Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Použití vzduchového podvozku
Použití vzduchového podvozku
Dobrý den, ahoj.
Mám dotaz ohledně vzduchového podvozku na E46 328i
Když jej namntuji dosáhnu i vyšší světlé výšky?
Případně jaký podvozek doporučujete.
Předem dík.
Radek.
Mám dotaz ohledně vzduchového podvozku na E46 328i
Když jej namntuji dosáhnu i vyšší světlé výšky?
Případně jaký podvozek doporučujete.
Předem dík.
Radek.
Re: Použití vzduchového podvozku
Velkou neznámou je to co myslíš vzduchový podvozek.
Pokud myslíš NIVO tzn sériový vzducháč tak to je řekněme jiný způsob pružení. Tlumič je obdobný, ale místo pružiny je měch. Takový systém obecně nesnižuje, ale upravuje způsob pružení. Otázkou je jestli má smysl něco takového vymýšlet a přestavovat. Musíš totiž udělat tlumiče i eletroniku.
Druhou variantou je sportovní podvozek na vzduchových měchách určený právě k tomu, aby šel stavit. To je například toto: http://tatechnix.cz/45523-sada-vzduchov ... 72060.html Takový podvozky jdou přifukovat a odfukovat čímž upravuješ výšku.
To vypadá v realitě takhle:
K tomu se dá koupit sada komponent a nebo to lidí staví ze stavíků. Nakoupí stavík a nechají si udělat měchy. Pak to napojí na elektroniku a vzduch.
Pokud myslíš NIVO tzn sériový vzducháč tak to je řekněme jiný způsob pružení. Tlumič je obdobný, ale místo pružiny je měch. Takový systém obecně nesnižuje, ale upravuje způsob pružení. Otázkou je jestli má smysl něco takového vymýšlet a přestavovat. Musíš totiž udělat tlumiče i eletroniku.
Druhou variantou je sportovní podvozek na vzduchových měchách určený právě k tomu, aby šel stavit. To je například toto: http://tatechnix.cz/45523-sada-vzduchov ... 72060.html Takový podvozky jdou přifukovat a odfukovat čímž upravuješ výšku.
To vypadá v realitě takhle:
K tomu se dá koupit sada komponent a nebo to lidí staví ze stavíků. Nakoupí stavík a nechají si udělat měchy. Pak to napojí na elektroniku a vzduch.
Re: Použití vzduchového podvozku
Díky moc za info.
Druhá varianta je ta pravá - sportovní podvozek - video pomohlo. Volal jsem i prodejcům a nedokázal mi ani jeden říct jestli to jde i směrem na horu.
Potřebuji sem tam překonat v rychlosti kroku polňačku
a na druhou stranu chci na asfaltu poslat zadek vpřed

Druhá varianta je ta pravá - sportovní podvozek - video pomohlo. Volal jsem i prodejcům a nedokázal mi ani jeden říct jestli to jde i směrem na horu.
Potřebuji sem tam překonat v rychlosti kroku polňačku




Re: Použití vzduchového podvozku
a víš o tom že to nestojí 10 tisíc?
Re: Použití vzduchového podvozku
Vím.. min. 60 tis, kára 80tis.. ano nejsem normální.. tvořím si univerzální zábavnou káru kterou budu řídit já a né elektronika.. 

Re: Použití vzduchového podvozku
a proto tam té elektroniky přidáš jo? 

Re: Použití vzduchového podvozku
Tvrdit o autu s ABS, ASC/DSC, ze bude bez elektroniky a rizeno pouze ridicem je rouhani 

Re: Použití vzduchového podvozku
Znamej ma do garaze schod kterej musi prelezt. Na aute ma vyskove stavitelnej pevnej podvozek. Ale pod dosedy pruzin si udelal pisty aby si mohl auto prizvednout v pripade potreby.
Re: Použití vzduchového podvozku
Mám na svojí E36 vzduchovej podvozek, co tě konkrétně zajímá?
Variant je hrozně moc, od různých typů měchů, systémů až po kompletní sady od různejch výrobců, záleží jen kolik na to máš peněz a kolik hodláš investovat
Variant je hrozně moc, od různých typů měchů, systémů až po kompletní sady od různejch výrobců, záleží jen kolik na to máš peněz a kolik hodláš investovat

-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: Použití vzduchového podvozku
No mě by zajímalo jak je to na E36 pohodlný při větším snížení a jak se náklání do zatáčky a vůbec chová při "rasantní" jízdě, tj.kudla?
Re: Použití vzduchového podvozku
To je tezky rict. Pohodlny mi to prijde hodne, ale jelikoz jsem zvyklej na static 2cm od zeme na dorazech, tak to ja nemuzu posoudit, ale urcite ten vzduch lip filtruje nase silnice, auto tolik neslace, netluce.
Kdyz je nastavenej mensi tlak v mechu / auto je niz, tak je to celkem hezkej tichej povoz. Kdyz je vetsi tlak v mechu / auto je vejs, tak to dost celkove ztvrdne a da se s tim i v ramci moznosti jet klasicka kudla, to ale zalezi na jakym podvozku je to postaveny a jaky ma kdo kola/pneu. Ja s tim osobne jednou jel trasu kde se jezdi vrchy a prijemne me to prekvapilo, limitoval me jen muj strach ze zuju ty svoje nastreleny gumy
Kdyz je nastavenej mensi tlak v mechu / auto je niz, tak je to celkem hezkej tichej povoz. Kdyz je vetsi tlak v mechu / auto je vejs, tak to dost celkove ztvrdne a da se s tim i v ramci moznosti jet klasicka kudla, to ale zalezi na jakym podvozku je to postaveny a jaky ma kdo kola/pneu. Ja s tim osobne jednou jel trasu kde se jezdi vrchy a prijemne me to prekvapilo, limitoval me jen muj strach ze zuju ty svoje nastreleny gumy

Re: Použití vzduchového podvozku
Ahoj,DWXak píše:Mám na svojí E36 vzduchovej podvozek, co tě konkrétně zajímá?
Variant je hrozně moc, od různých typů měchů, systémů až po kompletní sady od různejch výrobců, záleží jen kolik na to máš peněz a kolik hodláš investovat
zajímá mě co máš ty a na kolik tě to přišlo.
Případně jestli víš, že je lepší si připlatit..
Já budu podvozek týrat sem tam na polňačce, což znamená, že se potřebuji dostat co nejvýš, ale taky proběhne nějaký ten DRIFTÍK, takže prozměnu směrem dolů a nejlepe aby byl ve spodní poloze tvrdej.
Dík R.
Re: Použití vzduchového podvozku
Z fyzikálních důvodů to bude fungovat přesně naopak, dole měkké (nízký tlak), nahoře tvrdé (napumpované).
Celkem zajímavá věc je Nivomat od Sachsu, ale to je spíš na udržování stálé světlé výšky (hlavní výhodou je, že je vše v tom tlumiči, poměrně malého průměru).
Tyhle jsou teď na eBay nové za 125€/kus (SUPER TOURING NIVOMAT Teilenummer: 444005, původně z Golfa Variant).
Celkem zajímavá věc je Nivomat od Sachsu, ale to je spíš na udržování stálé světlé výšky (hlavní výhodou je, že je vše v tom tlumiči, poměrně malého průměru).
Tyhle jsou teď na eBay nové za 125€/kus (SUPER TOURING NIVOMAT Teilenummer: 444005, původně z Golfa Variant).
Re: Použití vzduchového podvozku
Řekl bych že rozdíl nebude tak výrazný. Přeci jen zdvyhame stále stejnou hmotnost. Tedy bych řekl, že tlak se moc lišit nebude. Rozdíl bude množství vzduchu v mechu.
Ted jsem narazil na řešení co používají off roadaci. Do středu pružiny dávají vzduchový mech sedacky z náklaďáku a v případě potřeby mechy prifouknou a zvednou auto.
Řešení asi za 1500kc pro zadni napravu.
Předek je na řešení horsi. Ale to jsem zmiňoval jak to udelal známý.
Na tlumič asi zadnej mech nenasadime.
Ted jsem narazil na řešení co používají off roadaci. Do středu pružiny dávají vzduchový mech sedacky z náklaďáku a v případě potřeby mechy prifouknou a zvednou auto.
Řešení asi za 1500kc pro zadni napravu.
Předek je na řešení horsi. Ale to jsem zmiňoval jak to udelal známý.
Na tlumič asi zadnej mech nenasadime.
Re: Použití vzduchového podvozku
To záleží jak to moc zbastlíš a nebo to uděláš pořádně.Totic píše:No mě by zajímalo jak je to na E36 pohodlný při větším snížení a jak se naklání do zatáčky a vůbec chová při "rasantní" jízdě, tj.kudla?
Pokud to napojíš přes antiwank kit, tak máš vyřešenou onu situaci, kdy v zatáčce odstředivá síla stláčí měchy na jedné straně a posílá tlak na druhou stranu, kde se to zvyšuje. To byl typický neduh vzduchů. Řešením je uzavírka antiwank kitem: https://tatechnix.cz/74171-antiwank-kit ... 18847.html
To zamkne průchod vzduchu na straně a nedovolí přechod na druhou stranu..