Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

BMW 335i - rada před koupí

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Ancek
Registrovaný
Příspěvky: 76
Registrován: pon 19.10.2009 00:00

BMW 335i - rada před koupí

#1 Příspěvek od Ancek »

Ahoj, chci kupovat 335i, moje podmínky jsou motor N54, najeto do 150tis., iDrive, slušnější výbava a hlavní věc - musí to být odpočtovka, cena +- do 450tis bez DPH
Je to samozřejme velká bída jak u nás, tak u sousedů. Co říkáte na tento kousek? Je to snížené, což bych mít nemusel, ale dalo by se to překousnout

https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v% ... 31265.html

Díky za názory, popř. kdyby jste o něčem věděli, sem s tím :)
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW 335i - rada před koupí

#2 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Vypadá obstojně :) obecně platí jako u všech N54 se pídit po historii ohledně vstřikování, jestli byly měněné už vstřikovače, či ne? (pokud ne, tak tě to nejspíše čeká :) ) To stejné vysokotlaké čerpadlo na benzín :) Vodní pumpa 100-150 vždycky lehne - pokud nebylo měněno tak tě to taky čeká :)
Klasicky chčijou všechny těsnění kolem motoru - značí to problém na PCV ventilu ventilového víka nejspíše.
Vynechávání na volnoběh je prostě normální, missfire je takovej standard, druhá věco jsou zasrané ventily - některý kousky už jsou na hraně nutného čištění
A takovej evergreen jsou westgate na turbech :) při decelari a nebo startu chrastí a nebo se případně úplně zaseknou - pak přijde oblíbená hláška - plný výkon není k dispozici :D
A pak hledat olejový servis - jak často měněno a jakej olej :) Po sundání ventiolového víka, se z majitelů většinou stávají uhlobaroni :)

Pak už takové problémy jako u klasické e9X - automat, zda řadí jak má, olej byl/nebyl? Brzdy utrestaný, siláče a čepy předních ramen v hajzlu atd. :)


Takže když budeš mít super štěstí, tak během roku do toho klidně zahučíš docela zásadní finanční částkou, na druhou stranu je ten motor luxusní :) Takovej naftovej benzín :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Ancek
Registrovaný
Příspěvky: 76
Registrován: pon 19.10.2009 00:00

Re: BMW 335i - rada před koupí

#3 Příspěvek od Ancek »

Děkuji za vyčerpávající odpověď 8-) Takže sebou zkušenýho mechanika, bez něho by nákup nedopadl dobře :) U tohoto kousku si zkusím vyžádat servisní historii,
uvidíme, jak na tom bude. Líbí se mi třeba i tento kousek, sice to není odpočtovka, ale cena se mi zdá nízká...

https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v% ... 24205.html

anebo tento

https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v% ... 84464.html
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW 335i - rada před koupí

#4 Příspěvek od JaraX »

no hlavně ne xdrive
Ancek
Registrovaný
Příspěvky: 76
Registrován: pon 19.10.2009 00:00

Re: BMW 335i - rada před koupí

#5 Příspěvek od Ancek »

Díky za info, sbírám o těchto modelech informace, každá rada dobrá. Naposledy jsem měl naftovou třílitrovou E60, potom jsem BMW opustil a teď se chci zase vrátit
a proč rovnou neskočit do 335i, že ;) Jen s tím výběrem to bude asi horší..
Dave320
Registrovaný
Příspěvky: 590
Registrován: úte 14.02.2012 01:00
Bydliště: Kousek od Brna

Re: BMW 335i - rada před koupí

#6 Příspěvek od Dave320 »

A proč ne Xdrive?
Abych třeba věděl do budoucnosti kdybych se rozmýšlel pro 335i.
A jak s těmi vstřiky? Pokud byli už měměny tak je to OK?
Děkuji
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

Re: BMW 335i - rada před koupí

#7 Příspěvek od TANN3R »

Xdrive zvyšuje náklady na servis a krade pocit v řízení. Takovou tu lehkost, co umí dát jen zadokolka.. A samozřejmě zvyšuje spotřebu. Pro většinu lidí nemá žádnou výhodu, tím spíš že 335i si každej kupuje i pro zábavu, ne jen jako dopravní prostředek.

Zas pokud někdo bydlí v horách nebo oblastech, jde je většinu roku sníh, tak xdrive využije a má pro něj smysl si za něj připlácet.
VRsix
Registrovaný
Příspěvky: 505
Registrován: pát 01.07.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW 335i - rada před koupí

#8 Příspěvek od VRsix »

Xdrive u 335i, obzvlaste kdyz neni v serii, se hodi na kazdy den, kdyz zrovna neni sucho :) 4 mesice v roce me sere, 8 mesicu mi vyhovuje :)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW 335i - rada před koupí

#9 Příspěvek od JaraX »

ale houby, xdrive je pro žensky a nebo pro někoho kdo vyloženě bydlí na horách, ale prostě krade radost z jízdy, stejně tak jako výkon, zvyšuje spotřebu atd. a o tom jak odchází ty komponenty se vůbec bavit nebudu.
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

Re: BMW 335i - rada před koupí

#10 Příspěvek od RomanM3 »

mě to příjde že kolega to má asi trochu poladěné a díky xdrivu ten výkon snáze přenese na asfalt. což se zadokolkou jsi bez šance. ono není tak problém z té N54 dostat 400hp+ věřím že v tom případě má xdrive mnohem lepší odpich z místa než zadokolka.

jinak ale souhlasím, že xdrive pokud jej nepotřebuješ tak nebrat. ten pocit v zatáčkách se zadokolkou je mnohem lepší.

sám xdrive mám ve svojí pětce, protože s tím jezdí především manželka s dětmi a tady u nás umí zima pěkně potrápit. a já když jsem na cestách pryč tak poslední co potřebuju je, strachovat se jestli žena s dětmi dojela v pořádku do školky/školy práce a zpět jen proto že zrovna začalo zase sněžit jak vepř
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW 335i - rada před koupí

#11 Příspěvek od JaraX »

jasný, v horách je to jasné. ale prostě radost z jízdy to bere hodně.
odpich z místa bude u poladěné 335i lepší, na druhou stranu jak často potřebuješ odpích z místa?

i když ono to s tím xdrive zas tak horký nebude, kamarád hodně jezdí na horky, tak si koupi E60 s xdrive a no a už několikrát zapadl na bežné cestě, prostě když máš sníh pod autem, tak je ti uplně jedno kolik kol se točí. takže xdrive ma o to větší smysl u SUV které ma i nějakou prujezdnost a když zrovna nestojí na plynu, tak je ti taky xdrive k ničemu, když žena vletí na náledí do zatáčky, tak je prostě jedno kolik náprav ti to žene, když jedeš z kopce a brzdíš tak je xdrive tak akorát nevýhoda v podobě vyšší hmotnosti.
u nás se xdrive strašně popularizuje a uplně zbytečně.
Uživatelský avatar
zddan01 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2160
Registrován: stř 05.10.2016 17:57

Re: BMW 335i - rada před koupí

#12 Příspěvek od zddan01 Člen Klubu »

xdrive u auta, které nemá vyšší světlou výšku také moc nechápu, jízdnímu zážitku to vůbec nepřidá, že by ta trakce byl na suchu až taková, že by ji zadní náprava nedokázala přenést si úplně nemyslím (viz M modely), na druhou stranu, pokud je adheze nižší kvůli vodě, sněhu atd, tak zase není úplně ideální dávat plný plyn (a tím využít xdrive), taky člověk musí zatočit a zastavit ;)

xdrive u nás supluje nedostatečnou práci Správy a údržby silnic, zúčastnil jsem se jednou v zimě výletu do továrny v Dingolfingu pořádaného místním zastoupením BMW a když jsme přejížděli Šumavu ve Strážným, tak bylo jasné proč to tak je, u nás bílá silnice, v břečce vyjeté koleje, zapadlé kamiony, potom hranice a vyhrnutá mokrá silnice v celé šířce s pěkně černým asfaltem, člověk z BMW říkal, díky tomuhle se u nás xdrive tak prodává, zákaznící chtějí být pojištěni proti všemu, chtějí dojet bez starostí a zaplatí si za to...
můj názor je, že ve většině případů dojedeš i bez xdrive, chce to trochu cit, osobně jezdím celoročně s e64 645Ci a neměl jsem žádný problém
jo, je to pro ženský, nebo pro chlapy, co bezhlavě šlapou na plyn ;)

update: ještě dodám, že xdrive máme v e53, takže bez srovnání nejsem, plus vidím v té jistotě, že vyjedeš, jinak nic, v zatáčce pod plynem na sněhu nejde dveřmi napřed, ale drží se a prostě vykroužíš o dost větší poloměr a dostaneš se do protisměru :( , což se mi stalo jednou a nechci víc...
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW 335i - rada před koupí

#13 Příspěvek od MattyX Moderátor »

V jedné daily mám 4x4 celej rok a čistě kvůli průjezdnosti se to hodí asi tak 5 dní v roce, kdy se člověk potřebuje někam vyškrábat, ale zase to není nic, co by se zadohrabem nedalo taky zvládnout :) Ovšem marketingově dobrá věc - stačí se podívat kolik oveček a superblbů jezdí ve čtyřkole :)
Jen to prodražuje náklady na servis (atypické nápravy + pohon) a zvyšuje spotřebu...
Konkrétně u 35i vidět v xdrive jako výhodu v trakci, když tomu chceš naložit - to se tomu xdrivu nejvíc líbí :lol: , když mu naložíš hnedka z místa a v případě zvýšení výkonu opět namáháš pohon větším krouťákem, což do budoucna opět znamená jenom problém :)
Pro mě byla absence téhle věci jednou z podmínek při výběru 335i, už další poháněnou nápravu navíc nechci :D

jen pro zajímavost, teď jsem měl možnost na kluzné ploše vyzkoušet novou M140i na nových zimačkách - to auto mělo tak abnormální množství trakce, že jsem si musel vytočit kola a jít se podívat jestli to ve předu nemá poloosy :D Většinou je obava z takce na jedné nápravě úplně mimo - lidi jsou lenivý a prostě jen neumí jezdit, nic víc :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW 335i - rada před koupí

#14 Příspěvek od JaraX »

MattyX a nejlepší je když má nějakej poladěnej xdrive, manual, dáš plnej rejd, vytočíš to přes spojku a pustíš :D
Odpovědět