Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

rada pro koupi (typ, palivo, atd.)

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
MartinK
Registrovaný
Příspěvky: 256
Registrován: pon 15.05.2017 22:55

Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)

#81 Příspěvek od MartinK »

JaraX píše:ještě hledej na autoscout,
jinak bych přidal i 330i N53 nějakou 2007-2011 ale nekupoval bych víc ojetou jak 50-70tkm. tam to bude relativně ještě bez investic.
však jsi psal, že N53 je nahovno a problémová :shock:
Thomeeno23
Registrovaný
Příspěvky: 291
Registrován: stř 13.05.2009 00:00
Bydliště: JC
Kontaktovat uživatele:

Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)

#82 Příspěvek od Thomeeno23 »

JaraX píše:- tam stojí VTG 120k a vydrží tak 150tkm :D
Ok, díky moc. Jinak to neni povzbudivý, 150 tkm životnost. To jsou necelý tři výměny oleje když beru interval 60tkm. :D
Jinak s využitelností vcelku souhlasím ale stačí mít k domu pár set metrů rozbitý polňačky a už může mít zadek jako každodenní auto svoje limity

Jinak N53 je problémová, ale s tak nízkým nájezdem ty problémy možná ještě nebudou. Spíš si myslím že bude problém se vejít do 400k s tak nízkým nájezdem
MartinK
Registrovaný
Příspěvky: 256
Registrován: pon 15.05.2017 22:55

Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)

#83 Příspěvek od MartinK »

Thomeeno23 píše:Jinak N53 je problémová, ale s tak nízkým nájezdem ty problémy možná ještě nebudou. Spíš si myslím že bude problém se vejít do 400k s tak nízkým nájezdem
Takže porblémová je...ale až při větším nájezdu. Tkže by mě to tak jak tak čekalo. Třeba za další 100t km, ale čekalo.
To bude asi lepší vzít tu N52. Pokud to tedy není problémový motor i pro větším nájezdu. Plánuji auto mí pár let (cca 5+). Takže Pokud by se mi za 3 roky N53 posralo, tak radši vezmu asi starší N52 s nájezdem 100-150t km a vydrží déle.
Pochopil jsem správně?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)

#84 Příspěvek od JaraX »

N53 s nájezdem 50tkm do 150k by problémová být nemusela,ale NOX asi odejde.
MartinK
Registrovaný
Příspěvky: 256
Registrován: pon 15.05.2017 22:55

Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)

#85 Příspěvek od MartinK »

NOX nevím, co je. Ale soudím, že ta N52 bude lepší.
N52 tedy drží "bezproblémově" i větší nájezdy? Tzn. pokud koupím nájezd 100-150t km, tak třeba dalších 100-150t km ještě dobře vydrží?
(beru nějaký statistický průměr a zkušenost. Je jasné, že můu koupit N52 a za měsíc do toho nasypat 100k, protože to mě někdo, kdo to todálně oddělal a choval s k tomu jak hovado. Nebo obráceně N53, na kterou 100t km "nesáhnu".)
Mike_03
Registrovaný
Příspěvky: 1
Registrován: ned 21.05.2017 01:19

Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)

#86 Příspěvek od Mike_03 »

Děkuji zakladateli za toto téma, jelikož začínám sám pokukovat, mám stejný rozpočet, ale nájezd do 10.000km ročně a z toho 70% krátké trasy do 20km a 30% rodinné výlety (2 + 2). Předpokládám tedy, že bych měl asi vybírat z již zmíněných motorů? Je některý extra háklý na krátké trasy? Samozřejmě bych rád 335i N55 2009 - 2012, i když s tím rozpočtem bych musel na slušný asi delší dobu počkat.
brabus666
Registrovaný
Příspěvky: 134
Registrován: pon 06.09.2010 00:00

Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)

#87 Příspěvek od brabus666 »

N43 B20 rok 2011 byste nedoporučili ? Jízda na krátké trasy ...
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)

#88 Příspěvek od JaraX »

n43 v žádném případě.
MartinK
Registrovaný
Příspěvky: 256
Registrován: pon 15.05.2017 22:55

Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)

#89 Příspěvek od MartinK »

MartinK píše:NOX nevím, co je. Ale soudím, že ta N52 bude lepší.
N52 tedy drží "bezproblémově" i větší nájezdy? Tzn. pokud koupím nájezd 100-150t km, tak třeba dalších 100-150t km ještě dobře vydrží? Oproti N53, který se po nájezdu 150t kmi sere?
Pochopil jsem to správně?
Thomeeno23
Registrovaný
Příspěvky: 291
Registrován: stř 13.05.2009 00:00
Bydliště: JC
Kontaktovat uživatele:

Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)

#90 Příspěvek od Thomeeno23 »

Kolik najezdí je vždy subjektivní záležitost, stejně tak se závadami musíš vždy počítat. Akorát u N53 jsou ty závady mnohem dražší a riziko vážné závady se neúměrně zvyšuje (tzn. je tam mnohem vyšší šance že takle jednou ráno cestou do práce se ozve cinknutí a z motoru budeš mít základ akorát tak na pěknej konferenční stolek)
Uživatelský avatar
tommee
Registrovaný
Příspěvky: 660
Registrován: pát 27.06.2014 00:00
Bydliště: Praha

Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)

#91 Příspěvek od tommee »

MartinK píše:NOX nevím, co je. Ale soudím, že ta N52 bude lepší.
N52 tedy drží "bezproblémově" i větší nájezdy? Tzn. pokud koupím nájezd 100-150t km, tak třeba dalších 100-150t km ještě dobře vydrží?
(beru nějaký statistický průměr a zkušenost. Je jasné, že můu koupit N52 a za měsíc do toho nasypat 100k, protože to mě někdo, kdo to todálně oddělal a choval s k tomu jak hovado. Nebo obráceně N53, na kterou 100t km "nesáhnu".)
Pokud nechces zabredavat do technickych detailu, ber to tak, ze cim novejsi, tim vic kurvitek ala EKO apod.

NOx je senzor spalin oxidu dusiku (myslim, na chemii jsem chybel), kterej ridi obsah spalin v NOx katalyzatoru. Je to tam kvuli spalovani chudsi smesi (nizsi spotreba). NOx senzor odejde na kazdy N53, jak pise JaraX, drive ci pozdeji. Stoji cca 10bez DPH. To ber jako dulezitou castku, vsechno na N53 stoji desitku nebo desitky:)) Mam asi jednu z mala neproblemovych N53 tady, kupoval jsem s najezdem cca 70tis po prvnim majiteli. Pro me je to posledni atmo r6, s perfektnim jizdnim charakterem.

Stejne jako spatnou N53 muzes koupit vyjetou N52, do ktery budes lejt cisterny oleje apod. 100tkm nesahnout se ti ani v jednom pripade nejspis nesplni :) Naopak, mel bys zkratit vymeny oleje na 10-15tis km a pokud zacnes resit picoviny jako vetsina lidi tady na klubu (vcetne me), budes v tom vzdy za naky desitky tis. rocne:) Pokud chces auto bez problemu, nekupuj si ojety BMW, ale cokoli na operak:)
MartinK
Registrovaný
Příspěvky: 256
Registrován: pon 15.05.2017 22:55

Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)

#92 Příspěvek od MartinK »

chlapi, jde případně vyměnit volant? Nudu za ten hezčí, sportovní? Na kolik to vyjde?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)

#93 Příspěvek od JaraX »

jasně, volanty se dají měnit, podle toho jak ho seženeš, 3-10k
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)

#94 Příspěvek od pavproch »

Doplním: až tak jednoduché to není, často je třeba vyměnit i protikus pod volantem a hlavně i příslušnou řídící jednotku a nakodovat....
MartinK
Registrovaný
Příspěvky: 256
Registrován: pon 15.05.2017 22:55

Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)

#95 Příspěvek od MartinK »

Já jen, kdybych trefil pěkný kus, ale s nudným volantem...díky.
MartinK
Registrovaný
Příspěvky: 256
Registrován: pon 15.05.2017 22:55

Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)

#96 Příspěvek od MartinK »

JaraX píše:to jo, ale myslím že člověk co chce 2,0i nechce zvyšovat výkon N55 :)
mě se líbí že třeba turbo na N55 nic nestojí (nové 20k v BMW i se svodama, regulací, wastegate atd)
vstřiky stály do nedávna 800kč v BMW.
Jak poznám, ze má N55? Vim, ze se vyrábí 2009 až nyní, ale to určitě není poslední rad motoru,ne? Takže pokud si zadám výrobu 2009-nyní, tak nevím, dle čeho to poznám.
A to se děla jen v 335i nebo i slabší? Popřípadě, zda by si slabší doporučil nebo jen tu 335?

Diky
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)

#97 Příspěvek od JaraX »

n55 je jen 335i, poznáš podle vinu
Uživatelský avatar
mykovec
Registrovaný
Příspěvky: 197
Registrován: stř 13.04.2016 00:00
Bydliště: České Budějovice

Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)

#98 Příspěvek od mykovec »

Thomeeno23 píše:Kolik najezdí je vždy subjektivní záležitost, stejně tak se závadami musíš vždy počítat. Akorát u N53 jsou ty závady mnohem dražší a riziko vážné závady se neúměrně zvyšuje (tzn. je tam mnohem vyšší šance že takle jednou ráno cestou do práce se ozve cinknutí a z motoru budeš mít základ akorát tak na pěknej konferenční stolek)
Můžeš prosím rozvést, co máš na mysli tím cinknutím? Něco konkrétního? Zas tak černě bych to neviděl, Děkuji. Michal
MartinK
Registrovaný
Příspěvky: 256
Registrován: pon 15.05.2017 22:55

Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)

#99 Příspěvek od MartinK »

OK, takže N55 bys mi doporučil taky. Akorát se nedostanu na 400k, co? Novější, silnější.
Uživatelský avatar
Kani
Registrovaný
Příspěvky: 1583
Registrován: ned 15.03.2009 01:00
Bydliště: Orlova

Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)

#100 Příspěvek od Kani »

Uprimne jak to tady tak ctu, tak ti reknu najdi slusnou peknou poface e46 325/330 (bacha 3.0 jsou zname tim, ze casem zerou olej, ale nemusi byt pravidlem, on se urcite najde nekdo kdo to tady zmini). Tech 400k ti tak akorat vyjde na dobry, vybaveny kus a jeste ti zbyde na servis a bublifuk navrh. Pokud teda chces mit klidne spani. Bude to porad hodne muziky a budes mit financni polstar. Ale protoze pises, ze rodina, kocar, deti...vyser se na trojku uplne a kup petku. :twisted:

Jinymi slovy...ten rozpocet je proste maly na to, aby sis nevytrhal vsechny vlasy pokud se neco vysere.
Odpovědět