Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Olej 330i 200kw

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
mykovec
Registrovaný
Příspěvky: 197
Registrován: stř 13.04.2016 00:00
Bydliště: České Budějovice

Re: Olej 330i 200kw

#61 Příspěvek od mykovec »

xyron píše:Zákon v ČR zná pouze 98 oktan jako ten nejlepší, proto i 100+ oktanový benzín (verva 100, OMV..) je oficiálně jen 98 ...
Takže MOL si ty nálepky na stojanu ČNS BA100 jentak tiskne a lepí sám a čoi (nebo jiná kontrola) mu na to, i když je to podfuk, protože zná pouze ČNS BA98 už rok a půl dává palec nahoru bez pokuty? Tomu se mi opravdu nechci věřit, to by totiž byla ta nejklamavější reklama, co jsem kdy viděl. Prodávat 100, i přes fakt, že to ve skutečnosti může být max. 98+.
Je jasný, že obě ta paliva mají 100, ale otázka zní, proč jeden má plaketu ČNS BA98 (Benzina) a jeden má plaketu ČNS BA100 (MOL)?
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: Olej 330i 200kw

#62 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

NE. Je to Česká Státní Norma (ČSN EN 228 – kategorie benzínů Super plus s oktanovým číslem výzkumnou metodou minimálně 98 okt.) a rozjel bych to radši tady, viz. můj poslední příspěvek.. Pročíst aji s diskuzí kdo chce: http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.p ... 0#p1097520

Ať to tady nezas*ráme ohledně nějakýho oleje do 330i. Díky.
Henry_E90
Registrovaný
Příspěvky: 124
Registrován: ned 26.06.2016 00:00

Re: Olej 330i 200kw

#63 Příspěvek od Henry_E90 »

Joshuax: Chápu, kam míříš, ale já nic takového neřekl. Jenom jsem vyjmenoval benefity, které prezentuje výrobce, rozhodně jsem netvrdil, že to zachraňuje motory a člověk bez toho nemůže být. Faktem je, že 3-ester oleje jsou prostě technologicky vyspělejší a stále jich příliš mnoho na trhu není. Přijde mi, že se tu bavíme stylem "párky bez masa jsou stejně dobré jako ty s masem, protože ty s masem jsou jenom marketingový trik". Osobně uznávám dva přístupy, co se olejů (a i jiných náplní týče), a to díky způsobu provozu aut, které jsme doposud vlastnil, což bylo zpravidla 99% relativně běžná jízda s častými sportovními vyjížďkami (tedy nic, co by "normální" olej nezvládl), ale pak 1% okruhového ježdění, kde už dochází ke znehodnocování oleje znatelně. A jelikož nejsem typ člověka, co by byl ochotný třeba 4x ročně měnit nějaký levnější olej, jdu sice pro auto o trochu horší cestou, ale pro mě pohodlnější a levnější, kdy použiji olej, který garantuje vyšší tepelnou použitelnost (u většiny olejů takový údaj člověk ani nenajde...), což u CFS 5W40 NT+, který jsem zmiňoval, je 125°C, krátkodobě i 150°C. Ale hádat se o tom fakt nemusím, žádné provize od Millers nemám a holt vyhodím ročně o 500 Kč navíc, zatímco spousta lidí tohle dá za dolití ostřikovačů v autorizáku... :)
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej 330i 200kw

#64 Příspěvek od Joshuax »

Ale to uz trosku prehanis, co se tech rozdilu tyce ;) Musis porovnavat parky s masem s parkama s masem, ktere nekdo okorenil...
To jestli se ti olej prehreje nebo ne je o tom, jaky pouzijes viskozni index, ne o tom, jestli je to 3ester olej. Musis to brat tak, ze drive nic takoveho nebylo a motory jezdili klidne milion kilometru. Dneska mame vsemozny vyspelosti, ale motory nevydrzi 300k... Jestli tu zivotnost posunes o 10% dal, kdyz budes pouzivat "lepsi" olej, nez co predepisuje vyrobce, tot otazka kterou nikdo nedokaze objektivne posoudit.
Osobne vidim pri tom projeti po okruhu pouziti treba Valvoline 10W60 jako zasadnejsi rozdil, nez kdybys pouzil treba 5W40 Millers Nano, proti treba Castrolu Edge 5W40. Ale tot samozrejme kazdeho vec, je to jenom nazor ;)
E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: Olej 330i 200kw

#65 Příspěvek od pavproch »

Já teda (jestli můžu svou trošku do mlýnice) spíš souhlasím s Henrym, podle mě do auta pro zábavu 10w-60 nepatří, 5w-40 se zvýšenou odolností proti přepálení je imho lepší volba (proto taky ho do svých obou aut liju - Millers CFS). 10w-60 podle mě totiž než se zahřeje může napáchat více "škody než užitku" (zvýšené odpory a opotřebení)... ale nemám patent na rozum, olejařinu sem neštudýroval.
Henry_E90
Registrovaný
Příspěvky: 124
Registrován: ned 26.06.2016 00:00

Re: Olej 330i 200kw

#66 Příspěvek od Henry_E90 »

Jak už psal pavproch, 10W60 olej není úplně vhodné řešení pro sériový motor, nemluvě o nějakém měnění 10W60 a 5W30/40 podle použití. Jinak k tomu porovnání kvalit olejů bych si dovolil ještě sdílet jeden trochu starší, ale vypovídající (a více faktický) odkaz o tom, že není vše vždy jen marketing:

https://www.oleje.cz/forum/millers-oils-t2795-60.html
jazet
Registrovaný
Příspěvky: 552
Registrován: stř 31.12.2008 01:00
Bydliště: Praha city

Re: Olej 330i 200kw

#67 Příspěvek od jazet »

Abyste se z toho millerse nepo.... :lol: Nic ve zlém chlapi
Uživatelský avatar
tommee
Registrovaný
Příspěvky: 660
Registrován: pát 27.06.2014 00:00
Bydliště: Praha

Re: Olej 330i 200kw

#68 Příspěvek od tommee »

Bohužel jsem si to nikde neuložil, ale viděl jsem pěkný video, kde jsou velmi srozumitelně vysvětlený specifikace olejů, co znamená který číslo apod.. Nicméně když to zkrátím, pro každej motor a použití je vhodnej jinej olej. 10W60 má sice vysokou teplotní odolnost, ale taky trvá věčnost než se zahřeje na teplotu kdy funguje, takže jeho použití v daily autu je trochu naprd. 5W40 od kvalitní značky, zkrácený výměny a nemůžete pro svoje auto udělat víc..
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej 330i 200kw

#69 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Kluci a máte třeba reálnou zkušenost s tím, že se 10w60 jako pomalu ohřívá? :roll: :twisted: :lol:
Jako takovej fórek jsem neslyšel už dlouho :) Ohřívá se právě úplně normálně :)
Já bych se toho nebál, ba naopak ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej 330i 200kw

#70 Příspěvek od Joshuax »

Nejvetsi problem 10W60 je, ze neni urcen pro zimni provoz... Co se tyce viskozity v bezne provozni teplote motoru je rozdil temer nulovy, proti 5W40. Rozdil je v tom, jak dlouho si ten olej udrzi stejne schopnosti se zvysujici (pripadne zimniho indexu snizujici) se teplotou, nic vic... Popravde ? Kvalitni, ale nepredrazeny olej vymeneny v polovicnim intervalu prospeje stejnemu motoru vice, nez vsecny nanotechnologie sveta... Ale jak rikam, je to nazor, kazdeho vec, co si tam naleje ;) Do cabria, ktere jezdim jenom v lete naleju neco jineho, nez do zimniho auta, ktere v lete zase skoro nejezdim ;)
E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej 330i 200kw

#71 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Když už jsme u čísel v označení oleje a jejich významu, tak 10W znamená zaručenou čerpatelnost a viskozitu <7000 při teplotě -25°C, tzn. i při parkování venku je to v našich podmínkách normálně bez obav použitelný olej.
5W to samé pro -30° C
0W to samé pro -35° C
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej 330i 200kw

#72 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Ámen, předsedo...
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
velinsto
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: pát 10.02.2017 12:48
Bydliště: praha

Re: Olej 330i 200kw

#73 Příspěvek od velinsto »

ahoj, připojím se do diskuze.
poridil jsem si prave 330i N52. puvodni majitel tam lil 5W30. Mě dovozce (auto je z nemecka, dovozce je tu na foru poměrně známý) doporucil taky 5W30,

objednal jsem tedy 5W30 (CASTROL EDGE TITANIUM FST 5W-30 LL). Pak mi ale zavolali z toho shopu, že nově už BMW tento olej nepodporuje, že by tam měl byt 5W40.

Nemám problém přejít na 5W40, jen se chci zeptat, jestli můžu přejít jen tak, nebo je třeba nejaký "proplach" předtím, než tam 5W40 naliju

pro uplnost ... rocne najedu max 5000km, většinou po městě, takže měnit budu 1x ročně

díky!
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej 330i 200kw

#74 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Bez proplachu. Jak bys chtěl z motoru odstranit zbytky proplachovacího oleje? :-)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

Re: Olej 330i 200kw

#75 Příspěvek od TANN3R »

Přece udělat proplach proplachu :D

Z principu nemám rád ruzny proplachovací sragory, už jen proto, že různě po motoru vždycky nějakej půllitr oleje zůstane.
velinsto
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: pát 10.02.2017 12:48
Bydliště: praha

Re: Olej 330i 200kw

#76 Příspěvek od velinsto »

nojo nojo :)
takže tam dam ten 5W40 ...
dik
jiriik
Registrovaný
Příspěvky: 655
Registrován: čtv 09.09.2010 00:00
Bydliště: Jeseník
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej 330i 200kw

#77 Příspěvek od jiriik »

Tak vidím, nebo možná nevidím měrku oleje :D 330i 200 kw jí nemá, kolik tam patří oleje a jak poznám, že chybí a kolik dolít?

dnes se mi rozsvítila žlutá olejnička, kolik to je úbytek, kolik dolít?

díky
Uživatelský avatar
JayFader
Registrovaný
Příspěvky: 281
Registrován: stř 19.10.2011 00:00

Re: Olej 330i 200kw

#78 Příspěvek od JayFader »

Nevím jak u N53, ale N54 má 6,5l oleje, to si někde pohledej. Při výměně nechám vše vytéct a pak naleju přesně tenhle objem. Po zahřátí elektronická měrka ukáže hodnotu na max levelu. Myslím, že pokud elektronika zahlásí málo oleje, dolil bych rovný litr. Je to popsané v manuálu, už si to přesně nepamatuju.
Naposledy upravil(a) JayFader dne stř 13.09.2017 20:09, celkem upraveno 3 x.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: Olej 330i 200kw

#79 Příspěvek od pavproch »

mám taky N53 bez drátoměrky: Ano, je to tak, když elektronická měrka hlásí dolít, tak přesně jeden litr.
kompre
Registrovaný
Příspěvky: 131
Registrován: pon 14.10.2013 00:00

Re: Olej 330i 200kw

#80 Příspěvek od kompre »

dolej pol litra a uvidis :) aj n53 ma 6,5l
Odpovědět