Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
6q převodovka do 525/530D E39
Mě šlo jen o to, že by to možná sežralo o litřík méně, což se za 5 let předpokládaného provozu docela i projeví....navíc ty převodovky jsou na Allegru u poláků za hubičku.. 2000zl+
Ex e46 320d / Ex e39 540iAT / Ex e39 528i / Ex e39 540iAT #2 / Aktual Volvo S60 '01 2,3i T5@207kW LPG + SAAB 9-5 '99 2,3iA Turbo SportCombi 125kW + služební Yeti chrochták 4x4 + opět pošilhávám po BMW V8 

Táta má e39 alpinu d10. Je to postavený na základu 530d a je u toho pravě manuální šestikvalt. Šestka je samozřejmě do rychla (0,83), takže je tam pokles 500 otáček. Na šestku to jede např. na 3tisíce 190 což je paráda.
Převodovka z e46/60/90 by měla na přírubu pasovat bez problémů, bude ale delší, takže by se musel řešit kardan. Třeba by ale vyšel nějákej z jiný motorizace nebo z automatu. To už by se muselo ale změřit jak velkej rozdíl to je. Vzhledem k tomu, že šestka je do rychla, tak diferák zůstane původní.

Převodovka z e46/60/90 by měla na přírubu pasovat bez problémů, bude ale delší, takže by se musel řešit kardan. Třeba by ale vyšel nějákej z jiný motorizace nebo z automatu. To už by se muselo ale změřit jak velkej rozdíl to je. Vzhledem k tomu, že šestka je do rychla, tak diferák zůstane původní.
Nejlepší by bylo se na obě převodovky třeba někde na vrakáči podívat a oměřit. Délky kardanu jsou uvedeny v etk, liší se jak automat/manuál, tak i u ruzných motorizací. Ale je možný, že pro některý motorizace má kardan jinej konec a nešel by použít. Ale to jsou předčasný úvahy. Nejdřív je potřeba změřit o kolik se liší...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 582
- Registrován: pát 05.03.2010 01:00
Bude to ten samej případ jako u V8 pěti a šestikvalt. Šestikvalt je delší, takže vyrobit držák převodovky, případně zkrátit táhla řazení, pokud by bylo třeba. Kardan nechat zkrátit a vyvážit, přírubu lze dát jakou bude třeba. Difer by měl zůstat v případě přestavby pětikvaltu na šestikvalt stejnej. Převody budou stejný nebo jen mírně odlišný, akorát bude navíc šestka. Při zástavbě V8 s šestikvaltem do E30 jsem řešil přesně to stejný.
Uz mame odpoved od ZF
Jak jsem cekal, boji se polozit "do problemu"
Nicmene mam v pdf nakres s rozmery a vsemi parametry obou skrini, jak bude chvile, mrknu na rozdily. Jeste ho zkusim zneuzit na tu 6HP z e60 530iA 190kW
Hello,
I really like your idea, but it is not possible to send you specific drawings or documents of our 8HP. The only thing I can send you, are the technical data sheets of the 5HP19 and the 8HP45, you will find attached.
Please realize that it is "nearly" impossible to change a 8HP for a 5Hp. The hardware will be the smallest problem, but the software will be a big problem. Today the transmission communicates with a lot of control units in the periphery and you have to make sure, that they communicate in the same "language". The next problem are the parameters the transmission gets from the engine. There is a 170KW/231PS engine in the E39 and a 200KW/272PS engine in the F10. That means you will have different parameters for rotation speed and torque, and that means you have to adapt that in the transmission. To do that you need a special development tool which you won´t get and so one.
So these are only some examples you should think about before you buy a 8HP for such a project.
Mit freundlichen Grüßen/Kind regards
T. B.
ZF Services
Technische Projekte / Technical Projects



Hello,
I really like your idea, but it is not possible to send you specific drawings or documents of our 8HP. The only thing I can send you, are the technical data sheets of the 5HP19 and the 8HP45, you will find attached.
Please realize that it is "nearly" impossible to change a 8HP for a 5Hp. The hardware will be the smallest problem, but the software will be a big problem. Today the transmission communicates with a lot of control units in the periphery and you have to make sure, that they communicate in the same "language". The next problem are the parameters the transmission gets from the engine. There is a 170KW/231PS engine in the E39 and a 200KW/272PS engine in the F10. That means you will have different parameters for rotation speed and torque, and that means you have to adapt that in the transmission. To do that you need a special development tool which you won´t get and so one.
So these are only some examples you should think about before you buy a 8HP for such a project.
Mit freundlichen Grüßen/Kind regards
T. B.
ZF Services
Technische Projekte / Technical Projects
- Přílohy
-
- 8HP_data.JPG (66.27 KiB) Zobrazeno 3572 x
-
- 8HP.JPG (72.6 KiB) Zobrazeno 3572 x
-
- 5HP_data.JPG (42.87 KiB) Zobrazeno 3572 x
-
- 5HP.JPG (63.37 KiB) Zobrazeno 3572 x
“Ability is what you're capable of doing.”
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2
- Registrován: stř 01.07.2015 00:00
- Kontaktovat uživatele:
Re: 6q převodovka do 525/530D E39
Má k tomuhle někdo víc informací prosím? Už delší dobu nad tomhle taky uvažuju a říkám si, že až bych měnil spojku, tak bych tohle rovnou absolvoval, poněvadž mi tak přijde, že je vratům zbytečné any motor při 160 točil přes 3t ot./min. A docela mě to začíná štvát vzhledem k tomu že vím, že se na m57 dával i šestikvalt a taková převodovka existuje... Nechápu, proč to do e39 nedávali taky.
Re: 6q převodovka do 525/530D E39
Nedávali to proto, že to jede 240 na 5q
co vím, tak uživatel ALL ji tam má ale nadrbal se s tím. Jinak to bude chtít určitě i se spojkou, protože 6q z E46 /E60 má na lamele tisícihran a né 10 zubů jako E39.
