Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

N53B30O0

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#441 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Pokud chcete vizuálně kontrolovat svíčky, tak to musíte dělat po delší jízdě, kdy se kromě motoru zahřejí i svíčky na tzv. samočistící teplotu. Pochopitelně až po vychladnutí, třeba až druhý den. Ale už ten motor nesmíte natočit na vyjetí z garáže a pod. U přímovstřiku to cáká benzín přímo na svíčku, nemá šanci to vzplynovat a ty svíčky se rádi ulejvají a můžou smrdět benzínem úplně všechny. Zabarvení izolátoru a elektrod obvykle zůstane, ale může to zkreslovat celkový dojem. K tomu "ulejvání svíček" dochází nejčastěji při opakovaném krátkém nastartování studeného motoru, typicky - "hele táto, soused už odjel, běž si přeparkovat auto" - a při dalším pokusu nejde motor na všechny válce, protože svíčky zústaly "mokré" a místo přeskočení jiskry dojde pouze k plazivému výboji po izolátoru, ale svíčka neodpálí.

To RomanM3- mám stejný názor jako MattyX. A pokud jsi četl ten můj příspěvek o indexech na předchozí straně, tak injektory s indexy 01, 06 a 07 bych ani do JETu neposílal, ty dvě 09-ky by stály za otestování. Musím uznat, že servisák v JETu se chová rozumně a úsporně. Tj. pokud vstřikovač nevyhoví tlakové zkoušce nebo izolačnímu stavu, tak nepokračuje v čištění a následném testu za 550,-Kč/kus, ale zavolá, co s tím má dělat. U mne volal po prvním testu včetně rozstřiku, že ty dva dodané injektory jsou v perfektním stavu, jestli trvám na jejich vyčištění ultrazvukem. Já koupil jen 2 nové vstřikovače, namontoval a nakódoval. Ty 2 vymontované jsem poslal do JETu, když přišly z JETu, přišly na další 2 válce a takto jsem to zopakoval ještě jednou. Nyní mi zbyly 2 vyčištěné a otestované vstřikovače BMW číslo 1353 7 589 048-11. Jeden budu nabízet k prodeji i s protokolem, druhý už má slíbený redy 19.

A ty černé gumičky (nad špičkou) dodává JET k otestovaným vstřikům automaticky za 90,-Kč/kus. Ale vždy musíš koupit nový konktaktní kroužek pod vstřikovač, díl č.10 https://www.etkbmw.com/bmw/CS/search/se ... CE/13_1182 .

HFPF- není žádná nakažlivá nemoc, ale básník (MattyX) asi chtěl napsat High Pressure Fuel Pump nebo Hochdruck-Kraftstoffpumpe
:D
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

Re: N53B30O0

#442 Příspěvek od RomanM3 »

moc díky za Váše názory chlapci,

cítím to právě úplně stejně, že ty staré indexy vůbec nemá smysl na repasi posílat.

to starML: kolik bys chtěl za ten jeden repasnutý vstřik co máš ještě volný? klidně do SZ pls

další dva visí na bazoši ale inzerent se mnou nekomunikuje. nejsi to náhodou ty, že ne? :D ale tam bylo že je z ČB možná už je nemá, zkusím mu ještě znova zavolat

buď pujdu tímto směrem, že to udělám obdobně jako StarML, koupím pár repasnutých vstřiků, vyměním, nakóduju a ty co vyndám šup do JetServisu nebo od MattyXe novou sadu....ještě se musím rozmyslet

MattyX: můžeš mi pls hodit do SZ za kolik bys třeba dokázal sehnat váhu vzduchu pro N53. preventivně nad tím silně uvažuju

moc díky chlapi!
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#443 Příspěvek od MattyX Moderátor »

starML píše:P
HFPF- není žádná nakažlivá nemoc, ale básník (MattyX) asi chtěl napsat High Pressure Fuel Pump nebo Hochdruck-Kraftstoffpumpe
:D
Nějak se mě ty prsty na klávesnici rozutekly, samozřejmě jsem to myslel, jak píšeš ty :oops: :evil: :lol: :lol:

Jinak MAfko stojí v origu 8400,- , je otázka jak moc to chceš zkoušet s náhradou za nějakých 4900 ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#444 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

starML píše:... K tomu "ulejvání svíček" dochází nejčastěji při opakovaném krátkém nastartování studeného motoru, typicky - "hele táto, soused už odjel, běž si přeparkovat auto" - a při dalším pokusu nejde motor na všechny válce, protože svíčky zústaly "mokré" a místo přeskočení jiskry dojde pouze k plazivému výboji po izolátoru, ale svíčka neodpálí...
Tohle mi dělala M50B25TU a dělají to i obě současné M52. Chce to před přeparkováním prohřát objetím dvou bloků nebo půlky vesnice :-)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

Re: N53B30O0

#445 Příspěvek od RomanM3 »

to zase já si na tohle stěžovat nemůžu. běžně přeparkovávám jen z pergoly do vjezdu když jdu auto umýt nebo do garáže když jdu něco kutit na tom a svíce možná jsou černé kvůli tomu, ale že by nějaký missfire nebo něco to zas ne.

nicméně zkusím to ještě projet pořádně a zahřát a pak kouknout ještě jednou alespoň na ty dvě, nebo raději všechny znova :)
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#446 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

MattyX píše:Jinak MAFko stojí v origu 8400,- , je otázka jak moc to chceš zkoušet s náhradou za nějakých 4900 ;)
V Cartecu se slevou na člena klubu bude cena originálu nedaleko ceny pochybné náhrady.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Boris
Registrovaný
Příspěvky: 74
Registrován: ned 15.10.2017 11:56

Re: N53B30O0

#447 Příspěvek od Boris »

Pls dá se na chvíli nějak vypnout fce auto holdu? Při parkování v kopci je to dost na prd :| Díky za info.

//Není to otázka na motor ale nenašel jsem vlákno ve stylu "rychlodotazy" a zakládat nové jen kuli takove prkotině mi přišlo zbytečné.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#448 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Funkcí "auto hold" asi myslíš vlastnost automatické převodovky, aby auto při rozjezdu do kopce nezačalo napřed couvat. Myslím, že to nelze, nebo jsem na to ještě nepřišel. Pokud potřebuješ v kopci couvnout, musíš při zašlápnuté nožní brzdě převolit na R. V návodu se píše, že při parkování v kopci je nutné vždy použít ruční brzdu. Ten kus plechu, co se zasune mezi převodová kola to auto v kopci neudrží a při odjezdu, tj. při zařazení D nebo R by mohl nastat problém s vysunutím této aretace, respektive by se mohla ohnout nebo prasknout.

Při parkování v kopci:
- zašlápnout nožní brzdu,
- silně zatáhnout ruční brzdu, vím zrovna moc účinná není,
- zařadit P, to P tam stejně automaticky skočí po vypnutí motoru.

Při odjezdu:
- zašlápnout nožní brzdu, jinak auto s automatem nenatočíš,
- navolit D nebo R, aby se vysunula ta aretace,
- uvolnit ruční brzdu, "blondýny" - tu páku ruční brzdy dát úplně dolů :!:

Couvání s otevřenými dveřmi:
- aby auto řidiči neujelo, jak se v Americe stává, automatická převodovka při jízdě vzad a současném otevření dveří řidiče automaticky zařadí P,
- pokud potřebujete couvat a dívat se přes otevřené dveře, tak musí být zapnutý bezpečnostní pás řidiče - potom si auto myslí, že by řidič mohl být přítomen.
:D
Boris
Registrovaný
Příspěvky: 74
Registrován: ned 15.10.2017 11:56

Re: N53B30O0

#449 Příspěvek od Boris »

ne ne mám to u manuálu. Stojím na brzdě, povolím a ještě asi asi tak 2s to drží samo brzdu. Při jízdě resp. rozjezdu v kopci ok. Ale při prakování to komfortní fakt není. Obzvlášt když parkuje člověk mezi dvě auta a lehce brzdou popojíždí.
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

Re: N53B30O0

#450 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Kdyby někdo chtěl, mám od StarML celou sadu vstřikovačů po kontrole z Jet-servisu včt protokolu (5 bylo ok, jeden mi prodali jejich vyčištěný), nechal jsem tam ve finále moje. Cena 6tis, kdyžtak SZ.
Uživatelský avatar
mykovec
Registrovaný
Příspěvky: 197
Registrován: stř 13.04.2016 00:00
Bydliště: České Budějovice

Re: N53B30O0

#451 Příspěvek od mykovec »

Ahoj,
potřeboval bych poradit s podivným zvukem "cvakání", který registruji pravidelně cca. 3s po startu - na videu od času cca. 0:07.
Zvuk se slyšet jenom při úplně studeném startu a postupně se zahřátím motoru utichá, zpravidla tak do 1 minuty, zde na videu to bylo o něco dříve.

https://youtu.be/fnJdl3iw-1I

Původně jsem myslel, že jde o nějaký napínák, např. řemenu ke klimatizaci, zepředu to nicméně určitě nejde, zvuk je slyšet nejjasněji po levé straně motoru spíš z jeho zadní části (cca. 4. a 5. válec).
Momentálně mi mechanik říká, že to trápí inostatní N53, a že ta moje na 270tis najetých km je na tom ještě skvěle, takže by to nechal být.
Pokud prý bych to chtěl řešit, tak vyměnit ?hydloštely a ?zdvihatka oboji x24ks údajně.

Nemáte s tím někdo nějaké zkušenosti? A co byste doporučili? Může to být fatální nebo se s tím dá žít? A jak byste to řešili?
Předem děkuju. N53B30O0 330i E91
Naposledy upravil(a) mykovec dne stř 22.11.2017 21:05, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
redy19
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: pát 25.05.2012 00:00
Bydliště: Zakřany

Re: N53B30O0

#452 Příspěvek od redy19 »

On myslí něco jako je Hill Holder u Alf.. nebo jak se tomu říka u BMW, ale taky to mám na svým manuálu. Při zařazené rychlosti a sešlapnuté spojce auto pár sec. stoji na místě. Je to asistem rozjedu do kopce.
Většina aut na to má tlačitko, ale u BMW jsem to nikde nenašel.. Aspon ne u trojky LCI.
;)
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

Re: N53B30O0

#453 Příspěvek od vita11 Moderátor »

Už si to možná blbě pamatuju, ale když máš auto nakloněné tam, kam máš zařazeno (jednička při šňupáku dolů, zpátečka při zadku dolů) tak by auto hold neměl být aktivovaný
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#454 Příspěvek od pavproch »

Dovozuju z teho správně že 3er e9x má teda někde v sobě čidlo (předo-zadního) náklonu? Kde ho najdu v ETK? (Já už ho v minulosti víckrát hledal a nenašel...)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#455 Příspěvek od JaraX »

bude v DSC jednotce asi
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#456 Příspěvek od pavproch »

Hmmm, tak nic no.... DSC už tam druhé a blbne to dál (nepadání otáček dyž to honím mj. proti kopci....)

EDIT: dík, samozřejmě
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#457 Příspěvek od JaraX »

pokud tvoje auto nemá nějakou LDM jednotku nebo tak něco, ale to nevím, musel bych to nastudovat.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#458 Příspěvek od pavproch »

Kašli na to, dík za výměnu názorů.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: N53B30O0

#459 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

pavproch píše:Hmmm, tak nic no.... DSC už tam druhé a blbne to dál (nepadání otáček dyž to honím mj. proti kopci....)

EDIT: dík, samozřejmě
Vyměnit za sedan v Performance edition. Ehm to se to radí za cizí.. ne no třeba se na to někdy přijde.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#460 Příspěvek od pavproch »

TBNT (Thanks but no thanks)

Díky, nechci. Stávající auta totiž mají (kromě jiných zbytečných pičičand) o jeden až dva větrníky navíc. Takže opravdu ne...
Odpovědět