Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
M52B28TU e39 - kouří modře
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Re: M52B28TU e39 - kouří modře
Před výměnou nalej k oleji 2-3 dcl terpentýnového oleje a zlehka najezdi 10 km, nech hidinku odpočnout, znovu najeď 10 km, ... to celé nejméně třikrát. Vypusť a dej čistý jakýkoli olej 10W-40, najeď několik tisíc km a proceduru s terpentýnem zopakuj.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Re: M52B28TU e39 - kouří modře
Aby to nebyla konečná ten výplach. A na tomhle motoru je taky nikasil? Byly verze bez ne? Nebo to byly jen US verze?
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Re: M52B28TU e39 - kouří modře
Nebude to konečná, na svém motoru "z kopřiv" proveden dvakrát jede lépe než před tím.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Re: M52B28TU e39 - kouří modře
a tím terpentýnovym olejem si měl na mysli aby se trochu motor "dekarbonoval" nebo, že by třeba povolily ty kroužky?
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Re: M52B28TU e39 - kouří modře
Pokud jsou kroužky "připečené karbonem", mohla by je tato procedura uvolnit. Ať to dopadne jakkoli, spotřebu oleje na 0,1 litru na 10000 km to nesníží.
Na druhou stranu, litr oleje 10W-40 se dá koupit levně, spotřeba litr na 1000 km znamená v penězích +-0,1 Kč/km. Investice do nových kroužků s prací a těsněními je +- 20k Kč a tedy vrátí se při nulové spotřebě oleje po ujetí 200k km = finančně je to nesmysl. Levnější je dolévat olej a jezdit.
Na druhou stranu, litr oleje 10W-40 se dá koupit levně, spotřeba litr na 1000 km znamená v penězích +-0,1 Kč/km. Investice do nových kroužků s prací a těsněními je +- 20k Kč a tedy vrátí se při nulové spotřebě oleje po ujetí 200k km = finančně je to nesmysl. Levnější je dolévat olej a jezdit.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Re: M52B28TU e39 - kouří modře
A nebo petrolej rovnou do válce. Jako u š120 

Re: M52B28TU e39 - kouří modře
Zkusím to s tím petrolejem před výměnou. Díky
Re: M52B28TU e39 - kouří modře
Teda terpentýnového oleje..