Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Olej 330i 200kw

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
JayFader
Registrovaný
Příspěvky: 281
Registrován: stř 19.10.2011 00:00

Re: Olej 330i 200kw

#21 Příspěvek od JayFader »

MattyX píše:95 a verva je rozdíl, psal jsi Verva + VIF ;)
Netrvdím, že by byl nekvalitní, jen je těch kvalitních olejů více než dost i za lepší ceny ... ;)
Psal jsem Verva 100 + VIF :D
Pajk85 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2873
Registrován: úte 26.04.2016 00:00

Re: Olej 330i 200kw

#22 Příspěvek od Pajk85 Člen Klubu »

Kua to mi nedělá dobře ten pohled na ten obrázek. Já teď přešel na 5w40 od Millers u 130t km najeto a tankuju jen Vervu s VIF a nemyslím si, že je to na škodu... nebo když jo, tak proč? No snad tam to z obrázku nemám. :lol: Mimimálně tam tento olej naleju ještě jednou a pak uvidím co dál.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej 330i 200kw

#23 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Ale tady se teď trochu motají pojmy s dojmy ... Použivaný olej nemá žádnou spojitost s tím jaký benzín tankuju na tom co se děje pod ventilovým víkem přeci ? :D
Např. u M52/54 kdy benzín cáká přes sací ventily mi pomáhá čistit talíře ventilů a sací kanály v hlavě (od vstřiku po píst) , u přímého vstřiku, kdy přes sací ventily proudí jenom vzduch a benzín je do válce dodáván hnedka vedle svíčky na dnu pístu mi benzín pomáhá maximálně čistit špičku vstřikovače, aby nebyla zakarbonováná od bordelu, který doletěl do spalováku z odvětrání klikovky (co pustí PCV ventil tedy ... )
VIF má dané nějaké dávkování vzhledem k použitému palivu 95 + 98, pokud ho přidáváš již do silně aditivovaného benzínu jako je Verva, tak je vlastně to dávkování úplně v hajzlu a vytvoříš přeaditivivovanou směs. Někde jsem na to četl elaborát (nedaří se mi už najít odkaz) co to přesně způsobuje, ale směs potom nemá ty správné vlastnosti jako by měla mít. V tom případě, pokud by více aditiva znamenalo více všeho, tak by jsme mohli jezdit 1:1 a bylo by to pak TOP? :D
Včera jsem letěl s e91 pro sadu zimáků po dalnici takže jsem zkoušel jak se bude pohybovat teplota oleje, nedosáhl jsem ani 120 při tempu 170-220 , což třeba u e36/46 znamená přes 130" na oleji bez chladiče...
Takže každej svého štěstí strůjce :lol:
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

Re: Olej 330i 200kw

#24 Příspěvek od RomanM3 »

ta fotka s tím uhlím je sto pro N53 a výše. určitě to není N52 - ta je ještě nepřímocák a má vvt.
proplach jsem dělal taky terpentýnem jak píše Francis. zároveň jsem přešel na 5w-40(zatím obyč castrol s předepsanou specifikací) z nějaké 0w-30 nebo 5w-30 co tam byla dosud (mám N53b30). následovala vysoká spotřeba oleje která se s každým dolitím oleje nyní zlepšuje. napřed mi to bralo určitě víc jak litr na tisíc km, pak litr na 1800, ted mám najeto 1500 a teprve jsem v půlce, tak uvidíme. těžko říct proč tento jev vzniknul.
jen pro info můj motor má poctivě natočených 345tis km. co se týče uhlí tak pod ventildeklem to vypadalo dost podobně jako u mattyxe (co jsem viděl na e30 foru fotku). vzal jsem hadr a vypucoval to do čista a když ted kouknu skrz víčko oleje je to čisté pořád.
chtěl jsem při příští výměně dát milerse ale jak ted sleduju mattyxe tak těžce zvažuju taky 5w-50. 10w-60 ne kvuli zimním popojíždkám kolem komína
co vy na to?
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej 330i 200kw

#25 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Ona ta žravost oleje má do jisté míry s takovým množství karbonu v motoru jednoduchou příčinu - pístní kroužky jsou zarostlé v samotném pístu, tlakové až tak ne, ale stírací kroužky s pružinkou bývají zarostlé jako tady na fotce:

Obrázek

Potom ten kroužek nedoléhá úplně na stěnu válce a nestírá jak má ...
Ty usazeniny v tomto místě uvolnit trvá hrozně dlouho si myslím, ale co vidím jako horší je, že pokud se pak uvolní moc velký kus, tak může zpusobit dost velký vryp i do stěny válce a pak je to v hajzlu :-/

Každopádně tohle je mor novejch motorů... Otec si koupil blbýho rapida v Tsi a vůbec nechápe, co mu tam tlačí v autorizáku za intervaly :D Tak už čeká na první výměnu po 7tis km :) Bych jim tam ty ventilový víka nosil jako ukázku :lol: :lol:

Hlavně u těch novějších motrů je separátor integrovaný do víka, takže potom i funkce odvětrání je špatná a pak se není čemu divit, že z těch motorů sere olej na všech těsnění, když se to tlakuje :-/
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Pajk85 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2873
Registrován: úte 26.04.2016 00:00

Re: Olej 330i 200kw

#26 Příspěvek od Pajk85 Člen Klubu »

Vervu s VIF jsem psal ve spojitosti se vstřikama. Myslím si, že je to jeden z důvodů, proč se někomu ty vstřiky kazí. 95tka má vysoký obsah síry a škodící bio složku (bioethanol), tak aby se to pak nekazilo. U koncernu je dokonce v TP napsaná 98čka u přímovstřiku. Nechápu, proč BMW má 95tku. S tím přeaditivováním VIFem si osobně myslím, že je to hloupost, ale zkusím se na to ještě optat.
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej 330i 200kw

#27 Příspěvek od Joshuax »

Tak ona udajne Benzina pouziva pro aditivaci Vervy taky VIF, takze proto je zbytecne ho tam znova pridavat. Daleko dulezitejsi je u Vervy v tomhle pripade absence bioslozky. Tzn jeste je to rekneme plnotucne palivo :) Bude hur, az nam zavedou E10tku, jsem zvedavy, jestli pak taky bude jeste soubezne i Verva 100 bez bioslozky, no nechame se prekvapit.
E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: Olej 330i 200kw

#28 Příspěvek od pavproch »

jiriik píše:Ahoj Klubáci,

kdo mi poradí jaký nejlépe oléj do 330i - 200 kw a filtr. (jezdím často ve vyšších otáčkách :-D)

Do druhého auta 328i používám mobil 5w50, jde to použít i tady?
Sem tu dva dny nebyl, ešče sem nečet ani celé vlákno...

Mám to naprosto stejně - N53B30 (200kW) + furt redline = Millers CFS 5w-40 (a měním po 15tis). Zřejmě jako jediná 5w-40 má garantovanou odolnost do 140st C. Liju to aji do N52B30.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: Olej 330i 200kw

#29 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Joshuax píše:Tak ona udajne Benzina pouziva pro aditivaci Vervy taky VIF, takze proto je zbytecne ho tam znova pridavat. Daleko dulezitejsi je u Vervy v tomhle pripade absence bioslozky. Tzn jeste je to rekneme plnotucne palivo :) Bude hur, az nam zavedou E10tku, jsem zvedavy, jestli pak taky bude jeste soubezne i Verva 100 bez bioslozky, no nechame se prekvapit.
Přesně tak jak byla někde diskuze jen EuroOil má ještě bez nebo nejmíň biosložky a aniž bych chtěl propagovat různý distributory tak novej Shell Dynaflex (V-power) má extra čistit přímovstřiky, stejně jako ostatní aditivované benziny.
Ale jinak konstrukce těch vík je dnes vskutku prapodivná s přínosem ledatak karbonu.
Uživatelský avatar
JayFader
Registrovaný
Příspěvky: 281
Registrován: stř 19.10.2011 00:00

Re: Olej 330i 200kw

#30 Příspěvek od JayFader »

Leju do tý Vervy 100 VIF už tak 30 nádrží. Jdu napsat do benziny, jak to teda je.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: Olej 330i 200kw

#31 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Toť otázka co odpoví pan ing.Loula, ale určitě to nebude odlišná odpověď, jako tahle paralela s naftou: https://cs-cz.facebook.com/Benzina.cz/p ... 9536647859

Ps.: nikdy mě nenapadlo si něco přilévat do premiových paliv, nebo olejů pro běžný provoz. Od toho ty co jsou na trhu kvalitní už vybírám. Podle mě zbytečná histerie..
https://www.oleje.cz/forum/verva-vif-t5152.html
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej 330i 200kw

#32 Příspěvek od Joshuax »

Tak mam za to, ze kdyz jsem to nekde hledal, tak se VIFem neda preaditivovat (teda pokud to nekde neredi 1:1 se asi predpoklada), takze je to u aditivovaneho paliva spis zbytecne, nez ze by to bylo skodlive ;)

BTW nikdy me nenapadlo, ze se da olej kupovat v Alze :D
E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
Thomeeno23
Registrovaný
Příspěvky: 291
Registrován: stř 13.05.2009 00:00
Bydliště: JC
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej 330i 200kw

#33 Příspěvek od Thomeeno23 »

Tak co jsem slyšel nedávno se tam prodávala i Tesla takže s olejem mít problém asi taky nebudou :D
Uživatelský avatar
JayFader
Registrovaný
Příspěvky: 281
Registrován: stř 19.10.2011 00:00

Re: Olej 330i 200kw

#34 Příspěvek od JayFader »

Takže tady je oficiální vyjádření Benziny (Unipetrol):

Ptal jsem se:

"Obracím se na Vás s dotazem ohledně paliva Verva 100. Rád bych svému sportovnímu motoru BMW N54 (direct injection turbocharged straight-6 DOHC, 225 kW (306 PS)/400 Nm (300 lbft)) dopřál to nejlepší palivo. Protože bych rád zabránil usazování karbonu na vnitřních částech motoru, přidávám do paliva Verva 100 aditivum VIF Super Benzin Aditiv 125ml (na každou 45l nádrž). Aplikuji to takto už asi třicet nádrží. Setkal jsem se s názorem, že palivo Verva 100 už aditiva obsahuje.

1. Jaká aditiva obsahuje Verva 100?
2. Obsahuje také VIF?
3. Je přeaditivování VIFem na škodu?"

Odpověď byla bohužel vcelku prostá:

"Palivo Verva 100 již obsahuje aditiva od spol. VIF. Přidáním dalších aditiv Vašemu vozidlu neuškodíte, ale je to zbytečné, protože se celkový čistící efekt už výrazně nezvýší."
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: Olej 330i 200kw

#35 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

No dyť jo, můžete bejt v klidu. Jen by mě ještě zajímalo kolik je ve kterým benzinu doopravdy a)procent biosložky a b)skutečných Oktanů? To první ovlivňuje usazování carbonu, druhé matou obchodní názvy.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej 330i 200kw

#36 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Tak budu dál vesele tankovat vervu a vyřešeno :) Je to asi jako do cocacoly sypat další cukr, o moc sladší už taky nebude :roll: :lol: :lol:
Každopádně dobré vědět a díky za zjištění ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: Olej 330i 200kw

#37 Příspěvek od pavproch »

Taky díky. Enem doplním, že Verva100 je deklarována jako BA98NA (čili 98 oktanů).
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: Olej 330i 200kw

#38 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

No teď jsem o tom trošku rozGooglill a je to tím, že 100okt paliva v ČR pokrývá norma která zaručuje min.98oktanů (obecně BA 98) a trochu to pak na stojanech mate. Palivo může mít ve skutečnosti i lehce přes 100. Asi jak kdy se to podaří destilovat. :)

Ale o tom bych do jinýho vlákna, existuje tady nějaký schopný o benzin palivech?
Uživatelský avatar
JayFader
Registrovaný
Příspěvky: 281
Registrován: stř 19.10.2011 00:00

Re: Olej 330i 200kw

#39 Příspěvek od JayFader »

V Německu jsem teď čerpal Aral Ultimate 102. Nejelo to zle, ale netuším kolik oktanů to ve skutečnosti má.
Henry_E90
Registrovaný
Příspěvky: 124
Registrován: ned 26.06.2016 00:00

Re: Olej 330i 200kw

#40 Příspěvek od Henry_E90 »

Totic píše:No dyť jo, můžete bejt v klidu. Jen by mě ještě zajímalo kolik je ve kterým benzinu doopravdy a)procent biosložky a b)skutečných Oktanů? To první ovlivňuje usazování carbonu, druhé matou obchodní názvy.
Oktany jsou dané normou a kontrolovány inspekcí - je to vždy na nálepce na štítku u pumpy. Co se týká té normy na 98 oktanů, tak ta je nejvyšší, proto u Benziny není na štítku číslo 100, ale 98. Tuším, že OMW i Shell tam měli číslo 100, ale tím pádem štítek vlastně nebyl platný, protože odkazoval na neexistující normu, byť bylo označení pro zákazníka méně zmatečné.

Co se biosložky týče, mají pumpy určitý rozsah, který v palivu může být s tím, že není stanovena nutná minimální hranice na vzorek, jen maximální (tedy palivo v ČR může být legálně prodáváno bez biosložky a zároveň ji tam nesmí být příliš). Přesný rozsah nevím. Do tohoto rozsahu se pak za celoroční prodej musí daná pumpa/firma vejít. Benzina to u Vervy dělá tak, že dává do 95 paliva biosložku v takovém množství, aby bylo vše v pořádku a zároveň v celkovém součtu nebylo třeba přidávat biosložku do prémiového paliva, protože a) snižovala by se jeho trvanlivost a to vzhledem k malým odběrům není žádoucí a b) by se zhoršovaly vlastnosti těchto paliv a tím by postrádal smysl jejich prodej (myslím z technického hlediska, nikoliv marketingového. U OMW ani Shellu jsem podobné informace nezískal, proto tankuji jen u Benziny (navíc také vyhrála několik testů paliv, i když nafty...). Změnu po natankování 100oktanu jsem nikdy nepoznal, ale spíše naopak - když jsem poprvé tankoval 95 oktan v Chorvatsku do přímovstřikové 330i, navíc nějaký "lepší", tak se auto začalo chovat opravdu znatelně hůř jak co do dynamiky, tak i co do kultivovanosti. Ale to bylo tak extrémní, že kdo ví co tam vlastně prodávali...
Odpovědět