Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

6q převodovka do 525/530D E39

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Majkl328
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: sob 08.08.2009 00:00
Bydliště: Jindřichův Hradec, Praha
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od Majkl328 »

Nikde sem to tady nenašel. Jde namontovat bez nějakých úprav 6q prevodovka z 3.0d E46 do 525d E39? Motory by to měly bejt stejny zakladem ne? Řešil to někdo? Jestli sem založil už jednou založenej topic, tak se omlouvám.
Wocky
Registrovaný
Příspěvky: 262
Registrován: ned 20.02.2005 01:00
Bydliště: Dolní Kralovice

#2 Příspěvek od Wocky »

Taky by mě to zajímalo, zdali to někdo zkoušel vyměmit kus za kus. Určitě by se musel vyměnit diferák a asi i kardan.
Majkl328
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: sob 08.08.2009 00:00
Bydliště: Jindřichův Hradec, Praha
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Majkl328 »

Toť otázkou no :)
Uživatelský avatar
cmelak
Registrovaný
Příspěvky: 1539
Registrován: úte 29.07.2008 00:00
Bydliště: Praha - Čeština do BMW

#4 Příspěvek od cmelak »

To by byla bomba kdyby to šlo :) Asi bychom měli bejt průkopníci a zkusit to jestli najdeš převodovku z e46 330d :lol: To bych si snad kvůli tomu i koupil dálniční známku :D
Čeština do BMW, MK4, CCC, CIC, Aktualizace navigace 2019, Odblok TV/DVD
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#5 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

a co treba ZF 8HP (8qAutomat z F10 a pod) misto e39 ZF 5HP 5qA? :wink: stare automaty bylo mozne nacpat prakticky na cokoliv a fungovalo to, nevim, jestli ZF kompletne nezmenilo rizeni a pod...
“Ability is what you're capable of doing.”
Traviss
Registrovaný
Příspěvky: 216
Registrován: čtv 11.09.2008 00:00
Bydliště: Ostrava

#6 Příspěvek od Traviss »

Taky bych chtěl 6q ale automat z e60/61 do své e39 540iA 5q, to kdyby šlo by byla bomba ;-)
Ex e46 320d / Ex e39 540iAT / Ex e39 528i / Ex e39 540iAT #2 / Aktual Volvo S60 '01 2,3i T5@207kW LPG + SAAB 9-5 '99 2,3iA Turbo SportCombi 125kW + služební Yeti chrochták 4x4 + opět pošilhávám po BMW V8 ;)
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#7 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

z e60 by to melo jit, kdyz nic tak motory jsou "stejne"... napsal jsem do ZF pro dokumentaci, treba odpovi :-)
“Ability is what you're capable of doing.”
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Snejk »

tezko rict jestli by se ti can z e39 bavil s jednotkama na canu z e60... podle me bez dme, ike a cas by se to na tebe totalne vysralo :)
Traviss
Registrovaný
Příspěvky: 216
Registrován: čtv 11.09.2008 00:00
Bydliště: Ostrava

#9 Příspěvek od Traviss »

Mě šlo jen o to, že by to možná sežralo o litřík méně, což se za 5 let předpokládaného provozu docela i projeví....navíc ty převodovky jsou na Allegru u poláků za hubičku.. 2000zl+
Ex e46 320d / Ex e39 540iAT / Ex e39 528i / Ex e39 540iAT #2 / Aktual Volvo S60 '01 2,3i T5@207kW LPG + SAAB 9-5 '99 2,3iA Turbo SportCombi 125kW + služební Yeti chrochták 4x4 + opět pošilhávám po BMW V8 ;)
Majkl328
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: sob 08.08.2009 00:00
Bydliště: Jindřichův Hradec, Praha
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Majkl328 »

No vida na převodovku z E60 sem nemyslel, kua nechce to někdo vyzkoušet\? Jde mi teda o ten manuál spíš.
PITAK
Registrovaný
Příspěvky: 80
Registrován: pát 11.11.2011 01:00

#11 Příspěvek od PITAK »

Táta má e39 alpinu d10. Je to postavený na základu 530d a je u toho pravě manuální šestikvalt. Šestka je samozřejmě do rychla (0,83), takže je tam pokles 500 otáček. Na šestku to jede např. na 3tisíce 190 což je paráda. :)

Převodovka z e46/60/90 by měla na přírubu pasovat bez problémů, bude ale delší, takže by se musel řešit kardan. Třeba by ale vyšel nějákej z jiný motorizace nebo z automatu. To už by se muselo ale změřit jak velkej rozdíl to je. Vzhledem k tomu, že šestka je do rychla, tak diferák zůstane původní.
Majkl328
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: sob 08.08.2009 00:00
Bydliště: Jindřichův Hradec, Praha
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Majkl328 »

Konečně se nám to hlo kousek dopředu. Pokles otáček o 500ot. je moc hezký. Tak aby se ještě nějak vyřešil ten kardan :) Dá se nějak zjistit délka jednotlivých převodovek a kardanů?
drifterCZ
Registrovaný
Příspěvky: 193
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Žďár nad Sázavou

#13 Příspěvek od drifterCZ »

kardan není problém nechat zkrátit, spíš bych řešil uchycení převodovky ke kastli, bojím se, že to bude řešený jinak
PITAK
Registrovaný
Příspěvky: 80
Registrován: pát 11.11.2011 01:00

#14 Příspěvek od PITAK »

Nejlepší by bylo se na obě převodovky třeba někde na vrakáči podívat a oměřit. Délky kardanu jsou uvedeny v etk, liší se jak automat/manuál, tak i u ruzných motorizací. Ale je možný, že pro některý motorizace má kardan jinej konec a nešel by použít. Ale to jsou předčasný úvahy. Nejdřív je potřeba změřit o kolik se liší...
StepanMatl
Registrovaný
Příspěvky: 582
Registrován: pát 05.03.2010 01:00

#15 Příspěvek od StepanMatl »

Jde tam dát převodovka z E46 FL. Kontaktuj člena all, ten ji tam myslím měl ;-)
BOOST
Registrovaný
Příspěvky: 210
Registrován: pon 01.03.2004 01:00
Bydliště: Někde kolem středu

#16 Příspěvek od BOOST »

Bude to ten samej případ jako u V8 pěti a šestikvalt. Šestikvalt je delší, takže vyrobit držák převodovky, případně zkrátit táhla řazení, pokud by bylo třeba. Kardan nechat zkrátit a vyvážit, přírubu lze dát jakou bude třeba. Difer by měl zůstat v případě přestavby pětikvaltu na šestikvalt stejnej. Převody budou stejný nebo jen mírně odlišný, akorát bude navíc šestka. Při zástavbě V8 s šestikvaltem do E30 jsem řešil přesně to stejný.
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#17 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Uz mame odpoved od ZF :-) Jak jsem cekal, boji se polozit "do problemu" :-) Nicmene mam v pdf nakres s rozmery a vsemi parametry obou skrini, jak bude chvile, mrknu na rozdily. Jeste ho zkusim zneuzit na tu 6HP z e60 530iA 190kW :-)

Hello,
I really like your idea, but it is not possible to send you specific drawings or documents of our 8HP. The only thing I can send you, are the technical data sheets of the 5HP19 and the 8HP45, you will find attached.
Please realize that it is "nearly" impossible to change a 8HP for a 5Hp. The hardware will be the smallest problem, but the software will be a big problem. Today the transmission communicates with a lot of control units in the periphery and you have to make sure, that they communicate in the same "language". The next problem are the parameters the transmission gets from the engine. There is a 170KW/231PS engine in the E39 and a 200KW/272PS engine in the F10. That means you will have different parameters for rotation speed and torque, and that means you have to adapt that in the transmission. To do that you need a special development tool which you won´t get and so one.
So these are only some examples you should think about before you buy a 8HP for such a project.

Mit freundlichen Grüßen/Kind regards
T. B.
ZF Services
Technische Projekte / Technical Projects
Přílohy
8HP_data.JPG
8HP_data.JPG (66.27 KiB) Zobrazeno 3573 x
8HP.JPG
8HP.JPG (72.6 KiB) Zobrazeno 3573 x
5HP_data.JPG
5HP_data.JPG (42.87 KiB) Zobrazeno 3573 x
5HP.JPG
5HP.JPG (63.37 KiB) Zobrazeno 3573 x
“Ability is what you're capable of doing.”
angelareese
Registrovaný
Příspěvky: 2
Registrován: stř 01.07.2015 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: 6q převodovka do 525/530D E39

#18 Příspěvek od angelareese »

I was also facing the same issue ,,..

____________________
MLM Software | Automobile Software
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

Re: 6q převodovka do 525/530D E39

#19 Příspěvek od Misanek »

Má k tomuhle někdo víc informací prosím? Už delší dobu nad tomhle taky uvažuju a říkám si, že až bych měnil spojku, tak bych tohle rovnou absolvoval, poněvadž mi tak přijde, že je vratům zbytečné any motor při 160 točil přes 3t ot./min. A docela mě to začíná štvát vzhledem k tomu že vím, že se na m57 dával i šestikvalt a taková převodovka existuje... Nechápu, proč to do e39 nedávali taky.
DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk

Re: 6q převodovka do 525/530D E39

#20 Příspěvek od DaweTDS »

Nedávali to proto, že to jede 240 na 5q :lol: co vím, tak uživatel ALL ji tam má ale nadrbal se s tím. Jinak to bude chtít určitě i se spojkou, protože 6q z E46 /E60 má na lamele tisícihran a né 10 zubů jako E39.
Odpovědět