kdyz jsem studoval bych auto za 200k nedal ;)
Pak zalezi co koupi a jake ma stesti...kdyz automat tak muze odejit jen hydromenic ale to uz neni uplne mala polozka...kdyz manual tak spojka,dvouhmota...a opet je to o stesti.
Nicmene jak se tu dost casto pise ... kdyz nemas na banany tak si neporizuj opici
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Přechod z E61 do e91 (popř. e46) = Levnější servis? Pora

#11 Příspěvek od JaraX »

nafta je to loterie, nikdo ti nemuže říct co jak dlouho vydrží, stav vstřiků nepoznáš jinak než abys poslal někam na test, takže třeba korekce má ok a spokojně ti proplauje píst.
něco z toho se mu posere na jistotu
Odpovědět