Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

BMW MOTORY 2005-2007

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět

Který je lepší RV u 330i/330xi z hlediska motorů?

RV 2005
0
Žádná hlasování
RV 2006
0
Žádná hlasování
 
Celkem hlasů: 0

Zpráva
Autor
VAL0270
Registrovaný
Příspěvky: 1
Registrován: stř 12.07.2017 22:27

BMW MOTORY 2005-2007

#1 Příspěvek od VAL0270 »

Zdravím vás , jelikož už se v tom neorientuji (všude píši něco jiného) prosím o radu zde.

Rád bych zakoupil BMW řady 3 . Idealně 330i popřípade 330xi.

Které motory (kodove označení popřípadě jak je poznat) jsou v nich nejlepší?

Respektive jsem se dočetl že u Naftovych od 2007 jsou problemy s rozvody tak zda je u těchto motoru podobný problém , popřípadě jiný ve stejné cenové relaci .

A zda je lepší RV 2005 nebo RV 2006 popřípadě RV 2007 ?

Popřípadě pokud by jste někdo o nějakém autě věděli (rozpočet 200.000+-) Byl bych rád za echo.

Díky moc :)
Uživatelský avatar
El_Fuego Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 421
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Praha 4

Re: BMW MOTORY 2005-2007

#2 Příspěvek od El_Fuego Člen Klubu »

Rv 2005 a 2006 by dle mého názoru měly být stejné a to motor N52B30. Tenhle motor je poměrně spolehlivý - ještě to není přímovstřik, má doublevanos a valvetronic. Někdy od R2007 se začal dělat motor N53B30, který oproti N52 je přímovstřikový, takže má vysokotlaké čerpadlo, a problematický NOx senzor. Spotřeba oleje by měla být u obou motorů tuším +/- stejná
Skaletonz
Registrovaný
Příspěvky: 145
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Nymburk

Re: BMW MOTORY 2005-2007

#3 Příspěvek od Skaletonz »

Podle mě je to tak, jak píše El_Fuego. V těhle letech se do 330i dával jenom motor N52B30. Dá se celkem snadno předělat na LPG. Jede hodně příjemně, zvuk lepší než u N53. Dát si pozor na spotřebu oleje, která hodně závisí na tom, jak se staral předchozí majitel a pak snad už jenom elektrická vodní pumpa, která když se pokazí tak následuje odtah. Jinak běžné problémy jako u osatních benzínů(cívky, svíčky, atp). Pokud je rozpočet 200k, tak se obávám, že budeš 330i v použitelném stavu shánět velice obtížně.
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW MOTORY 2005-2007

#4 Příspěvek od matiz »

znam tri auta s N52 kde byl plyn a VSECHNY tri maji na motoru generalku hlavicky, tak nevim jak moc ten plyn je bezproblemovy pro delsi provoz. Ja bych rekl jak, ale to by se plynovy guru asi osypal -)
Alki
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: čtv 30.03.2017 21:56

Re: BMW MOTORY 2005-2007

#5 Příspěvek od Alki »

LPG zkusenost: N52b25 predelavka na plyn (Lovato) koupil sem to uz predelany, po 30k km (cca 220k km) generalka hlavy (a uz to stoji treti mesic v servise).
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

Re: BMW MOTORY 2005-2007

#6 Příspěvek od TANN3R »

Jenže to není problém plynu, ale plynare.. Na druhou stranu, stejně furt ten repas hlavy vyjde na půlku, co vstřiky a čerpadlo na naftě, takže je to pořád přijatelné riziko vzhledem k úspoře provozu na plyn. Že auto stojí tři měsíce v servisu taky nemůžeš dávat za vinu plynu.
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW MOTORY 2005-2007

#7 Příspěvek od matiz »

No, vzhledem k tem vysmahlym katum bych to tak jednoznacne nevidel. Ty uz totiz stoji nejakou tu kacku. Sehnat starsi ve vybornem stavu je nadlidsky ukol a nove jsou opravdu drahe.

Ty vstriky na tech naftach natoci lehce pres 4 kila a drtiva vetsina tech aut porad jede... Muj osobni nazor je ze ty nafty jsou spolehlivejsi a ekonomictejsi. A plyn, ten bych do N52 NIKDY nedal. Prave kvuli te ekonomice, protoze se rozhasi a znici vse okolo.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW MOTORY 2005-2007

#8 Příspěvek od JaraX »

bohužel máš pravdu že s 90procentama českých plynařů to tak dopadne.
nedávno tu byla E91 a pán měl nádrž cca 5cm pod nejnížším bodem auta a už i trochu oškrtanou, tak jsem mu podal ruku a rozloučil se s ním.
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

Re: BMW MOTORY 2005-2007

#9 Příspěvek od TANN3R »

matiz píše:No, vzhledem k tem vysmahlym katum bych to tak jednoznacne nevidel. Ty uz totiz stoji nejakou tu kacku. Sehnat starsi ve vybornem stavu je nadlidsky ukol a nove jsou opravdu drahe.

Ty vstriky na tech naftach natoci lehce pres 4 kila a drtiva vetsina tech aut porad jede... Muj osobni nazor je ze ty nafty jsou spolehlivejsi a ekonomictejsi. A plyn, ten bych do N52 NIKDY nedal. Prave kvuli te ekonomice, protoze se rozhasi a znici vse okolo.
Jenže já vidím problém prostě pořád jen v seřízení plynu. Pokud to není moc bohaty nebo chudy, není důvod aby se podpálily ventily nebo vyhořel kat. Btw. origo kat (druhovýroba nefunguje na ničem..) je velmi drahá sranda, plus mínus jako DPF u nafty. Přitom u dpf krom nového nebo vymlácení taky nemáš pořádně jinou možnost, jak to řešit, když odejde. Jasně, existuje profi čištění, vypalování a nevím co všechno ještě, ale ještě sem neviděl, že by po tom fungoval stejně dobře, jako novej.

Souhlasím, že naftovy vstřiky s čerpadlem v pohodě najedou 400tis (samozřejmě u nafty z doby N52, tj, M57N a N2, novější už ne), jenže problém je, že tady si to lidi právě kupují ve chvíli, kdy to umírá a pak je problém, když do auta za 200k mají dát 70k za čerpadlo se vstřikama. Argument, že pak můžou zase v klidu najet 300k na ně moc neplatí, oni nechtějí provozovat deset let stary auto dalších deset let. Tak se pak repasuje tady jeden vstřik, tady druhej, tady díra v pístu, repas se moc nepovedl, tak dáme druhej motor.. Prostě tohle není chyba nafty, že se sere, ale lidí, že do toho nejsou schopni dát prachy, když je třeba. Stejně jako není chyba plynu, že se někomu domrda hlava. Ventily si podpálíš úplně stejně chudou směsí na benzín, nebo na plyn.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW MOTORY 2005-2007

#10 Příspěvek od JaraX »

to je pravda, ja tu měl jednoho experta kterýmu kamarádi poradili at si dá sportovní filtr a odpojí váhu a taky se dělala hlava :D
Odpovědět