Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

M52B28TU e39 - kouří modře

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

Re: M52B28TU e39 - kouří modře

#21 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Před výměnou nalej k oleji 2-3 dcl terpentýnového oleje a zlehka najezdi 10 km, nech hidinku odpočnout, znovu najeď 10 km, ... to celé nejméně třikrát. Vypusť a dej čistý jakýkoli olej 10W-40, najeď několik tisíc km a proceduru s terpentýnem zopakuj.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Vapinecko
Registrovaný
Příspěvky: 172
Registrován: pát 13.02.2015 01:00

Re: M52B28TU e39 - kouří modře

#22 Příspěvek od Vapinecko »

Aby to nebyla konečná ten výplach. A na tomhle motoru je taky nikasil? Byly verze bez ne? Nebo to byly jen US verze?
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

Re: M52B28TU e39 - kouří modře

#23 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Nebude to konečná, na svém motoru "z kopřiv" proveden dvakrát jede lépe než před tím.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
James1991
Registrovaný
Příspěvky: 17
Registrován: čtv 20.07.2017 17:46

Re: M52B28TU e39 - kouří modře

#24 Příspěvek od James1991 »

a tím terpentýnovym olejem si měl na mysli aby se trochu motor "dekarbonoval" nebo, že by třeba povolily ty kroužky?
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

Re: M52B28TU e39 - kouří modře

#25 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Pokud jsou kroužky "připečené karbonem", mohla by je tato procedura uvolnit. Ať to dopadne jakkoli, spotřebu oleje na 0,1 litru na 10000 km to nesníží.
Na druhou stranu, litr oleje 10W-40 se dá koupit levně, spotřeba litr na 1000 km znamená v penězích +-0,1 Kč/km. Investice do nových kroužků s prací a těsněními je +- 20k Kč a tedy vrátí se při nulové spotřebě oleje po ujetí 200k km = finančně je to nesmysl. Levnější je dolévat olej a jezdit.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Vapinecko
Registrovaný
Příspěvky: 172
Registrován: pát 13.02.2015 01:00

Re: M52B28TU e39 - kouří modře

#26 Příspěvek od Vapinecko »

A nebo petrolej rovnou do válce. Jako u š120 :D
James1991
Registrovaný
Příspěvky: 17
Registrován: čtv 20.07.2017 17:46

Re: M52B28TU e39 - kouří modře

#27 Příspěvek od James1991 »

Zkusím to s tím petrolejem před výměnou. Díky
James1991
Registrovaný
Příspěvky: 17
Registrován: čtv 20.07.2017 17:46

Re: M52B28TU e39 - kouří modře

#28 Příspěvek od James1991 »

Teda terpentýnového oleje..
Odpovědět