Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
fuceni turba
- Rudy Beck e39
- Registrovaný
- Příspěvky: 13
- Registrován: stř 21.06.2017 22:13
fuceni turba
zdravím mám e39 530da,a při přidání plynu tak nad 1500otacek začne hrozně fucet nwm co s tím šel sem po podlakach jednu hadicku sem vyměnil a na chvilku to přestalo,a teď jak začala zima tak musím dávat před chladič karton. a začalo to fucet znovu. nestalo se někomu něco podobného? diky
Re: fuceni turba
Jenom mám jeden dotaz trošku mimo téma: Proboha proč dáváš před chladič karton tvl? Tohle neni Škodná 120 nebo Liána
Takováhle blbost by mě fakt nikdy nenapadla 


Re: fuceni turba
však jen před intercooler 
ale jinak má pravdu, auto kde se dá karton před chladič (vodní) se prostě dřív zahřívá, jednak termostat má vždycky nějakej mini průtok a jednak na motor samotný nejde studený vzduch, BMW od E60 nahoru to mají řešeno elektrickýma žaluziema, na E46 se zase dají za pár stovek koupit BMW zimní záslepky pod ledvinky.

ale jinak má pravdu, auto kde se dá karton před chladič (vodní) se prostě dřív zahřívá, jednak termostat má vždycky nějakej mini průtok a jednak na motor samotný nejde studený vzduch, BMW od E60 nahoru to mají řešeno elektrickýma žaluziema, na E46 se zase dají za pár stovek koupit BMW zimní záslepky pod ledvinky.
- Rudy Beck e39
- Registrovaný
- Příspěvky: 13
- Registrován: stř 21.06.2017 22:13
Re: fuceni turba
karton před chladič ptz se mi auto nechce ohřát,a hlavně mi vyhořel predehrev webasto. a zatím sem nesehnal. a le spíš mě zajímá to fuceni
Re: fuceni turba
Podle toho popisu to na dálku nikdo nevyřeší. Nejpravděpodobnější je, že máš díru někde ve vedení vzduchu za turbem - ideálně ucpat hned za turbem a před sáním a natlakovat. Pak taky praská samotné plastové sání. Nouzově můžeš někoho vzít, ať stojí na brzdě, vytočí trochu motor a střídavě trochu pouští spojku, ať se to natlakuje a sleduj, kde to fouká. Ale ne moc dloho, jinak zasmrdi lamela:).
U e46 i e39 je často povysunutej výfuk i v prvním spoji hned za katem. Pak to hlasitě fouká při zatížení. Tak mrkni, jestli není někde výfuk od sazí.
A dej si novej termostat, ten karton před chladičem vypadá hrozně..
U e46 i e39 je často povysunutej výfuk i v prvním spoji hned za katem. Pak to hlasitě fouká při zatížení. Tak mrkni, jestli není někde výfuk od sazí.
A dej si novej termostat, ten karton před chladičem vypadá hrozně..
Re: fuceni turba
a nebo se to zjistit po jaraxovsku, ale není to moc bezpečný 
jak psal tanner, hadice komplet, intercooler i sání, chce to otlakovat

jak psal tanner, hadice komplet, intercooler i sání, chce to otlakovat
Re: fuceni turba
Tvůj způsob určitě zahrnuje nějaké exploze, zapalování a hojné použití těkavých látek 

Re: fuceni turba
No ten karton je přeci jen trochu levnější, pokud je to tohleJaraX píše:BMW od E60 nahoru to mají řešeno elektrickýma žaluziema

https://www.ebay.com/p/BMW-51717050537- ... 1622133751
Nicméně jdu koumat, jak to naroubovat k sobě ... nebaví mě koukat na ten rozstřílenej chladič
Re: fuceni turba
u tvyho jednoho chudyho známyho jsme na X5 zjištovali tak že sem se přivázal na motor a kuba mě vozilTANN3R píše:Tvůj způsob určitě zahrnuje nějaké exploze, zapalování a hojné použití těkavých látek

krásně šlo vidět kudma to letí. od té doby obdivuju Simíra, jak ho vždycky nemužou setřást, já měl problém se udržet při mírném zrychlování nebo brždění.
Re: fuceni turba
No tak žaluzie měla už i e34.JaraX píše:však jen před intercooler
ale jinak má pravdu, auto kde se dá karton před chladič (vodní) se prostě dřív zahřívá, jednak termostat má vždycky nějakej mini průtok a jednak na motor samotný nejde studený vzduch, BMW od E60 nahoru to mají řešeno elektrickýma žaluziema, na E46 se zase dají za pár stovek koupit BMW zimní záslepky pod ledvinky.
To že má minimální průtok termostat je dané, nicméně auto by se i tak mělo zahřát v pořádku i bez kartonu. A pokud má v piči termostat a opraví to kusem papíru před chladičem, tak to mi zrovna dvakrát košer teda fakt nepřijde

Re: fuceni turba
JaraX píše:u tvyho jednoho chudyho známyho jsme na X5 zjištovali tak že sem se přivázal na motor a kuba mě vozilTANN3R píše:Tvůj způsob určitě zahrnuje nějaké exploze, zapalování a hojné použití těkavých látek
krásně šlo vidět kudma to letí. od té doby obdivuju Simíra, jak ho vždycky nemužou setřást, já měl problém se udržet při mírném zrychlování nebo brždění.

Re: fuceni turba
jo, zahřeje se i bez kartonu (pokud je v pořádku) ale s kartonem je to prostě rychlejší (tím neříkám že si maj všichni dát karton, ale prostě to pomůže)
žaluzie co měla E34 nahoru sou nahovno, otevřou se větrem, ty co má E60 nahoru otvírá jednotka elektromagnetem.
žaluzie co měla E34 nahoru sou nahovno, otevřou se větrem, ty co má E60 nahoru otvírá jednotka elektromagnetem.
Re: fuceni turba
Větrem? Dyť se ovládaly podtlakem a pružina v baňce byla docela silná, pochybuju že by je vítr otevřel 

- Rudy Beck e39
- Registrovaný
- Příspěvky: 13
- Registrován: stř 21.06.2017 22:13
Re: fuceni turba
velký termostat je nový ještě nwm jak ten malý jestli je ok. ale auto se ohřeje jen ve městě ale jakmile jedu třeba na dálnici teplota padá až skoro do modra. ale každopádně mě spíš zajímá to fuceni než teplota 

Re: fuceni turba
U ropy by mě tedy spíš srala ta teplota v modrém. To není dobré.
Pokud fučí netěsností ven, ztrácí výkon, zase lepší varianta než aby nasával bordel do motoru.
A lepší se to hledá. Buď udělat Simíra, nebo nějaký výkres zkusit, hadice od turba k chladiči a do motoru. I ty malé bych prošel, ty mě překousaly ku...vy kuny a nešla regenerace. A to nefučely. Přicpaný výfuk, utrhlá přepážka také umí dělat bordel.
Přes spojku bych moc neriskoval, když ti někdo prošlápne plyn, tak ten výkres nebo papír by to mohlo odfouknout.
Jo a chladič samotný nemůže prasknout?
Pokud fučí netěsností ven, ztrácí výkon, zase lepší varianta než aby nasával bordel do motoru.
A lepší se to hledá. Buď udělat Simíra, nebo nějaký výkres zkusit, hadice od turba k chladiči a do motoru. I ty malé bych prošel, ty mě překousaly ku...vy kuny a nešla regenerace. A to nefučely. Přicpaný výfuk, utrhlá přepážka také umí dělat bordel.
Přes spojku bych moc neriskoval, když ti někdo prošlápne plyn, tak ten výkres nebo papír by to mohlo odfouknout.
Jo a chladič samotný nemůže prasknout?
Re: fuceni turba
Kdyz mi umřel zničeho nic na e36 1,8iS termostat, mysleli jsme, ze umrzneme... nejdrive kartony do ledvin - efekt 0, igelitka natazena před chladič, efekt tak 30%? Ok, u 4válce je okolo hodně místa na sálání/obtékání, ale i tak.
Jestli "kartonování" někdo věří, jeho věc, za mě možná pro šháde120. U R6 ten vliv bude úplně minimální, pokud by to někdo změřil bez/s kartonem.
Jestli "kartonování" někdo věří, jeho věc, za mě možná pro šháde120. U R6 ten vliv bude úplně minimální, pokud by to někdo změřil bez/s kartonem.