matiz píše:No, vzhledem k tem vysmahlym katum bych to tak jednoznacne nevidel. Ty uz totiz stoji nejakou tu kacku. Sehnat starsi ve vybornem stavu je nadlidsky ukol a nove jsou opravdu drahe.
Ty vstriky na tech naftach natoci lehce pres 4 kila a drtiva vetsina tech aut porad jede... Muj osobni nazor je ze ty nafty jsou spolehlivejsi a ekonomictejsi. A plyn, ten bych do N52 NIKDY nedal. Prave kvuli te ekonomice, protoze se rozhasi a znici vse okolo.
Jenže já vidím problém prostě pořád jen v seřízení plynu. Pokud to není moc bohaty nebo chudy, není důvod aby se podpálily ventily nebo vyhořel kat. Btw. origo kat (druhovýroba nefunguje na ničem..) je velmi drahá sranda, plus mínus jako DPF u nafty. Přitom u dpf krom nového nebo vymlácení taky nemáš pořádně jinou možnost, jak to řešit, když odejde. Jasně, existuje profi čištění, vypalování a nevím co všechno ještě, ale ještě sem neviděl, že by po tom fungoval stejně dobře, jako novej.
Souhlasím, že naftovy vstřiky s čerpadlem v pohodě najedou 400tis (samozřejmě u nafty z doby N52, tj, M57N a N2, novější už ne), jenže problém je, že tady si to lidi právě kupují ve chvíli, kdy to umírá a pak je problém, když do auta za 200k mají dát 70k za čerpadlo se vstřikama. Argument, že pak můžou zase v klidu najet 300k na ně moc neplatí, oni nechtějí provozovat deset let stary auto dalších deset let. Tak se pak repasuje tady jeden vstřik, tady druhej, tady díra v pístu, repas se moc nepovedl, tak dáme druhej motor.. Prostě tohle není chyba nafty, že se sere, ale lidí, že do toho nejsou schopni dát prachy, když je třeba. Stejně jako není chyba plynu, že se někomu domrda hlava. Ventily si podpálíš úplně stejně chudou směsí na benzín, nebo na plyn.