Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e65 vs e60 - rádce při koupi

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Odpovědět
Zpráva
Autor
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: e65 vs e60 - rádce při koupi

#1841 Příspěvek od JaraX »

nevýhoda toho plynu v E60 je že motory v E60 mají podle mě jiný SW, všechny E60-E64 trochu kolísají na volnoběh, sedmy mají všechny volnoběh samet, nevím proč to tak je, třeba Snejk osvětlí no a na plyn je to pak ještě o chlup horší.
jinak nevýhoda plynu v E60 je že tam nedáš větší nádrž jak 52L, kdežto v sedmě 103L, takže rozdíl v dojezdu obrovský.

strašáci motoru - unik oleje, unik vody, v E60kách odchází regulátory alternátorů. občas cívky, sem tam problémy s valvetronikem, sem tam nutnost nastavit rozvody. základ je při koupi nechat auto pořádně zkontrolovat někým kdo ty auta dělá, v jakým stavu je Valvetronic, vanos, a celkově to auto, hlavně elektrické věci, do těch u E60 nejvíc zahučíš, nejvíc potrápí ony magické zkratky, IBS, ELV, CCC,MPM, diversity, a furt nějaké shnilé dráty a zlámané kabely do víka kufru.

stačí tak?
Dawes
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: stř 01.06.2016 00:00

Re: e65 vs e60 - rádce při koupi

#1842 Příspěvek od Dawes »

Paráda,díky.
Tyhle zkratky už jsem všechny v minulosti řešil :D Akorát mě dostává to kolísání otáček na volnoběh. Ted už fakt nevím do jakého modelu jít. :( Mám známého,který má 5 let 545 e60 a dělá jenom spotřebák :shock:
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: e65 vs e60 - rádce při koupi

#1843 Příspěvek od JaraX »

tak většina lidí to ani nezaznamená, a pokud do toho sedneš z nafty, tak to ani nepoznáš, bude to furt 1000X lepší než nejlepší nafta na světě.
pokud do toho sedneš z E65 tak tě to nasere.
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

Re: e65 vs e60 - rádce při koupi

#1844 Příspěvek od laik »

A nestačila by 530i? Nebo je to stejný problém? myslím sw motoru
Dawes
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: stř 01.06.2016 00:00

Re: e65 vs e60 - rádce při koupi

#1845 Příspěvek od Dawes »

Tak aspon to je velké plus vůči naftě,kde jsem nechal pomalu kilo za půl roku :D
Dawes
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: stř 01.06.2016 00:00

Re: e65 vs e60 - rádce při koupi

#1846 Příspěvek od Dawes »

Na 530i čekám už delší dobu.Chtěl jsem N52,ale prostě nic nemůžu najít v cenovce do 300000.Většinou jsou bez výbavy :(
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: e65 vs e60 - rádce při koupi

#1847 Příspěvek od JaraX »

530i je ještě horší,
a proč si kupovat R6 když za ty prachy je V8
Uživatelský avatar
Don
Registrovaný
Příspěvky: 2043
Registrován: stř 24.06.2009 00:00
Bydliště: Brandýs nad Starou Plechovkou

Re: e65 vs e60 - rádce při koupi

#1848 Příspěvek od Don »

No protoze ma skoro stejnou spotrebu, ale za to jede hur.
...Jeep Cherokee 3.0D | E39 523iAT | E66 745Li | E53 X5 4.4iA | E39 528iAT LPG | RR Vogue L322 4.2 Supercharged
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

Re: e65 vs e60 - rádce při koupi

#1849 Příspěvek od TANN3R »

Nevím, co vás na těch benzínových R6 pořád tak láká. V 3er beru, ale v pětce nemá šestivál podle mě žádnej smysl. Nejede to, žere to o litr míň. Servisně dejme tomu rozdíl je, ale zanedbatelný. A to nemluvím o novější n53..
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: e65 vs e60 - rádce při koupi

#1850 Příspěvek od JaraX »

určitě bych si koupil N52 když bych mohl mít N62, to by musel být člověk magor, ségra ted jela z prahy z 645Ci za 8,9, to je prostě fantazie vzhledem k tomu výkonu a váze kabria.
630i by žrala kolik? 8,5? to je prostě funny.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: e65 vs e60 - rádce při koupi

#1851 Příspěvek od JaraX »

TANN3ER no já nevím jeslti vůbec bude rozdíl v servisu, jasně, u N62 přetěsnění, u N52 zase kupuješ sadu hliníkových šroubů na každou kravinu, na blbý ventivíko potřebuješ za litr šrouby, ted vodní pumpa 3ks N62 vs 10k u N52. u V8 když se opotřebí VVT tak se mu sníží zdvih, u R6 se musí VVT vyměnit. U N62 výměna separátoru za 1100kč, u N52 za 10 a víc tisíc. já si prostě myslím že servisně stojí N62 uplně to stejný co N52. o N53 se vůbec nebavím, ta stojí servisně ještě víc jak N73.
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

Re: e65 vs e60 - rádce při koupi

#1852 Příspěvek od TANN3R »

Prostě se to nevyplatí. N52 nemá takové problémy s únikem oleje, nebo guferama ale zas třeba odchází uložení vačky, spotrebak je dražší.. Stejně by mě spíš sralo, že to nejede.
Dawes
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: stř 01.06.2016 00:00

Re: e65 vs e60 - rádce při koupi

#1853 Příspěvek od Dawes »

Vím,že u E65 je motorů N62 hafec, ale když vezmu u E61 je jich minimum, proto jsem původně přemýšlel na N52,ale naskytla se 545,tak se snažím najít co nejvíce info.Po přečtení vašich zkušeností se mi zamlouvá N62. Většina si ale hodně stěžuje na větší úbytek oleje
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: e65 vs e60 - rádce při koupi

#1854 Příspěvek od JaraX »

n52 má stejný problémy s guferama jako N62
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

Re: e65 vs e60 - rádce při koupi

#1855 Příspěvek od laik »

Dawes se ptal na strašáky u N62. No a ti jsou vidím všude.
Já jsem postižený virem V8 a jiný bych nechtěl. LPG tomu nevadí a pokud je v cajku při koupi, tak se to jenom tak nevysype. Kromě trubky. Ta prostě když začne téct, tak teče. Ale není to pravidlo, máme doma tři V8 (1xN62) a na žádné se trubka nedělala, ale někoho to sem tam potká. Jinak gufera, VVT umírají pomalu, tak se na to připravíš. Až se něco vysere, přetěsníš za cca 50k a jezdíš 15let dál. Prostě gumičky rokama ztvrdnou.
Zase, není to z mé hlavy, něco málo jsem tu pochytil.
mobilman Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 220
Registrován: stř 22.11.2006 01:00
Bydliště: Ostrava / E60 545i

Re: e65 vs e60 - rádce při koupi

#1856 Příspěvek od mobilman Člen Klubu »

Zdravím: jak psal LAIK asi jsem také postižen virem V8. Mám N62 i když v pětce a pověstná trubka se ozvala po výměně termostatu - předtím to netopilo pak už jo, ale začala téct trubka. Koupil jsem šroubovací trubku asi za 8.200Kč plus těsnění pod sání, v létě jsem poslal manželku na dovču na Zakyntos a vrhl se na výměnu. Motory jsou už úplně někde jinde než před 20léty a místa v 5. je málo tak mi to trvalo 26 hodin práce (sám bez cizí pomoci) přes víkend. Vyčistil jsem i všechny sací ventily kde se dalo dostat a jsou jako nové i blok motoru se svítí jako psí koule. :D
Trubka drží 5 měsíců ani nekápne. Pak přišla výměna těsnění 1-4 válec sám 8 hodin a výměna těsnění 5-8 válec dalších 8 hodin, naučení dorazů Valvetroniku a vše fachčí jak má. Jsem srdcař a jsem si naprosto jistý, že jsem měl lepší dovolenou než manželka v Řecku. :D Tolik k N62.
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: e65 vs e60 - rádce při koupi

#1857 Příspěvek od Snejk »

Vidis tolik prace a mas vyreseno tak 30% problemu. Tohle je presne navod jak to nedelat. Kdyz to clovek vytahne a udela vsechno najednou usetri cas i penize.
Dawes
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: stř 01.06.2016 00:00

Re: e65 vs e60 - rádce při koupi

#1858 Příspěvek od Dawes »

Mohu poprosit o číslo dílu té trubky,abych vůbec naštudoval oč se jedná.
Když se porovná celkový servis nafta R6 vs V8 co bude levnějš na servisováníí?
Díky
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

Re: e65 vs e60 - rádce při koupi

#1859 Příspěvek od TANN3R »

Díl číslo 3:
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_3251

Součástí trubky je i těsnění. Díl je za pár korun, ale kvůli výměně je třeba tahat motor ven z auta, proto je lepší dělat pak vše naráz s motorem venku. Řešení teleskopickou náhradou není úplně ideální..

U nafty máš 6 vstřiků, cr čerpadlo, podávací čerpadlo, dpf, řemenici, EGR, EGR chladič, klapku, žhavice a jejich jednotku, rozvody - standartní věci co odcházejí běžně. Dohromady cca 170k v materiálu + hromada práce a každá jedna taková závada tě nechá na cestě s nepojízdným autem. Automat na naftě taky nedá tolik km, jako u benzínu.
Na V8 máš gufera, trubku, těsnění, na rozvodech odchází akorát napínáky a jedna lišta, samotnej řetěz ne, jako na naftě. To je v materiálu i s prací tak 50k.
Naposledy upravil(a) TANN3R dne čtv 02.11.2017 22:52, celkem upraveno 1 x.
mobilman Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 220
Registrován: stř 22.11.2006 01:00
Bydliště: Ostrava / E60 545i

Re: e65 vs e60 - rádce při koupi

#1860 Příspěvek od mobilman Člen Klubu »

ahoj to dawes: Zde je odkaz http://www.nexes.cz
Odpovědět