Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Použití vzduchového podvozku

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Radek 46
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: pon 06.02.2017 18:26

Použití vzduchového podvozku

#1 Příspěvek od Radek 46 »

Dobrý den, ahoj.

Mám dotaz ohledně vzduchového podvozku na E46 328i
Když jej namntuji dosáhnu i vyšší světlé výšky?

Případně jaký podvozek doporučujete.

Předem dík.
Radek.
Rouballik
Registrovaný
Příspěvky: 68
Registrován: pát 24.05.2013 00:00

Re: Použití vzduchového podvozku

#2 Příspěvek od Rouballik »

Velkou neznámou je to co myslíš vzduchový podvozek.

Pokud myslíš NIVO tzn sériový vzducháč tak to je řekněme jiný způsob pružení. Tlumič je obdobný, ale místo pružiny je měch. Takový systém obecně nesnižuje, ale upravuje způsob pružení. Otázkou je jestli má smysl něco takového vymýšlet a přestavovat. Musíš totiž udělat tlumiče i eletroniku.

Druhou variantou je sportovní podvozek na vzduchových měchách určený právě k tomu, aby šel stavit. To je například toto: http://tatechnix.cz/45523-sada-vzduchov ... 72060.html Takový podvozky jdou přifukovat a odfukovat čímž upravuješ výšku.
To vypadá v realitě takhle:


K tomu se dá koupit sada komponent a nebo to lidí staví ze stavíků. Nakoupí stavík a nechají si udělat měchy. Pak to napojí na elektroniku a vzduch.
Radek 46
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: pon 06.02.2017 18:26

Re: Použití vzduchového podvozku

#3 Příspěvek od Radek 46 »

Díky moc za info.

Druhá varianta je ta pravá - sportovní podvozek - video pomohlo. Volal jsem i prodejcům a nedokázal mi ani jeden říct jestli to jde i směrem na horu.

Potřebuji sem tam překonat v rychlosti kroku polňačku :? a na druhou stranu chci na asfaltu poslat zadek vpřed :twisted: :twisted: :twisted:
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Použití vzduchového podvozku

#4 Příspěvek od JaraX »

a víš o tom že to nestojí 10 tisíc?
Radek 46
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: pon 06.02.2017 18:26

Re: Použití vzduchového podvozku

#5 Příspěvek od Radek 46 »

Vím.. min. 60 tis, kára 80tis.. ano nejsem normální.. tvořím si univerzální zábavnou káru kterou budu řídit já a né elektronika.. :twisted:
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Použití vzduchového podvozku

#6 Příspěvek od JaraX »

a proto tam té elektroniky přidáš jo? :)
Uživatelský avatar
Kani
Registrovaný
Příspěvky: 1583
Registrován: ned 15.03.2009 01:00
Bydliště: Orlova

Re: Použití vzduchového podvozku

#7 Příspěvek od Kani »

Tvrdit o autu s ABS, ASC/DSC, ze bude bez elektroniky a rizeno pouze ridicem je rouhani :twisted:
Radek 46
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: pon 06.02.2017 18:26

Re: Použití vzduchového podvozku

#8 Příspěvek od Radek 46 »

:P
Woyta
Registrovaný
Příspěvky: 239
Registrován: stř 16.03.2016 01:00

Re: Použití vzduchového podvozku

#9 Příspěvek od Woyta »

Znamej ma do garaze schod kterej musi prelezt. Na aute ma vyskove stavitelnej pevnej podvozek. Ale pod dosedy pruzin si udelal pisty aby si mohl auto prizvednout v pripade potreby.
DWXak
Registrovaný
Příspěvky: 1162
Registrován: stř 01.09.2010 00:00
Bydliště: Trutnov

Re: Použití vzduchového podvozku

#10 Příspěvek od DWXak »

Mám na svojí E36 vzduchovej podvozek, co tě konkrétně zajímá?

Variant je hrozně moc, od různých typů měchů, systémů až po kompletní sady od různejch výrobců, záleží jen kolik na to máš peněz a kolik hodláš investovat :)
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: Použití vzduchového podvozku

#11 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

No mě by zajímalo jak je to na E36 pohodlný při větším snížení a jak se náklání do zatáčky a vůbec chová při "rasantní" jízdě, tj.kudla?
DWXak
Registrovaný
Příspěvky: 1162
Registrován: stř 01.09.2010 00:00
Bydliště: Trutnov

Re: Použití vzduchového podvozku

#12 Příspěvek od DWXak »

To je tezky rict. Pohodlny mi to prijde hodne, ale jelikoz jsem zvyklej na static 2cm od zeme na dorazech, tak to ja nemuzu posoudit, ale urcite ten vzduch lip filtruje nase silnice, auto tolik neslace, netluce.

Kdyz je nastavenej mensi tlak v mechu / auto je niz, tak je to celkem hezkej tichej povoz. Kdyz je vetsi tlak v mechu / auto je vejs, tak to dost celkove ztvrdne a da se s tim i v ramci moznosti jet klasicka kudla, to ale zalezi na jakym podvozku je to postaveny a jaky ma kdo kola/pneu. Ja s tim osobne jednou jel trasu kde se jezdi vrchy a prijemne me to prekvapilo, limitoval me jen muj strach ze zuju ty svoje nastreleny gumy :D
Radek 46
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: pon 06.02.2017 18:26

Re: Použití vzduchového podvozku

#13 Příspěvek od Radek 46 »

DWXak píše:Mám na svojí E36 vzduchovej podvozek, co tě konkrétně zajímá?

Variant je hrozně moc, od různých typů měchů, systémů až po kompletní sady od různejch výrobců, záleží jen kolik na to máš peněz a kolik hodláš investovat :)
Ahoj,

zajímá mě co máš ty a na kolik tě to přišlo.

Případně jestli víš, že je lepší si připlatit..

Já budu podvozek týrat sem tam na polňačce, což znamená, že se potřebuji dostat co nejvýš, ale taky proběhne nějaký ten DRIFTÍK, takže prozměnu směrem dolů a nejlepe aby byl ve spodní poloze tvrdej.

Dík R.
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

Re: Použití vzduchového podvozku

#14 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Z fyzikálních důvodů to bude fungovat přesně naopak, dole měkké (nízký tlak), nahoře tvrdé (napumpované).
Celkem zajímavá věc je Nivomat od Sachsu, ale to je spíš na udržování stálé světlé výšky (hlavní výhodou je, že je vše v tom tlumiči, poměrně malého průměru).
Tyhle jsou teď na eBay nové za 125€/kus (SUPER TOURING NIVOMAT Teilenummer: 444005, původně z Golfa Variant).
Woyta
Registrovaný
Příspěvky: 239
Registrován: stř 16.03.2016 01:00

Re: Použití vzduchového podvozku

#15 Příspěvek od Woyta »

Řekl bych že rozdíl nebude tak výrazný. Přeci jen zdvyhame stále stejnou hmotnost. Tedy bych řekl, že tlak se moc lišit nebude. Rozdíl bude množství vzduchu v mechu.


Ted jsem narazil na řešení co používají off roadaci. Do středu pružiny dávají vzduchový mech sedacky z náklaďáku a v případě potřeby mechy prifouknou a zvednou auto.
Řešení asi za 1500kc pro zadni napravu.

Předek je na řešení horsi. Ale to jsem zmiňoval jak to udelal známý.
Na tlumič asi zadnej mech nenasadime.
Rouballik
Registrovaný
Příspěvky: 68
Registrován: pát 24.05.2013 00:00

Re: Použití vzduchového podvozku

#16 Příspěvek od Rouballik »

Totic píše:No mě by zajímalo jak je to na E36 pohodlný při větším snížení a jak se naklání do zatáčky a vůbec chová při "rasantní" jízdě, tj.kudla?
To záleží jak to moc zbastlíš a nebo to uděláš pořádně.


Pokud to napojíš přes antiwank kit, tak máš vyřešenou onu situaci, kdy v zatáčce odstředivá síla stláčí měchy na jedné straně a posílá tlak na druhou stranu, kde se to zvyšuje. To byl typický neduh vzduchů. Řešením je uzavírka antiwank kitem: https://tatechnix.cz/74171-antiwank-kit ... 18847.html

To zamkne průchod vzduchu na straně a nedovolí přechod na druhou stranu..
Odpovědět