Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
e65 vs e60 - rádce při koupi
Re: e65 vs e60 - rádce při koupi
určitě V8
Re: e65 vs e60 - rádce při koupi
Můj názor: E65 nabídne určitě více muziky za méně peněz, na druhou stranu E60/61 opticky tolik nezestárla a je rozhodně variabilnější. Každému dle jeho vkusu, třeba 760Li mě láká velmi, možná ji časem budu hrozně nutně potřebovat 
Mám aktuálně zkušenost s 545i E61, se kterou jsem od února 2016 ke dnešku najel 60kkm. Používám jí denně a musím říct, že si každou jízdu užívám. Výkonu to má tak akorát, je v tom ticho (ano, v E65 je ještě víc ticho), i když už je to 13leté auto tak mu ten věk hádá málokdo (a kdo se v BMW nevyzná, tak tipuje, že je to tak max ročník 2012), jízdní vlastnosti výborné (DD + aktivní řízení je úžasná věc), výbava velmi slušná, spotřeba na objem a výkon motoru velmi dobrá a to i ve srovnání s jinými značkami. Můj průměr je cca 12,5 při VELMI svižné jízdě (tohle je samozřejmě subjektivní, každý vnímá svižnou jízdu jinak, já se snažím jezdit rychle (pravidelně 180+, v Německu samozřejmě), ale plynule, na druhou stranu sílu motoru při akceleraci využívám poměrně často
. Na dálku podle předpisů to jde i kolem těch 10, při nízkém letu po Autobahn do Berlína to může být i 14-15. Pak by neškodilo mít o něco větší nádrž, 70l není na takovéhle auto úplně ono. Jen ohledně porovnání, s 530d jsem při stejném stylu jízdy byl na cca 9,5. Dálky samozřejmě o něco míň. Kamarád s 530i N52 při obdobném stylu jízdy má průměrnou spotřebu stejnou jako já. Rozdíl ve spotřebě mezi benzínem a dieselem není malý, ale ani obrovský, ta radost z jízdy za to stojí. LPG nemám a rozhodně ho neplánuji.
Co se týče provozu - zastávám názor, že na servisu se šetřit nemá a auto s pořizovací cenou 3 mio a výše půjde těžko servisovat za stejné ceny jako Oktávku. A pokud chci, aby auto podávalo výkony stejně jako když bylo nové a abych se na něj mohl spolehnout, je zkrátka potřeba do servisu investovat a nedělat nic polovičatě. Některé věci je dobré udělat preventivně, a protože znalost bolestí E60/61 je velká, takže i já jsem přetěsňoval motor, dával nová gufera, opravoval CCC, kupoval nový diversity modul, dával nové kabely do 5tých dvěří do kufru, k tomu navíc preventivně proběhla výměna všech cívek a svíček a spousta dalších věcí (náplně v automatu, diffu atd, beru jako samozřejmost) ale když už tohle bylo před více jak rokem vyřešeno tak jenom jezdím, tankuju a měním olej a filtry a vše funguje jak má.
Je pravda, že V8 v E60/61 je hodně napasovaná, takže spousta servisních úkonů trvá výrazně déle než u šestiválců nebo u E65. Určitě mě v budoucnu ještě něco potká, některé další preventivní výměny už jsou naplánované, ale to bych řekl, že je u staršího auta normální.
Z výše uvedeného výčtu je evidentní, že ten servis něco stál a nebylo to málo, ale znovu - u 13 let starého auta s 200kkm+ na hrbu nelze čekat, že bude bez investic. Nepřestává mě udivovat, že si někdo koupí auto tohoto typu za méně než desetinu jeho původní ceny a čeká, že bude jen jezdit a případně to (ne)servisovat u Franty ve stodole. Na zbastlené 530d s vykuchaným DPF jsem vyloženě alergický, kouří to, smrdí to, nejede to. U těch dieselů je (ne)údržba vidět snad mnohem víc než u benzínů. Kolega 530d měl, najezdil s ní 150kkm a kromě diversity a kabelů v kufru nic neřešil, jenže jí kupoval za cca 600k CZK a s najetými opravdovými 70kkm a pravidelným servisem ... Zkrátka koupit tenhle typ auta za +-150-200k a čekat, že bude téměř bez investic a bude fungovat jako nové, je přinejmenším naivní.
Často jsem přemýšlel, že bych upgradoval na něco novějšího, ale vždy mi vyšlo, že bych si ve většině parametrů moc nepolepšil a navíc to auto mám prostě rád.

Mám aktuálně zkušenost s 545i E61, se kterou jsem od února 2016 ke dnešku najel 60kkm. Používám jí denně a musím říct, že si každou jízdu užívám. Výkonu to má tak akorát, je v tom ticho (ano, v E65 je ještě víc ticho), i když už je to 13leté auto tak mu ten věk hádá málokdo (a kdo se v BMW nevyzná, tak tipuje, že je to tak max ročník 2012), jízdní vlastnosti výborné (DD + aktivní řízení je úžasná věc), výbava velmi slušná, spotřeba na objem a výkon motoru velmi dobrá a to i ve srovnání s jinými značkami. Můj průměr je cca 12,5 při VELMI svižné jízdě (tohle je samozřejmě subjektivní, každý vnímá svižnou jízdu jinak, já se snažím jezdit rychle (pravidelně 180+, v Německu samozřejmě), ale plynule, na druhou stranu sílu motoru při akceleraci využívám poměrně často

Co se týče provozu - zastávám názor, že na servisu se šetřit nemá a auto s pořizovací cenou 3 mio a výše půjde těžko servisovat za stejné ceny jako Oktávku. A pokud chci, aby auto podávalo výkony stejně jako když bylo nové a abych se na něj mohl spolehnout, je zkrátka potřeba do servisu investovat a nedělat nic polovičatě. Některé věci je dobré udělat preventivně, a protože znalost bolestí E60/61 je velká, takže i já jsem přetěsňoval motor, dával nová gufera, opravoval CCC, kupoval nový diversity modul, dával nové kabely do 5tých dvěří do kufru, k tomu navíc preventivně proběhla výměna všech cívek a svíček a spousta dalších věcí (náplně v automatu, diffu atd, beru jako samozřejmost) ale když už tohle bylo před více jak rokem vyřešeno tak jenom jezdím, tankuju a měním olej a filtry a vše funguje jak má.
Je pravda, že V8 v E60/61 je hodně napasovaná, takže spousta servisních úkonů trvá výrazně déle než u šestiválců nebo u E65. Určitě mě v budoucnu ještě něco potká, některé další preventivní výměny už jsou naplánované, ale to bych řekl, že je u staršího auta normální.
Z výše uvedeného výčtu je evidentní, že ten servis něco stál a nebylo to málo, ale znovu - u 13 let starého auta s 200kkm+ na hrbu nelze čekat, že bude bez investic. Nepřestává mě udivovat, že si někdo koupí auto tohoto typu za méně než desetinu jeho původní ceny a čeká, že bude jen jezdit a případně to (ne)servisovat u Franty ve stodole. Na zbastlené 530d s vykuchaným DPF jsem vyloženě alergický, kouří to, smrdí to, nejede to. U těch dieselů je (ne)údržba vidět snad mnohem víc než u benzínů. Kolega 530d měl, najezdil s ní 150kkm a kromě diversity a kabelů v kufru nic neřešil, jenže jí kupoval za cca 600k CZK a s najetými opravdovými 70kkm a pravidelným servisem ... Zkrátka koupit tenhle typ auta za +-150-200k a čekat, že bude téměř bez investic a bude fungovat jako nové, je přinejmenším naivní.
Často jsem přemýšlel, že bych upgradoval na něco novějšího, ale vždy mi vyšlo, že bych si ve většině parametrů moc nepolepšil a navíc to auto mám prostě rád.
Naposledy upravil(a) Fido dne pát 03.11.2017 09:33, celkem upraveno 1 x.
Re: e65 vs e60 - rádce při koupi
Moc hezky napsaný a souhlas v každém bodě, v tom úplně posledním dvojnásob, prostě se není kam posunout 

E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
- Don
- Registrovaný
- Příspěvky: 2043
- Registrován: stř 24.06.2009 00:00
- Bydliště: Brandýs nad Starou Plechovkou
Re: e65 vs e60 - rádce při koupi
Ma pravdu predseda... jen nejak nerozumim tomu, proc kupovat E60/61 za vetsi penize (E60 v teto vybave a motoru je skoro nesehnatelna), kdyz muzu mit E65/66 za mene a na jeste vyssi urovni.
...Jeep Cherokee 3.0D | E39 523iAT | E66 745Li | E53 X5 4.4iA | E39 528iAT LPG | RR Vogue L322 4.2 Supercharged
Re: e65 vs e60 - rádce při koupi
Tak pokud ie tahle otazka na Dawesa tak asi proto ze ma psa ktereho ma nejspis rad a asi proto shani kombajna, coz u 7er jaksi neni. Ale je pravda ze bych se to pokusil resit nejak jinak, zalezi co ma za psa, kdyz mu ze zadnich sedacek udelas komfortni gauc tak bude myslim spokojeny. Osobne se celkem divim ze Dawes chce jit znovu do e61 potom co do me byvale 530d nasypal onech 100k. Vetsina byla asi do motoru, ale i tak bych e61 uz asi nemel rad:)
E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
Re: e65 vs e60 - rádce při koupi
Jojo je to tak jsem otrokem svého psa
Mám divokého staffbulla a bojím se poškození sedaček + by mě při jízdě otravoval
Je ale pravda,že se mi 7er strašně moc líbí.
Od Nového roku budeme potřebovat koupit 2 auto,tak by koupě 7 byla reálná a k tomu nějakej starší koncern v kombajnu
Co se týče tvé E61, tak byla super,ale zřejmě předchozí majitel kašlal na servis a musel jsem nakrmit auto já
Můj nejvyšší level byla E61, ale říká se,že po přechodu na 7 už nic jiného nebudu chtít

Mám divokého staffbulla a bojím se poškození sedaček + by mě při jízdě otravoval

Je ale pravda,že se mi 7er strašně moc líbí.
Od Nového roku budeme potřebovat koupit 2 auto,tak by koupě 7 byla reálná a k tomu nějakej starší koncern v kombajnu

Co se týče tvé E61, tak byla super,ale zřejmě předchozí majitel kašlal na servis a musel jsem nakrmit auto já

Můj nejvyšší level byla E61, ale říká se,že po přechodu na 7 už nic jiného nebudu chtít

- Don
- Registrovaný
- Příspěvky: 2043
- Registrován: stř 24.06.2009 00:00
- Bydliště: Brandýs nad Starou Plechovkou
Re: e65 vs e60 - rádce při koupi
No reakce na cokla to oprvdu nebyla, ale na ten fejeton od Fida.
...Jeep Cherokee 3.0D | E39 523iAT | E66 745Li | E53 X5 4.4iA | E39 528iAT LPG | RR Vogue L322 4.2 Supercharged
Re: e65 vs e60 - rádce při koupi
Ako odhalit zle tesnenie gufera ventilov ak sa auto kupuje v zime ?
jedine smradom ? po spaleni oleja ?


Re: e65 vs e60 - rádce při koupi
Dáš ho do tepla.
Jinak pára a dým ze spálenýho oleje cvičený oko pozná i venku.
Pára se rozplyne a dým z oleje se potáhne přes půl ulice. Jo i smrad bude jiný.

Pára se rozplyne a dým z oleje se potáhne přes půl ulice. Jo i smrad bude jiný.
Re: e65 vs e60 - rádce při koupi
klasický test gufer, nechat zahřáté auto 10 min na volnoběh a prošlápnout.
ale tydle auta se bez mechanika nekupujou a ten todle určitě bude vedět.
ale tydle auta se bez mechanika nekupujou a ten todle určitě bude vedět.
Re: e65 vs e60 - rádce při koupi

Naposledy tu někdo chtěl řešit gufera u X5, která paří už od 5°C a na LPG je jak lokomotiva.
A nebo si dělá rychlokurz na případný nákup?

Re: e65 vs e60 - rádce při koupi
PatrikC: JaraX me jiste opravi pokud se pletu, ale kdyz sou v pici gufera tak to nejen ucejtis, ale i uvidis. Pokud jsou skutecne v hovnech tak jeste nez to proslapnes po tech 10 minutach, mrkni na zem pod laufem zda tam bude mastnej flek...
A ta mantra, ze se tydle auta nekupujou bez mechanika.... ale no tak JaraXi...
A ta mantra, ze se tydle auta nekupujou bez mechanika.... ale no tak JaraXi...

Re: e65 vs e60 - rádce při koupi
tak si to kupujte sami, ale hlavně s tím pak nechtějte jezdit ke mě na servis
Re: e65 vs e60 - rádce při koupi
To si piš, že koupí. Kupovali 4roky, co jsem na foru, kupovali před a budou i dál.
Jardo, ale to by tě ani nebavilo jenom měnit olej a sem tam něco
A hlavně, o čem by se diskutovalo, kdyby to měli všichni OK.
Já jsem třeba odstrašující případ. Nemám se na co zeptat, můžu tu max prndat a moje rádoby závady počkají i rok. Jsem moc rád, ale co bys ty furt dělal? To bys musel fušovat pak i do ropy
Jardo, ale to by tě ani nebavilo jenom měnit olej a sem tam něco

A hlavně, o čem by se diskutovalo, kdyby to měli všichni OK.
Já jsem třeba odstrašující případ. Nemám se na co zeptat, můžu tu max prndat a moje rádoby závady počkají i rok. Jsem moc rád, ale co bys ty furt dělal? To bys musel fušovat pak i do ropy

Re: e65 vs e60 - rádce při koupi
ja už fušuju jinam 

Re: e65 vs e60 - rádce při koupi
Copak, přeškoluješ se na mergly? 

Re: e65 vs e60 - rádce při koupi
Psal v jiném vlákně, že se k němu objednala nějaká w221 

Ex - Bmw E66 750Li 2007 individual
Re: e65 vs e60 - rádce při koupi
ok, domluvenoJaraX píše:tak si to kupujte sami, ale hlavně s tím pak nechtějte jezdit ke mě na servis

Re: e65 vs e60 - rádce při koupi
Kurevtore, z jedné strany chápu JaraXe, když mu tam někdo doveze vraždu a chce to za pár šušňů opravit a on má spoustu jiné práce na "svých".
Z druhé strany kupující, když vyjede 4 - 6x na auto a má zaplatit 20 - 30 kil mechanikovi...pak tedy jede sám a myslí si, kolik neušetřil až do doby, kdy mu to klekne.
Mě by ten risk určitě vyšel. ALE:
-hovno bych se tam domluvil
-velký risk
-sice jsem něco usmlouval dopředu, ale JaraX si vlastně usmlouval další na svůj honorář i cesťák a ještě mi zbylo
-mám domovský servis - musel na místě přísahat
, že mě vezme pod svá křídla
Z druhé strany kupující, když vyjede 4 - 6x na auto a má zaplatit 20 - 30 kil mechanikovi...pak tedy jede sám a myslí si, kolik neušetřil až do doby, kdy mu to klekne.
Mě by ten risk určitě vyšel. ALE:
-hovno bych se tam domluvil
-velký risk
-sice jsem něco usmlouval dopředu, ale JaraX si vlastně usmlouval další na svůj honorář i cesťák a ještě mi zbylo

-mám domovský servis - musel na místě přísahat

Re: e65 vs e60 - rádce při koupi
a pak sou tu ti co si E65 koupili sami, některým to vyšlo a koupili top stav ale většina sype, sype a sype, rekordman už má za 3 roky 900k v servisu 
