Zdravím pánové,
u mé e39 09/2000 tour nefunguje již delší dobu mfl volant je sport. Multifunkce jen svítí, ale nereagují tlačítka levé části na rádio a telefon, tlačítka na pravé části pro tempomat fungují. Občas se stane, že ten tempomat nefunguje. Hledal bych souvislost v nefunkční ABS jednotce která po zahřátí vypadne.
Co jsem zkoušel
Jiný volant
Kroužek pod volantem
Elektrickou část spínačky
Měřil jsem kompletně IBus v autě. Všude je 12V měřitelných multimetrem jen ve volantu není. Zkoušel jsem napojit externě drát z IBus do MFL napřímo taktéž žádná změna.
Napájení volantu funkční
Kostra funkční
Nemá někdo nějaký nápad?
PS žádná neoriginální věc jako X Carlink dension apod není, v autě dodělaná pouze hudba DSP, ale jen výměnou stávající kabeláže za jinou a osazením jiných repro
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E39 a nefunkční MFL VYŘEŠENO
E39 a nefunkční MFL VYŘEŠENO
Naposledy upravil(a) Lucifer dne úte 12.09.2017 16:58, celkem upraveno 1 x.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 432
- Registrován: čtv 30.06.2011 00:00
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: E39 a nefunkční MFL
mrkni z jakýho roku je volant, taky jsem měl podobnej problém.
Re: E39 a nefunkční MFL
presne, nektere volanty vyzaduji externi mfl jednotku, nektere ji maji uz integrovanou v sobe... tempomat je extra drat, s multifunkci na radio atd nijak nesouvisejici ani s rokama se nemenici.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 432
- Registrován: čtv 30.06.2011 00:00
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: E39 a nefunkční MFL
Přesně tak Snejku, koupil jsem dva volanty než jsem na tohle přišel 

Re: E39 a nefunkční MFL
Tak jsem se dopracoval výsledku.
Minulý týden jsem se pustil do kompletní kontroly kabeláže okolo volantového sloupku.
Měřil jsem si IBus raději osciloskopem a na budíkách IBus naživu, u kroužku pod volantem mrtvo 0V. (Natažen nový drát)
Dnes jsem si půjčil volant na vyzkoušení a MFL funguje. Ještě budu zkoušet jestli to nemá vliv na tempomat.
Každopádně někde po cestě se musel uklepat IBus drát směrem do volantu a zároveň lehla levá část MFL.
Jinak volant je v autě původní originál, nebyl měněný za starší ani za novější tudíž záměna MFL za starší nehrozila.
Děkuji ale za rady pánové
Minulý týden jsem se pustil do kompletní kontroly kabeláže okolo volantového sloupku.
Měřil jsem si IBus raději osciloskopem a na budíkách IBus naživu, u kroužku pod volantem mrtvo 0V. (Natažen nový drát)
Dnes jsem si půjčil volant na vyzkoušení a MFL funguje. Ještě budu zkoušet jestli to nemá vliv na tempomat.
Každopádně někde po cestě se musel uklepat IBus drát směrem do volantu a zároveň lehla levá část MFL.
Jinak volant je v autě původní originál, nebyl měněný za starší ani za novější tudíž záměna MFL za starší nehrozila.
Děkuji ale za rady pánové